דעות

נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

אל תגידו בגת / עו”ד נתן רוזנבלט מחמיא למוטי בבצ’יק – ודורש מגולדקנופף

בלגן, זה בדיוק מה שקורה עכשיו ברישום לקריית גת, בעוד שנה כשיתחילו להזמין את האנשים לחתימה על חוזים יראו את הברוך הגדול, ועוד 4 שנים (אופטימי) כשיחל האכלוס, אנחנו נהיה במקום שנמצאים היום החרדים בחריש וברמה ה’
  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

השבוע הופתע עמישראל כולו מכמות הדירות שיצאו להגרלה בקריית גת. להצלחה אבות רבים, אך לדעתי אבי האבות הוא ידידי מוטי בבצי’ק, הרל”ש המסור של ליצמן ולהבל”ח (פוליטי) גולדקנופף. זכיתי להשתתף בכמה ישיבות שבהן הוכרע גורל העיר, וראיתי מי דחף ויזם ודאג להקמת השכונה החרדית במערב קריית גת (ראה גליון יום ג’ אייר תשפ”ג תחת הכותרת “עיר חדשה נולדה”).

נכון, היה את ראש העיר שנאלץ להסכים (בתמורה לסחיטת 5,000 דירות לחילונים במקביל) והיה את השר שאישר, והמנכ”ל שתכנן, וראקוב ששירטט, ויו”ר רמ”י שזירז. הכל נכון, ויש מקום בגן עדן לכולם, אך היה בבצ’יק אחד שלא ישן בלילות עד שזה קרה. השכונה-עיר הזו רשומה על שמו, לנצח נצחים.

אמנם לא היה לי יותר מידי יד ורגל בייזום השכונה, אך דבר אחד כן דאגתי, וזה העניין של איך ייראו ההגרלות. התרעתי מפני מצב שבו ישרור בלגן ברישומים להגרלות, מה שיביא בהכרח לבלגן בעתיד. לצערי, צדקתי גם בתחזית הזו (לצערי הצדק כאן רק בתחזיות קודרות – הבטחתי לפני חודשיים שיהיו המון שיתחרטו על שרכשו דירה ולא המתינו להגרלות. השבוע קבלתי אין ספור פניות בעניין. רבותיי, בד”כ אין אפשרות לעזור למי שבמו ידיו וויתר על הצ’ק שהקב”ה שלח לו).

בלגן, זה בדיוק מה שקורה עכשיו ברישום לקריית גת, בעוד שנה כשיתחילו להזמין את האנשים לחתימה על חוזים יראו את הברוך הגדול, ועוד 4 שנים (אופטימי) כשיחל האכלוס, אנחנו נהיה במקום שנמצאים היום החרדים בחריש וברמה ה’, רק שהפעם זה יהיה דו כיווני.

מספרים? בבקשה, בעיגולים: לקריית גת צפון (המיועדת לחילונים) הוקצו אלפיים דירות בהגרלה, למערב (המיועד לחרדים) 750. כאן כבר בעיה (כי כזכור, המטרה הייתה החרדית, והחילונית ניתנה רק בתור פיצוי, ופתאום התהפכו היוצרות), אבל נניח לה.

עכשיו שימו לב לנתון הבא: 35% מהדירות מוקצות לבני המקום, אשר כמעט כולם צפויים להיות לא חרדים (הציבור החרדי המשמעותי בעיר הוא מאוד צעיר ואין בו כמעט בעלי תעודת זכאות מטבע הדברים), עוד 10% מוקצים לאנשי מילואים, שגם הם בד”כ לא מאנ”ש. גם אם יקרה הנס (לא יקרה) שבכל הדירות הרגילות יזכו רק חרדים, המשמעות היא 300 דירות בתוך הקריה החרדית ששייכים ללא חרדים. וזה כשהוצאנו להגרלות רק 20% מהסך הכולל של הדירות. צא וחשב מה קורה לשכונה חרדית שיש בתוכה 1,500 זוכים לא חרדים (יהיו יותר, באחריות, סטטיסטית לא שייך אחרת), שני הצדדים יסבלו לחינם.

וגם מהצד השני לא יותר טוב: 2,000 דירות נכנסו להגרלה מתוך השכונה הלא חרדית. אין טעם להזהיר את החרדים לא להירשם שם (בדיוק כמו שאין טעם להתחנן לחילונים בני המקום שלא יירשמו בחרדי. זכותו של כל אדם במדינה דמוקרטית להירשם להיכן שהוא רוצה) והתוצאה המשוערת היא שמתוך 1,100 הדירות החופשיות, כמחצית יהיו של הציבור החרדי. כלומר, רבע מהשכונה החילונית יהיו חרדים ושליש מהחרדית יהיו חילונים. לא לזה התכוון המשורר.

כלומר, בשתי השכונות הולך להיות שמייח, בשתיהן יגורו מכל הסוגים והחוגים, אם מישהו לא יתעשת מראש. אינני רואה בכך דבר פסול, אבותינו לא התגוררו בערים סטריליות כמו שיש לנו היום, אך לא בטוח שהחילונים בצפון ישושו לקראת השכנים החרדים. הצעתי לבבצ’יק שיעשו את ההגרלה באופן שכל אחד יכול להירשם או לכאן או לכאן. לצערו, מישהו בלשכה המשפטית עצר את זה כי לדעתו זה לא יעבור בג”ץ.

וכל זה בשל שתי סיבות: אחת, הריבוע המשפטי שלא מאפשר לסייע לאנשים לסנן את עצמם לאיפה הם רוצים ללכת (אגב, ברמב”ש ה’ אותה מחלקה אישרה החלפת שמות לאחר הזכייה. כשזה נגדנו כל הבעיות המשפטיות נעלמות). והסיבה השנייה – שבזה יש לשר שליטה – היא עניין הבני מקום, מה שמכריח את תושביה החילוניים של קריית גת להיכנס בכח לשכונה החרדית, בניגוד לרצונם (של החילונים, לחרדים יש פחות בעיה עם זה).

וכאן אנחנו מגיעים לעתירה שלנו לבג”ץ ונראה עד כמה הדברים קשורים. בדיון שנערך ביום רביעי, השופטים (וילנר,שטיין וכנפי-שטייניץ) לא נתנו הרבה סיכוי לניצחון ועל הדרך נתנו שיעור חשוב בדמוקרטיה (לדבריהם, הם אינם יכולים להתערב בהחלטה של מועצת רמ”י כמה להקצות ולמי, היות שאינם מתערבים בהחלטות של פקידי ממשלה – לתשומת לב יריב לוין ושמחה רוטמן). ביקשתי להמתין עם פסק הדין עד לאחר הודעת השר מה הוא מתכוון לעשות עם ההקצאות לבני מקום, שחוסמים אותנו בכל מקום – ועכשיו גם מאיימים על הבייבי שלו: הפרויקט בקרית גת.

כבוד השר התחייב השבוע בפני בית המשפט לתת את החלטתו לגבי כמות בני המקום בכל הגרלה. בעצם הוא לא צריך אפילו לבטל משהו, משום שבחלק מהדברים מדובר בתקנות שפג כבר פג אמש בחצות הלילה (למניינם). כל מה שהשר צריך זה להודיע לבג”ץ שהוא אינו מאריך את תוקף התקנות, ובא לציון גואל.

אנחנו, הציבור החרדי, קוראים מכאן לכבוד השר: אנחנו אלו שהצבענו עבורך, כדי שתדאג שלא נופלה מכל תושבי המדינה. אנא, גלה מנהיגות בשעה קשה זו, והודע לבג”ץ כי החלטת שלא להאריך את התקנות.

סליחה על הנימה המצפה, אך זו הסיבה שאנחנו כותבים כאן, כי בעיתונות החרדית המפלגתית אין שום אפשרות לכתוב משהו שלא עולה בקנה אחד עם רצון נציגי הציבור. מטרת הטורים כאן היא להשפיע ולהניע מהלכים ולא רק למלא עיתון (שזה גם משהו חשוב).

כאן המקום להוסיף כי כבוד השר ומנכ”לו הנאמן, באמת עשו דברים חשובים למעננו. דור לדור ישבח את כמות הדירות שלגביהן נסגרו מכרזים בשנה האחרונה. אם נדבר רק על הגדולים: 2,000 עכו + 5,300 קריית גת + 3,000 רמב”ש ה’2 (שפורסם השבוע), אנחנו כבר מדברים על עשרת אלפים דירות, וזה לא כולל עוד המון מכרזים “קטנים” אשר סכומם הכולל הוא הרבה יותר מגודל של עיר חרדית ממוצעת, ולמען האמת יותר ממה שאנו צריכים בשוטף (אם לא מחשבים את החוסרים האדירים מהעבר). וזה רק בשנה אחת, ועוד הקשה ביותר בתולדות המדינה. רק אל תגידו בגת פן וכו’.

אך לצד שורת ההישגים המרשימה באמת (הסיבה לכך שהחילוני בקריית גת גדול יותר מהחרדי היא תוצאה של התמודדות קבלנים ולא בשליטת המשרד), אסור להתעלם מהעוול הנורא, אשר ביהמ”ש העליון נתן השבוע את הגושפנקא החוקית לפתרונו, בקובעו כי כבוד השר הוא האחראי וכי הם לא יתנגדו לכל החלטה שלו. אם כבוד השר יתעלם מהקריאה וימשיך את מה שהיה, עלולים חלק גדול מהישגיו לרדת לטמיון, קריית גת היא רק הקדימון.

גם אם יחליט השר כראוי, עדיין לא יבוא גואל לציון, אך יופחת לפחות חלק מהעוול הנורא, שלפיו תושב קרית גת מקבל מתנה דירה בשכונה החרדית בחצי חינם, בעוד אדם חרדי צריך להמתין בתור עם סיכויים של פחות מאחד לעשרים. כך נדע לפחות, כבוד השר הרב גולדקנופף, כי הנציג שלנו במשרד השיכון עשה את מה שיכל, למעננו ולמען הדורות הבאים. וכאמור ברש”י בפרשתנו: הם אומרים פן ירבה ופן יפרוץ ורוח הקודש אומרת כן ירבה וכן יפרוץ.

כל זה היה הקדמה. רציתי לכתוב היכן להירשם ואיך לנתח את הנתונים, אך עברנו כבר את מגבלת האלף מילים, כך שזה יהיה כבר במאמר נפרד.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

14 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

שלום רב אנחנו מנסים כבר כמעט 5 שנים לזכות בהגרלת מחיר למשתכן!!!
לצערינו תמיד לא זכינו (כלומר זכינו מהסוף של הרשימה במקום ה 20 אלף +)
כקריית גתי חרדי אני מוחה על הכתבה שטוענת שאין כמעת חרדים בני המקום
יש ציבור גדול של צעירים – חב”ד, בעלז, גור ועוד שהם בני המקום שלא חישבת אותם בסטטיסטיקה.
רווח לנו שפעם אחת אנחנו בני המקום אולי הסיכויים שלנו יהיו מעט יותר גבוהים והלוואי נבוא אל המנוחה ואל הנחלה!
יש לשים לב לנתון הזה גם!
לא רק תושבי העיר בית שמש היתה להם הזכות לזכות כמעט בוודאות ברמה ד’
אלא לכול עיר בישראל מגיע את הזכות הזו
כחלק מהחובות של ארנונה ושות’
אשמח שלא תפריע לנו לזכות 🙂
תודה על הכתבות היפות והמחכימות שלך!

1) ברור שיש המון חרדים בק”ג. אך רובם צעירים ולא מחתנים עדיין. כך שבעלי הזכאות בטלים בשישים.
2) אין אפשרות “להפריע” להגרלה הזו. מדובר על הבאות, אחרי שלכולכם תהיה דירה.
3) דרך אגב, ברמב”ש ד לא היה לאף אחד וודאות לדירה.

כבוד השר שאין לו כבוד .
גולדקנופף לא פועל כראוי למען הציבור החרדי .הוא רוקד מה יפית לפני הפריץ החילוני.

אנחנו במדור נדל”ן, לא פוליטיקה. נא לשחרר את האמירות הללו במדור המתאים.

אוליי תחליפי אותו חצופה !!!

למושה : למה לדעתך אני חצופה ? בגלל שיש לי בנים ובנות לחתן ,ויוקר הדיור הורס לבעלי ולי את החיים ?
או שמא בגלל שאתה חסיד גור ,שמסנגר על מי שלא ראוי לסנגר עליו ? או בגלל שהתרגלת להיות עבד ושפל מול הנהגה שלא איכפת לה ממך ? בכל מקרה ,בשמחה הייתי מחליפה את חדל המעש גולדקנופף. פעולותי היו חדות ממוקדות ולטובת כלל עמך !!

גולדקנופף הוא כישלון קולוסאלי .כבר שנה רובץ בתפקידו ואין פתרונות דיור בהיקף ובזמינות הראויה . כל פעולותיו הן ניסיונות לייצב את ודאות הקבלנים כדי שיגשו למכרזי הקרקעות .(בגלל ירידת מחירים תלולה בקרקעות) אבל אין לו ראיה לבוא לעזרת זוגות צעירים מאחינו . בושה וחרפה !!

כנראה לא קראת את הטור עד הסוף (אני מבין שזה קשה). בנאדם הביא בתוך שנה עשרת אלפים דירות. נכון, היה צריך להביא יותר. לזה תקרא “כישלון קולסאלי”?

וואו! יש לך אומץ לכתוב כזה מאמר
ואם משהו מהמקורבים של בבצ’יק וגולדקנופף קורא את התגובות, תגידו להם שהם צריכים לעשות משהו לגבי המוניטין השלילי שלהם בציבור החרדי

אתה צודק אבל זה סוג של להיוולד מחדש.
קשה להאמין שזה יקרה
הם קיבלו את המוניטין הזה בצדק ולאחר עבודה רבה מצידם שלקחה שנים-
עוד טעות ועוד טעות ועוד טעות ועוד טעות- והגיעו לאן שהגיעו.

ישר כח הרב רוזנבלט דברים חשובים וגם מעניינים
רואים שאתה כותב מתוך כבוד אמיתי לארץ ישראל
ולכן גם יש לך את הזכות לקחת חלק בישובה,
עלה והצלח.

הטור לא כתוב באופן ברור חבל זה ממש מקשה להבין את זה, בדרך כלל אתה כותב ממש יפה אבל תמשיך במעשיך למען עם ישראל, תבורך מפי עליון פי מיליון..

להלן חלק ממחדלי גולדקנופף. 1. עצר לכמה חודשים את מכרזי רמ”י ,(כדי ליצור חוסר בקרקעות לבניה-יגרום לעליית מחירי הדיור )2. לא מטפל בחוסר אקוטי של פועלים לבניה (גם יגרום לעליית מחירי הדיור) 3. לא מטפל בעליית חומרי הגלם לבניה (יגרום לעליית מחירי הדיור) 4. קיצץ בהטבות מחיר בהנחה ,(לדוגמא באלעד 17,000 שח למטר !!+ שנות המתנה לבניה =2 מיליון לדירה !! זה פשע ורשע) יישר כח לרב ועו”ד רוזנבלט! שקיים במאמר זה לא תגורו מפני איש נבקש לא לצנזר תגובה זו !!!!!

בגמרא אתה יותר טוב

כתבות חדשות באתר

הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בכירים בישראל לאמריקנים: "איננו מבינים את ההיגיון מאחורי הסנקציות"
10 רקטות שוגרו לעבר הגליל המערבי; שני בני אדם נפצעו • תיעוד
הכלה ששבועיים לפני החתונה הייתה ללא שמלת כלה מתחתנת היום
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נס בעוטף: פגז נפל בטעות בשטח ישראל וכמעט שהוביל לאסון
מסתמן: פגישת הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו לא תתקיים מחר כמתוכנן
בקשתו האחרונה של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל: "זה כמו צוואה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בארבעה מרחבים שונים: צה"ל תקף מטרות טרור; יורטה בהצלחה מטרה אווירית
ח"כ גפני: "אני אומר לנתניהו, צריך לשחרר את החטופים בכל מחיר"
התעוררות ציבורית לסייע לגיורת במצוקה, הגר"א פרץ חשף את המקרה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בכירים במערכת הביטחון סוברים: צה"ל יוכל לסגת באופן מלא מעזה
"צעד חשוב": "אונר"א" תוכרז כארגון טרור; יחסי המדינה עמה - יופסקו

הכתבות המעניינות ביותר

לאחר שהתפנה פעמיים בחשאיות: הרבי מקרעטשניף פונה שוב לבית החולים
הנשיא הרצוג: "מאחל הצלחה לנתניהו, אעניק לכל עסקה גיבוי מלא"
הילולת הרה"ק מקרעטשניף זצ"ל בחצר הקודש פרמישלאן
גל פרישות במשטרה: ראש אגף המבצעים עוזבת לאחר 33 שנים
שנה אחרי: המשנה לפרקליט המדינה הורה לבדוק את התבטאויותיו של גולן
וּבְכֵן צַדִּיקִים • הראשל"צ בשבע ברכות לנכדת זקן ראשי הישיבות
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
מטוס-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן
NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים

חדש באתר

WHITE HOUSE
בכירים בישראל לאמריקנים: "איננו מבינים את ההיגיון מאחורי הסנקציות"
WhatsApp Image 2024-07-22 at 23.58
10 רקטות שוגרו לעבר הגליל המערבי; שני בני אדם נפצעו • תיעוד
.
נס בעוטף: פגז נפל בטעות בשטח ישראל וכמעט שהוביל לאסון
.
מסתמן: פגישת הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו לא תתקיים מחר כמתוכנן

גלריות

פרמישלאן הילולא קרעטשניף פד (10)
הילולת הרה"ק מקרעטשניף זצ"ל בחצר הקודש פרמישלאן
הגר''י יוסף הגר''מ צדקה שבע ברכות (3)
וּבְכֵן צַדִּיקִים • הראשל"צ בשבע ברכות לנכדת זקן ראשי הישיבות
ויז'ניץ אלעד מעמד כולל הוראה (16)
מעמד 'כבוד התורה' בכולל 'בית תלמוד להוראה' ויז'ניץ אלעד
הרב ברוך אבוחצירא ברית נכד (8)
כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס לַבְּרִית: שמחת הברית לנין האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי • כותרות העיתונים – ט"ז בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture