קשה סילוקן של צדיקים כשריפת בית אלוקינו. היום הזה, ג’ תמוז, הוא יום מיוחד, והוא ייזכר מעתה גם בשל פטירתו של הגר”י.
קורות חייו של הגר”י משלבים בתוכם את המהפכה התורנית האדירה אשר חולל מרן הגר”ע יוסף זיע”א והיא ממשיכה עד היום.
הגר”י נולד במרוקו למשפחה שעלתה לארץ, הם לא היו משפחה חרדית, אך כמו כל יוצאי מרוקו שמרו על התורה והמצוות.
בארץ יהודה הצעיר נשלח ללמוד במוסדות חינוך ממלכתיים הרחוקים מכל זיק יהדות, וגורלו היה אמור להחרץ, כמו מיליונים אחרים שעלו מן המזרח והדור השני ירד מהדרך אותה ניסו ההורים להנחילם ללא הצלחה. דרך ששמרו עליה אלפי שנים תחת שלטון מוסלמי, לא החזיקה מעמד כמה שנים בארץ הקודש אליה כה כספו וערגו.
אלא שהשגחה פרטית הביאה בחור ישיבה מהפעילים לעבור ליד ביתם בבת ים, הוא ראה את הנער והצליח לשכנעו לעבור לישיבה קדושה לניסיון, וכל השאר היסטוריה.
הוא עלה ונתעלה, ואף העלה את אחיו האריה לפסגות על. אך גם חייו הרבניים לא היו סוגה בשושנים, זכור לכולנו איך ניסו לשתות את דמו כאילו קיבל או נתן (איני זוכר מרוב זמן ופרשיות) משהו לאחיו או מאחיו.
“הם” הכוונה לאלו שלא אהבו את המהפכה שחולל אחיו בסיועו שלו ובהכוונתו של מרן זיע”א. הם לא יכלו לראות זאת והמציאו כל הזמן סיפורים חדשים, והגר”י יכל אף להם. מהם ומתיקיהם לא נותר ולא ייוותר מאומה, אך מורשתו של הגר”י תמשיך לנצח.
הגר”י סימל בעצם מהותו והיותו, את הדגם של המזרחי אשר המדינה ניסתה בכוחות אדירים להפוך לגוי ככל העמים, ואילו המהפכה הספרדית משכה אותו בחזרה, והעלתהו למקומות שאפילו במרוקו הקדושה לא היו.
גור אריה יהודה, את המהפכה הזו אי אפשר להפסיק עד ביאת גוא”צ.
דווקא המקרה הזה לא קשור לרב עובדיה, דווקא חבר הפעילים האשכנזים הישנים והמושמצים, שלקחו אותו מבית הוריו המסורתי בבת ים, למתיבתא בחדרה, דרך פורת יוסף הותיקה, ועד לעטרת ישראל של הגרב”מ אזרחי זצ”ל
נכון. מה אכפת לשנות עובדות אם זה משרת אג’נדה? בקטנה…
אולי אתה לא יודע משהו על מרן זצ”ל.
בצעירותו היה משוטט בערי השדה בעצמו לרשום ילדים לחינוך תורני. ואף קיבל איומים שיעצרו את התקדמותו הרבנית.
יש קצת צדק במה שכתבת.(לא בקשר ל”אשכנזים מושמצים” גם הציבור הספרדי מודה שיש לציבור האשכנזי חלק בהתפתחותו. רק שהאשכנזים לא הפנימו שגדלנו ויצאנו מהסינר של אמא. ואף הצלחנו יותר מהם.(בתוכן, לא חיצונית) וקשה להם עם זה)
אבל תבין שאם לא היתה מהפכתו של מרן. לא היה ציבור שכפוף לאותם רבנים וממילא פעילותם היתה מתייתרת. כי אין מלך בלא עם. אז יש קשר לפעילותו של מרן.
לא מבין למה המאמר הכ”כ יפה הזה שוב קשור לנחיתיות החרדית בכל מה שקשור ליחסי הפנים..
נתן כתב על המציאות של קום המדינה שבהם את כל החרדים ראו כדבר ששייך למוזיאון.. ואילולי המלחמה העיקשת של כל מי שיכל לתרום משהו למלחמה על נפש הילד.. לא היה היום ציבור חרדי גדול כ”כ..
היהדות הספרדית שנחנקה ע”י מבקשי נפשות הילדים ניצלה הן ע”י הכח הנפלא של חבר הפעילים ושאר גדול”י דאז שפעלו להצלת נפשות הילדים.. ובשנים היותר מאוחרות.. בעקבות הרב עובדיה שבמהפכה שיצר אפשר לדברים לקבל תנופה נוספת.. ומשמעותית יותר עבור הספרדים..
כה לחי נתן..
ייש”כ על המאמר, וטוב שבימים כאלה, כששונאינו מחוץ נושאים ראש.. נזכר שבכוחם של מהפכנים ובעלי חזון ליצור שינויים גדולים..