כהמשך לטור הקודם שהוביל לשיח ער ומעורר על עולם המנטורים והיועצים, ולאחר שניהלתי דיונים עניינים עם מגוון אנשים, מפשוטי עם כמוני ועד לאנשי עסקים מובילים, כתבתי בסייעתא דשמיא כמה נקודות וכולי תפילה שיהיו הדברים לתועלת ויעזרו לכם לקבל החלטה נכונה וטובה.
חידוד חשוב, יש מנטורים שבנו לאנשים את החיים! יש מנטורים הגונים והוגנים, אך בכל תקופה יש בועת נוכלים אחרת, פעם אלו חברות מיצוי זכויות ופעם אנשים המשיגים מימון וכדו’, הבועה הבוערת כעת – תחום המנטורים, היועצים, לימודים שונים שבד”כ לוקחים שנים ופתאום זה קורה בחודשים ספורים, לכן צריך להיזהר שבעתיים לפני שסוגרים עם נותני שירות אלו.
והחידוד הכי חשוב, אם אתם צריכים עזרה, אל תעצרו! רוצו להיעזר – בחכמה והפעלת שיקול דעת.
להלן הנקודות, ברור לי שיש עוד הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם.
כתבתי את אשר על ליבי ולא צריך שכולם לא יהיו בשביל להתקדם ולא צריך שכולם יהיו בשביל לא להתקדם, צריך לא להיות טיפשים:
סייעתא דשמיא
אם הקדוש ברוך הוא לא נמצא בלקסיקון, והמנטור יודע הכל ויכול הכל, אין צורך להרחיב מה נדרש לעשות, כי ידוע לכולנו שמבלעדי עזרתו ית’ אין כלום.
אם אומרים לכם במקום שאין בו צורך – בעזרת ה’ יהיה בסדר, סמוך על הקב”ה וכו’ אז תסמכו באמת רק עליו ותחזקו אמונתכם, חבל לשרוף כסף בדרך…
אגרסיביות
אם משווקים לכם משהו בכח – תברחו.
סבירות
אם התוצאה המובטחת לא סבירה, לדוג’ מבטיחים לכם שבתוך חודש תרוויחו 10,000 ש”ח כשהיום אתם מרוויחים רק 3,000 ש”ח זה לא סביר – תברחו.
ערכים רוחניים
אם התהליך לא תואם את השקפת עולמכם – תברחו.
מחיקת זהות עצמית
אם לא מאפשרים לכם להביע דעתכם, או שמבטלים דעתכם בהינף יד וללא הסבר מקצועי – תברחו.
הבנה
אם אתם לא מבינים מה שאומרים לכם, קחו בחשבון שתמשיכו לא להבין, ולכן – תברחו.
סתירות
אם מצאתם סתירה בין הנאמר לכתוב, בין דברי איש מכירות א’ לאיש מכירות ב’, תברחו, אתם לא צריך שקרים משמעותיים יותר…
מימון
אם מציעים לכם מימון חיצוני, זה אומר שאם מחר יש לכם תלונה / אתם עוזבים את המקום, אין לכם עם מי לדבר כי חברת המימון תמשיך לבקש החזר הלוואה ולכן תפעילו שיקול דעת אם אתה מסוגלים להפסיד סכום כזה גם אם לא תהיו מרוצים מכל סיבה שהיא.
רצינות
אם לא לוקחים אתכם ברצינות ועסוקים רק בלמכור לכם, קחו בחשבון שגם בהמשך לא יקחו אתכם ברצינות, ולכן – תברחו.
אם אין לכם כלום
היינו שאתם ללא ידע וניסיון מקדים, לא עוסקים בתחום בכלל ומה שמניע אתכם זה התשוקה להרוויח המון, ומציעים לכם ללמוד בתוך תקופה ממש קצרה ולהיות כמו הגדולים, אל תתקדמו כי צריך שתהיה הלימה בין מה שמוכרים לכם למה שאתם צריכים, אם אתם בעלי עסק / נותני שירות מתקדם ואתם יודעים שיש כלים שחסרים לכם – תצרכו את מה שחסר לכם.
דעת תורה
זוהי המלצה – כדאי ורצוי להתייעץ עם דעת תורה, מלבד כח התורה יש להם לרבנים הכרות עם המון מקרים. כמובן שדעת תורה – היינו הרב שלכם ולא הרב של המנטור…
פיתיון
לפעמים נותנים לכם בונוס נוסף בדמות מתנה מיוחדת כמו קורס בחינם או ספרים וכו’ ואומרים לכם שזה כולל את כל הטובות שבעולם וכו’, ואתה סוגרים רק בגלל זה…זה אומר שנפלתם לפיתוי, לא קיבלתם פתרון לבעיה שלכם, קיבלתם פיתוי שידחק את ההיסוס שלכם.
אינטואיציה / תחושה
תקשיבו ללב, הוא אף פעם לא משקר! תסננו פחדים וחששות, תקשיבו לדבר האמיתי, אם הלב אומר לכם – לא! תברחו.
קנה לך חבר
לכו לפגישה הראשונה עם האשה / הבעל או עם כל אדם שיעמוד לצידך וישאר איתך ולצידך גם כשתיפול חלילה.
בלי לחץ
לא סוגרים עסקה מהרגע להרגע, מחלקת המכירות פעילה גם מחר.
לקראת סגירה
אם השיח מתנהל מול אנשי מכירות, תבקשו לדבר עם המנטור בעצמו, אם מאפשרים לכם ואתם מתרשמים לטובה בהתאם לנכתב לעיל – זוהי נקודת זכות מצויינת.
אם לא מאפשרים לכם בתואנות שונות כמו הוא עמוס מאד, כל פגישה איתו עולה הון וכו’ – אל תתקדמו, כי אנשי המכירות לא בהכרח מוכרים את מה שהמנטור מוכר.
המטרה הרצויה, שתפעילו שיקול דעת ואל תיכנסו למהלך שאתם לא בטוחים בו.
יהי רצון שלא יארע דבר תקלה על ידי, ונתברך כולנו בשפע פרנסה כשרה ונקיה מתוך יישוב הדעת ושלוות הנפש, אכי”ר.
הכי חשוב- לדבר עם כמה וכמה אנשים שסיימו מסלול עם המנטור/מציע השירות ולקבל מהם רושם
נכון מאוד.
יותר חשוב מכל מה שנכתב במאמר
חשוב אבל לא מספק
לרוב המנטורים יש כמה לקוחות תצוגה שהצליחו או מקבלים כסף עבור כל הפניה
תבדוק עם לקוח שכבר עבר מספיק זמן מאז שהוא היה אצל המנטור והוא כבר לא תלוי בו
אתה פשוט טוב, נוסלה ידידי תמשיך להצליח