דעות

אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הכי קרוב לקפיטול: השמאל לא יודע לקבל את תוצאות הבחירות / דעה

אם לפיד רוצה להפוך לטראמפ הישראלי, זה שלא יודע להודות בהפסד, שיתכבד וימשיך בצורת ההתנהלות הנוכחית שלו, אבל אם הוא עוד חולם לחזור יום אחד למשרד ראש הממשלה, כדאי שיחשוב שנית על ההודעה האלימה שיצאה מבית מדרשו
  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • כטוב לב המלך ביין: ההתחייבות בסעודת פורים שסיבכה את החברים הקרובים

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • למשפחה אין בית לחזור אליו...

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הבחירות חלפו כבר מזמן, המנדט להרכבת הממשלה כבר ניתן, ועכשיו הגיעה העת לצלול אל מלאכת הרכבת הממשלה. שעות על גבי שעות משקיעים בימין, מנסים לפתור את הפלונטר על האוצר והדתות, הסכמים מפורטים או עקרונות בראשי תיבות, ועוד לא מעט נושאים שנותרו פתוחים בין המפלגות שאמורות להרכיב את הממשלה הבאה רווית השרים.

יום קבלת המנדט להרכבת הממשלה, הוא יום שאמור להיות חגיגי. מנהיגי המערב ומדינות ערב ממשיכים לצלצל בזה אחר זו, ללשכת ראש הממשלה המיועד וחוץ מאיזו אמירה של נשיא המדינה, בנוגע לאישומים בהם נאשם נתניהו, לא היה מה שיעיב על ההתרגשות של ראש הממשלה הנבחר. “אני אישית נרגש מאוד לקבל את הזכות להרכיב את הממשלה, לא פחות מאשר בפעם הראשונה שזכיתי לכך לפני 26 שנים” הודה נתניהו ברגע נדיר של גילוי לב, אחרי שנאלץ להחזיר את המנדט שלוש פעמים ברציפות. אבל עכשיו זה נראה אחרת.

אבל רגע אחרי קבלת המנדט, התגלתה האופוזיציה במלוא עליבותה. האופוזיציה שספגה מהלומה קשה מהבוחר הישראלי, ובמוצאי הבחירות גילתה את עצמה מוכה, חבולה וחלשה מתמיד, כזו שאפילו חבריה לא מדברים האחד עם השני, וראש ממשלת המעבר היוצא, לא מחליף שיחה עם שר הביטחון בממשלתו, החלה לאסוף את הפצעים של עצמה, וכמו בהתנהלות בממשלה, גם הפעם ביקשו לחקות את נתניהו עם הקמת ‘גוש’ שינסה להפיל את הממשלה שצפויה להיכנס לתפקידה בקרוב.

לפיד ואנשיו התגברו על התיעוב שחשים כלפיהם שותפים ב’גוש’, והחלו בשיחות עם ראשי המפלגות ביחד ולחוד, בניסיון לאתגר את הממשלה ולשדר עוצמה ולא יהודית. טיבי ועודה, מיכאלי ועבאס, וכמובן גנץ וליברמן, כולם היו על הכוונת של לפיד. לא את כולם הצליחו אנשי ראש האופוזיציה המיועד לגייס למלחמה, אבל אחרי ימים של בלבול, לפחות קולות של מלחמה החלו שם להשמיע.

כחלק מהפנמת המצב, במפלגת האופוזיציה המרכזית – ‘יש עתיד’ – עברו ממגננה בתוך הגוש, למתקפה על גוש השינוי של הממשלה העתידית, אלו שבאו לשנות את כל מה שהממשלה הקודמת הרסה. “יום שחור לדמוקרטיה הישראלית בו ראש הממשלה המיועד סחיט בפני שותפיו, שכל מטרתם המשותפת היא לחלץ אותו ממשפטו ולהחזיר את מדינת ישראל אחורה” נכתב בהודעת ‘יש עתיד’ שלא מבינים מה זו דמוקרטיה ומה היא הכרעת הבוחר, אבל מה אנחנו כבר יכולים לצפות ממפלגה שאסור לדבר בה על פריימריז?!

בהודעה הצורמת של ‘יש עתיד באופוזיציה’ המשיכו הדוברים את הקו הניצי והחריג: “לעולם לא נוותר על המדינה שלנו, על ערכיה הליברליים ולא ניתן שייפגעו בעתיד ילדינו” הבטיחו, “נילחם מאוחדים בכנסת, בכיכרות, בגשרים עד שנחליף את ממשלת ההרס בממשלה השינוי” כתבו.

כמעט שנתיים חלפו מאז ה-06 בינואר 2021, בו התרחשו אירועי הקפיטול בארצות הברית. האירוע התחיל כעצרת מחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ותמיכה בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך הפך להתפרעות שבמהלכה מפרי סדר פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו אותו ופצעו עשרות שוטרים ממשטרת הקפיטול, כשאחד מהם מת למחרת משבץ. במהלך ההתפרעות נהרגה מפגינה שנורתה על ידי משטרת הקפיטול, ושלושה מפגינים נוספים מתו.

האירועים שנחשבים לטראומתיים בעיני רבים, נשמעו לא מעט בהשאלה גם לישראל. השמאל הישראלי החל לפמפם מיד את המסר שהימין הישראלי מתכנן “קפיטול” במקרה שבנימין נתניהו יפסיד בבחירות. עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא הזהיר אז ש-“מה שקרה בוושינגטון יכול לקרות גם בישראל. כאן זה עלול להיות אפילו גרוע יותר. שרים, אנשי תקשורת וגם בנו של ראש הממשלה – כולם מכשירים את הקרקע. אתם באמת חושבים שהמהומות בגבעת הקפיטול הן סיפור אמריקני בלבד?” והוא לא לבד.

פעיל השמאל אלדד יניב פרסם טור נוקב במאקו, ובו ניבא כך: “בארה”ב אירע הלילה ניסיון הפיכה שעלול להיות בקרוב גם בירושלים, כי זה בדיוק מה שנתניהו עושה בארבע השנים האחרונות מאז החלו החקירות נגדו”. גם שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, זה שמנסה ללהטט בין תדמית הביטחוניסט למאחז העיניים, חשף עוד אחד משרשרת הסקופים שלו שלעולם לא התממשו: “תוכנית נתניהו למקרה שיפסיד חמורה ממה שקרה בקפיטול” הזהיר.

גם כחלוף הימים, האזהרות הצורמות לא שככו וחודש לאחר אירועי הקפיטול המקוריים פרסם איש התקשורת בן כספית טור בעיתון מעריב, ובו קבעה הכותרת: “הביביסטים מכינים את עצמם למקרה שיהיה צורך להציל את המנהיג מבלפור”. בתוככי הטור הוא ניפק נבואה בשם גורם אנונימי: “‘אל תתבלבל’, אמר לי למחרת ההסתערות על הקפיטול אחד האנשים שמכירים את בנימין נתניהו הכי קרוב והכי עמוק, ‘מה שראית בוושינגטון – זו בדיוק תוכנית המגירה של בלפור. אחד לאחד'” ציטט בן כספית ואלו הם רק חלק מהאזהרות.

מאז זרמו הרבה מים בנהר ולמעט טקס חילופים בלשכת ראש הממשלה, השלטון הועבר בצורה מסודרת ומכובדת ביום בו עבר השלטון ממשלת נתניהו, לממשלת בנט-לפיד. אבל מסתבר שהגעגועים של השמאל לקפיטול, כל כך עזים ואם הימין לא הביא אותו, השמאל יארגן הפנינג שכזה.

“נילחם מאוחדים בכנסת, בכיכרות, בגשרים עד שנחליף את ממשלת ההרס בממשלה השינוי” הבטיחו דוברי ‘יש עתיד’ במה שהכי קרוב לקפיטול בגרסה הישראלית, כשהם אפילו לא מסתכלים במראה ומדברים על הממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית, כממשלת הרס ואילו הם – שנבעטו על ידי הציבור – כממשלת שינוי.

במשך שנה סיפרו לנו שהימין לא יודע לקבל את התוצאות, הזהירו שהפריצה לקפיטול יכולה להתרחש גם על ידי הימין הישראלי, אבל ברגע האמת הימין הרכין ראש והחל את המאבק בפרלמנט. לפיד לעומת זאת, מעודד הפיכה בכיכרות ובגשרים. כן, ברור לכם שאם מישהו מהימין היה מעז להנפיק את האיומים הללו מפיו, שופרות תבל כבר היו מריעים, מספרים שהקפיטול קטן על מה שיקרה כאן על ידי אלו שמסרבים לקבל את השלטון, אבל לשמאל הכל מותר. לאלו שהתנהגו בדורסנות במשך שנה וחצי, מותר להטיף מוסר לאלו שקיבלו ושתקו.

מותר להפגין, מותר גם לבקר, אבל האמירות הללו צריכות לקבל את המסגור המתאים. קפיטול בגרסה הישראלית על ידי השמאל הנאור, שנבהל בזמנו כל כך מהאירועים הללו, וכעת לא זוכר מקיומם.

אפרופו קפיטול, ראש ממשלת המעבר היוצא צריך ללמוד ממה שקרה לנשיא לשעבר טראמפ. האיש שזכה לתהילה ואהדה בלתי ניתנת להסבר, איבד את מעמדו ותהילתו ובחירות האמצע יוכיחו. לעומתו, נתניהו שכיבד את הכרעת הבוחר, גם אם הבוחר לא ממש התכוון לכך, ניהל קמבאק מכובד, התנהל בצורה פרלמנטרית מעוררת השראה, והצליח לסלול חזרה את דרכו אל הלשכה, כשעכשיו הוא תלוי רק בסמוטריץ’.

אם לפיד רוצה להפוך לטראמפ הישראלי, זה שלא יודע להודות בהפסד, שיתכבד וימשיך בצורת ההתנהלות הנוכחית שלו, אבל אם הוא עוד חולם לחזור יום אחד למשרד ראש הממשלה, כדאי שיחשוב שנית על ההודעה האלימה שיצאה מבית מדרשו.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לשם האירוניה, דוקא אלו שמדברים על “ערכיה הליברליים” של מדינת ישראל ועל פלוריזם, הם אלו שמסיתים ופותחים פה ג’ורה.. לעולם לא תשמעו שדרן רדיו או פרופסור שמסית או מגנה או קורא לאלימות נגד מגזר שלם – אלא מהצד מהשמאלנים יפי הנפש..

וחוץ מזה תפסיקו לקרוא לנשיא יצחק הרצוג, קוראים לו בוז’י.

כתבות חדשות באתר

התעוררות ציבורית לסייע לגיורת במצוקה, הגר"א פרץ חשף את המקרה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הרחפנים הרוסיים השמידו עמדות של צבא אוקראינה - וסירות בלתי מאוישות
החות'ים: "תקפנו את תל אביב באמצעות כטב"ם חדש שלא ניתן לגילוי"
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נס: תיעוד מטורף לגמרי מהתאונה המוזרה ליד גן החיות בירושלים • צפו
טראמפ במסר מאיים לחמאס: "כדאי שהחטופים יחזרו לפני שאכנס לתפקיד"
אל תחמיצו: מעמד ביטול הגזירות בהילולת רבינו האור החיים הקדוש
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

תל אביב 🔥: החות'ים לקחו אחריות על שיגור הכטב"ם - והבטיחו לחשוף פרטים
זמזום, פיצוץ - ולהבת אש: תיעודים דרמטיים מרגע פגיעת הכטב"ם בתל אביב
חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

החרפה משמעותית: כטב"ם של החות'ים התפוצץ בתל אביב; הרוג ופצועים במקום
צה"ל מאשר: מפקד יחידה בכוח רדואן, המחבל עלי ג'עפר מעתוק חוסל • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

אחרי 9 חודשי לחימה: האם באמת יש לצבא מחסור בטנקים?
מחבל מעזה עבר את הגדר לשטח ישראל; התצפיתניות זיהו, כטב"מ חיסל אותו
סקר חדש: 'הליכוד' וליברמן מתחזקים, לפיד נחלש; הנתונים המלאים
מפקדת חטיבת עזה של חמאס הותקפה; במקום פעלה גם תשתית של אונר"א
הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה
שוב זה קורה: מחבלים מעזה יאושפזו בבתי חולים ציבוריים בישראל
טען עוד כתבות >

המיוחדים

NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | שיחת בכירי המדינה עם דרעי, והמסר שהתקבל בצאנז אך לא בגור ובעלזא
education-g591bf0ede_1920-1536x1024
גזירת הגיוס: כמות הילדים שלהוריהם עשויה להתבטל ההנחה במעונות | חשיפה
 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"

חדש באתר

-מסך-2024-07-19-083143-(small)_optimized
הרחפנים הרוסיים השמידו עמדות של צבא אוקראינה - וסירות בלתי מאוישות
 מסך 2024-07-19 082116
החות'ים: "תקפנו את תל אביב באמצעות כטב"ם חדש שלא ניתן לגילוי"
 מסך 2024-07-19 075833
נס: תיעוד מטורף לגמרי מהתאונה המוזרה ליד גן החיות בירושלים • צפו
photo_5823411058906349635_x
חיידק ליסטריה מונוציטוגנס נמצא בעוגה החלבית; אל תצרכו אותו

גלריות

 רבנים מוסקבה (30)
הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה
 - קאמרנא - ווישיווא חתונה (16)
שמחת החתונה בחצרות קוזמיר - קאמרנא - ווישיווא
''צ טייטלבוים ביקור בית שמש (16)
אב"ד סאטמאר ירושלים ביקר בביהמ"ד החדש בבית שמש
'ניץ בעלזא שבע ברכות (13)
שבע ברכות לנכדת האדמו"ר מויז'ניץ בבית האדמו"ר מבעלזא • גלריה

עיתוני היום

%D7%93%D7%95%D7%9B%D7%9F-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9-1536x1024-2-768x512
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture