בארץ

צילום: דוברות מד"א

מד”א סיים תרגיל מערכה רב זירתית ותרחיש עלטה: “נערכים לכל תרחיש”

בתרגיל שארך 3 ימים ונגמר היום, נדרשו צוותי מד״א להעניק מענה רפואי לנפגעים באירועים שונים באזור הצפון והשרון • במסגרת התרגיל גויסה יחידת התגבור של מגן דוד אדום, שיחד עם צוותי מד״א הפועלים בשוטף העניקו מענה רפואי

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • עם כל הידרדרות במצבו – חלה הידרדרות במצב הבית; הוא נפטר והבית התמוטט

    תוכן מקודם

  • היא לבד מגיל שנתיים ואמא שלה זקוקה לעזרה שלכם

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

אתמול הגיע לשיאו תרגול רב מערכתי של מד״א שנועד להתמודד עם מלחמה אפשרית בצפון ותרחישי עלטה. בתרגיל שארך 3 ימים ונגמר היום, נדרשו צוותי מד״א להעניק מענה רפואי לנפגעים באירועים שונים באזור הצפון והשרון. במסגרת התרגיל גויסה יחידת התגבור של מגן דוד אדום, שיחד עם צוותי מד״א הפועלים בשוטף העניקו מענה רפואי לנפגעים באירועים הביטחוניים המדומים השונים.

בנוסף, במהלך התרגול תרגלו צוותי מגן דוד אדום ‘תרחיש עלטה’ בדגש על שימוש באמצעים לווייניים. התרגילים כללו שימוש באמצעים טכנולוגיים ולוגיסטיים מיוחדים ובכלי רכב ייעודיים. כחלק מהליכי ההכנה נערך תרגיל בחדר המצב של מגן דוד אדום עם בכירי מטה מד”א, ותרגיל נוסף של שירותי הדם של מד”א כלל תרגול התרמות חירום של דם במצב של מחסור בתשתיות.

צוותי מגן דוד אדום בשטח ובמוקד 101 של מד״א ניהלו טיפול מדומה במוקדים שונים לפי תרחישים רבים יחד עם המשטרה, צה”ל, פיקוד העורף, כבאות והצלה, כיתות הכוננות המקומיות והרשויות המקומיות. אחד מהם היה תרחיש מדומה בו נפלה רקטה על מבנה בקיבוץ בצפון. צוותי מד”א הגיעו למקום בכוחות גדולים עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, יונימוג בעל יכולות מעבר בשטחים מורכבים, אוטובוס טיפול נמרץ ועוד.

הראשונים לתת מענה לאירוע המדומה היו כיתת הכוננות של קיבוץ אפק שהוכשרו כחלק מ”פרוייקט צוותי מגן” של מד”א, פרויקט משותף למד”א, פיקוד העורף, משרד הבריאות והשלטון המקומי ומטרתו מתן מענה לאירועי חירום רפואיים בקהילה מתוך מטרה להציל חיים בזמן אירוע חירום. בנוסף, התרגיל נערך בשילוב זרועות עם כלל הגורמים החבירים ובשת”פ הדוק עם משטרת ישראל מחוז חוף באמצעות יחידותיו – חבלה מחוז חוף, אג”מ, אח”מ, חפ”ק מפקדת מרחב אשר ומפקד המרחב תנ”צ חיים סרגרוף, מפקד תחנת זבולון נצ”מ ניר גמבר, קצינים, בלשים ושוטרי תחנת זבולון כולם לקחו חלק בתרגיל.

לאחר שהמקום “זוכה” על ידי חבלני משטרה, הגיעו למקום צוותי מד״א וכבאות והצלה וסיפקו מענה רפואי לתרחיש אירוע רב נפגעים מדומה שכלל 50 נפגעים מדומים. על התרגיל פיקדו ופיקחו אנשי מטה מד”א וביניהם מנהל מרחב כרמל ארז גלר ומנהל מרחב אשר אלי פרץ.

מנהל מחלקת היערכות לשעת חירום במד״א, פליקס לוטן: ״צוותי מד״א סיימו תרגיל מוצלח מאוד שנפרס על פני 3 ימים אינטנסיביים. כמו בכל תרגיל החלק החשוב ביותר הוא שלב ההכנות, שבא לידי ביטוי בעבודה מעולה של צוותי הרפואה והנהלת המרחבים לצד שיתוף פעולה מצוין ממשטרת ישראל, כבאות והצלה, צה”ל וחברי כיתות הכוננות. צוותי מגן דוד אדום והנהלת הארגון מוכנים וערוכים יותר להעניק מענה רפואי בשלל אירועים ביטחוניים, הכוללים התמודדות עם תרחיש ‘עלטה’ ושימוש באמצעים לווייניים. הדגשים שעלו במהלך התרגיל הרב-מערכי יוטמעו בתכנית העבודה הארגונית, וזאת על מנת לשפר את מוכנות הארגון למקרי הסלמה ואסונות.״

מנכ״ל מד״א אלי בין שהגיע לתרגיל ובחן את מוכנות הצוותים: ״מגן דוד אדום סיים כעת שלושה ימים בהם גויסה יחידת התגבור של מגן דוד אדום והצוותים שפועלים בשוטף כדי לתת מענה לשלל אירועים. התרגיל הזה נתן את הכלים האמיתיים לאנשי מגן דוד אדום להתמודדות ומתן מענה לתרחישים בזמן אמת. התרגול נוהל בשילוב עם כוחות משטרה, פיקוד העורף, כבאות והצלה לישראל, כיתות הכוננות שותפינו לפרוייקט מגן ואנשי מד״א שהתגייסו כולם לשלושה ימים של תרגול לתפעול אירועים מאוד מורכבים. מגן דוד אדום הפעיל בימים האחרונים אמצעים מאוד מיוחדים כולל בזמן היעדר תשתיות ואמצעים ממוחשבים. מגן דוד אדום דואג במיוחד בימים אלו להכין את עצמו לכל תרחיש שעלול לבוא על מנת לדאוג לביטחונם הרפואי של אזרחי מדינת ישראל״.

זכי הלר

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

האלמנה מתחננת לעזרה: "חיתנתי לבד את הילדים. לא נותר כלום לבת האחרונה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

השר לוין: "זה לא סוד שהימין נמצא בנחיתות גדולה, נדרש שינוי מן היסוד"
דיווח: איראן תוביל את המתקפה, חיזבאללה יצטרף ל"גל שני" של תקיפות
מה מביא ישראלים רבים להשקיע בחו"ל?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

עיתונאי ומחבל נוח׳בה: צה"ל אישר כי חיסל את עיתונאי אלג׳זירה
דובר צה"ל: "תקפנו ביום שלישי בלבנון, לא הייתה תקיפה אווירית נוספת"
שפתותיו דובבות: ההקלטה הנדירה והמרגשת של מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצוק"ל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ההערכה בישראל: תגובת איראן תגיע בימים הקרובים, ייתכן כבר בסוף השבוע
עסקת ענק בין ארה"ב לרוסיה: העיתונאי היהודי שהואשם בריגול - שוחרר
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

שריפה גדולה בשכונת בית ישראל: עוברי אורח חילצו את בני המשפחה
להימנע מהחצנת סממנים יהודים: האזהרה של המל"ל בעקבות ההסלמה

הכתבות המעניינות ביותר

לגלות את עצמך מחדש - איך להשתחרר מסטיגמות שלי על עצמי? | פרשת מטות
קיפקעס | המזכיר הצבאי בשכונה החרדית, השרים שניסו לשכנע את מרן, והנהירה לגור
צה"ל תקף בית ספר בשג'אעיה, 10 חוסלו: "שימש כמקום מסתור למחבלים"
נתניהו בפיקוד העורף: "נמצאים במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש - גם בהתקפה"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
פינוי יישובים תוך שעה, אתרי מיקלוט המוניים: הכנות מואצות כעת למלחמה
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture