בני ברק

Photo by Gili Yaari / Flash90

“אפילו החתולים מפחדים מהחולדות”: גם אחרי שנה תושבי בני ברק ממשיכים לסבול

תושבים בעיר בני ברק מתלוננים על המשך הסבל ממכת החולדות שמסתובבות בעיר באין מפריע. לטענתם העירייה אינה פועלת באופן מספק נגד התופעה. בעירייה טוענים כי “מכת החולדות טופלה ומטופלת בעיר באינטנסיביות”
  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

תושבי בני ברק ממשיכים גם בימים אלו לסבול ממכת החולדות שתקפה את העיר כבר לפני למעלה משנה. לטענת התושבים העירייה לא פועלת בנושא ולא עושה די על מנת למנוע את המשך המטרד המתמשך.

“החולדות חוגגות כי יש להן המון מה לאכול ברחוב”, סיפרה אתי (שם בדוי) לאתר mako. “זה פשוט גועל נפש. בחניה למשל אני מסתכלת היטב לפני שאני נכנסת לרכב כדי שהן לא יקפצו עליי”. לדבריה, הלכלוך וההזנחה ברחובות ניכרים. “העיר נראית כמו ונציה, אבל במובן הרע של המילה, הרחובות מוצפים מהביוב, שמבעבע ועולה על גדותיו ויש צחנה בכל מקום. צריך לבוא לראות כדי להאמין למה שקורה כאן”.

גם גילה (שם בדוי), מעידה כי המצב הפך בלתי נסבל. “יש הרבה תושבים שלא היו מסוגלים לסבול את מה שקורה ועזבו את העיר. אני אישית מכירה כמה משפחות כאלה. אפילו החתולים מפחדים מהחולדות. הן עוברות ברחוב, בין הפחים ובבניין”. לטענתה, היא כבר פנתה פעמים רבות לעירייה בבקשה לטיפול בנושא, אך בכל פעם נענתה באדישות ובזלזול. “רק לפני כמה ימים פניתי אליהם. הם אטומים, יחסי האנוש פשוט נוראיים, הם יכולים להתחיל לצעוק עלייך, על זה שאת פונה אליהם בכלל”. גם אתי מתלוננת על יחס מחפיר מצד העירייה: “הם מתנהגים כאילו אני ממציאה דברים. אנחנו משלמים ארנונה כמו בסביון, ומקבלים שירות כמו בעזה”.

ניסים מעלה תהיות על התנהלות העירייה: “ראש העיר החדש מכריז על גבי לוחות המודעות בפרסום רחב – ‘אנחנו ננקה את העיר בכל מקום ובכל שעה’, השאלה היא לאיזה עיר הוא בדיוק מתכוון. בני ברק מטונפת בכל מקום ובכל שעה. זו עירייה עשירה, ולמרות הכל אתה הולך ברחוב ורואה לכלוך בכל מקום. רק לפני שבוע הבת שלי התקשרה ואמרה שהיא לא מוכנה לעלות במדרגות של הבניין כי יש חולדה. הן מסתובבות חופשי”. לדבריו, בחלק מהמקרים הן נדרסות בכבישים או במגרשי החניה, מה שמותיר פגרים שאף אחד לא טורח לנקות. “אתה יכול להתקשר לעירייה עד מחר וזה לא יעניין אותם, לפני שבועיים היה פגר במגרש החניה בבניין שלנו והייתי צריך להזיז את החולדה המתה בעצמי עם קרטון. זה היה מגעיל מאוד, תולעים מסביב”.

אגב, התושבים המיואשים מציינים כי מלבד ההתעלמות של העירייה מהנושא, לאחרונה הבחינו כי הגורמים האחראים מנסים להשתיק את התלונות בדרך מקורית במיוחד. “אם מישהו מתלונן, מגיעים לבניין שלו, שמים מדבקה שמציינת שנעשתה הדברה, ויוצאים”, מתארת גילה. “אחרי שראינו את זה, ביקשתי מבעלי שיבדוק ואחרי שהוא עבר בכל המקומות בבניין, הסתבר לנו שלא נעשה שום דבר מלבד להדביק את האישור הזה”.

בראיון ל-mako בריאות אומר יורם הורביץ, מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה, כי המשרד עוקב אחרי המצב התברואתי המדאיג בבני ברק. לדבריו, בעקבות התעלמות ממושכת מצד העירייה, נקט המשרד כלים חוקיים העומדים לרשותו, והוציא נגדה צווים לפי פקודת בריאות העם. בעקבות הלחץ שהופעל, לפני כשנה החליטה לבסוף העירייה לשכור אחראי על הפרויקט, ולצאת למבצע מיגור התופעה, בהיקף של מיליוני שקלים. “הפעולה העיקרית במסגרת התוכנית, הייתה ניטור המזיקים והדברה של אותם האזורים, וכן ניקיון הפסולת והגרוטאות במרחב הציבורי”, מסביר הורביץ. ואכן לתקופה קצרה היה נדמה כי יש שיפור במצב הרחובות.

אמנון סולטמן, מרכז הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה, מעיד כי “אין למשרד מספרים רשמיים, אך ראינו בשטח ירידה משמעותית במספר המזיקים בתקופה הזו, הופיעו פחות גללים וגם שמענו את התחושות מהתושבים”. אולם מאז, אותו מנהל פרויקט סיים את עבודתו בעיר, בפברואר האחרון ראש העיר התחלף, ובינתיים – החולדות כבר הספיקו לשוב למקומן הטבעי – הרחובות. “הפרויקטור העביר לעירייה את העיר במצב טוב יותר, אבל העבודה לא הסתיימה, והעירייה היא זו שאמורה להמשיך את הפעילות. למרות זאת, בחודשים האחרונים הפעילות פחתה באופן משמעותי. אם בתקופת המבצע עבדו בעיר 8 צוותי ניטור והדברה, היום פועלים רק 4”, אומר סולטמן.

לטענת הורביץ, המשרד להגנת הסביבה המנהל מעקב אחרי המצב בעיר ביקש לקיים פגישה עם ראש העיר החדש של בני ברק, בעירייה קבעו את הפגישה רק לחודש מאי אלא שברגע האחרון היא בוטלה ונקבעה פגישה חלופית בחודש הבא. המשרד להגנת הסביבה צפוי בקרוב להוציא צו נוסף כנגד עיריית בני ברק ובו יפורטו הפעולות הדחופות שנדרשת הרשות המקומית לבצע, הכוללות בין היתר – איטום מערכת הביוב, תיקון התשתיות וניקיון העיר.

“הפחים בעיר מפוצצים, ולכן העירייה חייבת להוסיף עוד פחים ולהגדיל את סבבי הפינוי של הפסולת הפרטית, שכן היא גולשת והופכת למפגע שמושך מזיקים”, אומר הורביץ, ומוסיף כי “חייבים לאטום את מערכת הביוב בעיר. אנחנו רואים מכסים שבורים, וזו בהחלט הדרך של המזיקים לצאת ולהופיע במרחב הציבורי. אסור שמערכת הביוב תהיה פרוצה לכיוון החצרות הפרטיות והרחובות”.

ד”ר יואב אלקן הלמן, מומחה למחלות זיהומיות ומנהל מרפאת יובלים של הכללית בפרדס חנה, הסביר בשיחה עם אור הדר כי “בריאות הציבור מושפעת באופן ישיר מתברואה לקויה, מצפיפות האוכלוסין ומהתפקוד של הרשויות המקומיות”. לדבריו, ישנן מחלות שונות שעלולות להתפשט בסביבה שבה מתקיימים עכברים וחולדות, כמו למשל “טיפוס אנדמי” – מחלה הנגרמת מחיידקים ממשפחת הריקציה. “החיידקים נישאים בדם של החולדות ומועברים לבני אדם באמצעות עקיצת פרעושים שקודם לכן עקצו חולדות נגועות. היא מתבטאת בחום גבוה ובהופעת פריחה לאחר מספר ימים”, הוא מסביר.

עוד מציין הד”ר כי המחלה עשויה להיות מסוכנת, בעיקר עבור ילדים קטנים או מטופלים עם מערכת חיסונית חלשה. הוא מוסיף כי ישנן מחלות נוספות שמועברות באזורים שבהם ההיגיינה ירודה, כמו למשל עכברת, שיכולה לגרום לחום, כאבי ראש ופריחה. “הדבקה של בני אדם בעכברת מתרחשת לרוב בעקבות חשיפתם למים נגועים או לאדמה נגועה בשתן של החיות”.

ד”ר אלקן-הלמן מוסיף כי מגע ישיר במי הביוב ללא רחיצת ידיים, עלול להביא לתחלואה, ובעיקר לשלשול כגון דיזנטריה, מחלת שלשולים וחום. “אם נניח ילדים נוגעים במים המזוהמים בטעות, ומבלי לשטוף את הידיים, הם יכולים להעביר את המחלה הלאה לילדים אחרים די בקלות”. הד”ר ממליץ לתושבים להקפיד על שטיפת ידיים, וכן לנקוט אמצעים כגון הגפת דלתות וחלונות למניעת כניסת חולדות לבתים. כמו כן, הוא מדגיש כי ישנה חשיבות גדולה לכך שהרשות המקומית תדאג לסטנדרטים מספקים של סניטציה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “הטיפול במכרסמים הוא באחריות הרשות המקומית. בעקבות התלונות שהתקבלו בלשכת הבריאות תל אביב על מפגע מכרסמים, עבר הנושא לטיפול הרשות המקומית האמונה על כך”.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: “מכת החולדות טופלה ומטופלת בעיר באינטנסיביות וביד קשה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. כך לפי נתוני המשרד מוגרה המכה ביותר מ-80%, הודות להשקעה מואצת בתברואה בכל חלקי העיר בשילוב הדברה ומיגור מוקדי זיהום ודגירה. כל מקרה של דיווח המתקבל במוקד העירוני 106 מטופל באופן מיידי ובפיקוח ביצוע הדוק ויום-יומי. המציאות הנטענת על עדכון הדברה לכאורה ללא ביצוע, אינה עולה בקנה אחד עם פעילות הניטור והמעקב העירוני וכך גם עקומת ההתפרצות הנמצאת, כאמור, בירידה”.

“המציאות המדווחת על פריצות ביוב אינה חריגה מאתגרי תאגידי המים בערים דומות והיא משקפת את אתגרי הולכת וסילוק השופכין בעיר מורכבת וצפופת אוכלוסין באופן מובהק, בדגש על זמני לחץ מבצעיים כמו ערב השבת וצאתה שבהם נעשה שימוש עודף ומשמעותי במיוחד בצריכה ביתית ובהיקפי השופכין למערך הביוב. תאגיד מי ברק הוא מהמתקדמים והמוערכים בישראל המחזיק ב-8 תווי איזו ותוו האיכות הגבוה ביותר של מכון התקנים, דווקא בשל חתירה למצוינות והצלחות בתחום זה. עיריית בני ברק ותאגיד המים קשובות לכל פנייה וכחלק ממדיניות ראש העיר, ניקיון העיר ושיפור התשתיות נמצאות בתעדוף המבצעי הגבוה ביותר בהקצאה תקציבית משמעותית שתלך ותגבר בהתאם לצורך”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

11 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ככה זה שראש העיר של בני ברק עסוק בקואליציה של אלעד ובהדלקה של ר’ מיילך….

פעם אחרונה שהייתי בעיר העיר מאוד מזוהמת אשפה על אשפה לא מנקים אותה תחושה מאוד מבחילה

רחוב נחמיה חזוןא איש כבר שבועיים שאני פונה לעיריה בקשר לעכברים מספר פניות קיבלתי הודעה שהועבר למטפל והפניה נסגרה אך עד עכשיו אין לא הדברה ואפי’ לא מדבקה

תמשיכו לגור בעיר הדוחה הזאת עד שיכנסו חולדות לסירים שלכם.
אני הייתי השבוע במאפייהבבני ברק והיה ריח דוחה של חולדות מתות בחנות ואנשים קונים בחנות הזאת בלי סוף.
פשוט מגעיל !!! ועוד לשלם הון תועפות על דירה דלוחה בעיר הזאת?? בשביל מה ? בשביל לממן הדברות של חולדות ועכברים

אל תבזה את העיר כולה
מסופר על עשיר אחד מארצות אשכנז שיצא מהעיירה לארץ ישראל למסחר (או לגור בה ,אני כבר לא זוכר)
ובאותו זמן היה עניות בארץ בצורה מזעזעת ושחזר אותו עשיר לארץ שלו הוא עבר דרך ישיבת מיר וסיפר על המצב בארץ ישראל ואמר ”עדיף להיות כבשה במיר מבן אדם בארץ ישראל” ובאותו רגע נפל על רגליו ונהיה משותק ונשאר בארץ שלו והוציא קולות של כבשים
המסר הוא שאל תבזה את העיר אלא את ההתנהלות של הערייה
אני מדבר בתור תושב העיר שגם סובל מזה ולפעמים שאני חוזר מהישיבה במוצ”ש אני כל הדרך לבית מריח זבל ועוד של אנשים אחרי טשולנט ודי לחכימא ברמיזא

ככה זה כשהבחירות הם לטובת נציגים שעיקר מטרתם היא לעזור למוסדות של אותם ציבורים שבחרו בהם ולא לטובת שיפור חיי האזרח

חברת ההדברה שהיתה אמורה להדביר מעולם לא הדבירו רק אחרי צעקה גדולה של התושבים הושמו מלכודות וכעת הכול נלקח
בבנין שאני מתגוררת
החולדות אכלו את הרשת מהחלון ונכנסו הביתה ואכלו לי את. דלת העייריה לא דאגה אפילו לבדוק
את חברת ההדברה הם יודעים לשים שילוט כאן בוצעה הדברה בפועל מעולם לא הדבירו התנהלות
של העייריה
לא אכפת להם מהתושבים העיר ממילא יהיה בחירות
מכורות מראש

איזה מקומם! ודוחה!!!!
ומה עם חילול ה’?????

חבל
חבל
חבל
שאוריאל בוסו לא נבחר.
המצב היה שונה לחלוטין אם הוא היה ראש העיר!

מחריד.
ראש העיר הבטיח שיעשה הכל למען החולדות

אין שום הבדל

מי אמר שהוא כן היה מתמודד עם זה

כתבות חדשות באתר

הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture