דעות

אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הנאום שלפיד מעדיף לשכוח / יוחאי דנינו

כשהוא מבין שהוא בדרך החוצה מהלשכה שכל כך אהב, מהמשרד שאליו נכסף במשך שנים רבות וציפה להמשיך להחזיק בו במקרה של תיקו בין הגושים, לפיד מאבד את כל הבלמים. לראשונה, ראש ממשלה מארגן הפגנות ב-50 גשרים נגד הממשלה
  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

“פעם שאלו את בגין מהי ההחלטה הכי חשובה שהוא עשה בחייו, הוא השיב, ‘מנעתי מלחמת אחים’. ראש הממשלה, מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות, למרד אלים נגד המדינה. לא ניתן לזה לקרות”.

אם היו שואלים אתכם מי נשא את הנאום הזה, סביר להניח שלאחר מאורעות השבוע החולף, הייתם משערים כי מדובר בנתניהו, או באחד מבכירי הליכוד שנשאו את הנאום הזה. גם שמו של בגין מוזכר על שפתותיהם, וגם בשל המילים הנוקבות נגד מכתבו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שפנה לראשי הרשויות ובו הוא קורא שלא לשתף פעולה עם הממשלה.

סביר להניח שהייתם משערים שמדובר בנתניהו או במי מאנשיו, בשל העובדה שבמהלך ישיבת סיעת ‘יש עתיד’ השבועית הבטיח לפיד: “אנחנו נוציא אנשים לרחובות”, אחרי ששכח לרגע את מעמדו ונשא נשאום כאחרוני התגרנים בשוק מחנה יהודה, בו הצהיר: “אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי”. לפיד, אגב, לא רק אומר אלא גם מבצע. בסוף השבוע מפלגת ‘יש עתיד’ יצאה להפגין בגשרים יחד עם לפיד, שפשט לרגע את הלבוש הממלכתי, וחזר לחולצת הטריקו השחורה מתחת לז’קט.

אז זהו, שלא. את הנאום הזה נשא לא אחר מאשר יאיר לפיד, בשבתו כמספר 2 ברשימת כחול לבן, בהנהגת בני גנץ. בימים ההם, של מערכת בחירות גוררת מערכת בחירות, נשא לפיד נאום נלהב בישיבת הסיעה ותקף בחריפות את יו”ר הליכוד וראש ממשלת המעבר דאז, בנימין נתניהו, על שקרא לתומכיו לצאת להפגין ברחובות.

צחוק הגורל, אבל הגלגל הפוליטי ממשיך להסתובב לו. מאז כחול לבן הספיקה להתפרק ולהתפצל ממפלגת ‘יש עתיד’, הספיקה למחוק את שמה ולהיהפך למפלגת ‘המחנה הממלכתי’ ובינתיים לפיד הספיק להיות יו”ר אופוזיציה, ראש ממשלה חליפי וראש ממשלת מעבר.

עכשיו, כשהוא מבין שהוא בדרך החוצה מהלשכה שכל כך אהב, מהמשרד שאליו נכסף במשך שנים רבות וציפה להמשיך להחזיק בו במקרה של תיקו בין הגושים, לפיד מאבד את כל הבלמים. לראשונה אי פעם ראש ממשלה מכהן, משגר מכתב רשמי הנושא את סמל המדינה המוזהב, וכולל בו קריאה שמשמעותה היא אחת: מרד. או כלשונו של לפיד: “מרד אלים נגד המדינה”. לראשונה, ראש ממשלה מארגן הפגנות ב-50 גשרים נגד הממשלה שזכתה בבחירות.

בשונה מאחרים במערכת הפוליטית, את לפיד אי אפשר לחשוד בתמימות, או בתום לב. כל מהלך אצלו מחושב עד לפרט האחרון וכך גם המכתב הזה. לפיד ידע היטב מה משמעותו, אך הוא בחר להפר ברגל גסה כל נורמה מקובלת, בחר לשבת בלשכתו ולשגר את מכתב ההמרדה, שקורא הלכה למעשה לא לקבל את תוצאות הבחירות.

את הקו הזה החלו לגבש במפלגת האופוזיציה המרכזית (להלן: יש עתיד), כבר בימים שלאחר הבחירות, רגע אחרי שלפיד התעורר מהמשבר הפוליטי האישי שלו, והבין שמפלגות הימין קיבלו 64 מנדטים.

“יום שחור לדמוקרטיה הישראלית בו ראש הממשלה המיועד סחיט בפני שותפיו, שכל מטרתם המשותפת היא לחלץ אותו ממשפטו ולהחזיר את מדינת ישראל אחורה” נכתב בהודעת ‘יש עתיד’ שמסרבים להפנים מה זו דמוקרטיה ומה היא הכרעת הבוחר.

בהודעה הצורמת של ‘יש עתיד’ בימים שלאחר הבחירות, המשיכו הדוברים את הקו הניצי והחריג: “לעולם לא נוותר על המדינה שלנו, על ערכיה הליברליים ולא ניתן שייפגעו בעתיד ילדינו” הבטיחו, “נילחם מאוחדים בכנסת, בכיכרות, בגשרים עד שנחליף את ממשלת ההרס בממשלה השינוי” כתבו.

בעבר סיפרו לנו בתקשורת הישראלית, שהימין לא יודע לקבל את התוצאות והזהירו ש-“הפריצה לקפיטול” יכולה להתרחש גם על ידי הימין הישראלי. את המציאות, אתם כבר מכירים לבד. נתניהו פינה את מקומו, גם אם בתחושת החמצה, והמאבק היחיד שגוש הימין ניהל, היה בפרלמנט.

לפיד לעומת זאת, מעודד הפיכה בכיכרות ובגשרים, קורא לראשי רשויות שלא לשתף פעולה עם הממשלה החדשה ומסית משל נבחר למסית הלאומי: “גורמים קיצוניים ביותר בחברה הישראלית” כינו במפלגתו של לפיד, את מפלגת נעם – בראשות ח”כ מעוז – “החשוכה, הלאומנית והאלימה”.

“מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, ומסוכנת” הוסיף לפיד לתאר במכתבו החצוף, בלי שאיש יפריע לו, מכתב שבעקבותיו ייפתחו “שערי הגהינם” של מרד אזרחי. ראש הממשלה שקורא לאנשיו לצאת לרחובות ולא לשתף פעולה עם הממשלה, שר הביטחון שמסית נגד מי שלא דומה לו, שר האוצר שמאיים במרד מיסים, רמטכ”ל לשעבר שמטיל ספק באינטרסים של ראש הממשלה המיועד ומאיים לצאת להפגין עם עוד מיליון אזרחים, יו”ר לשכת עורכי הדין שמעביר מסר לשופטים, לא לשתף פעולה עם הממשלה ועוד היד נטויה.

כן, מותר להפגין, מותר גם לבקר, אבל הפנייה של לפיד, אל ראשי הרשויות שלא לשתף פעולה עם הממשלה החדשה שצפויה לקום מתישהו, במכתב רשמי עם סמל משרד ראש הממשלה, הוא תקדים שמעולם לא היה כאן. תקדים עם אמירות בוטות שרק התעצמו במהלך ישיבת הסיעה שהתכנסה לאחר מכן.

האמירות הללו צריכות לקבל את המסגור המתאים. קפיטול בגרסה הישראלית על ידי השמאל הנאור, שנבהל בזמנו כל כך מהאירועים הללו, וכעת לא זוכר מקיומם.

זוכרים את הנאום מהפתיח? אז הנה עוד כמה פנינים ממנו: “אם נגיע לבחירות, נצטרך להיזהר. להיזהר ממה שהוא מנסה לעשות לנו. לזכור שגם יום אחרי הבחירות נצטרך לחיות פה ביחד. לא תהיה מלחמת אחים. אחים לא נלחמים אחד בשני” אמר אז מספר 2 בכחול לבן, הלא הוא כיום מספר 1 ביש עתיד.

מה שיפה הוא, שבעוד לפיד לא מפנים את מה שאמר בזמנו, דווקא תומכיו הפנימו זאת יחסית, ולפיד נותר להפגין כמעט לבדו, עם עשרות אנשים בודדים, כולל פמליה ומאבטחים.

 

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

בושה וחרפה!!! לפיד שלא נבחר מעולם לראשות ממשלה ויושב שם בטעות, בגלל הנסיבות הפוליטיות, לא מתבייש לקרא בשיא חוצפתו למרד אזרחי, נגד הממשלה המיועדת שבראשה יעמוד בעז”ה גדול ראשי הממשלות שהיו כאן, שנבחר ברוב עצום ובדרך דמוקרטית, כי מה לעשות זה מה שהעם אוהב, וזה מה שהעם רוצה, והוא בחוצפה משסע את העם קורע אותו , ולא מוכן להשלים עם תוצאת הבחירות ועם הדמוקרטיה שכבר לא מעניינת אותו כנראה, כל עוד הוא נפגע אישית. ברוך השם שממשלת השנאה היתה קצרה כ”כ והם בדרך הביתה….

צריך לקרוא לו יאיר אפסי

כתבות חדשות באתר

ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture