חדשות

Chaim Goldberg/FLASH90

גנץ שב על דרישתו: כניעה מול חמאס בעזה; לחימה עיקשת עם חיזבאללה בצפון

בני גנץ תוקף את ראש הממשלה לאור העיכוב בעסקת חטופים בה אשם לדבריו ראש הממשלה. גנץ תקף גם את העדר הלחימה בצפון בו בזמן שהוא קורא לכניעה מוחלטת בעזה. בן גביר: “החתירה והדחיפה של גנץ לעסקה מופקרת מסכנת את ישראל”
  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

גנץ: ״המתווה להשבת החטופים שגיבשנו כבר התקבל – העובדה שמחכים לפגרת הכנסת כדי לקדם אותו היא הוכחה ששיקולים פוליטיים חדרו לקודש הקודשים של ביטחון ישראל״

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים היום (רביעי) הצהרה לתקשורת בכנסת והתייחס לנסיעתו של רה”מ לארה”ב ולעסקת החטופים.

גנץ איחל הצלחה לראש הממשלה בנאומו בארה”ב, ובפגישותיו עם נשיא ארה”ב, סגניתו והנשיא לשעבר. וטען כי בעבר קרא לראש הממשלה לנסוע לוושינגטון, ולפעול כדי לקדם את השבת החטופים, להבטיח את התמיכה האמריקאית בחימושים, וללבן את הסוגיות השונות. “טוב שהוא עושה זאת. זו הזדמנות גם להודות לנשיא ג’ו ביידן, שהתייצב לצד ישראל תמיד, והתייצב לצידנו בשעתנו הקשה באופן מעורר הערכה”.

גנץ עבר לתקוף את ראש הממשלה לאור העיכוב לדבריו בעסקת חטופים ואמר: “המתווה שגיבשנו להשבת החטופים בקבינט המלחמה לפני כחודשיים, לא מבשיל – הוא התקבל. אפשר היה לקדם אותו לפני שבועות, וצריך לממש אותו בטווח זמן קצר. אני אומר זאת מידיעה. לחטופים אין עוד יום, ואין עוד דקה. מאז המתווה הקודם, איבדנו רבע מהחטופים החיים. יש לנו חובה מוסרית להשיב את כולם  – החיים וגם אלו שמתו, למשפחותיהם. העובדה שהמשלחת הישראלית מחכה ללא הנחיות כבר למעלה משבוע, בגלל שבדרג המדיני יש מי שמחכים לפגרת הכנסת – כדי להתקדם, זו ההוכחה הכואבת – ששיקולים פוליטיים חדרו לקודש הקודשים של ביטחון ישראל ובנושאים של דיני נפשות”.

“ראש הממשלה, אם אתה עומד ביטחונית ומוסרית מאחורי המתווה שעליו סיכמנו ביחד: זה הזמן לעמוד מאחורי המילים שלך – במעשים. באנגלית אומרים: ‏Put your money where your mouth is. אם אתה לא מתכוון להשיב את החטופים, כי אתה חושב שהמתווה אינו טוב מספיק, ולא יכול להבטיח ביטחון ישראל: עמוד מול אזרחי ישראל ואמור להם האמת – מורכבת, קשה וכואבת ככל שתהיה. אסור שהשיקול הפוליטי יעמוד לפני ביטחון המדינה, חוסנה, והשבת החטופים”.

גנץ הבטיח לנתניהו את תמיכתו הפוליטית במידה וילך על עסקת כניעה עם חמאס ואמר: “אם נתניהו יעשה את המהלך הנכון הזה, הוא יקבל גיבוי מלא מהעם, וגם גיבוי פוליטי. הוכחתי בעבר שאני יודע לשים כל שיקול בצד, ואני בטוח ומקווה שכמוני ינהגו גם חברים רבים נוספים באופוזיציה. הממשלה לא תיפול בזמן שחטופינו משתחררים – אנחנו לא נסתכן בעצירת המתווה. גם אם זה יקח חודשים. כך נוכל גם להפנות משאבים, כפי שהצענו מזמן, כדי להחזיר את הביטחון לתושבי הצפון”.

מוקדם יותר היום פורסם כי חמאס העביר ​​למצרים את דרישותיו לעסקת חטופים:

1. הפסקה מוחלטת של פעילות הצבא הישראלי בעזה, כתנאי להמשך השיחות.

2. יציאה מציר פילדלפי והפרימטר.

3. תנועה חופשית לצפון עזה.

4. שחרור של כ-1,000 אסירים פלסטינים בתמורה לשליש מהחטופים החיים.

5. כניסה של 600 משאיות מדי יום למשך 42 ימים.

גנץ תקף את התנהלות רה”מ גם למול האתגר עם חיזבאללה מצפון והאשים: “לצערי, נתניהו לא התחייב ולא פעל כפי שדחפתי, כדי שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ב-1.9. אבל אני מתעקש – אסור לוותר על השנה הזו. אפשר וצריך לעמוד ביעד חדש: אחרי החגים. מיד אחרי החגים. אני בטוח שהצפון יתחזק וישגשג, התושבים הנהדרים האלו שעברו את הקטיושות, ומלחמת שלום הגליל ומלחמת לבנון, והמערכה הנוכחית בדרום לבנון – ינצחו גם הפעם את נסראללה”.

“לצד כל אלו, צריך להסתכל על התמונה הגדולה. היפוך אסטרטגי באזור – שחמאס רצה למנוע. שאיראן תעשה הכל כדי למנוע. בזמן שאנחנו נלחמים בעזה ובלבנון, איראן מתקדמת לנשק גרעיני ושואפת להגמוניה אזורית. משימת העל הביטחונית הגדולה ביותר שלנו – לעצור את איראן. בכל האמצעים. עלינו לפעול מדינית, ולבנות את הכוח. גם כאן, הזמן מתקתק. את המהלך של מתווה השבת החטופים, צריך למנף לקידום ברית אזורית מול איראן, ולהחלפת שלטון חמאס, על ידי הקמת מנהלת בינלאומית של מדינות האזור שתסייע בניהול האזרחי של עזה, לצד השליטה הביטחונית שלנו.  אני אומר זאת מידיעה – יש על מה לדבר, ויש עם מי לדבר על זה”.

גנץ תקף את התנהלות הקואליציה ואמר: “אנחנו נמצאים בשבוע האחרון של כנס הקיץ של הכנסת, עם קואליציה שלא הסכימה לאפשר למליאת הכנסת להמשיך לפעול בפגרה, למרות שאנחנו בזמן מלחמה. קואליציה שמעלה בזמן מלחמה הצעות חוק מפלגות, שפוגעות בציבור. קואליציה, שעסוקה בביטול רפורמות בשוק הטלפון הכשר, שעסוקה בהעברת סמכויות נוספות לבן גביר, שמחזירה לשולחן הכנסת בפרוסות את ההפיכה המשטרית בחסות המלחמה”.

“עם קואליציה ששר בכיר בה, מסכן את ביטחון המדינה ביודעין בהצהרות חסרות אחריות, וראש הממשלה מנהל איתו משא ומתן על כניסה לקודש הקודשים של ביטחון ישראל”. בהתעלמות מוחלטת מהצבעת רוב העם בישראל אמר גנץ כי “הקואליציה הזו לא ראויה לעם הנפלא הזה”.

“דווקא מתוך המקום הזה, צריך לזכור שידענו קשיים בעבר, ויכלנו להם. אנחנו ננצח, ונחדש את התקווה. אנחנו יכולים. אנחנו חייבים. יקח כמה זמן שיקח. נדרש תיקון, בממשלה, ובחברה שלנו. נדרשת תוכנית שתאפשר אותו. אנחנו מכינים את זה, כי אנחנו יודעים שיהיה כאן אחרת. אנחנו נדאג לזה שיהיה כאן אחרת. תהיה פה ממשלת הסכמה לאומית, תהיה פה הנהגה ראויה. נגבר על אויבינו, ונוודא שנהיה מחוזקים בתוכנו.”

השר בן גביר אמר בתגובה לדברי ח”כ גנץ: “החתירה והדחיפה של גנץ לעסקה מופקרת בכל מחיר היא זו שמסכנת את ביטחון ישראל, אך לא ביודעין, שכן גנץ אינו מודע לנזקים האסטרטגיים שהוא עושה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נתניהו: "החזון שלי הוא לעזה ללא נשק ומפורזת. לא מחפשים לשלוט בעזה"
דיווח: אריה דרעי הפסיק להשתתף בדיונים על המו"מ לעסקת חטופים
ישועות ביום חמישי: הגר"ש גלאי יפקוד את בית האשה השונמית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

השר הכריז: זהו הסכום שיקבלו תושבי העיר אופקים בעקבות המלחמה
הידבקות הילד ב'אמבה': משרד הבריאות הורה על סגירת פארק המים
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

התחזית: מחר שוב תחול עלייה, אך בשבת תהיה הקלה גדולה בעומסי החום
יציאת משלחת המו"מ לקטאר על עסקת חטופים נדחתה; זוהי הסיבה
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המשטרה בהודעה חריגה: נמצאו ממצאים ושרידים ברכבים שנשרפו בשמחת תורה
מנהרה בחדר ילדים וקרב פנים אל פנים עם מחבלים; הלחימה ברפיח נמשכת • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

מעמד 'לכונן לבבנו' ע"י ארגון 'עזרת תורה לתלמידים' ויז'ניץ
מעמד אדירי התורה שע"י מפעל קנין תורה בחצה"ק רחמיסטריווקא
תיעוד מרהיב: חיל האוויר תוקף מגדל במחנה נוסייראת במרכז הרצועה • צפו
בֶּן חָמֵשׁ לַמִּקְרָא • מסיבת חומש בת"ת צאן קדשים בית שמש
הילולת האדמו"ר רבי אברהם יהושע העשיל מקאפיטשיניץ זצ"ל בחצה"ק קאפיטשיניץ
שר העבודה למשפחות חיילים חטופים: "אין מחיר לחייהם, צריך לעשות הכל להשיבם"
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture