המיוחדים

צילום:פלאש 90, יעקב כהן, צילום מסך

דילים, הסכמים ומריבות: תמונת מצב לבחירות המוניציפליות | עושים סדר

הבחירות המקומיות יתקיימו רק בעוד כ-4 חודשים, אך הזירה כבר מתחממת ואיתה המריבות, הספינים והבריתות • במוקד: ב”ב, בי”ש, אלעד, ביתר ומודיעין עילית • ‘חדשות JDN’ עושה סדר, מי נגד מי ומי בעל הסכויים הגבוהים ביותר
  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הבחירות המוניציפליות מתקרבות והקרבות, הספינים המפורחים לחלל האוויר והבלבול עושים את אותותיהם. במהלך השבועות האחרונים תדרוכים רבים יוצאים אל התקשורת על ידי מועמדים ומפלגות בעלי אינטרס, דבר היוצר בלבול רב בקרב הציבור. במטרה למנוע זאת ‘חדשות JDN’ עושה סדר, מי הם המועמדים בכל עיר, הדילים הנרקמים מתחת לפני השטח ובעיקר ציור המפה העדכנית נכון לשעה זו.

נדגיש כי בבחירות המוניציפליות על פי רוב, ההסכמים נחתמים ברגע האחרון וכבר למדנו שגם כאשר הם נחתמים, הם אינם מבטיחים מאומה. משכך, תמונת המצב עשויה להשתנות בכל עת באופן דרמטי.

הבחירות המקומיות יתקיימו בט”ז חשון, 31 באוקטובר 2023, ואם המועמד לא קיבל 40 אחוזים מהקולות, יתקיים סבב שני אחרי שבועיים בין 2 המועמדים עם מספר הקולות הגבוה ביותר. הבחירות המקומיות עבור הציבור החרדי הן קריטיות מכמה בחינות. המפלגות החרדיות הן הקבוצה שמצליחה יותר מכלל המפלגות המיוצגות ברמה הארצית בשלטון המקומי.

לא רק שמספר הנציגים החרדים במועצות הערים ברשויות המקומיות הוא הגבוה ביותר, הן גם פועלות במגוון רחב של ערים ולא רק בערים החרדיות. כיום למפלגת ש”ס מספר הנציגים הגדול ביותר ברשויות המקומיות (כ־150), יותר מהליכוד (כ־135), מישראל ביתנו (כ־85), ומהעבודה (כ־80). הסיבה העיקרית – אחוז הצבעה גבוה חרדי ביחס לכללי.

אשדוד

בבחירות בעיר אשדוד מתמודדים לראשות העיר מספר מועמדים, ביניהם סגן ראש העיר, אלי נכט, כאשר מצבו בסקרים – טוב. נכט אינו אהוב במיוחד על החרדים. אלי לחמני שהיה בספסלי האופוזיציה במשך שנים ארוכות. חנוך ארליך. סניה כצנלסון, ותיק בפוליטיקה האשדודית והלן גלבר.

אך השניים המעניינים ביותר בזירה החרדית-אשדודית הם – ראש העיר הנוכחי, ד”ר יחיאל לסרי, וברק סרי, יועצו לשעבר של יו”ר ש”ס אריה דרעי. השניים גרמו לעיר אשדוד להיות בראש הכותרות בנושא הסיקור הזירה המוניציפלית, זאת בעקבות הקרב האדיר והתדרוכים של השניים. הזירה האשדודית היא המקום הרותח ביותר בשבועות האחרונים בכל הקשור לבחירות המקומיות.


פרוש ולסרי בשבוע שעבר

קרב אימתנים מתנהל בין השניים כאשר לאף אחד מהם אין עדיין תמיכה רשמית מאף מפלגה חרדית. יחיאל לסרי קיבל כבר את תמיכתו של חברי מועצת העיר של אגודת ישראל. “סיעת אגודת ישראל, בהתייעצות עם חברי וועדת הרבנים שליט”א באשדוד ובהנחייתם, החליטה לתמוך במועמדותו של ד”ר יחיאל לסרי לראשות העיר אשדוד לקדנציה הקרובה. חברי סיעת אגודת ישראל מאחלים לד”ר יחיאל לסרי הצלחה רבה למען תושבי העיר אשדוד”, נמסר בהודעה מטעמו של חבר העירייה יחיאל ויינגרטן.

יחד עם זאת, לסרי טרם קיבל תמיכה רשמית מצד אגודת ישראל הארצית, שהיא הקובעת בנושא. בוועדת השמונה שהתכנסה מספר פעמים במהלך השבועות האחרונים, נוטים לתמוך בלסרי, אך תמיכה פומבית טרם התקבלה, כאמור. לדברי גורמים באשדוד, הסיבה שטרם הביעו תמיכה מפורשת בלסרי היא בכדי לנסות למקסם רווחים בתמיכה כזו אם וכאשר תהיה.

גם סרי לא קיבל עדיין תמיכה רשמית מאף גורם מהמפלגות הארציות. סרי שמקורב כאמור לדרעי, ציפה לקבל את תמיכת ש”ס, אך דבר זה לא קורה לפי שעה. הסיבה לכך נובעת מכמה גורמים, ראשית מצבו של סרי בסקרים לא מזהיר במיוחד. שנית, דרעי ממתין לקרוא את המפה הכלל ארצית ולפעול לפיה ובמסגרת דיל ארצי, כפי שנעשה פעמים רבות בעבר.


סרי. צילום מסך מתוך חדשות 13

סקר של מכון מאגר מוחות בבעלותו של פרופ’ יצחק כ”ץ, שהבאנו כאן בפרסום ראשון לפני מספר שבועות, ביקש לבחון כיצד תשליך אכן החלטה רשמית מצד ש”ס שבה ייקראו תומכי המפלגה להצביע בברק סרי, האם ועד כמה היא עשויה לשנות את שיעורי התמיכה בסרי בקרב קהל הבוחרים. בהקשר זה התבקשו הנשאלים בסקר לענות על שתי שאלות. “אילו הבחירות לראשות העיר היו מתקיימות היום, למי היית מצביע?”. לאחר מכן נשאלו: “אילו הבחירות לראשות העיר היו מתקיימות היום, כאשר מפלגת ש”ס תומכת בברק סרי, למי היית מצביע?”.

הנתונים המפתיעים שהתקבלו מלמדים כי ברק סרי הניצב רק במקום הרביעי מקבל שיעור תמיכה של 12% בלבד גם כעת וגם אם ש”ס תודיע כי תתמוך בו לראשות העיר באופן רשמי, וכפי שציין זאת פרופ’ כ”ץ במסקנותיו לסקר: “תמיכה אפשרית של מפלגת ש”ס בברק סרי אינה משנה את שיעורי ההצבעה עבורו”.

לפני מספר ימים, סיעת “אשדוד בתנופה” הגישה תלונה למשטרת ישראל בעקבות השחתת שלטי בחירות של ראש העירייה, לסרי. זאת לאחר שהושחתו שורה ארוכה של שלטים שנתלו בחצרות בתים ברחבי העיר. התלונה, כך אומרים בסיעה, הוגשה במטרה “למצוא את פורעי החוק שבחרו בצורה לא דמוקרטית להשחית ולפגוע בשלטי הבחירות”.

אלעד

ראש העיר הנוכחי המהכן זה עשור בתפקיד, ישראל פרוש, בנו של שר ירושלים ומסורת, מאיר פרוש, יתמודד ככל הנראה לקדנציה נוספת. מולו יתמודד יהודה בוטבול מטעם סיעת ש”ס כאשר לפני למעלה משנה הגיע יו”ר ש”ס אריה דרעי לעיר אלעד והכריז: “יהודה בוטבול הוא מועמד ש”ס בבחירות הבאות בעירייה”.

הנעלם הגדול הוא כיצד תפעל יהדות התורה. נזכיר כי בבחירות האחרונות באלעד, ש”ס תמכה במועמד דגל, יצחק פינדרוס, אלא שעשרה ימים לפני הבחירות מועמדותו נפסלה בבית המשפט. הסיבה: פינדרוס לא העתיק את חייו לאלעד ומרכז חייו הם בירושלים. בפסיקת השופט נכתב: “מירב זיקתו של פינדרוס היא בעיר ירושלים ולא באלעד הזיקה היחידה שיש לו לאלעד היא העובדה ששכר שם דירה סמוך למועד הבחירות”.


שרוליק פרוש. צילום: יוסי אלוני/פלאש 90

בתמורה לתמיכת ש”ס בפינדרוס, דגל התורה התחייבה כי בבחירות הקרובות, היא תתמוך במועמד של ש”ס, היינו בוטבול. אלא שבתוך דגל יש מי שקורא להפר את ההסכם. הסיבה – פינדרוס לבסוף לא נבחר לראשות העיר, ומשכך ההסכם בטל. יצויין כי בש”ס דוחים טענה זו משום שלטענתם ההסכם היה על תמיכה במועמד ללא קשר האם ייבחר לבסוף ומדוע.

נקודה נוספת עליה יש לתת הדעת – חילופי ההנהגה בציבור החרדי. מרן הגר”ד לנדו שליט”א העניק תמיכה שקטה בבחירות האחרונות לפרוש, זאת בשל קירבתו של האחרון למרן. ישנו תרחיש שהגר”ד לנדו יתמוך בבחירות הקרובות בשקט או בפומבי בפרוש, בניגוד לעמדה הרשמית של דגל התורה, זאת בפרט לאור העובדה שהגר”ד אינו חבר במועצת גדולי התורה.

לפני מספר שבועות חשפנו כי פרוש קיבל הצעה ולפיה הוא לא יתמודד לראשות העיר אלעד אלא יעבור לירושלים, שם יעמוד בראשות סיעת אגודת ישראל ויכהן כסגן ראש העיר מטעמה. המטרה מאחורי מהלך מפתיע זה, בין היתר – למלא את מקומו של יוסי דייטש שפרש לפני לפני שנתיים מתפקידו כסגן ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כאשר חשפנו שלא יתמודד לעירייה פעם נוספת.


בוטבול, משמאל. צילום: יעקב כהן

בשיחה עם ‘חדשות JDN’ אישר פרוש שאכן היו דיבורים בנושא. עם זאת, הדגיש פרוש: “אני מתפלל שאשאר באלעד. בעזרת השם, ככל שהוא ייתן לי, אשאר בעיר אלעד. אני רוצה מאוד להיות שם. המתחיל במצווה אומרים לו גמור”.

מצד ש”ס התקבלה ההחלטה ללכת בכל הכוח על אלעד ולא להתפשר בנושא. ש”ס רוצה להחזיר עטרה ליושנה כאשר המפלגה הספרדית הייתה בראשות העיר שנים רבות. היא תשים את כל הז’יטונים על העיר החרדית במטרה לנצח באופן דרמטי.

בני ברק

ברוב השנים הזירה הבני ברקית הייתה יחסית שקטה, אך השנה העיר כמרקחה. לאורך שנים רבות ישנו הסכם רוטציה בין דגל התורה ואגודת ישראל. מי שאמור לקבל את ראשות העיר הפעם הוא מזכ”ל אגודת ישראל, חנוך זייברט, ואברהם רובנשטיין שמכהן כיום בראשות העיר מטעם דגל התורה, יפנה את מקומו, כך לפי הסכם הרוטציה שנחתם בין הסיעות.

אלא שהשנה המצב השתנה בעקבות כך שהציבור הספרדי החליט לראשונה להיכנס לתמונה. כפי שנחשף לראשונה כאן, בתקופה האחרונה רבני ברק בראשות רבה של העיר, הגר”מ בן שמעון שליט”א החליטו להריץ מועמד ספרדי לראשונה לראשות העיר ולהחליף את נציגי התנועה הקיימים, אלא שהדבר לא קיבל תמיכה רשמית של ש”ס ויו”ר התנועה דרעי יושב על הגדר ולא מכריע.


רובנשטיין. צילום: פלאש 90

יתרה מזאת, רבני ברק הספרדים קיבלו החלטה – במידה ודרעי, לא יצטרף למהלך שלהם לרוץ לראשות העיר ולהחליף את הנציגים הקיימים, הרבנים בבני ברק יקימו מפלגה חדשה וירוצו לראשות העיר. נציין כי תרחיש זה אינו סביר.

מבחינת דגל ואגודה, מצופה היה לקיים את ההסכם ביניהם, כך כולם חשבו. המציאות היא שהסכמים לחוד ומעשים לחוד וגם בתוך דגל ישנם קריאות, מצד גבאים בעיקר, שלא לתמוך בזייברט כאשר מבחינתם הוא סדין אדום. הם טוענים כי אם אגודה תריץ מועמד אחר ולא זייברט הוא יקבל את תמיכתם. אך דבר זה לא יקרה. נדגיש כי הקולות באים בעיקר מהשטח. בשיחות עם גורמים רשמיים בדגל, הם אומרים כי ייתמכו בזייברט כפי שנחתם בהסכם.

לפני מספר שבועות דיווחנו כי גורמים בש”ס ניסו לייצר דיל עם אגודת ישראל לתמיכה משותפת במועמד לראשות עיר בערים בני ברק ואשדוד. הגורמים בש”ס, כך על פי הדיל, ביקשו מהסיעה החסידית להביע תמיכה משותפת בברק סרי לראשות העיר אשדוד. בש”ס יש מי שניסה ללחוץ כל העת על אגודת ישראל שלא לתמוך בלסרי. הם אף איימו כי תמיכתם בחנוך זייברט, מזכ”ל אגו”י ומועמדה לראשות העיר בני ברק, תהיה תלויה בתמיכת הסיעה החסידית בברק סרי באשדוד.


זייברט. צילום: פלאש 90

אלא של’חדשות JDN’ נודע כי בשיחות סגורות שקיימו באגודת ישראל בנושא, היה זה דווקא זייברט שדחה את רעיון הדיל וטען שאין שום היגיון לכרוך בין הערים. “לכל עיר יש נתונים אחרים”, טען זייברט והוסיף שלמעשה גם אין צורך בדיל. לדברי זייברט, הסיכומים המסתמנים בבני ברק מדברים על היצמדות מלאה להסכמים שנחתמו בעבר ולכן לא נדרש לעשות דילים עם ערים אחרות כדי להבטיח תמיכה במועמד אגודת ישראל לראשות העיר.

מבינחת שלומי אמונים הזירה גם לא שקטה. יו”ר שלומי אמונים, השר מאיר פרוש, קיים לפני שבועיים כינוס עם עשרות נציגי הקהילות החסידיות בבני ברק והכריז כי המפלגה תקיים פריימריז לקבוע את הרכב הנציגים של הציבור הכללי חסידי במועצת העיר בני ברק. עם זאת הבהיר: “נתמוך במועמד אגודת ישראל לראשות העיר הרב חנוך זייברט, מצפים שכך כל אגודת ישראל תתמוך גם במועמדים שלנו ברחבי הארץ”.

בית שמש

בעיר בית שמש הרוחות סוערות, אך לא כמו בערים החרדיות האחרות. בי”ש היא עיר מורכבת והדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק בבחירות המוניציפליות. בעיר מתגוררים חילונים, דתיים, חסידים, נטורי קרתא, חרדים מודרנים, וחרדים “רגילים”. בשל כך, הרצת מועמד מוסכם על כל האוכלוסיות – סבוכה. באופן אבסורדי, מי שמכהנת היום בראשות העיר היא עליזה בלוך, שאינה חרדית, זאת למרות שהעיר ברובה חרדית, אך כאמור הדבר נגרם בעקבות קרבות וסכוסכים בין הסיעות.


ראוכברג ושפירא. צילום: פלאש 90

במפלגות החרדיות ינסו הפעם להריץ מועמד מוסכם. מבחינת דגל התורה ישנם מספר שמות שעולים, ביניהם – העסקן של דגל, מנחם שפירא שממתין לקבל את ראשות העיר בני ברק, דבר שלא קורה לפי שעה. יו”ר דגל התורה בעיר, ישראל סילברסטיין, שאהוב על הקהילות הצעירות. יו”ר דגל התורה בירושלים, אליעזר ראוכבגר, שמואל גרינברג המכהן כיום כאחראי אגף החינוך בירושלים. מבחינת אגודת ישראל שם שעולה כמי שיכול לרוץ לראשות העיר הוא יו”ר ועדת התכנון והבניה, שמעון גולדברג.


סילברסטיין, מימין

במידה ויהיה מועמד מוסכם מצד דגל התורה, אגודת ישראל וש”ס, בלוך תמצא את עצמה בבית, אך אם לא תהיה הסכמה והעסק יסתבך, תרחיש שהוא די סביר, הדרך של בלוך לקדנציה נוספת בראשות העיר – מובטחת.

מודיעין עילית

מקומו של ראש העיר יעקב גוטרמן לקדנציה נוספת נראה מובטח בשל הצלחתו לאגד סביבו את כלל חברי המועצה ורבני העיר. לאורך השנים בעיר החרדית לא התקיימו בחירות לראשות העיר עד שנת 2013, שבהן כפתה מפלגת האופוזיציה “בני תורה” בחירות לראשות העיר. בבחירות אלו זכה ראש העיר המכהן ב־85% תמיכה.


גוטרמן. צילום: פלאש 90

גוטרמן זוכה לתמיכה מצד רוב הרבנים בעיר. עם זאת, ישנם קולות, בעיקר מצד צעירים שהגיעו להתגורר בעיר וכן מחרדים שעמלים לפרנסתם, לקיים בחירות בעיר ולהחליף את ראש העיר המיתולוגי. ההסתברות שדבר כזה יקרה היא נמוכה.

ביתר עילית

לפי שעה, ניצחונו של ראש העיר מאיר רובנשטיין נראה מובטח. בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2007 התמודד רובינשטיין על ראשות העיר מול ראש העירייה המכהן יצחק פינדרוס, ונבחר ברוב של 60% לאחר מערכת בחירות סוערת, מאז, איש לא הצליח להזיזו ממקומו.


רובנשטיין. צילום: פלאש 90

עם זאת, הפעם ישנו תרחיש שדגל התורה בראשות דודי זלץ, תתאחד עם ש”ס ותרוץ יחד לראשות העיר, במקרה כזה יש סיכוי גבוה שרובנשטיין יודח, בשל כך שישנם חסידים מאוכזבים שיתמכו במועמד המוסכם של דגל וש”ס. כיום יש לאגודת ישראל 6 מושבים בעירייה. דגל שהכפילה את כוחה בבחירות האחרונות עם 4, ש”ס – 4, 1, ‘תושבים’ (זיידה).

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

27 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לגבי מודיעין עילית כמעט 100 אחוז מהציבור כולל הרבנים רוצים דחוף !!!! ראש עיר חלופי רק שמחפשים מתנדב שיקח את התעמולה לידיים המצב בעיר זועק לשמים ההזנחה, הזלזול , ועוד ועוד !!!

חבל לדבר בזילזול , אדם שמשקיע כבר שנים גם אם הוא לא בדיוק מתאים לך
אני בעיר 29 שנים ורואה את ההשקעה והתאמצות וההתמסרות לעיר שפורחת ומסגסגת (ואני לא ליטאי).
לשון הרע לא גורם טוב לאף אחד…….

אתה מדבר שטויות! כנראה שאתה לא גר במודיעין עילית…
ההזנחה בעיר בכל דבר, הן בתחבורה, הן בכבישים, הן בתשתיות, בכל דבר ודבר
והתירוץ הידוע – לא משלמים ארנונה… שכוייח!!!
דורשים למודיעין עילית ראש עיר חלופי!!!

למה לא כתבת את הדברים הטובים שהוא עושה

יש גדולי תורה בעיר מצד החסידים שרוצים שינוי

שרוליק פרוש!!! באיזה מצווה התחלת באלעד בדיוק?? לגרום לספרדים להסתכסך? להרגיש לא רצויים? להחליף את עובדי העיריה הותיקים באנ”ש שלך?
ואת המצוה הזאת אתה רוצה לגמור. כלומר לגמור את השטחים הפנויים בעיר לטובת קהילות וישיבות שיש להם כמה משפחות בודדות בעיר אם בכלל. איזו ישיבה ספרדית באה לעיר בעשר שנים שאתה ר”ע? ישיבת תפארת הלוי שגם היא נכנסה למבנה קיים? לעומת זאת כמה חסידיות נפתחו כולל תולדות אהרן וכדו’ שאין להם קשר לעיר.
תפנה את הזירה למישהו הגון שכמה שיעשה בקדנציה אולי יצליח לעשות אפליה מתקנת.

זהו דיבה!!! “אין מקום אחד שהספרדים לא מקופחים”!! שוחחתי עם קבוצת בחורים ספרדים שאמרו: ש”עד שמרן לא יגיד להם לא להצביע לו הם לא יבחרו במועמד אחר” הוא איש מוכשר ו{הכי}מוצלח מכל הפוליטיקאים החרדים והוא מוכיח זאת בכל מקום

מי זה מרן???????&₪#£¢¢

בבית שמש עליזה בלוך עובדת מעולה!! זאת עיר מורכבת, הכי טוב שהחרדים יתמכו בה וישיגו יותר מאשר להריץ מועמדים ויבזבזו אנרגיות ומשאבים לשוא במקום להגיע איתה להדברות ולהישגים שיעזרו לכולם.
נכון שהיא לא חרדית, ולא מייצגת לא את דגל ולא את אגודה, אבל בצניעות יותר היא משפרת בשביל כולם.

באמת?! אני לא חושב ככה, לפי התלונות ששמעתי, מאז נכנסה לתפקיד, החרדים לא מקבלים מחצית ממה שמגיע להם…

אתה יחצן שלה?
הציבור החרדי מאוכזב ממנה בגדול, וגם החילוני, כל המפלגות בעיר נגדה. תבדוק מה קורה שם במליאה, כל הצעה שהיא מעלה, החברים מצביעים נגדה, גם חילונים וגם חרדים.

בס”ד
חברים יקרים רק באחדות ננצח
אין לנו בעיה עם אף מתמודד, רק שברור שמי שהיתל בנו החרדים ועבר מבית לבית שיעשה מהפך בנקיון ובהתנהלות בעיר, בסופו של דבר, דרדרה את העיר לשפל שלא הכרנו.
כל פניה שלנו למוקד 106 נסגרת שוב ושוב ללא טיפול. הזנחה בנושאים חשובים תברואתיים ואין עם מי לדבר, אפילו מבקר העריה לא עוזר…
לדוג’ אני ממתין כבר שנתיים לפגישה איתה לאחר פניה לפניות ציבור כמה פעמים אפילו לא טורחים לחזור…
אולי היא מנהלת טובה, אבל ראש עיר ממש לא.
לאחרונה ראיתי שלט פרסומת גדול על אוטובוס “אפשר לסמוך על בלוך”
אין פלא, חיוך לשם ופזילה לשם ודי לחכימא ברמיזא
ממש חילול השם. אנחנו יודעים טוב ש”אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמיים…”
הגיע הזמן שנעשה אחדות, כך תהיה ברכה לכולנו

בס”ד
חברים יקרים רק באחדות ננצח
אין לנו בעיה עם אף מתמודד, רק שברור שמי שהיתל בנו החרדים ועבר מבית לבית שיעשה מהפך בנקיון ובהתנהלות בעיר, בסופו של דבר, דרדרה את העיר לשפל שלא הכרנו.
כל פניה שלנו למוקד 106 נסגרת שוב ושוב ללא טיפול. הזנחה בנושאים חשובים תברואתיים ואין עם מי לדבר, אפילו מבקר העריה לא עוזר…
לדוג’ אני ממתין כבר שנתיים לפגישה איתה לאחר פניה לפניות ציבור כמה פעמים אפילו לא טורחים לחזור…
אולי היא מנהלת טובה, אבל ראש עיר ממש לא.
לאחרונה ראיתי שלט פרסומת גדול על אוטובוס “אפשר לסמוך על בלוך”
אין פלא, חיוך לשם ופזילה לשם ודי לחכימא ברמיזא
ממש חילול השם. אנחנו יודעים טוב ש”אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמיים…”
הגיע הזמן שנעשה אחדות, כך תהיה ברכה לכולנו

איזה כיף. מחלוקת ועוד פעם מחלוקת ועוד פעם מחלוקת.

התרחיש של הליכה של הספרדים בבני ברק עד הסוף עד כדי הקמת מפלגה עצמאית – סביר ועוד איך.

מה עם ירושלים??

למה לתת לזייברט את ראשות העיר?
על סמך מיפקד משנת תרפ”ו?
כיום ברור שהציבור הליטאי גדול בהרבה מהציבור החסידי בעיר!
ואם מישהו מחפש הוכחה חייבים להתפצל ברשימות כמו שעשו בירושלים.
החסידים יתגעגעו לתוצאה 6-3 בירושלים משום שבבני ברק הפער גדול עוד יותר!
ואם כבר מדברים על זייברט למה לא נציג ויז’ניץ? ישנם יותר חסידי ויז’ניץ מאשר גור בבני ברק!

ביתר . הגיע הזמן לנקות את האורווה מראש עיר שלא עושה כלום

לגבי ביתר עילית יותר מ-100 אחוז מהציבור (ולמה יותר מ-100 אחוז? איך זה יכול להיות? התשובה היא שגם אלו שגרים מחוץ לביתר ומועסקים כאן בחינוך ובהוראה) רוצים דחוף!!!! ראש עיר חלופי, רק שמחפשים מתנדב שיקח את המושכות לידים – מבלי שמנהלי המוסדות ומנהלי הקהילות שגורפים הון רב לכיסוי גרעונות מוסדותיהם, (ולא ניכנס כרגע למה תמיד המוסדות שהם בגירעון) ישבשו לו את הדרך אצל אדמוריהם. המצב בעיר זועק לשמים!!!

ראש עיר נהדר כמו שאין באף עיר אחרת הזניק את העיר לרמות מטורפות גבר אמיתי יהיה עצוב אם כמה טיפשים ינסו לגרור את ביתר לקרב בבחירות רובינשטיין אהוב התושבים יביס כל מועמד של דגל או ש”ס

לחיים היקר! (לפי מה שכתבת אני רוצה לדון אותך לכף זכות ולחשוב שכנראה אתה לא גר בביתר כי אם לא זה ממש כפיות טובה ואני לא מאמין שיש בביתר אנשים שרואים את כל הטוב שרובינשטיין עשה בס”ד ומפיצים עליו כזה שם רע)
ברור לי כשמש שדגל ושס לא ירוצו מול רובינשטיין ולא רק בגלל שיש רוב חסידי בעיר אלא פשוט גם כל תושב ליטאי/ספרדי מבין שאין תחליף למאיר רובינשטיין היקר ומוכשר וברגע האמת מאחורי הפרגוד לא ישחק לידיהם של גפני ודרעי שהלוואי והיו עושים אפילו עשירית ממה שרובינשטיין עושה בביתר

לגבי אשדוד זה בושה וחרפה שהנציגים שלנו הספרדים שקוראים לעצמם חרדים הם אלו שהולכים עם ראש עיר שמחלל שבת ולא חובש כיפה וכ”ו וכל זה בגלל משחקי כבוד שיכולים להסתדר( כמו בעבר) וגם בסוף הם יוציאו מכתב מהמועצת בקיצור בושה שיש כאלו נציגים וכדאי לבוא לפשרה כי בכול מצב נצביע ללסרי שהוא ראש עיר דתי ומבין את כל המיגזרים כמו שראינו כבר שנים רבות.

יש לי תחושה שאם דגל יתמכו בזייברט וש”ס יריצו מועמד, מועמד ש”ס ינצח בהצבעה שקטה של הרבה ליטאים שנמאס להם מהשלטון יחיד של גור והחוסר היגיון בחלוקת הכח לאגודה

במודיעין עלית דורשים שינוי וזה לא רק הצעירים או החרדים העובדים אל הרבה תושבים ובעיקר הליטאים שמאוד מקופחים
ההזנחה במוסדות בכבישים ובתחבורה זועקת
רק שאת החכי”ם של דגל זה לא מעניין והאברכים לא יודעים לצעוק
זה כמו ישראל השניה של החרדים

אלי צודק

“עם זאת, ישנם קולות, בעיקר מצד צעירים שהגיעו להתגורר בעיר וכן מחרדים שעמלים לפרנסתם”
מה זה הלשון הזה, האם הם חרדים שונים???

למה מה זה הדיל עם דגל? למה דרעי לא מבין שהגיע הזמן שהציבור הספרדי יפסיק את התלות והליקוק הלא נגמר לדגל שצוחקים עלינו כל הזמן מאחורי הגב וברגע האמת יודעים רק לקבל (לתת עם נותנים רק בעיטות) פשוט כואב הלב… זה אותם אנשים שקיבלו אותי בקושי לישיבות שלהם ודאגו כל הזמן לתת הרגשה של סוג ד ד שאין סיכוי שייצא משהו ממנו(יש לו שכל בכלל) ואחותי שגילגלו אותה מכל המדרגות כשניסתה להתקבל לסמינר… עצוב לי לראות שהציבור שלנו לא מבין את זה

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הגר"א פרץ מצהיר: "הנותנים – נותנים לעצמם"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture