חדשות

נאסר אישתיה, פלאש90

הכנסת הצביעה בעד הצהרה עם התנגדות להקמת מדינה פלסטינית

ברוב של 68 חברי כנסת: מליאת הכנסת הצביעה בעד הצהרה הקובעת כי כנסת ישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית. ח”כים הסבירו את הסכנה • במקביל, נדחו הצעות סיעות רע”מ וחד”ש-תע”ל להכרה במדינה פלסטינית, ברוב של 62 מתנגדים
  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מליאת הכנסת הצביעה בעד הצהרה של סיעות הליכוד, ש”ס, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, יהדות התורה, ישראל ביתנו והימין הממלכתי, בנושא “הצהרות ופרסומים בעולם בנושא הכרה במדינה פלשתינית והצורך בהערכות ישראלית לאתגר מדיני אפשרי”. יצוין כי בחודש פברואר אושרה במליאה ברוב גדול, הצהרה לפיה הכנסת מתנגדת להכרה בין לאומית באופן חד צדדי במדינה פלסטינית.

נוסח ההצעה המלא: “כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור.

זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור אסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל.

קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית בעת הזאת יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האסלאם הג’יהאדיסטי על המזרח התיכון.”

ח”כ זאב אלקין: “אתם תראו כאן הרבה כיסאות ריקים של מפלגות שיעדיפו להיעדר מהדיון כי לבוא לציבור הישראלי ולהגיד שהם לא שוללים הקמת מדינה פלסטינית, זה לא מקבל אפילו בציבור שלהם”.

ח”כ משה סולומון: “בחודשים האחרונים אנחנו שומעים ממספר מדינות הודעות על הכרה במדינה פלסטינית, מדובר בסכנה על המדינה שלנו, המקרב שוב תרחיש איימים כפי שחווינו ב7.10. אני קורא לראש הממשלה להצהיר שמדינה פלסטינית לא תקום, גם בפני אזרחי ישראל וגם בפני העולם”

ח”כ אביגדור ליברמן: “ראש הממשלה נתניהו כנראה יוצא מנקודת הנחה שכולם לא זוכרים, שבאולם הזה ב2004 ראש הממשלה הצביע בעד ההתנתקות, ב2009 נאם את נאום בר אילן בזכות מדינה פלסטינית, אני יכול לתת עוד דוגמאות להתחייבויות שלו לערפאת ואבו מאזן. ”

ח”כ גדעון סער: ״לא חשוב לדבר על ההיסטוריה אלא על התיקון שצריך להתחיל מהבית הזה. אנחנו לא נצליח לשכנע בעולם את הידידים שלנו אם לא נדבר באופן ברור נגד הקמת מדינה פלסטינית, שהיא איום על מדינת ישראל. אנחנו צריכים לחזור לדבר על רעיון האוטונומיה של מנחם בגין, אין ריבונות זרה ממערב לירדן, לא יכולה להיות. כל שטח שנסוגנו ממנו הופך לאזור טרור.”

ח”כ מנסור עבאס: “כל הטיעונים שהעליתם נגד מדינה פלסטינית, בעצם הם טיעונים בעד מדינה פלסטינית. אי אפשר לעשות הסכם שלום לא עם ארגון ולא עם פלגים. הייתם צריכים לדאוג קודם כל להקים מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית ואז לכרות איתה הסכם שלום. הסכמי שלום עם מדינות הצליחו. אי אפשר לעשות הסכמים חלקיים עם אש”ף או לשאוף להסדרה עם חמאס בעזה. מדינה פלסטינית עצמאית תדאג להשליט סדר ותיישם את המונופול על השליטה בכוח ושלא יהיו פלגים חמושים.”

ח”כ שמחה רוטמן: “אני גאה שביוזמתה של שדולת ארץ ישראל בראשותי ובראשות חברי הכנסת לימור סון הר מלך ויולי אדלשטיין, כנסת ישראל עמדה היום כחומה בצורה מול רעיון הקמת מדינה פלסטינית והעניקה בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל והשמיעה אמירה חשובה לעולם כולו. ישנה חשיבות עליונה להתנגד בכל תוקף למדינה פלסטינית אשר תהווה מפעל טרור ותעניק פרס לאויבינו הקמים לכלותינו.”

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “מדינה פלסטינית לא יכולה לקום כי אין דבר כזה עם פלסטיני. אלה המכונים פלסטינים לא מוכנים להכיר במדינה יהודית, הם לא רוצים לחיות לצידה הם רוצים לחיות במקומה”.

שר התקשורת, ח”כ שלמה קרעי, סיכם: “הקב”ה אמר למשה להשמיד את סיחון ואת כל עמו כדי שהעמים בארץ ישראל ידעו שמי שמתעסק עם ישראל דמו בראשו. כאשר אתה מתנהלים ברוח של גבורה כמו שנקרא בפרשה – הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא – לביא מסמל על העוצמה פיזית, גופנית וארי זה רוחני, לעם ישראל לא מספיק לו כוח והיא באה גם ברוח. הרוח של הגבורה שיש לעם שלנו, רוח הגבורה שיש ללוחמים שלנו, היא מה שיש לנו משחר ההיסטוריה לעם: ארץ ישראל”.

הצעת רע”מ להכרה במדינה פלשתינית והצעת חד”ש-תע”ל להכרה במדינה פלשתינית שבירתה ירושלים המזרחית, נדחו ברוב של 62 מתנגדים מול 9 בעד.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

יש 64 חברי קואלציה הכותרת הראשית הייתה צריכה להיות מי מהם לא בא וחוק רעם נדחה רק ב62…

חלומות שווא דדברו

כתבות חדשות באתר

בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ההסתה לא עוצרת: המשטרה חוקרת תושב בנימינה בחשד לאיומים ברצח נתניהו
נתניהו נגד גלנט: לא מאשר הקמת בית חולים לילדים עזתים בשטח ישראל
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שנחת בוושינגטון: סדק התגלה בחלון בתא הטייס של "כנף ציון"
בן גביר וגולדקנופף נכחו באימון של חסידי גור: "חסידים ששומרים על עם ישראל"
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יעקב מרגי: "מה אכפת לכם האמירות של הרבנים? הם יושבים בכנסת?"
משה ארבל: "יום יבוא ועידן ההטרלות של מר בן גביר יחלוף"
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

דרמטי: הטיל פוגע ברכבו של מפקד ב'ג'מעה איסלאמיה' - ומחסל אותו
בן גביר עלה להר הבית - והעביר מסר פוליטי מצולם לנתניהו • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

צפו בדברי הספד מרתקים שנשא הגאון רבי נסים דרעי שליט"א על אחיו הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ"ל
סיכול ממוקד מאוד: המחבלים חוסלו - החמור המשיך לצעוד כרגיל
הגר"י יוסף בעד עסקה: "מותר לשחרר מחבלים עם דם על הידיים"
לְהִתְעַנֵּג • מיוחד: כל עלוני השבת להורדה ולהדפסה
ביקור מרגש בממלכת התורה בדרום: אלפי יחידות דיור נבנות לציבור החרדי
אוֹצְרוֹת הַחֵן • פרשת בלק • מתורת רנ"ג ויינטראוב זצ"ל
טען עוד כתבות >
2
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture