בארץ

חיים גולדברג, פלאש 90

לקראת אישור רפורמת המזון: “חיסכון משמעותי לכל משק בית בישראל”

במסגרת הרפורמה מבצע משרד הבריאות שינוי תפיסתי עם פתיחתם של מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה. העיקרון הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המוצרים על היבואן
  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • מעוניינים במקצוע מבוקש בלי לוותר על ערכים? כאן מתחילים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לאחר שבמשרד הבריאות השלימו עם ועדת הבריאות את הכנת החקיקה בתחום התמרוקים, צפויה לעלות מחר להצבעה בוועדה הצעת התיקון לחוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) – לקראת אישורן הסופי במליאת הכנסת של רפורמת המזון ורפורמת התמרוקים שמוביל משרד הבריאות.

שני החוקים, אשר צפויים לעלות להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית לפני תום מושב הקיץ, מהווים חלק ממימוש ההסכמים הקואליציוניים של יו”ר ש”ס אריה דרעי עם הקמת הממשלה.

במסגרת הרפורמה מבצע משרד הבריאות שינוי תפיסתי עם פתיחתם של מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה. העיקרון המוביל הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המוצרים על היבואן בהתאם למקובל באירופה והקניית כלים ליבואן לביצוע תהליכים איכותיים לניהול סיכונים ובקרת איכות על המוצרים המיובאים לישראל.

המהלך צפוי לייצר תנאים אופטימליים לייבוא מזון לישראל תוך שמירה על בריאות הציבור, ויאפשר ודאות רגולטורית גם לתעשייה הישראלית. תבוטל חובת הקשר הישיר של היבואן עם היצרן ליבואן נאות ומנגד תוטל חובת ביצוע תהליכי ניהול סיכונים ובקרת איכות על ידי היבואן והמשווק. יצויין כי במסגרת עקרון השיוויוניות יתאפשר גם ליצרן הנאות, כבר בתקופת המעבר ובתנאי שיקיים את כלל חובותיו, לפעול לפי ההוראות המאומצות (בהתאם לדין האירופי). בכך נוצרים תנאים אופטימליים לתעשיה הישראלית לעמוד בשורה אחת עם יצרני מזון מהמובילים בעולם.

שר הבריאות אוריאל בוסו: “רפורמת המזון שתעלה מחר להצבעה בוועדת הבריאות היא גולת הכותרת של המהלכים שמקדם משרד הבריאות במגוון תחומים להפחתת הנטל הבירוקרטי ולמאבק ביוקר המחיה. מדובר בבשורה היסטורית ליבואנים ולצרכנים בישראל שתתרום להסרת חסמים בתחום המזון ולהורדת העלויות, תוך הבטחה שבריאות הציבור נשמרת”.

“שוק המזון ומוצרי הצריכה מוערך בכ-53 מיליארד ₪, כך שכל הורדה בעלויות הייבוא צפויה להביא לחיסכון משמעותי לכל משק בית בישראל, על פי ההערכות בסכומים שעשויים להגיע לאלפי שקלים בכל שנה. הגענו לישורת האחרונה של החקיקה לאחר עבודה מאומצת של כלל הגורמים הרלוונטיים שעבדו על המהלך במשרד הבריאות ובראשם שירות המזון הארצי, ובשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר והכלכלה. כפי שהתחייבתי, החוק מקודם בתיאום ועם שמירה על ענף החקלאות והחקלאים. אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על התמיכה לאורך כל הדרך וליו”ר ועדת הבריאות, ח”כ יוני משריקי, שקיים דיונים ענייניים בנושא וסייע לנו להגיע לנוסח החוק הטוב ביותר”.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: “בהתאם למחויבות אותה הצגנו לפני אירועי ה-7.10 גיבשנו הסכמות כוללות בעניין פתיחת מסלול יבוא מזון מאירופה על בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה ליבואנים נאותים, תוך הקלת הכניסה למסלול זה. העקרון המוביל בפתיחת מסלול היבוא החדש הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המזון על היבואן והעוסקים במזון בהתאם למקובל באירופה והקניית כלים ליבואן לביצוע תהליכים איכותיים לניהול סיכונים ובקרת איכות על מוצרי המזון המיובאים לישראל.

“הרפורמה במזון כמו הרפורמה בתמרוקים הן חלק מהאסטרטגיה של המשרד לטייב את הרגולציה להוריד את הנטל הבירוקרטי לצד המשך שמירה על בטיחות ובריאות הציבור, בהתאם למחויבות הציבורית שלנו”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

חירטוטים יש כבר רפורמה שנים של יבואן נאות וזה שטויות לא רפורמה ולא נעליים המדינה פה לא מתה על יבוא וזה הגיוני סך הכל יש לה עניין לייקר את הסל לצרכן הישראלי כל שר שרוצה שיתייחסו אחיו מחרטט אותנו בעלק רפורמות שמכניסות את כולנו לריקולים סדרתיים הכל שטויות עוד שר רמאי במדינה הוא שר הבריאות

כתבות חדשות באתר

עם מניין כהנים: מרן הגר"ד כהן יישא כפיו מול מקום המקדש
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מטח חריג לעבר מירון והסביבה: "הבית בוער, ילדים רועדים בממ"דים" • צפו
הרשויות בארה"ב קיבלו מידע: איראן מתכננת להתנקש בחייו של טראמפ
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מחשש לחייו: עיתונאי איראני ביקורתי על המשטר נמלט לישראל
הרמטכ"ל דרש מראש הממשלה נתניהו להתנצל: "דברים חמורים"
הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו 
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אחרי בדיקה פסיכיאטרית: בעל מעגן הורשע בהליך פלילי על רקע סרבנות גט
בסגירת מעגל מהירה: חוליית מחבלי חיזבאללה שירתה לעבר ישראל - חוסלה
חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

החות'ים מפרסמים: כך מתפוצצת סירה מתאבדת על מיכלית נפט • צפו
"החלטה מקוממת": גלנט הנחה על הקמת בית חולים לילדי עזה

הכתבות המעניינות ביותר

הראשל"צ: "מי שמקבל צו גיוס שיקרע אותו, גם בטלן לא ילך לצבא"
האחים העשירים חיתנו, והאדמו"ר המריא לממלכה: שבועיים מנוחה אחרי 2 החתונות
שלום למר והערשי רוטנברג בקליפ משותף לשיר "כל זמן"
דייויד טויב בביצוע Live של מחרוזת שירים ישראליים
ביני לנדאו בסינגל חדש ומצמרר: הקפה שביעית
הזמר והיוצר אודי דמארי בסינגל חדש ומרגש: "תודה"
טען עוד כתבות >
1
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture