לאחר שנטל את ידיו לסעודת ההילולא, פתח כ”ק מרן האדמו”ר מצאנז שליט”א בפלפול תורני ארוך במשנתו של בעל ההילולא, הרבי הקדוש זי”ע. כאשר לאחר מכן נשא דברים חוצבים להבות אש בענייני השעה והזמן כאשר אנחות צרה וצוקה פורצים מלבבו ודמעות נוטפות מעיניו.
כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א פתח בהעמקת יסודות האמונה נוכח אסונות התקופה, בקול נהי הזכיר את הטרגדיה הנוראה אשר פרצה בשמחת תורה שחל בשבת-קודש ולימד זכות על בני ישראל התועים: “בוודאי רובא דרובא של כלל ישראל המה יהודים מאמינים. כאשר מגיעה עת צרה רואים בחוש שהם מחפשים את נקודת האמונה והיהדות”, אולם לא כן הם רודפי התורה אשר אינם מזרע ישראל אלא מן הערב-רב אשר התערבו בבני ישראל. בדברים ברורים התייחס כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א לשופטי הבג”ץ הרומסים ורודפים את לומדי התורה: “לעומת המון העם אשר יש בהם זיק אמונה ישנם אותם העומדים בראש ‘מקום המשפט שם הרשע’, שהם בוודאות מזרע הערב רב ומהם אנו מחויבים להיבדל!”
בקול גדול הכריז כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א על העת בה אנו מצויים כ’שעת השמד’ בה יש למסור את הנפש אפילו על מנהג דק ובזאת קרא להצטרף לקיום הוראתם של גדולי התורה מרנן ראשי הישיבות שליט”א שהורו שלא להתייצב כלל וכלל בלשכות הגיוס גם לא לצו הראשון. ומאידך: “צריכים למסור את הנפש למען התורה הקדושה”.
דברי מרן האדמו”ר מצאנז שליט”א
בשיאם של הדברים הכריז כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א על הקמת ‘קרן הצלה’ להצלת כוללי האברכים והישיבות הקדושות בחצר הקודש הנמצאים לקראת קריסה והתמוטטות. “אני מבקש מכל אחד מאנשי שלומנו, אלע היימישע אידן. מוכרחים אנו להרים נס ודגל ולהכריז: “מי לה’ אליי!” להכריז שאנו מחזיקים עצמנו עם ריבון העולמים. להכריז שרצוננו לתמוך ולסעוד את התורה הקדושה. כי הנה הרשעים חפצים למעט את התורה ואת לומדיה, חפצם עז להפריע בכל דרך. ונכחם ניצבים אנו להתגבר נגדם. וכאשר עושים למען התורה הקדושה – התורה משלמת ומתגמלת. נאמן בעל מלאכתך שישלם שכר פעולתך!”
בסיום דברות הקודש הוכרז בפקודת הקודש שכל אחד ואחד מחסידי צאנז ללא יוצא מן הכלל יתאמץ לתרום לכל הפחות סך 1,200 ₪ למען קרן ההצלה.
בשלהי השולחן הטהור הוכרזו שמותם של עשרות רבות של בחורים מופלגים אשר עמדו בכור המבחן על אלף דפי גמרא רש”י ותוספות ויותר, אשר עלו לקבל תעודת כבוד ולהתעטר בתואר ‘מורנו’ מידיו של כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א.
צילום: משה גודלשטיין
החרדים אומרים: “מעדיף למות ולא להתייצב” ואחינו החיילים אומרים : ” אתייצב, אפילו אם אצטרך למות בהגנה על העם בציון, כולל המגזר החרדי”. זו מדינה יהודית, התורה קדושה, לא כן כל אחד ואחד בעם. להיות שותף להגנת אחינו בני ישראל, זו זכות , לפני שזה חובה. אי התיבות להגן על העם, זה חילול הקודש. קובץ תלמידי ישיבה, ימשיך וילמד בישיבות ויתפלל למען העם- והיתר יירתמו להגנת העם. דמם איננו יותר אדום מדם חיללינו- גיבורינו החרדים מחלליםמשם ה. ואם לא נותנים חלקם בהגנת העם, יתכבדו להגר לחו”ל. זה לא הצבא הצארי, זה צה”ל- צבא ה. – שהחרדים ר”ל מורדים בו ינהגו כשנים וחצי שבטי ישראל בכניסתם לארץ המובטחת וירתמו עם אחיהם למען ה. , העם והתורה . שבט ראובן וחצי שבט מנשה שבתורתנו הקדושה דוגמאות, שהחרדים דוחים. זה עיוות מצוות ה. וחילול הקודש. בעזרת ה. יתברך נעשה ונצליח, על אף החרדים!!
למה מוחקים תגובות שאינן לרוחכם ?
המיגזר החרדי נוקט בחילול ה. מה שעשו שבטי ראובן, גד וחצי שבט מנשה, אשר מתוך סולידריות וערבות הדדית, נרתמו לאחיהם במלחמות על כיבוש הארץ- זה לא מתאים לחרדים ? היכן “ואהבת לרעך כמוך”, היכן “כל ישראל ערבים זה לזה” ? היכן “דינא דמלכותא דינא”. הרי צה”ל הוא צבא יהודי- הנופלים רובם מבני ישראל-יהודים, (ישראל, אף כי חטא, ישראל הוא!), יחד עם אחינו הדרוזים. אחינו החרדים אומרים : נמות ולא נתגייס”, הדרוזים אומרים, יחד עם רוב העם : “נתגייס, ואם נצטרך, נמות למען הגנת העם”. זה כבר חילול ה. מדאורייתא ולא מדרבנן. זה לא צבא הצאר ברוסיה, אשר היה צריך לעשות הכל ,כדי להתחמק מהגיוס. זה העם וזו המדינה, המגנה על ירושלים, צפת, חברון,והעם היהודי היושב בציון וגם מחוצה לו. אם אחינו החרדים אינם נושאים בנטל, כמו יתר האוכלוסיה, מקומם לא כאן , אלא בניכר. דינא דמלכותא דינא!!. דמם אינו אדום יותר מדם אחיהם היושבים כאן. ה. ראה לנכון כי שני השבטים וחצי , יילחמו עם אחיהם מיתר השבטים, מתוך ערבות הדדית ואהבת אחיך!!החרדים מורדים במצוות ה. , בוחרים מה שמתאים להם- זו לא תורת משה מסיני- חמשת הדיברים הראשונים בעשרת הדיברות, בין האדם למקום, חשובים בדיוק, כמו חמשת הדיברים האחרונים. …לא מקיימים רק מצוות וחוקים המותאמים לצרכי החרדים- או הכל או לא כלום- זה לא סו-רמרקט של מצוות, אשר בוחרים מה שרוצים וצריכים!!ילמד קומץ של בחורי ישיבה, למען תןרת ה., עם ה. וארץ ה.- והיתר יצטרפו בהגנה על אלה , ככתוב ( במדבר לב-ו) : “ויאמר משה לבני גד ולבני ראובן האחיכם יבאו למלחמה ואתם תשבו פה” ? אסור למרוד במצוות ה., ר”ל!!
שטויות והבלים
אתם מצנזרים את התגובות שלי- מצנזרים מלשון צאנז…צריך להתמודד עם הטיעונים- לא למחוק אותם! בעזרת השם., נעשה ונצליח!!
את התגובות שלך תשלח לאתרים חילוניים ותטמטם להם המוח, לא לנו!
מבין המילים שלך אפשר לראות את ה”אהבה הגדולה שלך לחרדים ולדעת התורה של מנהיגי וחכמי הדור”