העולם החרדי

באדיבות המצלם

בכינוס ראשי המועצות קוראים: תנאי ההעסקה של עובדי המועצות הדתיות חייבים להשתפר

הדים רבים לסמינר השנתי של עובדי המועצות הדתיות בישראל, הסמינר בחסות ‘החטיבה הדתית’ בהסתדרות • יו”ר המועצה הדתית תל אביב: מקווה חדש ברמת אביב ב-20 מיליון ₪.
  • כולנו רוצים 'בית של תורה' - איך נייצר אווירה כזו בבית?

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מעמדם של עובדי המועצות הדתיות בישראל, עמד במרכז הסמינר השנתי של החטיבה הדתית בהסתדרות המעו”ף מעמדם קיבל רובד משמעותי בארבעה ימים משמעותיים שכללו הרצאות פעילויות העשרה, סדנאות ופאנלים מאתגרים, יצירת התמודדויות ורעיונות, ורב שיח פתוח וענייני בין העובדים והמעסיקים, וראשי ההסתדרות.

את יומו הראשון של הוועידה, פתח בחגיגיות מנהל ‘החטיבה הדתית’ אביחי יוסף, שקידם בברכה את מאות עובדי המועצות הדתיות המהווים נדבך משמעותי וחשוב בקיום אופייה היהודי של מדינת ישראל, ומשמשים ציר ועוגן מרכזי במהפכת שירותי הדת.

לדבריו, “היו ועודם מאבקים מול המעסיקים, הרגולטור ופקידי האוצר, הצלחנו בס”ד להביא להישג חסר תקדים בחתימת הסכמי המסגרת לשנת 2023 בניגוד לכל התחזיות הקודרות – ועוד הישגים רבים שחלקם ידועים לציבור וחלקם פחות, אך לכולם מטרה אחת: עמידה איתנה על תנאי השכר של עובדי המועצות שהוכיחו את עצמם מאז פרוץ המלחמה במסירות נפש״.

הוא הביא את ברכתו של יו”ר סיעת ש”ס בהסתדרות ויו”ר אגף העובד הדתי דן סיידה, אשר נבצר ממנו מלהשתתף בוועידה, והודה לו בחום על שיתוף הפעולה המבורך והמאבק הבלתי מתפשר למען עובדי המועצות הדתיות.

כמו כן הודה ליו״ר תנועת ש״ס הרב אריה דרעי, על עמידתו הנחרצת בקומה זקופה למען עובדי המועצות הדתיות.

שר הרווחה הרב יעקב מרגי, ביטא את האפליה לרעה של העובדים מזווית מבטו: ״שנים רבות כיהנתי כיו״ר מועצה דתית בבאר שבע, ואף כשר הדתות ובמגוון תפקידים. אומר בגילוי ואומץ לב, מעטים העובדים – אם בכלל, בשירות הציבורי שנאבקים בנחישות ואחריות ומוסרים נפש למען עבודת קודש שאין עליה עוררין, ולצערינו ראינו לא פעם שהם מקופחים לעומת כלל העובדים במגזר הציבורי. נמשיך לעמוד לימין ההסתדרות להשוות את תנאיהם לכלל העובדים במדינת ישראל״ חתם השר וזכה לתשואות הקהל.

רגעי הוד נעלים היו במשא החיזוק של  חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט”א, שהדגיש את גודל האחריות המוטלת על כתפי העובדים העומדים כחומה בצורה להעצים את שירותי הדת, ולהעניק לכל אזרח את מלוא השירות בכל הכבוד הראוי: ״אתם עושים עבודת קודש ומוסרים את נפשיכם יומם ולילה למען חיזוק שירותי הדת. אני עד לעשרות מקרים שהעובדים יצאו מבתיהם בשעות לא שגרתיות בכדי לפתוח מקווה טהרה, לתקן את העירוב ולעמוד על משמר חומות הכשרות.  הרשויות חייבים להתגייס למענכם, ותחזקנה ידי ההסתדרות שפועלים ללא ליאות לשפר את מעמדם”.

יניב שפירא, מנהל ארצי בחטיבה הדתית ויו״ר ועד משגיחי הכשרות: ״אני נרגש לפתוח את סמינר עובדי המועצות הדתיות, הגיעו לכאן מאות עובדים מכל המועצות הדתיות ברחבי הארץ, החטיבה הדתית תמשיך לפעול במלוא המרץ בשבילכם ולמענכם. הנוכחות הגבוהה בסמינר זה, זו הבעת אמון בחטיבה הדתית ובהסתדרות כולה״.

במהלך ימי הוועידה, התקיים פאנל מאתגר בהשתתפות ראשי מועצות דתיות, ולנציגי העובדים ניתנה האפשרות להציג את טיעוניהם במערכות אותם הם מובילים בתחומי הכשרות, נישואין, עירובין ומקוואות. זכויות עובדים, אפליית הבלניות ושיפור שכרם, ועדכונים על יישום הסכם המסגרת.

יו״ר המועצה הדתית בירושלים נתן נתנזון: ״אני כבר 35 שנה מלווה את המועצות הדתיות בתפקידי, ואין מגזר שנמצא בתחתית השכר כמו עובדי המועצות. חייבים לשנס מותניים ולשתף פעולה ההנהלה וצוות העובדים בתביעה נחרצת מול האוצר לשפר את שכרם”.

יו״ר המועצה הדתית בצפת הר”ר נהוראי לחיאני, תיאר מקצת את התמודדות העובדים בימי שגרה: ״למרבה הצער, הבלניות מופלות לרעה ולא מקבלות את השכר המגיע להן. ידוע לנו על בלניות שעובדות 7 ימים בשבוע בניגוד לחוק. מוותרים על סעודת שבת וחג בחיק המשפחה, שמחות משפחתיות ואירועים אישיים, ועדין האוצר גורר רגליים ולא מבין את חשיבותם של הבלניות״.

יו״ר המועצה הדתית בתל אביב אלדד מזרחי, ריגש את הנוכחים כאשר הציג את נתוני שירותי הדת בעירו: ״לראשונה אנו בתהליך של בניית מקווה טהרה בשכונת רמת אביב בעלות של 20 מיליון ₪, ומקווה נוסף במקביל. וזאת לאחר שבנינו שני מקוואות במהלך החמש השנים האחרונות באמצעות משאבים שגייסנו ממקורות שונים. בניגוד לתדמית השלילית, ישנו ביקוש גבוה לכשרות בעיר ת״א, והרבה בזכות מיליון מבקרים הפוקדים את העיר מידי יום, וכיום – 480 בתיהכנ”ס פעילים ברחבי העיר״.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

 אחרי הלוויה: למשפחה אין בית לחזור אליו...
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ח"כ שאשא ביטון הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים: "אין לי אפשרות להשפיע"
פיגוע במצפה יוסף: צלף ירה מתוך שכם לעבר מטיילים, ישראלי נפצע קל
לראשונה • סכום ההלוואות של הגמ"ח המרכזי חצה את סך 3.2 מיליארד ₪ שניתנו לציבור המחותנים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מטריד: בכירי צה"ל רוצים הפסקת אש - גם אם חמאס יישאר בשלטון
רצועת עזה בכאוס אזרחי: שוטרי חמאס מפחדים לפעול בגלוי והפשע חוגג
היום! היקרים לכם מצפים לזיווגם? אל תפספסו את עמוקה תשפ"ד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הפרופסור שצמח במעוזי השמאל משתף בתהליך ה"התפכחות" שהוא עובר
מח"ש: השוטר שתועד דוחף חבר כנסת בתל אביב יועמד לדין משמעתי
התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

השב"כ מגיב לשר בן גביר: "שקרים שלא היו ולא נבראו. זריית חול בעייני הציבור"
הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל הי"ד נפלו בקרבות בעזה; שני לוחמים נפצעו קשה

הכתבות המעניינות ביותר

קצינים בכירים אוקראיניים לרבה של קייב: "התמיכה הרוחנית תורמת לביצוע משימות לחימה"
הצוות עבר תדרוך מיוחד: התפרצות חיידקים עמידים בבית החולים רמב"ם בחיפה
"נפלנו על הראש לגמרי": סמוטריץ' תוקף את ההחלטה לחבר את עזה לחשמל • צפו
בלשי המשטרה עצרו לבדיקה: נער כבן 16 נתפס נוהג בטרקטורון ללא רישיון • צפו
לאחר מטח הרקטות: עובדי חברת החשמל חיברו את האזורים שנותקו בגולן • צפו
עשרות מטרות התקפו מהאוויר; ברפיח חוסלו מחבלים שהתקרבו לכוחות • צפו
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture