העולם החרדי

צילום: אריאל אוחנה

מעמד היסטורי – הרבנים הראשים חתמו את כהונתם בהכתרת 1000 רבנים ודיינים

הכתרת כאלף רבנים ודיינים: הראש”ל הגר”י יוסף: “הרבנים צריכים לפסוק אליבא דהלכתא, ללא מורא וללא חשש”. הגר”ד לאו: “במהלך הקדנציה, התאמצנו להאהיב שם שמים על הבריות ולקרב לבבות יהודים בינם לבין עצמם ובינם לבין שמים”
  • אחרי שבע שנות ציפייה: הרב נפתלי ורעייתו חבקו תאומים – עם שיתוק מוחין

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • "והגית בו יומם..." ובערב תהנה מחודש הספר

    תוכן מקודם

  • אני אוהב לנהוג, עובד קרוב לבית, והשכר שלי גבוה עם מלא הטבות

    תוכן מקודם

  • הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

כאלף רבנים התכנסו היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים לכנס היסטורי ורב רושם שערכה הרבנות הראשית לישראל לרגל סיום כהונתם של הרבנים הראשים לישראל הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגר”י יוסף והרב הראשי לישראל הגר”ד לאו לאחר כ- 11 שנות כהונה.

במהלך הטקס הוסמכו על ידי הרבנים הראשים לישראל והוענקו תעודות הסמכה לכ- 1000 רבני עיר ודיינים. הטקס נערך ברוב רושם בבית הכנסת הגדול בירושלים ובסימן תפילות לרפואתו של יו”ר ועדת הבחינות חבר המועצה הג”ר יהודה דרעי.

את בימת הכבוד החגיגית והמרשימה פיארו הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי לישראל הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף והרב הראשי לישראל מרן הרב דוד לאו, יחד עם הרבנים הגאונים חברי מועצת הרבנות הראשית וכן הדיינים הגאונים חברי בית הדין הגדול וראשי אבות בית הדין, יחד עם השר לשירותי דת ח”כ מיכאל מלכיאלי, מנכ”ל משרדו הרב יהודה אבידן ומנכ”ל הרבנות הראשית לישראל הרב יהודה כהן.

את הכנס הנחה איש התקשורת שלמה קוק אשר ציין בדברי הפתיחה את כהונת הרבנים הראשיים בה נדרשו להכרעות הלכתיות היסטוריות בימים משמעותיים כמגפת הקורונה ומלחמת שמחת תורה והוסיף כי “אתם מסיימים היום את כהונתכם באופן רשמי בלבד, אך חזקה עליכם כי לרגע לא תחדלו לשאת בגאון את עול הרבנות והנהגת הציבור”. הכנס לווה על ידי החזן אברהם קירשנבאום ומקהלת בית הכנסת הגדול בניצוחו של מאסטרו אלי יפה שהעניקה רגעים מוזיקליים מרגשים.

אירוע הפרידה מהרבנים הראשים לישראל החל עם כניסתם של הרבנים הראשים לאולם ברוב רושם תוך שמקהלת בית הכנסת הגדול בניצוחו של מאסטרו אלי יפה מנגנים את שאו שערים ראשיכם.

תחילת הטקס בבית הכנסת הגדול, הוקדש לתפילה למען כלל ישראל, תוך שהרבנים הראשים לישראל קוראים פרקי תהילים להצלחתם של החיילים ולרפואתו של חבר מועצת הרבנות הראשית הרב יהודה דרעי הזקוק לרחמי שמים, לאחר מכן קראו המשתתפים את פרקי אבינו מלכנו, אחינו כל בית ישראל ותפילה לשלום המדינה ובורכת מי שביל לחיילי צה”ל שנקראו על ידי הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית, תוך שמקהלת בית הכנסת הגדול מלווה את המשתתפים בתפילה.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בנאומו: “אתם הרבנים למדתם את היסוד, את השולחן ערוך ואת נושאי הכלים, אך עליכם להמשיך וללמוד ולהכיר את כלל הפוסקים ולא להפסיק אף פעם מלימוד התורה ורק ככה אתם תוכלו לפסוק אליבא דהלכתא וביושר וללא חשש”.

הרב הורה לדיינים להמשיך ללמוד ולקנות חכמה גם אחרי ההכתרה: “גם בזמן שאתם מוסמכים ומקבלים את עול הרבנות הראשית נדרש ממכם להמשיך וללמוד ולכתוב חידושי תורה תוך שאתם קובעים עיתים וממשיכים ללמוד ולהעמיק בעומקה של הלכה”.

בדבריו התייחס הרב הראשי למאבקים הרבים אותם נדרשו הרבנים הראשים לשמור על כרם הרבנות והדת במדינת ישראל בעת כהונתם במשך ה -11 השנים ואמר להם כי בחסדי השמים, בכל מאבקי הרבנות הראשית כל הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית ודייני בית הדין הגדול, היו יחד בעצה אחת ובדעה אחת בשמירה על כבודה ומעמדה של הרבנות הראשית, כל זה בידידות ובאחווה.

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל מרן הגר”ד לאו אמר באירוע: “לפני 11 שנה קיבלנו את עול הרבנות לאורך כל השנים הארוכות התמודדנו עם אתגרים לא פשוטים במלחמות צוק איתן וחרבות ברזל, בתקופת הקורונה ועוד, אשר בהם נתנו מענה לסוגיות שמעולם לא עלו על שולחן הרבנות. במהלך הקדנציה לא הכל יכלנו להגיד, אך שמרנו על דברי ההלכה. וידענו תמיד ללכת רק עם השולחן ערוך ולהעביר את המסורת לדורות הבאים. התאמצנו להאהיב שם שמים על הבריות ולקרב לבבות יהודים בינם לבין עצמם ובינם לבין שמים”.

בהמשך דבריו התייחס הגר”ד לאו להליך הסמכתו על ידי הרבנים הגאונים בני דורו וסיפר איך שרבותיו ציוו עליו להקפיד לחזור על תלמודו, וכך הוא מבקש מהרבנים המוסמכים, לדאוג לחזור שוב ושוב על הלימוד. דבר נוסף שביקש הרב הראשי מהרבנים המוסמכים לדעת להגיע לכל אחד במקומו ובדרגתו ולדעת איך לדבר עם כל חלקי עם ישראל כל אחד לפי הצורך שלו קודם כל לסייע לו בסור מרע ולאחר מכן ללכת איתו יד ביד בחלק של “ועשה טוב”. יחד עם זאת הדגיש הרב כי כל דבר שעושים חייבים קודם כל לראות שזה לפי השולחן ערוך ולהיצמד קודם כל להלכה המסורה לנו מדור דור. הרב הראשי סיים בדברי חז”ל שאין לך חביב כמו שליח שעושה שליחותו וזה יהיה ההצלחה שלכם בשליחותכם הקדושה.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר בטקס הפרידה לרבנים הראשיים לישראל: “תקופת הנהגתם של מרנן כב’ הרבנים הראשיים שליט”א תיזכר כתקופה מאתגרת מאין כמותה, מגפת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל שהביאו עימם אתגרים רבים ומורכבים מאד, עמידתם האיתנה של הרבנים שליט”א אל מול רוחות רעות היא זו שנתנה לנו הפקידים את הכוח לעמוד מול הפרצות השונות ובראשן פירצת הכשרות”.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן והתייחס להליך הבחירות לרבנים הראשים ואמר: “הרבנות הראשית נמצאת בתקופה סוערת ולצערי ביום שלישי הקרוב, לאחר 102 שנים לא יהיו רבנים ראשים לישראל. אך כל זה כי אנחנו נלחמים לשמור המוסד החשוב הזה, בהתאם להלכה שהורו לנו הרבנים הראשים, יושבים פה הרבנים יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית ודייני בית הדין הגדול, אחת המלחמות שאתם משארים לנו עם עזיבתכם, הפרצה החמורה ביותר שמנסים לכפות על הרבנות הראשית מינוי של רבניות במסווה של רבנים, מנסים ובניגוד להלכה גם מנסים לכפות על הרבנות הראשית לבחון נשים ולהסמיך אותם כרבניות”.

“הרבנים עומדים כאיתן על כך שלא יאפשרו לדברים הללו לקרות. זה לא עוד פרצה קטנה, אלא מנסים להרוס את מוסד הרבנות ואנחנו מבטיחים לכם הרבנים הראשים, שאנחנו נפעל בדרכם ובדרך שאתם הורתם הנחלתם לנו. משום מה, יש מי שחושב במשרד המשפטים ובמקומות אחרים שחושבים שיש רבנים שיקבלו את הפרצות, אני מודיע לכם מכאן אין רב חבר מועצה או דיין בבית הדין הגדול שמוכן לעמוד מאחורי הפרצה הזאת ולפעול בניגוד להלכה. אני מבטיח לרבנים הראשים שאנחנו נלחם בכל דרך ונעמוד על המשמר על כבודה של הרבנות הראשית בהתאם למה שהנחלתם לנו”.

בדבריו התייחס המנכ”ל לניסיונות במציאת פתרונות ושהשר וצוות משרדו הציעו למשרד המשפטים אשר כללו הצעות, בין היתר, של מינוי 10 נציגות ציבור שימונו על ידי השר לשירותי דת , כך שהגוף הבוחר יימנה כ- 28 נשים, אך כלל ההצעות נדחו בחוסר הסכמה על ידי משרד המשפטים, תוך התעקשות אך ורק על מינוי נשים כרבניות ובניגוד לעמדת הרבנים הראשים ומועצת הרבנות הראשית. בסיום דבריו אמר מנכ”ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן לרבנים הראשים: “אומנם מיום שלישי אין רבנים ראשים למדינת ישראל, כל זה יהיה אך ורק בתואר, את הדרך שלכם אתם תמשיכו ואנחנו נפעל למלאות את השליחות שלכם ולשמור על מוסד הרבנות בהתאם לגדרי ההלכה וההחלטות אותם קיבלתם ועל החיבור והאחדות שיש מסביב למוסד החשוב הזה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כבוד עם ישראל!!!!

כתבות חדשות באתר

התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בני ברק: רוכב אופנוע נפצע באורח קשה עם פגיעה רב מערכתית מפגיעת רכב פרטי
תקרית חריגה בעיריית ערד: חברת מועצה מישראל ביתנו תקפה חבר מועצה חרדי
האמא מתחננת לעזרתכם: "המתנתי שבע שנים – והשמחה שלי עדיין לא שלמה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הפסד צורב למקרון: מפלגתו איבדה מכוחה וקיבלה רק 20% מקולות הבוחרים
האם השכולה קוראת לאחדות: "שימו את הגאווה והאגו שלכם בצד, זה לא הזמן לריב"
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אירוע חריג: צעיר כבן 17 נפצע מפגיעת פרש משטרתי; 5 עצורים בהתפרעויות • צפו
עליה חדה באנטישמיות בצפון אמריקה; מגמת עליה ביהודים המתקרבים ליהדות
השנה לא מפספסים: עמוקה, לזיווג הגון עד ראש השנה!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בסיום המחאה: נערים וילדים רבים מתעמתים עם השוטרים ומיידים אבנים • צפו
מחר עליה קלה במידות החום; ומתי מגיע השרב? התחזית • המלאה האזינו

הכתבות המעניינות ביותר

הבחורים נדהמו באישון ליל: האדמו"ר מאמשינוב הגיע לממש את מתנת האפיקומן לנכדו
רבבות התכנסו בירושלים לעצרת מחאה על גיוס בני הישיבות
רה"מ, שר הביטחון ובכירי צה"ל, מקיימים התייעצות ביטחונית בדרום הארץ • צפו
מערכות הגנה אוויריות וטילי נ"ט משוכללים ברשות חיזבאללה
צפון הגולן: 18 פצועים מתוכם 1 קשה מפגיעת כטב"מ; צה"ל תקף בתגובה בלבנון
צה"ל מאשר: חוסל המחבל סעיד ג'אבר, שהיה מעורב בפיגועי ירי ומטענים • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר
ezgif
הממשלה תיפול? הבהרת המפלגות החרדיות ועמדת אדלשטיין | עושים סדר
Abraham_Isaac_Kook_1924
מי תורם יותר לניצחון? גיוס בני ישיבות למלחמת מצווה? | זו עמדת הראי"ה קוק

חדש באתר

WhatsApp Image 2024-06-30 at 23.31
בני ברק: רוכב אופנוע נפצע באורח קשה עם פגיעה רב מערכתית מפגיעת רכב פרטי
F220206MS41 (1)
תקרית חריגה בעיריית ערד: חברת מועצה מישראל ביתנו תקפה חבר מועצה חרדי
.
הפסד צורב למקרון: מפלגתו איבדה מכוחה וקיבלה רק 20% מקולות הבוחרים
WhatsApp Image 2024-06-30 at 23.20
הבחורים נדהמו באישון ליל: האדמו"ר מאמשינוב הגיע לממש את מתנת האפיקומן לנכדו

גלריות

 הילולת הנחלת דן (1)
בִּגְלַל אָבוֹת תּוֹשִׁיעַ בָּנִים • האדמו"ר מקוזמיר בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
 אהרן בית שמש הכנסת ספר תורה (15)
בית שמש: הכנסת ספר תורה לביהמ"ד תולדות אהרן
 ב''ב הכנסת ספר תורה (10)
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • חומש סעודה בת"ת תפארת מרדכי נדבורנה
WhatsApp Image 2024-06-30 at 11.47
צפו - במעמד ההילולא בציון רבי שבתי מרשקוב: הוכרז על הקמת ישיבה במולדובה על שמו של בעל ההילולא

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד • כותרות העיתונים – כ"ד בסיון ה’תשפ”ד
1
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture