המיוחדים

צילום: פלאש 90

בן צור בראיון ל’JDN’: “חוק הגיוס – כמו מה שפרעה עשה לבני ישראל” • צפו

מזכיר מועצת חכמי התורה מזהיר כי “נאלץ להוציא ספרי יוחסין” • תומך בהמשך החרם על הוועדות: “כל עוד אין חלוקה הוגנת צריכים להחרים” • תוקף את בג”ץ: “הלוואי שלא היה קיים, הפעם נכניס את זה בתוך ההסכמים הקואליציוניים”
  • כולנו רוצים 'בית של תורה' - איך נייצר אווירה כזו בבית?

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

  • הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים

    תוכן מקודם

  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill
ח”כ יואב בן צור (63) מכהן בכנסת מזה 8 שנים. אחרי שנכנס לראשונה באמצע קדנציה, בעקבות התפטרות של אריאל אטיאס. הוא נשאר, עד שהתפטר פעם אחר פעם מרצונו, במסגרת החוק הנורבגי. במהלך השנים הוא כיהן כסגן שר הפנים, וכסגן השר לפיתוח הנגב והגליל, לצד תפקיד מפלגתי חשוב ביותר – מזכיר מועצת חכמי התורה.

בן צור ממוקם במקום השלישי ברשימת ש”ס, למעשה, עם התפטרות דרעי מהכנסת במסגרת עסקת הטיעון, הוא הפך למספר 2 במפלגה. אבל הוא לא תופר חליפה חדשה, ומתעקש שלמעשה מבחינתם הכל כרגיל.

בן צור מבהיר בראיון ל’שחרית’ ו’חדשות JDN’ כי מבחינתם אין שום שינוי, למעט טכני. “אנחנו מדברים עם דרעי כל הזמן, הוא נמצא, הוא מנהל את ישיבת הסיעה, הוא ממשיך לנהל אותנו כרגיל. ההבדל היחיד הוא שהוא לא מצביע בכנסת, אבל זה לא הבדל מהותי”.

עם דרעי. צילום: מרים אלסטר/FLASH90

“כנראה שיש להם איזה-שהיא בעיה שאריה דרעי יהיה בתוך המליאה. מחוץ למליאה אין להם יכולת חוקית למנוע את זה שהוא יהיה כאן וגם בתוך המליאה אנחנו נגיע להסדרים בסופו של דבר ואם הוא ירצה הוא אכן יכנס לתוך המליאה”, הוא משיב נחרצות.

בינתיים, דרעי מנצל את הזמן להיערכות לבחירות ברשויות המקומיות, אבל בן צור מסרב לסמן את היעדים. “זה מוקדם מדי. אנחנו בש”ס, בדרך כלל למחרת בחירות, כבר מתחילים את מערכת הבחירות הבאה. ש”ס היא המפלגה הגדולה בארץ, שיש לה את מספר הנציגים הגדול ביותר מכל המפלגות ברשויות המקומיות. אנחנו לא שמים למטרה כרגע נקודות מסוימות, כשנתקרב יותר יו”ר התנועה, שעכשיו פנוי מעבודת הכנסת, יומם ולילה עוסק בדברים הללו, מסייר בכל הארץ. אין ספק שכשזה יגיע הוא יכנס צוות מיוחד לכל עיר ועיר וישבו ויבדקו ויראו מה ההיתכנות, מה הסיכויים ולפי זה ילכו. אף פעם לא נלך ראש בקיר, אלא תמיד רק אם יש לנו את היכולת להשיג הישגים באותם מקומות”.

להמשיך בחרם

דקות לפני שנכנסתי לראיון בלשכתו של בן צור, דווח כי ביהדות התורה דורשים מהליכוד להפסיק את החרם על וועדות הכנסת. אבל בן צור מצדד בעמדת הליכוד. “כל עוד אין חלוקה הוגנת בוועדות אנחנו צריכים להחרים אותם. זה לא אומר שאנחנו מגיעים לוועדות בישיבות שלהם, אנחנו נמצאים ומשמיעים את קולנו בכל דבר. ההבדל היחיד הוא שאנחנו לא חברים ולא מצביעים בוועדות”.

לטענתו, “זה גם מכניס את הקואליציה ללחץ, גם בעיניהם הדבר הזה לא מוצא חן. יש גם ועדות שלא הוקמו, כמו וועדת האתיקה, הם כל כך מייחלים להקים אותה, כמו הוועדה לביקורת המדינה שאותה הם לא ממש מייחלים להקים, אבל בסך הכל אנחנו ראינו את הלחץ אצלם. אנחנו חושבים שצריך להמשיך ולהתמיד בלחץ, ואם אכן נתמיד בלחץ הזה, בסופו של ההליך אני מקווה שנגיע להסדר שישביע את רצוננו”.

למרות ששמונה חודשים הלחץ לא ממש עבד?

“ככל שעוברים הימים, רואים את הניגודים שיש בתוך הממשלה, את הבעיות שיש לה ואני חושב שהבעיות שיש לה והניגודים האלה יביאו אותם בסוף לאיזה שהם הסכמות”

“למדנו בתקופה הזאת שכאשר נחזור לשלטון, נוכל ליישם את הדברים שאנחנו חושבים ואנחנו ניישם אותם. אנחנו ילדים טובים שלומדים מהקואליציה הנוכחית איך לדרוס את האופוזיציה ואנחנו נדרוס בפעם הבאה הרבה יותר חזק”.

עם נתניהו. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

“הקואליציה הזו מתנהלת בלי להתחשב בשום דבר ובשום עניין. מעבירה חוקים רק של הקואליציה ולא של האופוזיציה, דורסת אותנו בוועדות, ובכל מיני מקומות, משנה סדרי עולם וסדרי בראשית שהיו נהוגים במדינה הזו 70 שנה, בלי למצמץ אפילו. אנחנו נדע בדיוק להפוך את זה לצרכים שלנו לרצונות שלנו להנהגה שלנו ולהתנהלות שלנו, נדע לעשות את זה טוב יותר מהם בעזרת השם”.

מה עם ‘לא תנקום’?

“אין קשר ללנקום. אנחנו עכשיו מסתכלים על הצרכים שלנו, אנחנו היינו תמיד ממלכתיים, בקואליציה שלנו הייתה ממלכתיות והתחשבנו בציבורים שונים, לא שינינו, לא פגענו, לא שינינו את הסטטוס קוו ולא דברים אחרים. כאן הם הופכים סדרי עולם, בגיור, בכשרות, ברבנות. בכל הדברים הם מנסים לעשות שהם כאילו לא הורסים”.

“אנחנו נחזיר את ההיגיון למדינה היהודית, עם צביון יהודי, הן בשבת והן בדברים אחרים. נעמוד על הדברים האלו, כמו הצביון היהודי במדינה, אנחנו לא באים להתעסק בכל מה שהאדם עושה בתוך ביתו אבל בפרסיה הציבורית, במרחב הכללי של מדינת ישראל, צריך להיות צביון יהודי”.

אתם תחזירו את הסטטוס-קוו, או תלכו לצד הקיצוני היותר?

“חזרה, מינוס כל השינויים שנעשו בשנים האחרונות, הן בתחבורה ציבורית, הן בבתי העסק שפתוחים בשבת והן בעבודות שנעשות בשבת. אני מקווה שבעזרת השם יהיה לנו מספיק כוח כדי לעשות את זה”.

*”תיקון מערכת המשפט – בהסכם הקואליציוני הבא”

הרוחות ממשיכות לסעור בנוגע למתקפה החריפה של ח”כ דודי אמסלם נגד בג”ץ, וההודעה החריגה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שהתנער מהדברים. בן צור נמנע מלקחת צד באופן רשמי, אבל לא מותיר מקום לספק לגבי עמדתו בנושא.

“אנחנו לא נכנסים לעימותים הפנימיים של הליכוד, כמו שלא היינו רוצים שהם יכנסו לעימותים שלנו, לא שיש לנו בעיות אבל… בגדול, צריך לומר שהדברים שאמר אמסלם בכללותם הם נכונים, אבל לכל אחד יש את הסגנון שלו”.

אצל מרן נשיא המועצת

“אנחנו חושבים שבמהות של הדברים, אמסלם צודק. מקום המדינה עד היום ראינו את האחוזים של השופטים המזרחיים בבית המשפט עליון ולכן על זה אנחנו מלינים ועל זה הקמנו את מפלגת ש”ס. על הקיפוח המתמשך שישנה לישראל השנייה, שאינה מיוצגת מספיק באותם מקומות”.

בסוף נתניהו הוא זה שמנע שינויים במערכת המשפט…

“הפעם נכניס את זה בתוך ההסכמים קואליציוניים, חד משמעית”

אם אין פסגת התגברות בהסכמים הקואליציוניים, אין טעם ללכת עם נתניהו?

“לא אמרתי לך את הדבר הזה. אבל כאשר נגיע למשא ומתן הקואליציוני, ישקלו את השיקולים הנכונים, עם מי שצריך להתייעץ ויקבלו את ההחלטות הנכונות. אבל, אני מאמין שזה יהיה שונה לחלוטין”.

חוק רע

בזמן שכל אחד בטוח שהוא יודע מה היא העמדה הנכונה בנושא חוק הגיוס, אין מתאים מבן צור, שהוא גם מזכיר מועצת חכמי התורה של ש”ס, לענות על השאלה האמיתית והרלוונטית היחידה – מה עמדת גדולי ישראל בנושא.

“דעת גדולי ישראל היא שכל בחור ישיבה שירצה לשבת ללמוד תורה יוכל לעשות את זה בלי הפרעה. חוק הגיוס הזה הוא חוק רע מסיבה אחת פשוטה, הוא בדיוק ממלא את מה שפרעה עשה לבני ישראל, אני ישבתי לשיחה עם גדולי ישראל, עם מועצת חכמי התורה ואני הסברתי והם הסכימו לכל מה שאנחנו אומרים”.

“במציאות היום, השאירו את המכסות ואף הגדילו את המכסה לאנשים שצריכים להתגייס, אבל הקטינו את האמבטיה. פעם זה היה מגיל 18 עד 26 ועכשיו זה מ 18 עד 21. לעולם לא נצליח למלאות את המכסה הזו ולכן אני אמרתי בוועדה מראש, החוק הזה הוא חוק מיותר, הוא לא יעיל ומיושם בפועל מעכשיו. אתה כבר יכול לקבוע סנקציות וזה יהיה אותו דבר, הדבר זה יהיה עכשיו או עוד שלוש שנים, לא יקרה כלום, זה יהיה אותו דבר כי אם אתה לא תצליח למלאות את המכסה, והרי אתה לא תצליח”.

מקריא את החלטות מועצת חכמי התורה. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

“כעת המכסות כתובות בחוק, לפני זה המכסות נקבעו על ידי הממשלה. אז אם נגיד קבעו 3000 בחורים שצריכים להתגייס בשנה והתגייסו רק 2800, התכנסה הממשלה ואמרה 2800 זה סביר. פה במשך 3 שנים, כל שנה, אם לא יעמדו במכסה, אוטומטית החוק פוקע, הוא פוקע אחרי שלוש שנים ואז כולם יהיו חייבים בגיוס, שזה אומר שמעבר לסנקציות הכלכליות יהיו גם סנקציות פליליות, כי אז אם אתה לא מתגייס ואתה חייב גיוס אתה עובר עבירה פלילית”.

“כל זה מיותר וזה אחיזת עיניים. הם יודעים בעצמם שאין היתכנות שהחוק הזה יוכל להיות מיושם ומה כל ההצגות שהם עושים? זה כדי להראות הנה אנחנו פועלים אנחנו עושים אנחנו ואנחנו”.

“זה הרי דיני נפשות. מי יכול להחליט בדיני נפשות. מעולם לא היה ולא יהיה כזה דבר, אף ראש ישיבה לא יגיד לבחור שלו לך לצבא, אם יש בחורים שמסתובבים ברחובות ולא עושים כלום, ובמקום שיסתובבו ברחובות, שילכו למסגרות כאלו ואחרות, יכול להיות. אבל זה עדיין לא הכמות שאנחנו מדברים. הכמות שהם מבקשים היום היא כמות לא סבירה והם יודעים שהיא לא סבירה ובכל זאת הולכים על זה”.

ומגזירת הגיוס לגזירת הגיור, הוא לא מתלהב מקולות הפשרה. “כהנא רץ ריצת אמוק. הוא אדם ששם לו למטרה להחריב ולהרוס את הדת במדינת ישראל, הוא לא שר הדתות, הוא השר להרס הדת, הוא הורס את הדת בכל מקום שהוא הולך, הוא זורע הרס וחורבן, שייקח זמן ודברים שאולי גם לא נוכל לתקן, כמו לדוגמא במידה ויגיירו תינוקות כמו שכבר הצהיר הרב סתיו, אני לא יודע אם בכלל צריך לקרוא לו הרב. אני חושב שדבר כזה יהיה קשה מאוד לתיקון, או שהם יתנו תעודת רבנות לאנשים כאלה ואחרים, יהיה קשה מאוד לשנות את זה, אבל אנחנו נצטרך לעשות את הכל”.

במליאת הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

“אנחנו נמצאים במדרון חלקלק, אנחנו נצטרך לחלק את העם הזה לשני חלקים. חלק אחד שיהיה רשום ברישום לאומי ששמה לא תדע מי יהודי ומי לא, מי התגייר כהלכה או מי לא התגייר כהלכה ורוב רובם יהיו אנשים שלא יתגיירו לפי ההלכה. אז תראה גם מאות עובדים זרים, אולי אלפי, אולי יותר, שמתגיירים כדי להישאר כאן ולקבל זכות בחוק השבות ובמדינת ישראל ואז לא נוכל בכלל להסתמך על הרישומים הקיימים. נאלץ להוציא ספרי יוחסין, שנדע איך להתנהל, בשני קהילות נפרדות. השר כהנא וכל הממשלה הזו שמתנהלת כך גורמות לחלוקה של עם ישראל למחנות”.

“דרעי – הפוליטיקאי מספר אחד היום במדינת ישראל”

לסיום ביקשתי ממנו לזרום איתי למשחק אסוציאציות. באדיבתו, הוא זרם.

נפתלי בנט:

“אני מרחם עליו”.

בנימין נתניהו:

“איש חזון, איש חכם, ומנהיג”.

גדעון סער:

“חבל שהוא נמצא במקום שהוא נמצא, בתנאים שהוא נמצא”.

יאיר לפיד:

“דבק במשימתו אבל לצערנו המשימה לא תמיד טובה לטובתנו”.

ליברמן:

“אני חושב שזה אדם שהשנאה אוכלת אותו”.

אריה דרעי:

“מנהיג בעל שיעור קומה, שומע לדעת חכמים, אני חושב שהוא הפוליטיקאי מספר אחד היום במדינת ישראל”.

משה גפני:

“על אף גילו, חרוץ, חכם, מבין את הדברים טוב”.

ליצמן:

“שומע לרבותיו, נאמן לרבותיו ויש לו מקוריות מיוחדת”.

בג”ץ:

“הלוואי שלא היה בא לעולם”.

מפלגת הציונות הדתית:

“ישנם שם אנשים טובים, שעושים מלאכתם נאמנה ואנחנו עושים איתם שיתופי פעולה יפים”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

בס”ד, שאלה : מי יודע איפה משרתים הבנים של החונטה המשפטית, האם בעיתון “במחנה” או שבכלל הם לא מגייסים אלא ג’ובניקים משתמטים ? מי שיש לו תשובה שיגיד.

בסבירות גבוהה משתמטים,ומקסימום עיתונאים

כתבות חדשות באתר

בקשתו האחרונה של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל: "זה כמו צוואה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות
"אם בת"א לא בטוח, גם בתימן ובאיראן לא צריך להיות בטוח"
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מגיע דרך הים ומתפוצץ בגובה נמוך: תיעוד חדש ודרמטי מפגיעת הכטב"ם
צה"ל בדק את הממצאים בזירה: החות'ים שיגרו כטב"ם איראני משודרג
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

גלנט קיים הערכת מצב ואיים: "נבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל"
השתוללו במנהרה במסגרת 'שיירת חתונה' - תועדו ונעצרו • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
איך מתגברים על חשקים ודחפים? - סוד בירור הניצוצות | פרשת בלק
דודי קאליש ומקהלת ידידים בביצוע לייב לשיר "עד הנה"
אבי ריימי ויאיר בודנר מארחים את בנצי קלצקין: "אני שבת"
גד, בני ובנימין אלבז בסינגל חדש: שיבנה
טען עוד כתבות >

המיוחדים

NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | שיחת בכירי המדינה עם דרעי, והמסר שהתקבל בצאנז אך לא בגור ובעלזא
education-g591bf0ede_1920-1536x1024
גזירת הגיוס: כמות הילדים שלהוריהם עשויה להתבטל ההנחה במעונות | חשיפה
 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"

חדש באתר

5785145846646558900
יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
5825431171004220644
בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
-דף-ורפאא-סלאמה
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
US PRESIDENT JOE BIDEN
ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות

גלריות

'ניץ שבת שבע ברכות (3)
בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה • שמחת השבת שבע ברכות בחצה"ק ויז'ניץ
 מצווה לנכד גאב'''ד קרית הבעש''ט פתח תקוה (16)
שֶׁפַע קֹדֶשׁ • שמחת הבר מצוה לנין האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל
 'שקלא וטריא' תורת אמת חיפה (23)
חיפה: חלוקת פרסים בת"ת 'תורת אמת'
 רבנים מוסקבה (30)
הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"ג בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture