חידשתי – שמשיח יבוא בדור שכולו זכאי, מה זה נקרא דור שכולו זכאי? שמזכים את הקב”ה! “אה, השם עשית לנו רק טוב! טוב מאוד!”, “אה, אין לי זיווג? טוב שאין לי זיווג!”, “אין לי בנים? טוב מאוד שאין לי בנים!”, חולה? “טוב מאוד שאני חולה!” – מזכים את הקב”ה, לא מחייבים אותו, לא אומרים שהקב”ה עשה רע, לא מחייבים את הקב”ה. דור שכולם יזכו את הקב”ה, זה דור שכולו זכאי, ככה אני אמרתי, שהקב”ה יהיה כולו זכאי!
יוסף הצדיק אמר לקב”ה: “אתה מכרת אותי להיות עבד? מצוין! טוב מאוד שמכרת אותי להיות עבד! תודה לך השי”ת!” – שר, רקד, שמח! למה הוא מצליח? למה? למה יוסף מצליח? רש”י הקדוש, שהוא ממש, כל הזמן, שם שמיים שגור בפיו, כל הזמן רק… “כי ה’ אתו. שם שמים שגור בפיו:”, כל הזמן רק: “תודה לך ה’! תודה תודה תודה תודה! תודה לך השם! תודה!”. עוד לפני שנמשיך להסביר, אז קודם כל מי שרוצה שהקב”ה יהיה זכאי אצלו, יהיה דור שכולו זכאי – לזכות את הקב”ה, לא לחייב אותו:
רבי לוי יצחק מברדיטשוב, כתב על מאמר הגמרא שצדיק גמור זה צדיק שטוב לו, צדיק שאינו גמור, צדיק שרע לו. אמר רבי לוי יצחק: צדיק שאומר שהכל טוב, זה צדיק גמור, טוב לו, צדיק וטוב לו, למה טוב לו? כי הוא אומר על הכל טוב, לכן טוב לו. צדיק שאינו גמור, צדיק ורע לו, שהוא אומר: “זה רע… זה טוב, אבל זה גם רע וזה…”, מי שיש לו עוד מושג של רע בעולם אז הוא צדיק שאינו גמור כי אין לו אמונה שלמה! אמונה שלמה! צדיק גמור זה אמונה שלמה! אמונה שלמה שאין רע בעולם! השם הוא רק טוב ומטיב! אין רע בעולם! כן, שהשם הוא רק טוב ומטיב.
אז לכן, באמת ראיתי, מה, זה כתבה שמפורסמת, כתבה, הביאו לי את זה לקרוא, קראתי רק ככה בין השורות, צ’יק צ’ק.
הכתבה המרעישה
מה כתוב בכתבה שם? יהודי קיבוצניק, שאין לו שום קשר עם אמונה, ועם תורה ומצוות. מהשמיים, הבנאדם קדח במקדחה, בטעות קדח את האצבע שלו. והוא כותב שמה, שיצא, ממש, ממש נורא מאוד. הוא כותב שיומיים לפני כן, הוא שמע ממישהו קרוב שהתודה, עשו סטטיסטיקה, ובדקו מה הדבר הכי טוב לבנאדם, לבריאות של הבנאדם, ועשו, לקחו אנשים, וראו שמי שאומר תודה, זה נותן בריאות לבנאדם. לא תודה לה’! רק אומרים תודה! לא תודה לה’! אין להם קשר, הם לא אומרים תודה לה’! אומרים “תודה תודה תודה”. והוא, הוא אמר תודה, ונהיה לו ניסים, מה שהיה לו עם האצבע, ניסים מעל הטבע. הוא סיפר את זה למישהי, גם קיבוצניקית, שהייתה חולה במחלה (ר”ל), כל הזמן תודה, נעלמה לה המחלה! בקיצור, כותבים שם כתבה, אוני גם קראתי פעם ספר, קראתי ככה ברפרוף, מישהי שהייתה אצלי בבית, גויה, שמלמדת תודה, והיא לא כותבת שם תודה לה’, רק תודה, להגיד תודה! תודה! למי? תודה! למי תודה? תודה! תגיד תודה.
ואז אני הבנתי, מזה הבנתי שהמילה תודה, עצם המילה תודה, משפיעה אנרגיות חיוביות לגוף של הבנאדם, לכל העולם, לכל הבריאה. אם אדם אומר תודה לה’, שזה האמת להגיד תודה לה’, זה פשיטא שזה השלמות. אבל אדם סתם אומר “תודה תודה תודה”, בלי להגיד תודה לה’, גם משפיע עליו טוב!
המילה תודה, היא, הרי כל מילה יש בה כוחות, הרי כל העולם הוא נברא וחי ומתחדש מהדיבור של כל יהודי ויהודי. אז המילה תודה יש בה כח אנרגי שאתה רק אומר תודה, בלי להגיד תודה לה’, כבר מביא לאדם רפואות, וישועות, עצם המילה תודה.
כל שכן שאדם זוכה ויודע למי להגיד תודה. הם רק אומרים תודה, הם לא יודעים אפילו למי להגיד תודה…
כמה הכח של התודה גדול מאוד.
אז לכן, מה היה צריך, מה אנחנו רואים פה? “וירא אדוניו…”, הגוי הזה, מה ראה? ראה שהשם איתו!
גם התורה מספרת לנו עוד, התורה מספרת לנו שיוסף הצדיק, שהוא היה בבית סוהר, המפקד של בית הסוהר, כן, גם הוא רואה: “ויהי השם את יוסף ויט אליו חסד ויתן חינו בעיני שר בית הסוהר”, רש”י הקדוש: “ויט אליו חסד. שהיה מקובל לכל רואיו, לשון כלה נאה וחסודה שבמשנה:”. איך זה? מה? כי יוסף כל היום רק שר, רק מחייך, רק אמר תודה, לא התלונן, לא התבכיין, שר לה’, הודה לה’, ממש.
“אֵין שַׂר בֵּית הַסֹּהַר רֹאֶה אֶת כָּל מְאוּמָה בְּיָדוֹ בַּאֲשֶׁר ה’ אִתּוֹ וַאֲשֶׁר הוּא עֹשֶׂה ה’ מַצְלִיחַ” – ז”א שר בית הסוהר רואה, על יוסף הצדיק שהשם איתו! הוא רואה שהשם נותן הצלחה במעשיו של יוסף! אתם רואים קצת את יוסף הצדיק, שהוא, איך הוא הצליח, ואיך הוא עלה לגדולה, ואיך הוא עבר את הכל… מה קורה?!
לכן, זה מה שאמרנו, והוספנו – שהחלום השני, החלום השני שהאחים השתחוו ליוסף עצמו, זה לא התקיים. כי הם לא הכירו את יוסף, הם לא ראו את הגדולה שלו, הם לא התבטלו אליו, הם לא השתחוו אליו, לא התבטלו אליו. כמו שכתוב שאדם צריך להתבטל לצדיק בתכלית הביטול, לא התבטלו אליו. לכן “ויצוו אל יוסף לאמר אביך ציווה לפני מותו לאמר”, רש”י אומר שבאמת יעקב לא ציווה כלום, כי יעקב ידע, לא היה חשוד בעיניו שיוסף הצדיק יעשה להם משהו, לא היה חשוד בעיניו ליעקב אבינו.
אז באמת, אמרתי: נכון, אמונה שלמה, אמונה שלמה, כן? שאין רע בעולם – טוב, זה רק יחידים יש להם. אבל אמונה! אמונה! פשוטה! אמונה פשוטה! שאין עוד מלבדו! לא אמונה שלמה שאין רע בעולם, טוב? אמונה – שאין עוד מלבדו! ושאתה בידיים של בורא עולם, ושאף אחד לא יכול להזיק לך, אם ה’…
והאחים מבקשים מיוסף: “עתה שא נא לפשע עבדי אלוקי אביך, ויבך יוסף בדברם אליו” – אז אני הסברתי פשט – על מה הוא בכה? הוא בוכה: “מה, אין לכם אמונה?!” – בוכה! הצדיק בוכה! רואה שעמ”י אין להם אמונה….