עידן חדש בירושלים: בשנים האחרונות הירושלמים רואים את עבודות התשתית האינטנסיביות שנעשות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ובימים אלו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. החלק הראשון מתוך ארבע של החפירות להקמת תחנה שמתחת לצומת בר אילן הסתיים, ובימים אלו נערכים לתחילת העבודות על החלק השני.
במסגרת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה באזור. לתשומת לב נהגים שחולפים בצומת – העבודות יתבצעו בחלק הצפוני-מערבי של צומת בר אילן, בצמוד לבית הלוויות. בשל כך יבוטלו הפנייה שמאלה מרחוב בר אילן לשמואל הנביא, הפנייה ימינה מחטיבת הראל לשמואל הנביא – שדרות גולדה, והפניה שמאלה משמואל הנביא-שדרות גולדה אל חטיבת הראל. שינוי זה יחול כבר החל מיום ראשון כ”ה ניסן (מיד לאחר פסח). בעירייה מבקשים להתנייד לפי כללי התנועה והשילוט החדשים. השינויים הללו משפיעים גם על הולכי הרגל אשר יחצו את הצומת במעברי חצייה בהתאם להסדרים החדשים.
שינויים משמעותיים נוספים צפויים להשפיע גם על משתמשי התחבורה הציבורית בכל רחבי העיר, כאשר שישה קווים מרכזיים ישנו את מסלוליהם, גם כן החל מיום ראשון כ”ה בניסן. מאחורי השינויים ישנו תכנון ואסטרטגיה, שכן הם בוצעו תוך התחשבות בהרגלי הנסיעה הקיימים ומתן מענה לצרכים העדכניים של הציבור ותושבי השכונות.
בשל השינויים התחנה המוכרת ברחוב בר אילן-שמואל הנביא לכיוון ירמיהו, תבוטל לגמרי, אך מנגד יקומו תחנות חילופיות, בין היתר בבר אילן-רבינו גרשום ובשמואל הנביא-בר אילן.
התחלת העבודות על הרבע השני של מפלס התחנה מבשר על התקדמות העבודות שבסיומן ישפיעו לטובה על כלל משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים. השינוי משתלב במערך החדש של התחבורה לצפון העיר שעומד לעשות היסטוריה משמעותית בעיר הקודש. מערך התחבורה החדש לצפון ירושלים, כולל רכבות קלות, מסלולי העדפה לתחבורה ציבורית, מסוף נוסעים לנסיעה בין עירונית ועוד, אשר יגרמו לכך שירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים.
ראש העיר ירושלים משה ליאון מסר: “ירושלים צועדת לקראת שינוי היסטורי. הרכבת הקלה תייצר מהפכה בתחבורה בירושלים ותאפשר להגיע מנקודה לנקודה בעיר במהירות וביעילות. בזכות הסבלנות הרבה שלכם, בזכות העבודות שנעשות סביב השעון, ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים, וכבר בקרוב נזכה לראות את השינוי המיוחל שיציב את ירושלים במקום הראשון בקידמה תחבורתית”.
דוד זוהר, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה: “בימים אלו אנו חוזים במהפכת התחבורה בירושלים שהולכת ומתרחשת מול עינינו. אנחנו מודעים לקושי של התושבים, אבל אנחנו בטוחים שהדבר הכרחי ובסוף התהליך כולנו נבין שלא הייתה אופציה אחרת. הרכבת ויתר השינויים שמתלווים לה, ישפרו באופן דרמטי את איכות החיים של כל תושבי ירושלים”.
מה העניין לעבוד בכזה שיטה הם אף פעם לא נסעו על אוטובוסים נראה אותם פעם אחת נסחבים עם עגלות מזוודות וילדים בירמיהו הם כולם עם רכבים הם אפילו לא מרגישים ולא מעניין אותם מאיתנו זה פשוט הזוי
למה התחנות כאלה מכוערות .. ? מה קרה לאנושות שהכול נהיה מכוער כלכך?
זה קורה לך גם מול המראה? 🙂
תחייך אחי, השמש זורחת!
אין בעיה עם כתבות מקודמות, אבל לפחות תספקו איזו תמונה או שתיים מהשטח באמת, ולא רק הדמיות שהיו מוכנות כבר לפני שנתיים. שנדע שמשהו באמת זז שם מתחת לכל הפקקים המרגיזים…
מעניין אם יש תושב ירושלמי שחושב להצביע לליאון בפעם הבאה,
אחרי כל מה שהוא עשה לעיר,
ובעיקר הדרך שזה נעשה.