המיוחדים

.

ילד חסידי עם מכנס ג’ינס קרוע? הטרנד התחיל בבאיאן וכבש את המגזר

ההוראה בתלמודי התורה של חסידות באיאן על תלבושת אחידה לכל הילדים, התקבלה במפתיע בציבור הרחב • ההורים דווקא תמכו ביוזמה, והתברר כי היא גם עזרה לחסל את בעיית המעמדות בין הילדים בכיתות • משם, זה התפשט לת”תים נוספים
  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

זה התחיל לפני שנה וכמה חודשים. מכתב שנשלח להורי הילדים הלומדים ברשת תלמודי התורה של חסידות באיאן, הופתעו לקבל מכתב המודיע להם כי החל מעוד מספר חודשים, הילדים שלהם יצטרכו להופיע בשערי החיידר עם תלבושת אחידה.

“‏הנה מאז ומתמיד היו חסידים ואנשי מעשה מדקדקים ומקפידים בלבושיהם שיהיו כראוי וכיאות, “חסידישער לבוש” כמקדמת דנא. ברם בשנים האחרונות, בגדי הילדים כפי רוח החסידות כמעט שאינם בנמצא בחנויות הבגדים, ‏ומכורח המציאות נדחקים לרכוש מן המצוי ולאו דוקא מן הרצוי, בגדים בסגנונות שונים ומשונים אשר לא נראו במחוזותינו עד לפני שנים לא רבות, וגם עתה אינם לרוחם של הורי התלמידים, האמונים על אורח חיים חסידי ומבקשים להלביש את ילדיהם בהתאם”.

“נושא חשוב זה, עולה תכופות על שולחנם של המנהלים והמלמדים בת”תים; והוא אף נדון בהרחבה באסיפת מנהלי הת”תים, כשהכל מסכימים כי הבעיה היא שכמעט לא ניתן להשיג ביגוד חסידי ראוי, מה שמאלץ את ההורים להתפשר ולקנות מה שמציעים בחנויות הביגוד, בהעדר אלטרנטיבה אחרת”.

“‏ובכן, אנשי בשורה אנחנו היום: לאחר בדיקת אפשרויות שונות ובתום מו”מ ממושך, התקשרנו עם חברה מוכרת וידועה בטיבה ואיכותה, אשר תייצר ותייבא מגוון דוגמאות נאות של חולצות, מכנסים וסוודרים, בכל המידות, בסגנון המקובל במחוזותינו מקדמת דנא, עבור ילדי הת”תים דחסידי באיאן. חשוב לציין, כי הבגדים יהיו בס”ד באיכות הטובה ביותר; וגם המחיר יהיה זול באופן משמעותי מהמחירים הנהוגים בשוק לבגדים באיכות מקבילה”.

מהר מאוד, המכתב החריג פורסם בכלי התקשורת, ורבים תהו לנוכח הגזירה החדשה שפקדה את ההורים. היו שלעגו, אחרים דווקא קיבלו בהבנה. עם זאת, הנעלם הגדול היה, כיצד הדבר יתקבל בקרב הורי הילדים מחסידות באיאן, והאם התופעה תתפשט הלאה.

חצי שנה אחר כך, החלו הילדים להסתובב ברחובות עם התלבושת האחידה. בחסידות באיאן מספרים כי למרות שנתנו להורים שנה שלמה להתארגנות עד שהתלבושת האחידה הפכה לחובה, רוב מוחלט של 90% מהילדים כבר הגיעו מהיום הראשון עם התלבושת – הסמל המזהה מי הוא ‘באיאנ’ר יינגל’, ילד חסיד באיאן.

מתברר כי ההורים הבינו את החשיבות, הרבה יותר מהיוזם (שבוחר לשמור על עילום שמו), והרבה יותר ממנהלי תלמודי התורה. רבים שהלבישו את הילדים שלהם בצורה פחות חסידית ומעט יותר רחובית, עשו זאת מחוסר ברירה – וכעת יש להם את האלטרנטיבה המתאימה, שהובילה לכך שההורים תמכו בחום ביוזמה החדשה.

בנוסף, התברר בדיעבד כי יש מעלה נוספת ביוזמת התלבושת האחידה, עליה לא חשבו קודם לכן. ביטול פערי המעמדות בין המשפחות האמידות יותר, למשפחות המתמודדות יותר עם קשיי הפרנסה. עכשיו, כל הילדים הולכים בצורה זהה.

ילדים, כידוע, מתקשים יותר להביט במה שיש בתוך הקנקן ולא במראה החיצוני, ופעמים רבות היו ילדים שנדחקו לשולי החברה, רק בגלל המעמד הסוציו-אוקונומי של משפחתם. כעת, ההבדלים טושטשו בזכות התלבושת האחידה.

יצוין כי מדובר אומנם בחידוש של ממש בנוגע לתלבושת אחידה לילדי תלמודי התורה, אך עצם הרעיון כבר היה מוכר בשל התלבושות של בנות בתי הספר והסמינרים – מה שהקל על הטמעת היוזמה.

מי שיזם את הרעיון, התראיין בעילום שם לעיתון פנימי שחולק לקראת חג הפסח האחרון בתוך חצר הקודש באיאן. גם בפני החסידים, הוא שמר על אנונימיות, ולא נחשף. בעיתון הוא דיבר בהרחבה על הרעיון, וכיצד בחר להתחיל לקדם את היוזמה.

הכל התחיל במהלך נסיעה שלו באוטובוס פנימי בעיר מגוריו, ביתר עילית. הוא הבחין בילד היושב עם מכנס ג’ינס, עם קרע במכנסיים. הוא מדגיש כי מדובר היה בילד חסידי, למרות שהוא לא למד בתלמוד התורה תפארת מרדכי שלמה דחסידי באיאן.

המראה הזה, של הילד החרדי הלבוש כמו יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה, בצורה רחובית לחלוטין, עוררה אותו לחשוב על הנושא. הוא הבין שלא מדובר בהורים המעוניינים להלביש את הילדים שלהם בצורה גסה ולא מתאימה לילד חרדי וחסידי, אלא במחסור בלבוש מתאים.

ילדים רבים, לבושים – פעמים רבות בניגוד לדעת הוריהם – עם חולצות טריקו וכיתובים שונים, פשוט מסיבה טכנית. זה מה שמוכרים בחנויות הבגדים, זה האיכות וזה המחיר. לכן, במקום לזעוק על הבעיה, הוא החליט להתמקד בפתרון – פתרון שכבר קיים בשוק. תלבושת אחידה, המיוצרת על ידי הת”ת ונמכרת במחיר מוזל להורים.

משם החלה היוזמה להתגלגל. התקיימה אסיפה של מנהלי תלמודי התורה של חסידות באיאן ברחבי הארץ, הבינו את הצורך, נכנסו לקודש פנימה לשאול את האדמו”ר – שנתן את ברכתו למהלך, ומשם הכל היסטוריה.

החלו לבדוק ברחבי העולם כדי למצוא מפעלים שייצרו את הבגדים המתאימים, כאשר הדגמים נבחרו על ידי קבוצות מיקוד של אמהות. בנוסף, ייצרו גם מכנסיים מתאימים, עם גזרה שלא דומה למכנסי ג’ינס כלל.

בתוך חסידות באיאן, קיבלו את ה’גזירה’ החדשה בהבנה ובאהדה. כפי שכבר סוקר, רוב מוחלט של הילדים הגיעו לחיידר עם התלבושת, עוד לפני שהלבוש האחיד הפך לחובה.

המראה של הילדים הצועדים יחד עם לבוש זהה, בצורה המתאימה לילד חרדי, בלי השפעות רחוביות – השפיעה על מנהלי תלמודי תורה נוספים. המוקד הבא, היה דווקא בעיר בני ברק, למרות שאין שם חיידר של באיאן, אבל מנהל שנחשף לכך בעיר אחרת, החליט לייבא את הרעיון.

לדוגמה, בחצר הקודש בעלזא הודיעו להורים כי ” “עניין הלבוש אצל חסידים ואנשי מעשה, תפס תמיד במשך כל הדורות מקום מרכזי. מעבר לכך שהקפידו שהלבוש יהיה לפי דקדוקי ההלכה, ראו בכך גם חומה ומגן שלא יתערבו בין הגויים ולא יסחפו לכל אופנה ו’מאדע’”.

”בזמנינו, השתלטו היצרנים על יצור הבגדים, ולאט לאט הטשטשו הגבולות, ולדאבוננו הבגדים של היום רחוקים מלהיות ברוח החסידות. וכבר התריעו על כך גדולי ישראל שליט”א. אך חוסר הבגדים בשוק הביא לכך, שלא ניתן עד היום לעשות שום דבר בנדון”, ולכן התחילו עם התלבושת האחידה.

משם זה התפשט הלאה החל מתלמודי תורה של קהילות ליטאיות – ועד לתלמוד תורה חב”ד בכפר חב”ד, דרך קהילות רבות מכל הגוונים.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

38 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אל תגידו שמלבישים את הילדים בלית ברירה , זה לא נכון .
ילד עם ג’ינס קרוע זה נדיר מאוד וזה בגלל שאמא שלו פוזלת לשם , וכן עוד סוגי לבוש שונים .
לא חסר ילדים שעדיין לבושים כמו שצריך , סה”כ רוצים לעצור את הסחף . וזה מצוין .

צודק בכל מילה! אמהות רבות לא איבדו את הצפון, וילדיהם לבושים לפי הכללים!אלא שגם אם בכל כיתה יש שניים, שלושה ילדים שלבושים מהפירסומות, זה עושה רושם זול על כל האוירה! יוזמה מאד מבורכת , בפרט עבור הורים שקשה להם לעמוד מול ילדיהם הנסחפים.

מה שגרם לו ליוזמה זה שהוא ראה שניצן להגיע לכזה מצב…

מחר יכתיבו מה לאכול גם
כל אחד הולך מה שאמא שלו אוהבת מה הקשר ביגוד לדעת קהל

הלוואי שיכתיבו מה לאכול

מעולם לא נתקלתי בתגובה כל כך פסיכית.

לחם אחיד

נכון אתה צעיר מאוד?, רואים שאין לך נסיון בחיים והכל מוצי פוצי

בכל הבתי ספר בעולם יש קוד לבוש זה דבר נורמאלי מקובל ומכבד

קצת נסחפו עם התלבושת.
מה יעשה ילד שחולצת צווארון מהסוג הנ”ל ומהבד הנ”ל לא בדיוק נוחה לו??? למה על זה לא חושב היצרן? מה רע בחולצות הפשוטות של לידר וקידישיק, ללא כיתובים? כיצרנים, הם יכולים בהחלט לספק חולצות באיכות בסדר לשנה אחת? (על יותר מזה אי אפשר באמת לבנות; 1. הילד גדל 2. הוא לא באמת יודע לשמור על בגדיו בגילו.)
הקבעון הזה והאחידות היותר מדי מגבילה גם לא נעימה. מספיק שבנות נראות כמו עדר, למה בנים גם צריכים להראות ככה?
חבל שאין מבחר קצת יותר מגוון בחולצות – גם בצבעוניות וגם בבדים.

עדיף ג’ינס קרוע??

גם בחסידות גור יתחילו משנה הבאה ללכת עם תלבושת אחידה בכל הארץ

האדם האנונימי שעומד מאחורי המיזם הזה וגם הוביל את זה בבאיאן הוא חסיד גור.

אין בביתר חסידי גור.

הכותרת לא מוצלחת !
נותן רושם שוגי נגד באיאן
להקפיד על נראות של הכותרות

צודקים 100% אבל לא לכולם אכפת מהשם הטוב של הנושא בכתבה ויותר מעניין אותם שאנשים יסתקרנו ויכנסו לקרוא וגם כולם נראה לי יסכימו שהכותרת יותר מסקרנת מתלבושת לחסידי באיאן… מה לעשות?

הכותרת מזעזעת!!
זה נראה כאילו הם כותבים שבבאיאן הולכים עם ג’ינס קרוע….
ובכתבה כותבים בדיוק הפוך…

לגמרי!!!! דיי התפלאתי בהתחלה שילד מחסידות באיאן הולך עם ג’ינס קרוע ובכתבה כתוב שזה בכלל לא מהחסידות.אתר טפשי

אתר טפשי” אז אל תכנס לכאן, אנשים נכנסים לאתר וכל הזמן יש להם טענות על האתר, יש לי רעיון בשבילכם אם זה לא בשבילכם אז אל תכנסו לJDN

אוי אוי אוי אפשר לחשוב שלמי שכתב את הכתבה יש משהו נגד ביאאן
בסך הכל שם כותרת ובלא הכוונה זה יצא ככה

‘אתר טפשי’
איזה תגובה מטומטמת
למה בגלל כותרת אחת של איזה כתבה
פעם הבא תחשוב פעמיים לפני שאתה קורא למישהו או משהו ‘טיפשי’

צודק במליון אחוז
איך יש כותרת כזו שבאמת אין אצלינו בחסידות אפ אחד עם ג’ינס קרוע
באמת האתר צריך לכתוב הבהרה והתנצלות על מה שנשמע מדבריו למי שלא קורא את כל הכתבה

זה הולך להמשיך שנה הבאה בכל החיידרים הטובים

הכותרת אם לא שמתם לב מדברת על זה שנהיה טרנד בבאיאן ללבוש ג’ינס קרוע ! פעם הבאה תחשבו לפני שאתם כותבים כותרת.

יייפהה

הלבוש אמור לשקף את הפנימיות לא אמור להיות תלבושת אחידה. ראו אצל הציבור הליטאי שיש מרחב יותר יחסית רואים על הלבוש את הסיגנון של האדם, צדיק או מודרני בניגוד לחסידי (רובם) שכולם לבושים אותו דבר פרומער כמודרני.

נכון אז במצרים לפני הגאולה שהיו במ”ט שערי טומאה (עיין במדרשים לאיפה הגיעו לאיזה דיוטת תחתונות) משום מה לא שקפו תפנמיות ולא!! שינו מלבושם יש צורה של לבוש יהודי לא משנה איפה אדם נמצא (ה”סבא “יזם” את הענין של כובע וחליפה בגלל שהיה ניסיון להתלבש ככל הגויים לכן לבשו בגד מכובד באופן שהיה נהוג אז ומשם המשיך עד לדורנו כ”תלבושת אחידה” (ואם תבדוק עוד תבין את ההבדל בין פראק לחליפה חסידית ומדוע ישנם כאלה שלבשו כך וישנם כאלו שלבו כך – אני אשאיר לך את זה רק אגלה לך ששניהם התבססו על “תלבושת אחידה”
וד”ל ודו”ק והבן ואכמ”ל וכו’ וכד’ וגו’

מה קורה עם התגובה שלי השקעתי בה

צודק. ליבנו איתך.

אף אחד לא חושב שפשוט יש פה מישהו שמתפרנס מייבוא הבגדים האחידים. וכופה זאת על ההורים בטענות מתקבלות על דעתם השמרנית. וזו הסיבה שהוא נשאר בעילום שם?

נכון

צודק מאה אחוז

שטויות

אני יוגע מי היזם של הרעיון מדבר באברך ת” גדול מאוד וערליכער איד באמת ואין שום הנאת רוח מכל הסיפור הוא אינו חסיד גור כן שייך לבאיאן והלואי וירבו כמותו שבאמת חושבים על דברים שחשובים באמת , ואת היבואן אני גם מכיר הוא דוקא חסיד סלונים שמיבא את כל סוגי התלבושות כבר הרבה שנים של מוסדות של הבנות וכו’ הוא כמובן הרויח מהמהלך מה רע בכך זה פרנסתו הוא בהתחלה די חשש להיכנס לזה וקפץ למים וב”ה מצליח , לא עסקונה ולא שום דבר הכל דברים בטלים .

כותרת מפחידה כתבה משעממת איזה טרנד ואיזה גינס קרוע

זה נשמע שאתה דווקא ממש בעד הג’ינסים של ה”תרבות יון” שיכנסו למחנה ישראל

מי שבחר את הכותרת עשה את זה מתוך שינה

כאילו הם המציאו את הרעיון הזה,
פשוט “פורץ דרך”, “גילו את אמריקה”
יאהבלים בחב”ד זה קיים כבר 15 שנה לפחות

כתבות חדשות באתר

יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture