יוני אביב
מכירים את ההנאות הקטנות האלה של החיים, שבכוחן לשפר לנו טיפה את היום בכל פעם מחדש? אתם יודעים, למשל כשאתם שוברים את הראש מול איזה סרט בניסיון להבין מאיפה השחקן הזה מוכר לכם, ואז פתאום נזכרים. או כשאתם מצליחים “להיפטר” במדויק מכל הכסף הקטן שמצאתם בכיס של הג’ינס לטובת התשלום בחניון או בפיצוציה. ויש את ההנאה הקטנה-גדולה של למצוא את החניה המושלמת, ואז גם להיכנס אליה ברמת דיוק שהיתה מסדרת לכם פרס מיוחד ממשרד התחבורה. העניין הוא שלפעמים כניסה לחניה – אפילו אחרי שכבר מצאנו אחת פנויה – יכולה גם להלחיץ ולתסכל אותנו. בוודאי אם הפז”מ שלנו מאחורי ההגה הוא לא גדול מדי. לכן, בפסקאות הבאות תמצאו כמה טיפים טובים שישפרו את הסיכוי שלכם לבצע חניה מושלמת, כמו גם כמה כללי אצבע וסימני אזהרה שכדאי להתחשב בהם. אז יאללה, בואו נכניס לרוורס, ונצא לדרך.
אחורה פנה!
בגדול, כאשר אנחנו מדברים על כניסה לחניה, הכוונה היא לסוג המאתגר ביותר – כניסה לחניה במקביל. כלומר, כאשר המדרכה שלידה אנחנו חונים נמצאת מצד ימין או שמאל של הרכב, בין שתי מכוניות שכבר חונות שם. המשימה הזאת כמובן יכולה להפוך למאתגרת יותר אם מדובר בחניה במקביל, אבל במדרון או בעליה. בואו נתחיל מכמה דברים שנצטרך לוודא עוד לפני שנתחיל לנסות ולהחנות בכלל:
- שמצב התנועה מאחורינו בכלל מאפשר לנו להיכנס לחניה. לפעמים אנחנו מבחינים בחניה פנויה רק כאשר כבר עברנו אותה מעט, ואז צריכים לעצור ולחזור מעט אחורה. העניין הוא שבכבישים צרים או פקוקים, לפעמים הפעולה הזאת הופכת מסובכת כי הרכב מאחורינו צמוד אלינו מדי, או שמאחוריו כבר משתרכים כמה רכבים אחרים. בכל מקרה, ההנחיה הכי חשובה כאן היא לעצור ולהתכונן לחניה רק במידה ואפשר לעשות זאת מבלי להסתכן בכך שהרכב מאחורינו יפגע בנו, ומבלי לסכן רכבים אחרים, הולכי רגל וכד’.
- שמותר לנו לחנות שם בכלל. אתם יודעים, כדי לשנן את מגוון הצבעים של שפת המדרכה ביחד עם כל התמרורים בתחילת הרחוב צריך אולי יום לימודים ארוך, אבל גם אין ברירה. אתם לא רוצים לחזור לרכב ולגלות עליו דו”ח של העירייה, של המשטרה או לגלות שהוא נגרר.
- שהחניה שמצאנו בכלל תוכל להכיל את המכונית שלנו. נכון, חיפוש חניה עלול להיות מאוד מתיש ומתסכל, ולהוביל אותנו להיכנס כמעט בכוח לחניות קטנות מדי, אבל שום דבר טוב לא הולך לצאת מזה. נסו לאמוד את המרווח הפנוי ולהבין מראש אם תוכלו להידחק פנימה, מבלי לפגוע ברכב שלכם או של אחרים. פגיעות שנוצרו בחניה הם בדיוק מסוג הפגיעות שלא שווה להפעיל בשבילם את הביטוח המקיף שלכם, ולכן בסוף אתם תהיו אלו שתשאו בהוצאות, במקרה של נזק.
אוקיי, בואו נעבור לכמה טיפים ועצות פשוטות שיעזרו לנו להיכנס טוב וחלק יותר לחניה במקביל:
- הקפידו לעצור את רכבכם במקביל לרכב שמאחוריו אתם רוצים לחנות, תוך כדי שאתם מאותתים לכיוון החניה ושומרים על מרווח של כמטר אחד מהרכב החונה. החלק האחורי של רכבכם אמור להיות באותו הקו של הרכב החונה.
- תוך כדי הכניסה לחניה ברוורס, חפשו במראת הצד שקרובה למדרכה את שפת המדרכה שלצידה אתם אמורים להתיישר. אחרי שמצאתם את נקודת הסימן שלכם, יש להפנות את ההגה חזק לכיוון הכביש ולהמשיך בנסיעה אחורה תוך כדי שאנחנו מביטים במראות הצד ובמראה המרכזית כדי לוודא שאנחנו מיושרים כמו שצריך, ולא קרובים מדי לרכבים שמלפנים ומאחור.
- אם בסיומה של החניה אנחנו רחוקים מדי משפת המדרכה או קרובים מדי לרכבים אחרים, כדאי לצאת ולהיכנס שוב. חיישני חניה ומצלמות הרוורס שהיום זמינות כמעט בכל רכב בישראל בוודאי יכולות לסייע לנו עם זה, כמו גם עוברי אורח על המדרכה שאולי יוכלו לכוון אותנו פנימה ביתר קלות.
לסיכום, כניסה לחניה במקביל היא אירוע שכיח ויומיומי עבור מאות אלפי נהגים בישראל, ופעולה שהופכת קלה יותר ויותר עם הניסיון מאחורי ההגה. חשוב להזכיר שגם כאן, כמו בכל אירוע אחר בכביש, הבטיחות האישית שלכם ושל שאר הנהגים או הולכי הרגל היא הערך החשוב ביותר, ועליו יש להקפיד תמיד. סעו בזהירות.
כתבה מטומטמת ומיותרת לחלוטין. כל מי שלמד נהיגה למד את מה שכתוב כאן. וכל מה שכתוב כאן אי אפשר ללמוד מן הכתב אלא מן הנסיון. אז מה מטרת הכתבה?????
צודק מאה אחוז חשבתי לקבל משהו יותר רציני.