המיוחדים

פלאש 90, JDN

קיפקעס | מי איים על בעל הגננת, מרן מבטל שיעור, ולמה חילוני סירב להשכיר לחרדים?

הצעדות של האדמו”רים והרבנים, השבוע הלוהט של בחורי הישיבות, הטלפון הכשר והאורגנית הכשרה של גדולי הצלמים, הישיבה הליטאית שתשתתף בקליפ, המורשת של שרוליק פרוש, ויחסי החרדים-חיזבאללה • יוסי שטארק עם הנייעס ב’קיפקעס’

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • יש שאלות שצריך להפנות לרב, ויש שאלות שאתה חייב לענות בעצמך

    תוכן מקודם

  • אתה תהיה הפוסק של הבית

    תוכן מקודם

  • קיווי או אגס? למה לבחור אם אפשר גם וגם?

    תוכן מקודם

  • גם בחופשה! מרן הגר"ד לנדו "שיזכו להינצל מסכנות ברוחניות ובגשמיות בימי בין הזמנים!

    תוכן מקודם

  • טעמתם פעם קיץ בכפית? >>

    תוכן מקודם

  • אתה תהיה הפוסק של הבית

    תוכן מקודם

  • בשלנים? נראה אתכם צולחים את האתגר הזה

    תוכן מקודם

  • לזכות בסיר טיגון Ninja ללא הגרלה? קחו אתגר!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

‘קיפקעס’: במערכת הביטחון סבורים כי העיר הבטוחה ביותר למגורים בזמן מלחמה היא בני ברק, זאת הודות למערכת המים והחשמל העצמאיות של העיר שנמנעת משימוש בחשמל לא כשר בשבת. בקיפקעס הזכירו כי לבני ברק יש הבטחה שלא יפלו בה טילים.

*

יש לכם תיעוד או מידע שמעניין את ‘קיפקעס’? שלחו אלינו: [email protected]

*

‘קיפקעס’: מספר נשים חרדיות שעבדו כגננות באחת מהעמותות הגדולות במגזר, והצטרפו לתביעה ייצוגית נגד הבעלים בגין אי תשלום שכר כדין לגננות וסייעות – נאלצו לעזוב את התביעה לאחר איומים והפחדות. אחת הגננות נאלצה לעשות זאת, לאחר שהגיעו לאיים על בעלה במקום עבודתו.

*

‘קיפקעס’: לאור המצב, מרן ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ הגר”מ מאזוז ביטל החל מהשבוע את השיעורים עם הנושאים הקבועים הנמסרים מידי יום בין מנחה לערבית בבית מדרשו, ועבר למוסרם ב’שער הביטחון’, מתוך ספר “חובת הלבבות”. למתפללים ולתלמידים הודפסו ספרים חדשים.

*

את המדור השבוע נתחיל עם צעדות של אדמו”רים ורבנים. תחילה ראו חברי ה’קיפקעס’ שמי שתופס את המקום המרכזי בצעדת ילדי הקמעפ של סאטמר, זה המשב”ק המיתולוגי ר’ משה גבאי (פרידמן) שמתדרך את האדמו”ר לקראת ההגעה למחנה הקיץ.

play-rounded-fill
לא רחוק משם, בקעמפ של ילדי בעלזא בארה”ב, ראו חברי ה’קיפקעס’ שנכד מרן הרבי מבעלזא, הרב הערשל רוקח, צועד בתהלוכה כרבי וותיק ומנוסה, ואף מנופף אח”כ לשלום כמנהג האדמו”רים.

play-rounded-fill
המשפיע הרה”צ רבי מיילך בידרמן לא אוהב צעדות וכבוד, ונוהג למהר בהליכה, אבל ביציאה מקבר רחל הוא נאלץ להתמודד עם הרב בוימל מברדיטשוב שביקש ממנו שיבטל את כל הגזירות. ב’קיפקעס’ תהו מדוע איש המשכנתאות המפורסם מירושלים, ישראל לינדר, לא ניסה לעצור את האירוע.

play-rounded-fill
משם חזרו חברי ה’קיפקעס’ לעולם הקעמפים. בישיבת בית מתתיהו ראו שמאות הבחורים התכנסו במוצ”ש נחמו לערב גיבוש ועלייה, עם פתיחת הקעמפ, בהפקה נוצצת – במהלכה הופיע הזמר החסידי מארה”ב בערי וובר, שאירח את שימי קפלן ודניאל אלישע, בליווי יהודה גלילי והמנגנים ומקהלת נגינה, ובהנחיית שלום וגשל. הבחורים התרוממו והתעלו כשבשיא הערב בוצעה מחרוזת אלול, שהוקדשה לעילוי נשמת ראש הישיבה שנפטר לאחרונה. עין לא נותרה יבשה.

play-rounded-fill
אם כבר בחורי ישיבות, אז חברי ה’קיפקעס’ קיבלו השבוע סקופ בלעדי: לראשונה, ישיבת ליטאית תשתתף בקליפ מוזיקלי של זמר חסידי. מדובר בקליפ של כוכב הזמר מוטי איידנסון, שלא מסתפק ב’אורייתא’ או בישיבות של בחורים חסידיים, שמשתתפים באופן תכוף בקליפים, אלא הפעם מי שישתתפו בקליפ יהיו מאות בחורי ישיבה ליטאית מהשורה הראשונה.

play-rounded-fill
מסתבר שזה היה השבוע הלוהט של בחורי הישיבות. ב’קיפקעס’ נדהמו מהבחורים שהביאו ערבות לשירת ‘הושע נא’ עם הזמר עקיבא גרומן והקלידן צביקי רובין.

play-rounded-fill
נחזור רגע לבערי וובר, שבטיולו ברחבי ישראל, הזדמן גם לשמחת הברית לבנו של היוצר המוזיקלי בנצי שטיין, שם ראו חברי ה’קיפקעס’ שבערי וובר מציע לצלם שלומי כהן לעבור למכשיר כשר. אהרל’ה סמט הסכים עם בערי.

play-rounded-fill
ויש צלם שבאמת עבר למכשיר כשר. ב’קיפקעס’ סיפרו שמדובר בצלם המוכשר מענדי קורנט שחזר למקורות כקלידן, על אורגנית כשרה.

play-rounded-fill
ב’קיפקעס’ ראו את הפרומו של הזמר סנדי דינקל לקליפ הבכורה, והחליטו שלא להחליט כרגע מי מבין הצדדים צודק בוויכוח האם המוזיקה של היום היא אסון או מתנה לדור…

play-rounded-fill
חברי ה’קיפקעס’ הצטרפו לבערי וובר בחזרתו הביתה, ושם המשיכו לטייל בישיבות, עד שנתקלו בבחורים שהצליחו לנצח את הגויים האפרו אמריקאים.

play-rounded-fill
ומהישיבות הלכו לקעמפים של הילדים. בפארק הגדול שהוקם בביתר עילית, ראו חברי ה’קיפקעס’ את השר פרוש ואת רה”ע רובינשטיין בתנוחה שגדולה מהחיים, ונאלצו לא להרחיב במילים. “כבר אין מה להוסיף”, התבטא אחד הנוכחים.

משם עברו לפארק ‘שלומי אמונים’ בירושלים, שם סגרה”ע צחי ברים עלה על האטרקציות, ואז הבינו חברי ה’קיפקעס’ שבהיעדרו של שרוליק פרוש, כל הנציגים מנסים לתפוס את מורשתו… אם אין בריכות, אז לפחות אטרקציות…

play-rounded-fill

כאמור, גם ‘קיפקעס’ חגג בין הזמנים בפארק ג’ננה של אגודת ישראל בירושלים אשר נפתח במיוחד על טהרת הקודש ביוזמת סגן ראש העיר יצחק מאיר ברים. ראש העיר משה ליאון שהגיע לסיור במקום קיבל סקירה מלאה על הפעילות מהרל”ש של ברים, ישראל פרנקל, והודה לו על פועלו למען תושבי העיר מאז נכנס לתפקיד מיד לאחר הבחירות.

מאוחר יותר ראה ‘קיפקעס’ שפרנקל מלווה גם את הסיור של השר והאבא הרוחני של סיעת אגודת ישראל בירושלים, מאיר פרוש, אשר הגיע להתרשם מהפעילות יחד עם יועצו הצמוד שימי בלוי ושאר צוות המשרד.

סיורי בין הזמנים של השר פרוש (ויועץ הצמוד כמובן) נמשכו גם לביתר עילית, שם ראש העיר רובינשטיין אירח את המשלחת ב’ביתרלנד’. היו גם סיורים בבני ברק, בגיא בן הינום שם פרוש חילק ארטיקים, ועוד ועוד.

לאחר שנעטפו בקדושת ‘שלומי אמונים’, חברי ה’קיפקעס’ החלו להתגעגע ל’פינת גולדנופף בקיפקעס’ וביררו היכן ניתן למצוא את השר. מהר מאוד שמעו שיקיר המדור מתחדש בחליפת המותג GB במתחם חסידים סנטר בירושלים.

אבל בעוד נציג החסידות התעסק עם חומריות, בחורי החסידות עסקו ברוחניות. ב’קיפקעס’ ראו עשרות בחורים מארגון היתומים הגוראי “הבן יקיר” בביקור מרגש במיוחד בחדר הלימוד של מרן פוסק הדור הגר”ע יוסף בשכונת הר נוף שבירושלים, כאשר בנו הגאון הגדול רבי דוד יוסף אף הגיע במיוחד למקום בכדי לשאת בפניהם דברי חיזוק ולאחר מכן ערך להם מבחן פומבי בו הם הפגינו ידיעות מרשימות.

אם כבר ש”ס, אז ב’קיפקעס’ המשיכו השבוע לסייר בחנויות המזון כדי לבדוק מי ומי הקונים. את הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס חכם שלום כהן זצ”ל, ראו בקניות ברמי לוי.

את הגאון רבי שמחה שיינברג, ראש ישיבת תורה אור, ראו חברי ה’קיפקעס’ כשהוא עורך קניות לכבוד שבת בשערי רווחה.

בשערי רווחה ראו ב’קיפקעס’ גם את משה קלפון, יו”ר עמותת ‘תאיר דרכי’.

אחרי הקניות, נסעו חברי ה’קיפקעס’ היישר למודיעין עילית, שם זערו ה’קיפקעס’ על גן החיות שהגיע עד לבית. ברחוב בעל שם טוב במודיעין עילית, בנוסף לחזירים ולעכברים ברחוב החדש, כעת הגיע תור הנחשים…

play-rounded-fill
חברי ה’קיפקעס’ נבהלו וברחו עד לירושלים, שם נתקלו בבריחה של מפגיני הגיוס, אבל התעודדו מכך שעלי מורתדא, הכתב השופר של חיזבאללה אל-מיאדין, צילם מסר “מפתה” למפגינים: “הבתים שלנו בלבנון פתוחים עבורכם. הם מתנהגים אליכם כמו כבשים. כל מה שאתם רוצים זה ללמוד תורה, למה הם מרביצים לכם ככה? אם מסוכן לחרדים בישראל, אתם מוזמנים ללבנון”.

play-rounded-fill
חברי ה’קיפקעס’ “הרגיעו” את כתב חיזבאללה, והזכירו לו את מה שהערבים עשו ליהודים, עוד לפני הציונים – כמו שנים מאורעות תרפ”ט. מיד לאחר ה”תזכורת”, הם שמעו שלרגל ציון 95 שנים לטבח המדובר – כ”ק האדמו”ר מסטריקוב עלה לחברון עם קבוצה מבחורי החסידות לתפילה בחלקת קדושי תרפ”ט בבית העלמין העתיק בחברון.

משם נסעו לבני ברק, שם ראו התרגשות ב’קיפקעס’ כאשר מרן רה”י הגר”ד לנדו כותב בעטו של בעל ה”ברכת מרדכי” זצ”ל.

את שר החוץ לשעבר ושר האנרגיה אלי כהן ראו ב’קיפקעס’ כשהוא עולה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר”מ מאזוז לברכה והתייעצות בעניני השעה. השר התקבל בחמימות רבה, וזכה לברכה מיוחדת. השר עדכן את ראש הישיבה בנושאים החשובים העומדים על הפרק, וכן שוחח עמו על סוגיית גיוס בני הישיבות.

ה’קיפקעס’ התפזרו כאשר שמעו שכ”ק האדמו”ר מראחמסטרייקא עורך קידוש לבנה, שעות לפני ניתוח הראש המורכב שעבר בשלום, ב”ה. צילום: משה שמואל רוזנבאום.

צמרמורת עברה ב’קיפקעס’ כאשר ראו את ה’קריעה’ בכותל המערבי, של הגאון רבי נחום לבה, מראשי ישיבת ארחות תורה ובית מתתיהו, השוהה למנוחה בעיר ירושלים.

ה’קיפקעס’ סערו סביב התמונה של הכיסא הנמוך של כ”ק האדמו”ר מטשערנוביל במהלך ביקורו אצל מרן הגר”מ שטרנבוך, ונרגעו רק כששמעו שהבדלי הגובה נבעו רק בגלל הגלגלים שמתחת לכיסא.

בהמשך ראו שהגאון רבי צבי קושלבסקי, שזכה לחבוק בן זכר בגיל 88, הגיע לבית הגר”מ שטרנבוך, ושם פרץ בריקוד סוחף, לציון יום השנה לברכה שקיבל מהרב לזרע של קיימא. צילום: דוד ארזני.

play-rounded-fill
ב’קיפקעס’ סיפרו כי ראש העיר אילת מר אלי לנקרי זכה לביקור של הרב אייזנבך לכבוד יום הולדתו. לדברי אחד מבכירי ה’קיפקעס’, מדי שנה מקיים הרב אייזנבך ‘יום הולדת זוטא’ בלשכתו של ראש העיר בנוכחות עובדי לשכתו והעוזרים שחוגגים לו פעמיים, הם בתאריך הלועזי והרב אייזנבך בתאריך העברי, שהוא יום הולדתו האמיתי של האדם. בהתוועדות סיפר הרב אייזנבך לנוכחים על הוראת הרבי לברך ברכת שהחיינו על פרי חדש ביום ההולדת תוך שהוא מגיש לראש העיר את הפרי עליו בירך שהחיינו בהתרגשות.

בליל שישי האחרון נערך בבית שמש אירוע מצומצם לאנשי ציבור ואח”מים לכבוד הוואך נאכט של מנכ”ל רובינשטיין תיירות בעולם שלמה ליפשיץ. ב’קיפקעס’ סיפרו כי האירוע נערך בחסות ארגון מאזני צדק שבראשותו של עו”ד וטו”ר ישראל ענדען חבר מועצת יד ושם בביתו של הסופר הנודע אברום דויב גרינבוים. מי שהגיע במיוחד לאירוע במיוחד מבודפשט ואף נשא נאום מרגש הוא יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין.

• כתבה זו מלווה בתיעודים המופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא”ל [email protected]. השימוש נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס”ח-2007

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
6 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

תשמעו
בקשר לשתי הידיעות הראשונות
אני אשדודי וכבר שנים אנחנו לא מקבלים את המגיע לנו בצדק ממאוגדים
ואחותי גם הייתה גננת והיא -כמו כל הגננות שעובדות באותה “עמותה “(אני חושב שכולם יודעים למה הכוונה ולאיזה קהילה משתייך הבעלים)-סבלו שם וטענו את כל מה שכתוב כאן
ושימו לב ששתי הידיעות הראשונות זה על אותה קהילה
תגידו לא נמאס מהשתלטנות והשחיתות הזאת
דייייייייייייייייייייייי

דיי,
איזו קהילה????
תגלו לי…..

איזה כיף שאפשר ללכלך ולהתלכלך!

תברר מי קורא לעצמו קהילה ותתקרב לאמת על מחרחרי שלום.

רגע, לא הבנתי. לא קיבלת ממאוגדים – אֶת מה? מהו אותו “מגיע לנו”?

לכן היו בחירות, וברוך ה’ כעת יש כבר תקציבים הוגנים לכולם!

כתבות חדשות באתר

מנהל העמותה מעיד: "אני מצליח לגייס סכומים מטורפים, מעולם לא עברתי שינוי תודעה כזה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ראש השב"כ הזהיר, בן גביר נטש בזעם את דיון הקבינט
ברגע האחרון: נדחה הדיון שיכריע על שחרור גופות המחבלים
השקעה בנדל"ן – השקעה נכונה או טעות אסטרטגית?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

סקר חדש: גוש נתניהו מתחזק - מי המפלגה שנשארה מאחור?
הותר לפרסום: סמל אורי אשכנזי נחמיה הי"ד נפל בקרב בדרום הרצועה
קריאת החירום של הגרמ"ה הירש: שומרים את היתומים מבושה וכלימה!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

דיווח: ישראל מוכנה לבחון את היקף הכוחות שיישארו בציר פילדלפי
למרות כתב האישום: בן גביר העלה את הקצין לדרגת סגן ניצב
מזעזע: אושפז באונקולוגית כשנולדה בתו הבכורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בני ברק: צעיר ירד להרים חפץ מפסי הרכבת והתחשמל
צפו בתיעוד: כך הושמדה מעבדת המטענים בטול כרם

הכתבות המעניינות ביותר

הִילּוּלָא קַדִּישָׁא • הילולת רבי יעקב כולי בעל “מעם לועז”
הִילּוּלָא קַדִּישָׁא • הילולת רבי יעקב כולי בעל "מעם לועז"
בתוך 3 ימים: הרופאים שלפו אנטנה, פלסטיק ופלסטלינה מילדים
לאחר עומסי החום הקיצוניים: בשבת תחול הקלה • האזינו לתחזית
ציר פילדלפי במוקד: ראשי השב"כ והמוסד נחתו בקהיר להמשך השיחות
ההצעה הישראלית: להקים שמונה מגדלי תצפית לאורך ציר פילדלפי
הפסגה בסופ"ש עומדת בסימן שאלה; הקבינט יכונס הערב בקריה
טען עוד כתבות >

המיוחדים

קיפקעס | מי איים על בעל הגננת, מרן מבטל שיעור, ולמה חילוני סירב להשכיר לחרדים?
קיפקעס | מי איים על בעל הגננת, מרן מבטל שיעור, ולמה חילוני סירב להשכיר לחרדים?
.
אל תפספסו את ההזדמנות: כבר איחלתם 'כתיבה וחתימה טובה' לידידים?
.
הבדלי הגישות, דרישת השר והסכמת היועמ"שית | תמונת מצב מגזירת המעונות
photo1719814195
חקירות, עינויים והוצאות להורג: חמאס בחרדה מפני משת"פים של שב"כ בארגון

חדש באתר

הִילּוּלָא קַדִּישָׁא • הילולת רבי יעקב כולי בעל “מעם לועז”
הִילּוּלָא קַדִּישָׁא • הילולת רבי יעקב כולי בעל "מעם לועז"
WhatsApp Image 2024-08-22 at 22.06
ראש השב"כ הזהיר, בן גביר נטש בזעם את דיון הקבינט
WhatsApp Image 2024-07-29 at 23.19
ברגע האחרון: נדחה הדיון שיכריע על שחרור גופות המחבלים
.
סקר חדש: גוש נתניהו מתחזק - מי המפלגה שנשארה מאחור?

גלריות

 ברית לנין (6)
בֶּן שְׁמֹנַת יָמִים • שמחת הברית לנין האדמו"ר מבעלזא
''ד לנדו בביקור אצל האדמו''ר מצאנז (6)
גלריה • הגר''ד לנדו בביקור אצל האדמו''ר מצאנז
 ירושלים פארשפיל (3)
יַעְלְזוּ חֲסִידִים • שמחת הפארשפיל לנכד האדמו''ר מנדבורנה ירושלים
 ב''ב חומש סעודה (6)
בני ברק • חומש סעודה בתלמוד תורה מהרי"ץ דושינסקיא

עיתוני היום

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
6
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture