חדשות

Yonatan Sindel/Flash90

בתום דיון סוער: אושר תקצוב עבור הפעלת בי”ס של החופש הגדול למוסדות הפטור

וועדת הכספים אישרה היום העברת 17 מיליון ש”ח לטובת תקציב הקייטנות במוסדות הפטור שרובם פועלים במגזר החרדי. בוועדה טענו חברי כנסת מהאופוזיציה כי מדובר בכפל תקציב וכי ההצבעה לא חוקית מאחר והתבצעה בטרם קיבלו תשובות
  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

ועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני, אישרה היום (ב’) שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, בגובה של 17 מיליון ₪, עבור הפעלת בי”ס של החופש הגדול במוסדות הפטור. התקציב הועבר לאישור הוועדה לאחר השלמת הבדיקות המקצועיות והמשפטיות הדרושות, בהתאם להחלטות ממשלה בנידון.

במסגרת ההעברה התקיים דיון סוער, כאשר חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי בלאו הכי מוסדות אלה מקיימים תוכנית לימודים בחודשי הקיץ ולכן יש בכך תקצוב כפול, מנגד הסביר סמנכ”ל משרד החינוך כי המוסדות אינם מקבלים תקצוב נוסף עבור הפעלת המוסדות בחודשי הקיץ ועל כן אין בכך תקצוב כפול.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, ציין בפתח הדיון: “בית הספר של מוסדות הפטור, הם היחידים שאין להם מקור תקציבי. יש שם כסף קואליציוני שמיועד למוסדות הפטור, לא מעבירים להם אותו, אז שיהיה להם לפחות את זה, שיעשו להם לפחות את בי”ס של החופש הגדול. שינו את לוח החופשים בהתאם לכולם, זה הסתדר כבר בשנה שעברה”.

ח”כ נעמה לזימי טענה בדיון: “מוסדות החינוך הממלכתיים מתוקצבים 10 חודשים פלוס חודשיים לבי”ס של החופש הגדול, מוסדות הפטור מתוקצבים 12 חודשים, אז יש פה כפל תקצוב”.

ח”כ גפני: “הם מתוקצבים 10 חודשים”.

משה שגיא, סמנכ”ל משרד החינוך: “יש הבדל בין השכר להפעלת מערכת החינוך, המורים מקבלים אותו שכר, מספר ימי הלימוד הם אותו מספר ימי לימוד. התקצוב של מוסדות הפטור והמוכר הם אותו קריטריונים של הקצאות החינוך בחינוך הרגיל, ומשם נגזר 75 אחוז למוכר ו-50 אחוז לפטור. התקצוב הוא אותו תקצוב, אין שאחד מקבל 12 חודש ואחד שמקבל 10 חודשים. מדובר על תוכנית תוספתית, במהלך כל השנה אני מעביר על חודשי הוראה, פה מדובר על תוכנית תוספתית וולונטרית. אני מתקצב שנה שלמה בלי קשה לקיץ”.

ח”כ ולדימיר בליאק טען כי “לוקחים את הכסף מתוכנית לתגובר היסודי, מתוך 62 מיליון ₪, שהיה כנראה סיבה לתקצובו לוקחים 17, זה 27%, ואז ששואלים האם נגרמת פגיעה לתוכנית ממה נלקח התקציב ואומרים שלא, שלא נפגעה הפעילות זה לא נכון. בנוסף אמרת שב-10 חודשים אתה משלם שכר של 12 חודשים, שכל חודש אתה מוסיף 10 אחוז, אז איך מה-1 ליולי אתה לא משלם להם? למה אנחנו מתקצבים בתקופה שמוסדות הפטור לומדים?”

ח”כ גלעד קריב: “מוסדות הפטור לא שובתים מלימודים ביולי ובאוגוסט, אז אני מבקש להבין לאן בדיוק מגיע התקציב, כי הם מלמדים לימודים רגילים למעט 3 שבועות”.

שגיא הרחיב לגבי הטענות לכפל תקצוב: “יש מסגרת של השנה הפורמלית שכולם מתוקצבים אותו דבר, שמסתיימת ב-1 ליולי. אני לא משלם למוסד שממשיך מעבר לכך. בכלל המוסדות אני משלם את זה, הוא מקבל בכל חודש 10 אחוז שכר, כל מורה מקבל בקיץ שכר, הוא מלמד גם בחופש הגדול, הוא מקבל גם על כך שכר. הקול קורא יוצא לרשויות המקומיות, הן האלה שעונות על הכל הקורא ומדווחות על מספר התלמידים, ככל שלא יהיו תלמידים, הם לא יקבלו”.

נציגת משרד האוצר התייחס לטענות כי הכסף יוצא מכסף השייך לשימושים אחרים: “הכסף יצא מהתקנה, מהתוכנית ששמורה לכספים הקואליציוניים. לא לקחו כסף מהתוכנית של היסודי וחטיבות הביניים, אלא שינו בהחלטת ממשלה שהגדירה את כל הסעיפים”.

בהמשך הצביעה הוועדה ואישרה את ההעברה, חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי לא קיבלו תשובות לכל שאלותיהם ולכן ההצבעה איננה חוקית, הוועדה המשיכה ודנה בשאלות נוספות שעלו, ובהמשך דחתה הוועדה רביזיה לעניין ההצבעה.

חברת הכנסת נעמה לזימי, חברת הוועדה החתימה את כל חברי הוועדה מהאופוזיציה על מכתב נגד ההצבעה בדרישה לבטל את תוצאותיה בטענה כי היא אינה חוקית.

חה״כ נעמה לזימי, שיזמה את המכתב הסבירה: “למרות בקשות חוזרות ונשנות מאיתנו הבוקר בוועדה, לא קיבלנו תשובות לשאלות מהותיות בנוגע לאופן הפיקוח והבקרה על העברת הכספים, ומניעת כפל תקצוב. לא ייתכן שתעבור הצבעה בוועדה ללא מתן תשובות לשאלות מהותיות של חברי הכנסת מצד מהדרג המקצועי. לצערי, יו״ר הוועדה לא איפשר זמן דיון מכובד שיאפשר פיקוח פרלמנטרי בסיסי. שיור הוועדה לא אפשר את בסיס הפיקוח הפרלמנטרי”.

לטענתה: “מדובר בכספים שעוברים ללא פיקוח או בקרה, ותוך חשד לכפל תקצוב. מדובר בכספים קואליציוניים שהם אתנן פוליטי לבייס של המפלגות החרדיות. לצערי, הקואליציה מתייחסת לכסף ציבורי כמו אל כסף פרטי לחלוקה לבייס ומקורבים. לא נשתוק על כך ואנו דורשים שתבוטל ההצבעה לאלתר”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

אלימלך בן שמונה, הוא כבר למד ללכת
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

קצין צה"ל במיל' נעצר בחשד כי זייף אישורים צבאיים למספר פלסטינים
שעות לאחר הודעת הפינוי: טנקים של צה"ל פושטים ותוקפים את חאן יונס • צפו
הדמעות זלגו ללא הפוגה: הילד הקטן אומר קדיש על אביו | צפו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לפיד נגד החרדים: "בהתחלה יצעקו, ואז יגלו שאין דרכון. צריך לגייס לפחות 10,000"
בכפר הפלסטיני: 200 כדים עתיקים ותרופות מוברחות בשווי עשרות אלפי ש"ח
נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו את המחבל שרצח את איש שב"ס יוחאי אבני
רץ עם סכין שלופה ומנוטרל בירי; תיעוד דרמטי מהפיגוע בנתיב העשרה • צפו
התעוררות ציבורית לסייע לגיורת במצוקה, הגר"א פרץ חשף את המקרה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הותר לפרסום: החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי"ד נרצחו בידי חמאס
תושבת העוטף לבג"ץ: "על איזה עם אתם מגנים? העותרים בוגדים בעם ישראל"

הכתבות המעניינות ביותר

"ורפואה קרובה לבוא": המופת שמסעיר את הקהילה היהודית בניו ג'רזי ארה"ב
כשיוס'ל לייפר, יואלי דוידוביץ, ושייעל'ה בלוי מצאו ארנק...
אכיפה בכביש 90: דו"חות תנועה ותפיסה של 335 פאקטים של סיגריות מזויפות
מחסום א-זעיים: מעל 300 תבניות ביצים נתפסו בתוך רכב שעורר את חשד הלוחמים
פיגוע חריג בנתיב העשרה: אזרח אמריקני התקרב לשומרים עם סכין ונוטרל בירי
רה"מ טרם המראתו לקונגרס: "ארה"ב וישראל עומדות יחד - היום, מחר ולתמיד"
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture