חייב לשתות מכוס הקידוש כמלוא לוגמיו, ואם שתה פחות לא יצא ידי חובה, הטעם והנפק”מ. שלוש שיטות שהביא השו”ע מי צריך לשתות את המלוא לוגמיו, דעת השו”ע בסתמא שיכול גם אדם אחר לשתות אבל שניים לא מצטרפים, וי”א שכל המסובין מצטרפים, ואם צריך כדי אכילת פרס בין כולם, ודעת הגאונים שצריך שרק המקדש ישתה את המלוא לוגמיו, וסיים מרן שלכתחילה יש לחוש לדבריהם, העיקר להלכה שלכתחילה יקפיד המקדש לשתות לבד את המלוא לוגמיו, אמנם בדיעבד מצטרף בין כל המסובים. בכל אופן לכתחילה למצוה מן המובבחר צריך שיטעמו כולם, ולכתחילה יטעמו מכוס שאינה פגומה.