העולם החרדי

freepik

הסיפורים שמוכיחים: המוצרים מהדרין – אבל אתם אכלתם טרף!

כאיש כשרות למעלה משני עשורים אני מופתע כל פעם מחדש מריבוי התקלות והמכשולים בעסקי מזון שהם כן מפוקחים, קולטים? שהם כן מפוקחים. אז תתארו לעצמכם מה קורה במקומות שהם לא מפוקחים או שהאחראי על הכשרות אינו מומחה בתחום

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • -דירה ב 100,000 ש"ח מהיום זה לא אגדה זו מציאות

    תוכן מקודם

  • בשלנים? נראה אתכם צולחים את האתגר הזה

    תוכן מקודם

  • נתון מדהים: האברכים שממשיכים ללמוד בקביעות הרגילה גם בבין הזמנים!

    תוכן מקודם

  • קיווי או אגס? למה לבחור אם אפשר גם וגם?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מומחה הכשרות הנודע הרב יוחנן רייכמן במסע הסברה מחכים בטוב טעם ודעת, בנושא: הגישה של הציבור החרדי ל״כשרות המטבח היהודי ומוצרי המזון״ בבית ומחוצה לו.

ראשית: מאלפינו חכמה – הניחו את תחום כשרות המזון לאנשי מקצוע.

שנית: מלמדינו בינה – הגיע הזמן להפסיק לחיות בשקר, אין שום הגיון בשכנוע העצמי ההזוי.

פרק א׳ – בתי הנופש.

אבל אשמים אנחנו

כן, אנחנו הציבור שומרי התורה והמצוות, שבבית במשך כל השנה מקפידים על קלה כבחמורה ומוזילים הון כדי לצרוך אך ורק מוצרי מזון בכשרויות הכי מהודרות, אנחנו אלה שנוהרים בעצימת עינים ובעיוורון ממש למקומות נופש מבלי לדעת כלל מה רמת הכשרות שם, מי הרב המפקח על הכשרות, מתאים לנו או לא מתאים לנו.

שימו לב לפרסומים של מארגני הנופש לציבור החרדי שומרי וצרכני המהדרין, חלק מפרסמים את מרכולתם ללא התייחסות כלל לגבי נושא הכשרות, לא מופיע המילה ״כשר״ במודעת הפרסום כלל. והציבור נוהר…

ישנם אשר מפרסמים רק את המילה כשר, או כשר למהדרין, מבלי לציין כלל מי הרב שנושא באחריות כשרות הנופש, ועוד בפונט משובש ובגודל מיקרוסקופי לא קריא, כדי שלא תבינו. הגדילו לעשות הרושמים באותיות קידוש לבנה כל המוצרים בכשרות א.ב.ג. ותו לא.

ואליכם סוכני הנופש אני פונה ושואל ממה אתם מפחדים? תפרסמו בריש גלי מי עומד מאחורי כשרות הנופש שלכם. מי באמת מפקח שהציבור שלנו שמשלם במיטב כספו כדי לנפוש כהלכה באמת מקבל את מה שהבטחתם לו, תאפשרו לציבור שלכם לבדוק, לברר, ולהחליט. מה אתם מסתירים?

אבל אני כאיש כשרות כן יודע מה מסתתר מאחורי ההסתרה, בית אוכל, וכל עסק בתחום המזון, לא משנה אם זה בית מלון, מסעדה, קייטרינג, מטבח של ישיבה, בית אבות, בית יולדות, בית תבשיל ועוד, ללא פיקוח של איש כשרות מומחה ובעל נסיון בתחום קרוב לוודאי שאוכלים שם לא כשר,

ישאלו השואלים אבל כל המוצרים בכשרות מהדרין? מה אתה מרעיש?

אענה כנהוג בשאלה, מה מרגיע אותכם זה שהמוצרים כשרים? הרי יודעים אתם היטב שחתיכת בשר בכשרות הרב לנדא טבולה בחלב בכשרות העדה החרדית זה טרף! גם אם כל המוצרים כשרים! מדוע אתם מיתממים?

ברור לכל בר דעת! ניהול מטבח כשר זה מקצוע לכל דבר. ללא קשר כלל לכשרות המוצרים.

כאיש כשרות למעלה משני עשורים אני מופתע כל פעם מחדש מריבוי התקלות והמכשולים בעסקי המזון שהם כן מפוקחים, קולטים? שהם כן מפוקחים. אז תתארו לעצמכם מה קורה במקומות שהם לא מפוקחים או שהאחראי על הכשרות אינו מומחה בתחום, שומו שמים.

מתוקף תפקידי ביקרתי בוקר אחד בבית מלון, כמובן שהעובדים כולל הגוים מגיעים מוקדם, המשגיח יותר מאוחר, במו עיני ראיתי, מכינים ארוחת בוקר וחותכים גבינת קשות מלוחות בסכין חלבית על קרש חיתוך בשרית, מערבבים את הסקרמבל (ביצה מקושקשת) המהולה עם חלב במרית בשרית, הטבחים היהודים שאינם שומרי תו״מ אינם נוטלים ידיים ורוח רעה שורה על הידיים ועל המאכלים.

הגויים מדליקים תנורים, גז, צ׳יפסרים ועוד. גם אם הם עושים זאת עבור עצמם זה מטריף את התנור והכלים, מגיעה סחורה כגון פירות וירקות לחמים ומאפים, נכנסים לשימוש ללא בקרה.

אני זוכר באחד הימים כשאני הגעתי למקום העבודה שלי, וכהרגלי אני מבקש לראות את תעודת המשלוח של ספק הירקות לבדוק האם התעודה חתומה בחותמת כשרות על ידי משגיח המחסן ממנו יצאה הסחורה, מחפש ומחפש והילד איננו, ניגשתי למנהל היכן התעודה שאלתי והתשובה שקיבלתי היתה נשלחה להנהלת חשבונות, טוב, לא סוף חודש היום וזה נראה היה לי חריג.

התקשרתי לספק כמובן מאחורי גבו של המנהל וביקשתי העתק תעודה לפקס, כאחד שיודע לקרוא תעודה מיד ראיתי שהגיעו 5 חבילות כוסברה לא מפוקחים מתולעים (בקיצער לא גוש קטיף), וכעת מתחילה המלחמה הפסיכולוגית, ניגשתי למנהל ללא מורא הצגתי לו את התעודה, ודרשתי לקבל לידי את הסחורה הלא כשרה, ההלם השתלט עליו לרגע ומיד הוא אומר בקול בוטח אני הולך לחפש את הכוסברה, כנראה טעות במשלוח.

אחרי חיפוש קצר הוא מביא לי 2 חבילות וצליל של שמחה נשמע בקולו זהו סיבנתי את המשגיח וסוגרים את הסיפור, אבל אני ידעתי לפי התעודה שהגיעו 5 חבילות אז שאלתי והיכן השאר, זה מה שהגיע ענה, אבל בתעודה מופיע 5 הראיתי לו, והוא התחיל לגמגם, ואמר כנראה שהגיע בסוף רק 2, אני לא מתעצל ניגש למקרר הסלטים והאבידה נמצאה, פיילה שלימה של סלט עם כוסברה קצוצה טריה מונחת לה בשלווה על המדף.

לקחתי את כל המיכל בדרך לפח הגדול להשמדה, ובזוית העין אני רואה את השף רץ למנהל תוך כדי שהוא מתיר את הקשירה של הסינר בו היה חגור, ושומע אותו צועק אם המשגיח זורק לי את הסלט אני הולך הביתה, אזרתי אומץ וצעקתי לו ״לך הביתה״, ושפכתי הכל לפח הגדול, דממה מתוחה השתררה במטבח, וכל אחד חזר לפינתו, אחרי שעה נגשתי אני לשף הנחתי יד על כתפו והסברתי לו שוב כמו שאתה כשף אחראי שהאוכל יהיה תקין תברואתית, ועריבה לחיך של הסועדים, כך כל עוד שתעודת כשרות מתנוססת בבית העסק ואנשים סומכים עלי אני אחראי לדאוג שהאוכל יהיה כשר. וכך יהיה.

השף התנצל אתה צודק אמר והשלום והאחווה חזרו לשרור בינינו.

(ד״א מצד אחד ההנהגה בכשרות צריכה להיות לא תגורו מפני איש ומן הצד השני שיהא שם שמים מתאהב על ידך.)

ערכתי ביקורת סמויה בבית מלון שהתהדר נקרא לזה בכשרות ״כל המוצרים״, באמת כל מוצרי הבשר והעוף היו בכשרויות מהדרין מהטובות ביותר אבל לתדהמתי גיליתי שאבקות המרק שהשתמשו שם לבשר היו בשריות בכשרות רבנות חיפה לא מהדרין, אז מה אם הם כותבים כל המוצרים מהדרין?

שאלתי את השף שאינו שומר תו״מ היכן הנפה לניפוי קמח? ואז הוא הבריק בתשובתו, כאן מכינים בצקים פחות מקילו בלבד! לכן אנו לא זקוקים לנפה. חייכתם? אם לא, מצבכם בהבנת תחום הכשרות לוקה בחסר, קמח חייב ניפוי, לא משנה הכמות, לגבי חיוב הפרשת חלה יש הבדל בכמות הקמח שבבצק, אבל הוא התבלבל, אז מה אם הם רושמים כל המוצרים מהדרין?

ראיתי במו עיני בסיור כשרות שערכתי במטבח מסעדה וקייטרינג שהבעלים והשף יהודים חרדים למהדרין, ומשווקים ארוחות למוסדות חינוך למשפחות נזקקות ליולדות ועוד, שהשף הכין במטבח הבשרי עם כלים בשריים כמויות של ירקות חיים חתוכים, פלפלים עגבניות מלפפונים גזר ועוד, כאיש כשרות ומבין מטבח ב״ה שאלתי מיד לצורך מה כמות מטורפת כזאת? והמענה שקיבלתי היה, אני מכין מראש כמות ענקית כדי שיהיה מספיק לארוחות החלביות והבשריות ושלא ישגעו אותי, נזעקתי, אבל אתה חותך גם בצל, צנון, מלפפון חמוץ, לימון, וזה דבר חריף והציבור יאכל את זה עם מוצרי חלב עם גבינה וקוטג׳, אתה מכשיל את הרבים,

והשף אומר לי בעינים מושפלות כל המשגיחים שעבדתי איתם אישרו לי.

אז המוצרים מהדרין אבל אתם אוכלים טרף!

והוספתי ובבצל יש בעיה של לינת לילה אתה יודע? והבושה כיסתה את פניו.

למחרת אני מגיע וכמות מוגזמת של מטבוחה מבעבעת בסיר ענק על הגז, ומה זה אני שואל את השף המלומד והחרדי מה פשר הכמות הזאת? והתשובה שוב הדהימה אותי בזה אני משתמש גם בארוחת בוקר לשקשוקה, אוי רבונו של עולם, מטבוחה בשרית נאכלת בארוחה החלבית יחד עם מוצרי חלב, ושוב מה היתה התשובה של השף? כל המשגיחים שעבדתי איתם אישרו לי.

אז המוצרים מהדרין אבל אתם אוכלים טרף!

ניגש אלי יהודי נסער כולו בבוקרו של יום בבית המלון שם הנני נושא באחריות על הכשרות בבנסקו שבבולגריה בימי בין הזמנים ופיו מלא תהילה והודיה, אתמול בלילה אחרי ארוחת הערב הבשרית הוא מספר ראיתי על הדלפק בחדרי 2 פרוסות עוגת שמרים טעימים וביקשתי מרעייתי שתגיש לי אותם, רציתי משהו מתוק לפני השינה, ואז היא אומרת לי אתה לא זוכר שהמשגיח רשם במודעה שתלה שעוגות השמרים חלביות. אוי, נכון הוא אמר, ונמנע מלאוכלם, ועל כך הוא בא להודות לי על שהצלתי אותם מלהכשל באכילת חלבי בתוך שש שעות מאכילת הבשר.

התקשרתי למשגיח באחד הנופשים כשהגעתי למטבח לביקורת מטעם ועד כשרות ידועה וחשובה אחרי שביקשתיו ולא מצאתיו, ושאלתיו אני רואה שהטבח מוציא קופסאות אחסון מלאות בנוזל ביצים להכנת חביתות. האם אין בהם בעיה של לינת לילה? האם עירבת בהם שמן או מלח?

והוא לא ידע לענות. כי העובדים הכינו את התערובת אחרי ארוחת הערב של יום האתמול כשהנ״ל כבר עלה על יצועו.

האורחים שואלים שאלתי אותו האם הפסטה ברוטב עגבניות חלבי? הוא מיד עונה לא. ואני אגלה לכם, נכון שהבישול היה ללא תערובת חלבית כלשהיא, אבל לפני ההגשה בזקו עליהם פתיתי גבינה צהובה – ואת זה הוא לא ידע.

התקשרתי לטלפון של משגיח כשרות שחברת הנופש נתנה לי להתעניין על רמת הכשרות בבית מלון בו ארגנו נופש מיוחד לזוגות בליווי מרצים מהשורה הראשונה מומחים בנושא שלום בית, לבקשת מכרים וקרובי משפחה שביקשו להצטרף לנופש זה, תוך כדי השיחה המגוננת בו ניסה המשגיח לאורך כל השיחה להשמיץ את הרבנים הותיקים העוסקים בתחום שנים רבות, כאשר כל משפט שני חזר ואמר רק הרב פלוני יודע לתת כשרות? אני גם יודע.

שאלתי האם הוא מוסמך? יש לך תעודה המאשרת שאתה כשיר לעסוק בתחום?

יש לי נסיון בתחום היתה התשובה שלו, אבל בלי תעודה או מכתב הסמכה?

היית עולה על מטוס שהטייס לא מוסמך שאלתי, היית נשכב על שולחן הניתוחים כשהמנתח הוא סנדלר המשכתי להקשות, איך אתה מנסה לשכנע אותי שאפשר לאכול בבית המלון שאתה אחראי על הכשרות כשאינך מוסמך בנדון?

אתה יכול לבוא למלון לבדוק, במילים אלו הסתיימה לה השיחה, לא התעצלתי הגעתי, למלון לפגישה עם ה״משגיח״, לא אלאה אתכם בפרטים אבל נקודה קריטית שראיתי עד כמה העוסק בתחום הכשרות חייב להיות מוסמך ומבין בעיסוק זה, מה כמות מיחמי המים שאתם נערכים איתם לשבת? אחד (1) הוא אומר לי אבל אתה מבין לבד שזה לא יספיק לכל השבת, שותים תה אחרי סעודת ליל שבת, קפה ועוגה בשבת בבוקר, קפה ועוגה בשבת אחה״צ, תראה הוא אומר לי יש מיחם צומת בתוך המטבח ואני אמלא את המיחם החיצוני כאשר יתרוקן, מותר שאלתי? והוא מנסה להוכיח את ידענותו בהלכות שבת, וודאי שמותר, זה נקרא בהלכה פינה ממיחם למיחם והמשנה ברורה מתיר לעשות כן בשבת, מה אתה לא יודע? ניסה לעקוץ אותי, לחשתי לו אבל פינה ממיחם למיחם מותר רק בגרוף וקטום, ומיחם חשמלי אינו גרוף וקטום.

בוש ונכלם סמוק וכועס כך נפרדנו.

כך נראה מקום נופש שאינו מפוקח ע״י משגיח מוסמך ומומחה בניהול מערכות כשרות בעל נסיון.

מכאן תצא הקריאה, אל תגעו במשיחי! מי שלא מבין בכשרות שיסיר את הידיים מעיסוק בתחום רם מעלה זה.

ואתם אחיי ורעי,

תבררו לפני שאתם יוצאים לנופש על רמת הכשרות על הרב נותן הכשרות ואל תאבדו את הראש ואל תפלו למלכודת היצר כאשר צלחת התופינים והמעדנות עומדת מולכם, מה צאצאינו למדים מכך שאפשר לזלזל בכשרות? אז כל ההחמרות בבית זה משחק? מן השפה ולחוץ בלבד? לא אמיתי ולא בפנימיות? אל תעמדו חסרי אונים מול סוכן הנופש שלכם אל תתנו שיעבדו עליכם, תדרשו ממנו פיקוח כשרותי איכותי ומקצועי.

זיכרו! יהודים שומרי תורה ומצוות אנחנו, ולא מוכרים את הערכים שלנו ושל ילדינו שינקנו בבית הורינו בנזיד עדשים. וכן גם בנופש ממשיכים לשמור על יסודות הדת, ״כשרות המאכלים״, ולהעמידה על תילה לכל הדורות.

ברור כשמש. יהודים נופשים/אוכלים במקום מפוקח ע״י מומחה, מוסמך, ובעל נסיון בתחום בלבד!

למידע ולהתייעצות:
טלפון: 052-7112543
וואטסאפ: 054-7694615
דוא״ל: [email protected]

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
9 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מקפידים שהטבחים הגויים יטלו ידיים?
או שרק היהודים?

בבית על מיחם גם צריך גרוף וקטום? או שרק בבתי מלון כי יש אנשים שיבואו להוסיף מים?

יישר כוח על הדברים המחכימים, לצערינו ראיתי במו עיני אנשים יראים ות”ח שאוכלים במקומות שמידיעה מאכילים טריפות ונבילות ואין פוצה פה, אשריך שלקחת על עצמך משימה קדושה זאת!!

וואו כתבה יפה ומרתקת
מדהים לדעת כמה מכשולות יכולות להתרחש במטבח

אשריך, כל מילה סלע.

צר לי
אבל אני מבין בכשרות כנראה שלא פחות מהכותב הנ”ל
ולא ידוע לי שמשגיחים של הכשרויות המהודרות ביותר (דייקא כי דווקא ברבנות יש הסמכה ומבחנים) יש להם איזו שהיא הסמכה או תעודה כלשהיא כמובן למעט שוחטים ובודקים וכנ”ל אז במטותא ממך אנא אל תנסה במסוה של מייבין למכור לציבור דברים שאין כלום בינם לבין המציאות

ישר כח עך פעולך , ממש נלחם בטחנות רוח ע”מ לדאוג שאנשים יאכלו כשר.
ממש הגיע הזמן שמישהו מבפנים יאמר את האמת
חזק וברוך.

לזרוק אוכל תקין לפח ??? לאן הגענו ??? , מתחבר לכאב ולבושה של היהודי שמחה על כך והשכר שקיבל זה איומים והלבנת פנים. בטוח שיקבל שכרו בעולם האמת

מפעים ומחכים, כמה שזה נכוו

כתבות חדשות באתר

נתרפאה כל המשפחה? התאומים הרכים נולדו – חצי שנה אחרי פטירת אביהם
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"נסראללה רוצה לרדת מהעץ; הוא שונא את עזה ואת סינוואר הכלב"
אחרי פיגוע המטען בגוש עציון: עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר המרצחים
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ח"כית בעקבות החשש לחטיפה: "חיי אזרחינו קודמים לחופש התנועה של האויב"
נערה זעקה "הצילו" מתוך רכב פלסטיני; חשד לאירוע חטיפה בשומרון
עונת החתונות חוזרת, ועמה חתונות היתומים והיתומות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נתניהו צוטט: "עמדת מערכת הביטחון לא מעניינת אותי"; לשכתו: "ציטוט שקרי"
דובר הבית הלבן: "עלינו להניח שאיראן ערוכה לתקוף את ישראל"
מנהל העמותה מעיד: "אני מצליח לגייס סכומים מטורפים, מעולם לא עברתי שינוי תודעה כזה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

חיזבאללה שיגר כטב"מים מתאבדים, נפילות ושריפות בצפון
מח"ש פתחה בחקירה נגד ניצב במשטרה: זה החשד נגדו

הכתבות המעניינות ביותר

הסוד המלוכלך שמסתתר במאוורר - ואיך להיפטר ממנו ב-4 צעדים פשוטים!
הטרנד הפופולרי לירידה במשקל - הסתיים עם אשפוז בחדר מיון
כך תכינו לבד בבית טבעות בצל - ויש גם גירסה בלי טיגון
בעקבות תאונת אופניים: ראש הישיבה אושפז ומצבו מוגדר קריטי
טרגדיה בבין הזמנים: הנערה בת שבע אסתר שימנוביץ ע"ה נפגעה מרכב ונהרגה
אסון כבד: הרב קליין ליווה את נכדיו לתחנת הרכבת - ונפטר בפתאומיות
טען עוד כתבות >
9
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture