המיוחדים

צילום: דוברות הכנסת

ח”כ ביטון בראיון ל’JDN’: “מאוד חשוב לי שבקואליציה הבאה יהיו חרדים” • צפו

יו”ר ועדת הכלכלה ממשיך במלחמתו נגד הרפורמה בתח”צ ונערך לבג”ץ: “הרפורמות של מיכאלי הן בלוף, אלחם למען החלשים” • חה”כ מכחול לבן מתייחס לשותפות עם הליכוד “נתנו צ’אנס” ורומז לדרעי: “מי שנתן לנו ערבויות מבין שטעה”
  • מעוניינים במקצוע מבוקש בלי לוותר על ערכים? כאן מתחילים

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • מתנה מעשירה: המדריך שיהפוך אתכם 'למבינים' אמתיים בנדלן

    תוכן מקודם

  • כולנו רוצים 'בית של תורה' - איך נייצר אווירה כזו בבית?

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

אם תעשו סקר בבניין הכנסת מי חבר הכנסת החביב ביותר, ללא ספק ח”כ מיכאל ביטון (כחול לבן), יו”ר ועדת הכלכלה, יזכה במקום הראשון. ככל הנראה חוץ מיו”ר מפלגה מסוימת המכהנת כשרה בממשלה המתפרקת, כולם יסכימו שמדובר בח”כ הכי מחבר ומאחד בבניין, שמצליח למצוא מכנה משותף ולהגיע להסכמות גם עם הניצים הגדולים ביותר.

שלא כהרגלו, בניגוד למדיניות ההסכמות בה הוא דוגל, ביטון יצא לאחרונה למאבק חריף וכמעט ללא פשרות נגד 2 משרדי ממשלה והעומדים בראשם. את שר החקלאות עודד פורר הוא הצליח להביא לשולחן המו”מ ולהגיע להסכמה עם החקלאים, אך שרת התחבורה מרב מיכאלי בשלה, מסרבת בכלל לדון בפשרה.

כשלא עזרו הדיבורים, החליט ביטון לעבור למעשים. הוא החליט להחרים את ההצבעות של הקואליציה במליאה ולתקוע מהלכים בוועדה שלו. לבקשת ראש הממשלה השהה לשבועיים את המרד, אך בתום השבועיים חזר לממש את האיום. בסוף הקואליציה התפרקה וראשי הממשלה החליטו לצאת לבחירות.

ביטון סבור בראיון ל’שחרית’ ו’חדשות JDN’ , שלו אין חלק בנפילת הממשלה. “אני אמרתי שאשמור על הקואליציה, היינו יכולים להמשיך לעבוד בוועדת הכלכלה, אפילו להביא תקציב. לא הייתי מוכן לוותר ברגע שפוגעים בחלשים ביותר ובאוכלוסיות מסיומות, על זה אני לא מוותר. אני תמיד הצבעתי בעד הקואליציה בסוגיות הקריטיות”.

“לי היה חלק בדרישה, שבזמן שהם רבים על שטויות לא יפגעו בעניים, וזאת עדיין השליחות שלי, שלא ייפגעו בעניים ובחלשים בפריפריה. דרישה נוספת שלי הייתה, לא לעקוף את ועדת הכלכלה, אל תסתירו מאיתנו מידע, ואל תשיקו רפורמות שהן בלוף”.

עם גנץ. צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביטון, שכפי שחשפנו ב’חדשות JDN’ ו’שחרית’ הצטרף לבג”ץ נגד הרפורמה, עונה למי שחושב שמדובר בצעד קיצוני, לעתור לבג”ץ נגד שרה בממשלה. “הצעד הקיצוני זה שר שמסתיר מידע בכנסת, מוזמן לדיון על פגיעה צפויה. שואלים את אנשיו, תגידו, יש רפורמה? מי נפגע? כמה כסף? עונים לי שאין מידע. אחרי שעה מוציאים הודעה לעיתונות שלמחרת תושק הרפורמה. זו גניבה”.

“כשמישהו עושה דבר כזה אתה לא מוותר. אם הכלי שנשאר לך זה לבדוק את זה בבג”ץ, אז זה מה שנעשה. הטיעון שלנו בפני בג”ץ זה שהיה הליך לא תקין על רפורמה שמשפיעה על מיליונים, נתנו רק 5 ימי עבודה להערות הציבור, הסתירו מידע בכנסת, פגעו בעיקרון השיוון. אם בג”ץ יחליט שזה צדק ושוויון, לפחות עשינו את שלנו”.

במהלך השיחה, ביטון מגלה בקיאות בכל פרטי הרפורמה הגרועה והרעה, הוא זורק דוגמאות על ערים שונות שנפגעו, סכומים מדויקים כמה תעלה יותר נסיעה פה, ובכמה אחוז מתייקר חופשי חודשי שם. ניכר שמדובר מבחינתו בהרבה יותר ממאבק פוליטי, אלא מאבק על אחיו הנאנקים תחת עול יוקר המחיה.

לחלק מהחברים בממשלה שלכם אין חמלה לחלש?

“אני לא רוצה לשפוט אותם. לדעתי מכרו להם רפורמת בלון, אמרו להם או שתעלו מחירים לכולם ב-9 אחוז או שנציע לכם ערבוב של כל המחירים ואף אחד מרוב בלבול לא יבין מה עשינו. יש פה התבצרות בעוול, האוצר הסכים לתת תקציב, משרד התחבורה לא רצה לקחת את הכסף”.

אז הכל זה אגו של שרת התחבורה?

“לא יודע אם אגו, אבל רצון לספר סיפור על רפורמה שאין בה כלום. גם השבוע הממשלה הודיעו שכאילו יורידו מיליון נסיעות – מה השתנה אתמול? יש תקציב חדש? משאבים חדשים? איך יירדו מיליון נסיעות? זה ניסיון לספר על רפורמות שהן בלון ובלוף”.

“בעוד שנה לא ירדו שום מיליון נסיעות, זה בלוף. אם זה היה נכון היו מביאים את זה בחוק ההסדרים. אם זו רפורמה, כמה כסף הושקע בזה? הממשלה סיימה כבר את תפקידה, הכנסת כבר מתפזרת, זה נראה לך הגיוני?”

מי יותר חברתי?

ביטון, הלוחם החברתי הגדול בקואליציה הנוכחית, לא מספק – באופן מפתיע – תשובה חד משמעתית לשאלתי האם הממשלה הקודמת, של גנץ ונתניהו, הייתה יותר חברתית מהממשלה הנוכחית.

“בוודאי במובן אחד”, הוא קודם כל עונה בחיוב. “היינו ממשלת קורונה, השקענו עשרות מיליארדים, תוך שבוע שלחנו כסף לבתים, בערב חג הפסח ישבתי בוועדת כספים עד כניסת החג ושלחנו אלפי שקלים לכיס של האזרחים. ידענו לפתור בעיות”.

במליאת הכנסת. צילום: דוברות הכנסת

מנגד, הוא מסתייג כי “גם הממשלה הזאת עשתה דברים טובים”. והוא מפרט: “התעקשתי לתת 500 מיליון שקל למקבלי שכר נמוך, פתחנו את קרן מודרי אשראי, מנעתי פינויים בדיור הציבורי, הבאתי חוקים וקידמתי רפורמות. הבאנו גם חוקים משותפים עם הליכוד – למשל הגבלת מחיר אגרת המשכנתא, ועוד. יש פעולות חברתיות שעשינו בממשלה הנוכחית”.

החרדים והליכוד

ביטון הגיע לפוליטיקה אחרי עשייה ציבורית ענפה, בין היתר שמונה שנים כראש מועצת ירוחם, לפני כן היה קצין בצה”ל, איש חינוך, מנהל מתנ”ס, ועוד. הליכוד קיבלה בעיר ירוחם בבחירות האחרונות כ-40% מהקולות, אחריה ש”ס עם 11%. מטבע דברים ביטון, בן למשפחת עולים ממרוקו, הצעיר מבין תשעה אחים, מרגיש חיבור אישי משמעותי לציבור הזה.

“הליכוד היא תנועה מפוארת וחזקה, כל יהודי שלישי ברחוב הוא ליכודניק וכל אזרח רביעי ברחוב הוא ליכודניק”, הוא אומר לנו. “אי אפשר להתעלם מתנועת הליכוד. היא יושבת על שורשים, היא יציבה והיא תישאר כאן להשפיע”.

“מה שכואב זה המעשה של בנימין נתניהו מול בני גנץ, אף אחד כבר לא האמין לך ולא רצה לעשות איתך שותפות, ובגלל הקורונה וביטחון ישראל הלכו איתך לקואליציה, ואז אתה מעלת באימון, לא קיימת הבטחות לשותף שלך, הסתרת ממנו הסכמי שלום, הסתרת ממנו הסכמי F-35, פגעת באמון, וכשאין אמון זה כבר לא קשור ל’כן ביבי לא ביבי’, אתה לא יכול לעבוד עם מישהו שאתה לא סומך עליו שתהיה לו מילה. האמון בבנימין נתניהו נפגע קשות. אותנו אי אפשר להאשים שלא ניסינו ולא נתנו צ’אנס, אחרים מעלו באמון והם מכים על חטא, כל מי שנתן לנו ערבויות מבין שהם טעו בהפרת ההתחייבות לבני גנץ”.

“אנחנו קרובים לחרדים ואין לנו שנאת חרדים, אנחנו יודעים לעבוד איתם, מאמינים בחיים משותפים, בעתיד נעבוד ביחד”.

יש סיכוי שיום אחד נראה שוב קואליציה של הליכוד, כחול לבן והחרדים?

“בוודאי. אנחנו לא שוללים את הליכוד, זאת מפלגה מפוארת. אנחנו גם יודעים לעבוד עם החרדים, אולי לא נסכים על הכל, אבל אין לנו שנאה בלב, ומאמינים בפתרונות. בחור ישיבה שהוא תלמיד חכם יכול להישאר בישיבה, זה טוב לעם ישראל שיהיו דיינים, רבנים ואברכים”.

כמועמד צעיר לראש מועצת ירוחם. צילום: יניב אפוטה דובר המועצה המקומית ירוחם

“אנחנו לא רוצים פסילה אישית של אף אחד. אנחנו רוצים ממשלה ממלכתית, מרכזית, מתונה, מאחדת, לא קיצוניים מימין ולא קיצוניים משמאל. אני חושב שהחרדים לא קיצוניים, אנחנו צריכים לבנות קואליציה רחבה, ‘טיפה’ יותר רחבה מהכנסת הנוכחית, אם החרדים היו באים היינו 70 מנדטים. אנחנו לא מהמתלהמים ולא מהשונאים, אנחנו מהמקרבים ומהשותפים, אנחנו נהיה שם לחבר את הימין המתון, המרכז המתון, ואנחנו נהיה אבן ראשה של הקואליציה. יש לנו גמישות ואהבת אדם”.

כמה חשוב לך שבקואליציה הבאה יהיו ח”כים חרדים?

“מאוד מאוד מאוד (כן, 3 פעמים). כל ילד רביעי שנולד הוא חרדי וכל ילד רביעי הוא ערבי, חצי מהילדים שנולדים היום בישראל הם או חרדים או ערבים, אני יכול להרשות לעצמי לא לעבור על פתרונות לקהלים האלה? העתיד של המדינה תלוי איך נחיה ביחד”.

מלחמה כשרה

הוא תוקף במרומז את שר התקשורת יועז הנדל על התעקשותו לקדם את הרפורמה להרס הקומה הכשרה. “זה עיסוק שולי ומיותר בסוגיה שאולי צריך לעשות בה סדר, אולי יש מישהו מושחת שמוכר מכשיר טלפון כשר במחיר יקר, כי הוא בלעדי ויש לו מונופול, אז במחיר של המכשיר צריך לטפל. אבל לא בזכות של האדם להחזיק טלפון כשר ובהסדרים של קהלים להגן ברמה החינוכית על ילדיהם. האינטרנט הוא באמת סכנה, אני מכבד מי שרוצה להימנע מזה ולא חשבתי שזו המלחמה הכי גדולה, אני רוצה שיילחמו למען העניים, נגד יוקר המחיה, אלו המלחמות שאני רוצה, מלחמה על הטלפונים הכשרים היא לא המלחמה שלי”.

ביטון חושף, כי לפני קידום החוק ניסה להביא להסכמות בין הנדל לנציגות החרדית: “אם כבר קרתה המלחמה, הסכמתי להיות המגשר, החרדים הסכימו שאני אהיה המגשר, אבל לא עלה בידי להשלים את המלחמה”.

אני מבין שהנדל פחות התלהב…

“אתה בעניינים. הוא לא אמר שהוא נגד, אבל הוא לא הרים את הכפפה. אני תמיד אומר שעדיף להגיע להסכמה, גם אם לא קיבלת 100% – קיבלת 50%-60% זה עדיף מלדרוש 100% ולקבל כלום”.

הוא מעדכן כי יתמוך בחוק במליאה הכנסת: “יש הסכמות לקדם את החוק הזה רק בקריאה ראשונה. נצביע בעד בהתאם”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

5 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אין דבר כזה אינטרנט כשר

נכון אבל יש אינטרנט מסונן

וואו! אז באיזה אינטרנט אתה משתמש, טרף?

יש הרבה אי דיוקים בדבריו .לא שכחנו את האובססיביות של גנץ להעביר את חוק הגיוס ללא הסכמת החרדים לא שכחנו את השתיקה של כחול לבן על הפגיעה של ליברמן בחרדים .לא שמענו גנוי מהם על המריצות של ליברמן.ולא שכחנו את ההצבעה שלהם בכמה חוקים שפוגעים בדת גם שהם היו יחד עם ביבי והחרדים בממשלת מעבר . שהם יחזרו קודם בהם מהעבר הרע לפני שהם מבקשים חבור עם החרדים

מי שמחליט הוא רק בני גנץ שמחרים את הליכוד והולך עם הערבים.

כתבות חדשות באתר

בלידת הבת גילו את המחלה: התינוקת של מרת מיטל אדרעי ע"ה בוכה לאמא
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
אחרי שאיבד את אמו בשריפה: מיכאל עדין זקוק לתפילות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות
"אם בת"א לא בטוח, גם בתימן ובאיראן לא צריך להיות בטוח"
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מגיע דרך הים ומתפוצץ בגובה נמוך: תיעוד חדש ודרמטי מפגיעת הכטב"ם
צה"ל בדק את הממצאים בזירה: החות'ים שיגרו כטב"ם איראני משודרג
הלחץ התחלף בהודיה: הבדיקה הרפואית יצאה תקינה לגמרי!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

גלנט קיים הערכת מצב ואיים: "נבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל"
השתוללו במנהרה במסגרת 'שיירת חתונה' - תועדו ונעצרו • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
איך מתגברים על חשקים ודחפים? - סוד בירור הניצוצות | פרשת בלק
דודי קאליש ומקהלת ידידים בביצוע לייב לשיר "עד הנה"
אבי ריימי ויאיר בודנר מארחים את בנצי קלצקין: "אני שבת"
גד, בני ובנימין אלבז בסינגל חדש: שיבנה
טען עוד כתבות >

המיוחדים

NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | שיחת בכירי המדינה עם דרעי, והמסר שהתקבל בצאנז אך לא בגור ובעלזא
education-g591bf0ede_1920-1536x1024
גזירת הגיוס: כמות הילדים שלהוריהם עשויה להתבטל ההנחה במעונות | חשיפה
 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"

חדש באתר

5785145846646558900
יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
5825431171004220644
בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
-דף-ורפאא-סלאמה
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
US PRESIDENT JOE BIDEN
ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות

גלריות

'ניץ שבת שבע ברכות (3)
בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה • שמחת השבת שבע ברכות בחצה"ק ויז'ניץ
 מצווה לנכד גאב'''ד קרית הבעש''ט פתח תקוה (16)
שֶׁפַע קֹדֶשׁ • שמחת הבר מצוה לנין האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל
 'שקלא וטריא' תורת אמת חיפה (23)
חיפה: חלוקת פרסים בת"ת 'תורת אמת'
 רבנים מוסקבה (30)
הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"ג בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture