המיוחדים

יונתן סינדל, פלאש 90

משה אבוטבול: “הרפורמה לא בראש מעייננו, אצלנו יוקר המחיה נמצא על השולחן”

סגן השר מש”ס מספר על שיתוף הפעולה עם השר מהליכוד ומציג את הפעילות למען הורדת יוקר המחיה •מגדיר את החזרת דרעי לממשלה כהבטחת בחירות: “הבוחרים שלנו רצו את אריה דרעי כשר בכיר בממשלה. חסרונו בשולחן הממשלה מורגש”
  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • המהפכה של מרכז ההכשרות: "הוא מנהל חשבונות בכיר, בלי להתפשר על החינוך"

    תוכן מקודם

  • האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח בלי להתפשר - כך עושים את זה

    תוכן מקודם

  • למצוא את האיזון בין חיים לעבודה גם כשזה נראה בלתי אפשרי

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

סגן שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ משה אבוטבול, גילה אפיק עשייה חדש לפני חצי שנה. אחרי 25 שנה בשלטון המקומי, מתוכן 10 שנים כראש עיר, ואז עוד תקופה כח”כ באופוזיציה שבעיקר הטריד בדרכים יצירתיות את הממשלה, הוא חזר למה שהוא מכיר – עשייה, אבל הפעם במשרד ממשלתי.

“כשבאנו למשרד החקלאות, עובדי המשרד על כל אגפיו כולל בכירי המשרד קבלנו אותנו יפה. עם הצוות המקצועי אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא להצלחת המשרד על כל מחלקותיו ואגפיו למען החקלאי בישראל”, הוא מסכם חצי שנה ראשונה בתפקיד בראיון ל’שחרית’.

“כשקבלתי את התפקיד, לא ידעתי שאני נכנס למשרד ממשלתי שהוא אחד מהגדולים במשרדי הממשלה, שאחראי על כל ביטחון המזון שאנו מגדלים בארץ ומכניסים מחו”ל לארץ מידי יום, ובהתנהלות נכונה לטובת החקלאים גם יכול להשפיע מאוד על יוקר המחיה בישראל. יחד עם נושאים רבים שתחת אחריות המשרד. אין ספק שאחריות בתפקיד החשוב הזה מחייבת אותנו לסייע ככל שנוכל לציבור ששלח אותנו, וזה מה שאנו עושים במשרד מידי יום”.

ספר לנו בקצרה על העשייה שלך במשרד החקלאות

“כשהגעתי למשרד החלטתי להקים את ‘מטה החקלאות’, ולהנגיש את המשרד לחקלאים, מה שלא היה קיים אצל השר הקודם. המטה שהקמתי מתכנס מידי יום שני בלשכתי, והחקלאי מהשטח בא לשתף אותי, את צוות לשכתי ואת חברי המטה – חקלאים ותיקים שמגיעים מידי שבוע בהתנדבות לתרום מניסיונם למען חקלאים אחרים”.

“החקלאים פורסים בפנינו את הבעיות והצרכים שלהם, ותוך כדי ישיבה, אני מצמיד את אחד מיועצי ללוות את החקלאי בהמשך הדרך, על מנת לסייע ככל שניתן בפתרון הבעיה”.

“כמו כן, ישיבת המטה כוללת גם הרצאה שבועית במטה כל שבוע מאישיות בכירה במשרד, שמסבירה את תחום פעילותה באגף ובמשרד, ע”מ שנדע היטב לסווג את פניות הציבור שפונה אלינו לכתובת הנכונה”.

איך יחסי העבודה עם השר אבי דיכטר?

“היחסים בס”ד מצוינים. זכיתי בשר מוכשר ומסור, שנותן את כולו לחקלאים והחקלאות. הוא מינה אותי עם כניסתי למשרד להיות אחראי על ארבע תחומים במשרד”, מפרט סגן השר.

הראשון: אחראי רשויות הניקוז בארץ. “בחלקם כבר הספקתי לסייר בצפון הארץ, ובדרומה. על מנת לחתום על תוכניות שימנעו שיטפונות בעתיד באותם אזורים וערים. ולהכיר את השטח עליו אני אחראי”.

השני: ממונה על כל נושא מצוות התלויות בארץ. “ברוך ה’ הצלחתי לאחד סביב שולחן אחד את כל המכונים התורנים למצוות התלויות בארץ, יחד עם סגל הרבנות הראשית, שנפגשו יחד עם מדענית המשרד וצוות מכון וולקני. זאת על מנת ליצור שיתופי פעולה למחקרים חדשים ונוספים משותפים שיסייעו למשרד ולמכונים, וגם לחקלאים, שלבסוף עם מחקרים טובים יוכלו לפתור קשיים הלכתיים שנוצרו, ולהוזיל בכך מחירים ולסייע לעם ישראל, שמתמודד עם יוקר המחיה וגם לפתור בעיות הלכתיות שצצות כמו כלאים, ערלה וכדו’, ופתרונות טכנולוגיים חדישים שיסייעו בשמירת השבת והשמיטה”.

“כמו גם סיוע בתחומים תורניים הנקשרים לכך, כמו כנס הדרכה ייחודי למגדלי ומשווקי ארבעת המינים, בתאריך ו’ בחודש מנחם אב באולם הכינוסים במשרדנו, בו יינתנו הרצאות מקיפות מאנשי מקצוע בנושא, עם חידושים טכנולוגיים להגנת ארבעת המינים ושמירת טריותם, ועוד נושאים תורניים שונים בהם אנו מסייעים ונותנים ב”ה פתרונות, כמו נושא תרומות ומעשרות וכו’ תקצר היריעה מלספר”.

השלישי: הסרת חסמים ואיגום משאבים. “הגיעו אלי הרבה פניות של חקלאים בשטח על חסמים בהם הם נתקלים בתהליכים במשרד, או בכלל שלפעמים שני משרדי ממשלה דורשים מהחקלאי אישורים כפולים, בעיקר ממשרד הבריאות , ואני פועל יחד עם השר לשנות זאת על מנת להקל על החקלאי שבשטח, וגם אנו פועלים לתוספת עובדים זרים לענף שסובל מחוסר גדול, ולהוזיל עד מצב ביטול של תשלום מחירי המים אותם משלמים החקלאים. דבר שיסייע בהכרח להורדת יוקר המחיה בישראל”.

“אם דיברנו על הסרת חסמים, גיליתי ממחלקת משאבי אנוש במשרד, שיש לנו חוסר בתקינה בהעסקת חרדים ובעלי מוגבלויות במשרד הנדרשת ע”פ חוק, והזמנתי ללשכתי את מחוללי התעסוקה והארגונים החרדים, שהחלו לפרסם משרות אלו ממשרד החקלאות ולהנגיש אותם לציבור החרדי, המשווע לעבודה במשרדי ממשלה”.

הרביעי: אחראי על כל נושא צער בעלי חיים. “פעלנו בחודשיים האחרונים רבות ונפגשנו עם ארגוני צער בעלי חיים, ועם יועצת רה”מ לנושא רווחת בע”ח, ואף אנו מנסים לקדם בנושאים אלו חקיקות בכנסת שידאגו לרווחתם של בעלי החיים, שכך אנו מצווים בתורה ויש לנו הרבה מן המשותף בעשייה עם ארגונים אלו, למרות השוני בהשקפה הדתית”.

הבטחת בחירות

אחרי שיחה ארוכה בנושאי משרדו, אנחנו עוברים לדבר על פוליטיקה. אי אפשר לשאול דבר ראשון על כך שכבר חודשים ארוכים שיו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, לא סביב שולחן הממשלה. מבחינת ח”כ אבוטבול, זה לא יכול להימשך כך.

“כולנו תקוה שנקיים בקרוב את אחת הבטחת הבחירות הברורה והמשמעותית שלנו לבוחרים שלנו שבחרו ש”ס, כי הם רצו את אריה דרעי כשר בכיר בממשלה. חסרונו כמבוגר אחראי בשולחן הממשלה מורגש. כשהוא יחליט לאחר חקיקת החוק העומד על שולחן הכנסת, לשוב לעשייה המיניסטריאלית כשר בכיר בממשלה, זה מה שיהיה. אנו מצפים לכך בעז”ה”.

הצמצום המשמעותי של ראש הממשלה לרפורמה המשפטית, לא נראית בעינך כהתקפלות?

“הרפורמה לא היתה אף פעם בראש מעייננו. אצלנו נושא יוקר המחייה נמצא על השולחן תמיד, לאורך כל הדרך כל החכי”ם שלנו מכוונים על זה. היו”ר הרב אריה דרעי, היחיד שדאג להכניס את תלושי המזון לנזקקים וחלשים לתקציב המדינה. השר משה ארבל כעת עובד על כך ואני מקווה שנהיה אנשי בשורה בנושא בקרוב”.

מה עמדתה של ש”ס לגבי הסחבת בחוק הגיוס?

“אצלנו בתנועה מנהל את העניינים הללו, יו”ר התנועה בעצה אחת עם מועצת חכמי התורה, שעוקבים מקרוב ומעודכנים בכל התפתחות בעניין, אך בשל הרגישות הדרושה בנושא והצורך בזהירות בדיווח, וע”מ להגן על הצלחת המאמצים אין אפשרות להרחיב כעת בנושא”.

התיקון של בית שמש

גם הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וכחלק מחלוקת התפקידים בש”ס, ראש העיר לשעבר מונה להיות אחראי על פעילות המפלגה בחדרה, חצור, מבשרת, חריש, קריית שמונה, וטבריה. “יה”ר שנביא הסכמים טובים ובחירות טובות לציבור ששלח אותנו יחד עם המשך קידוש שם שמים”, הוא מציג אופטימיות.

האם יש סיכוי שנראה אותך חוזר לזירה המוניציפאלית?

“כרגע אני שקוע כל כולי בס”ד בביצוע התפקיד החשוב והמשפיע, שהוטל עלי על ידי יו”ר התנועה, ומועצת חכמי התורה, לשמש כסגן שר החקלאות של עם ישראל. אני חייל של התנועה, של מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, ועושה כל מה שמורים לי כך שאני כלל לא הקובע בעניין”.

מי לדעתך צריך להיות ראש העיר הבא של בית שמש?

“כיום העיר בית שמש עבורי היא ברוב כעין מעין מקום לינה אחרי ימי עבודה עמוסים בכנסת, ובמשרד החקלאות. עיקר חיבורי שם לעיר זה בעשייה התורנית הענפה שלי במרכז לתורה תפילה וחסד “ממזרח שמש” שהקמתי בעירנו ומתפלל ולומד שם בחברותות בכל זמן פנוי שמוצא, מלבד שמופיע בערבים בכנסים, אירועים, שמחות, ולהבדיל ניחומי אבלים שמוזמן מתושבי עירנו היקרים”.

“אך לשאלתך, זה תלוי מאוד עד כמה יהיה הציבור החרדי בעיר מאוחד, שברור שאם מאוחדים כולם אזי הסיכוי ברור מאוד ובטוח להחזיר עטרה ליושנה, עם ראש עיר חרדי משלנו, המציית כל כולו לגדולי ישראל, בכל נושא ועניין כבעבר. כי הרי ברור לכולם שהעיר כיום עם כ- 40,000 יחידות דיור שבניתי שם, לא תהיה עוד לעולם לא חילונית, ולא דתית, רק חרדית”.

“אזי הדברים מתבקשים ונדרשים מאליהם. זה גם היה החזון בתחילת הדרך להנהגה חרדית תורנית, מחד שיודעת גם להכיל ולפעול למען התושבים בעיר הוותיקה שהם יהודים יקרים שהקימו את העיר לפני שנים רבות, ויש לסייע ולפתור ולקדם את כל האזור כולו שם מחד. מאידך, “לכפות” על הנציגות המקומית והארצית להתאחד ולמשול. אין לזה שום קשר למי שכיום בכיסא רה”ע וכיצד פעלה עד כה. אבל, הגידול הדמוגרפי של כ-70% מחויב המציאות לפעולה להשבת ההנהגה לידיים חרדיות שהם רוב עצום של העיר, אסור שחוסר אחדות בעניין תנוצל באופן ציני להנצחת המצב”.

“לדעתי אחדות אמיתית תיתן סוג של ‘תיקון’ משמעותי למה שאז היה בעיר, ומענה לכל הבקשות סליחה שהתפרסמו ברבים, ומאות הפניות הכואבות שהגיעו אלי בשנים האחרונות מתושבים ורבנים שהיו בצער עמוק ממה שהיה בעיר בסיום תפקידי בבחירות כראש עיר”.

“וכנגד זה יהיה ההיפך שזה יהיה כעת אחדות וקידוש ד’ גדול בעז”ה, אך מעל הכל, הדבר נתון כידוע אך ורק להכרעת גדולי ישראל בלבד, ולראשי המפלגות החרדיות, ובראשם יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי הי”ו שבודק היטב כיצד לפעול במצב היחודי של עיר העתיד לציבור החרדי – בית שמש, מול מועצת חכמי התורה ושאר גדולי ישראל, שידרשו מן הסתם בקרוב לקבלת הכרעה ברורה בנושא”.

“כך שדעתי ותשובתי זו שעניתי לך, כיום לשאלתך אלי היא רק באופן השקפה פרטית שלי בלבד, ולא בשם התנועה שאני כלול בתוכה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

14 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

הם טוענים שהם רק שלוחים של גדולי ישראל אז שילך הביתה יש מספיק שלוחים בלעדיו

תשתוק, חצוף מחוצף!!!
רבי משה אבוטבול אהוב על כולםםםםםם אשכנזים וספרדים.

אתה ממש לא צודק יא שסניק

אהה…
למה-‘יא’?….

אתה לא צודק בלשון המעטה…..

תרגע , תשתה מים קרים, חם היום

יש את זה ביותר עדין??
הוא כולה העביר בקורת על משפט מסוים ולא על הדמויות…

מתל”ץ

אתה רציני?

כולנו ראינו בקיפקעס איך הוא מתלהב מזה שברקע רואים את ביבי ….. אז בוא יוסי תרגע קצת ותשתה כוס מים קרים , חם היום!!

שלכם לא נגעתי…… יא צבועים!!!!!!!!!!!!!!!!

היי, היי,
בואו נרגיע עם השיח הזה…
למה ככה?
תדברו יפה…

אז איך הוא הוריד את יוקר המחיה?
בזה שלחרדים יש עבודה?
בחוטבי עצים במשרד החקלאות ושואבי מים ברשות הניקוז
הכל בלוף ואחיזת עינים

וככה אין רפורמה ואין טיפול ביוקר המחיה—

כתבות חדשות באתר

חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!
שריפה פרצה בבניין בן 6 קומות באילת; עשרות בני אדם חולצו 15 פונו לבית החולים
הערב היא מתחתנת - 13 שנה אחרי שהתייתמה והפכה ל'אמא ואבא במשרה מלאה'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

היועמ"שית החליטה: לאחר פרק זמן של שיח ציבורי, יחל גיוס חרדים בכפייה
"אנחנו תפאורה": בן גביר מתח ביקורת בקבינט על קבלת ההחלטות בפורום מצומצם
קְנַאקֶדִיג, עוצמתי - חודש הספר תשפ"ד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

שתי דקות לאחר השיגור: המחבל חוסל; 100 מחבלים חוסלו בסג'עייה • צפו
הלוחמים הקדישו את פיצוץ מנהרת הטרור בסג'עייה לזכר עמיחי רובין הי"ד • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת קרח • צפו
שני פצועים קל בתאונת דרכים בין אוטובוס ושני רכבים ברחוב חיד"א בבני ברק
צפו בשיחה מרתקת על פרשת קורח ושיעור נפלא מתמצת על כל הלכות סחיטת פירות וצביעה באוכלין ברבע שעה!!
הנכנע לרצון ה' שולט על איתני הטבע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | הסלמה ספרדית ופרגמטיות אשכנזית, מגעים עם המרכז-ימין, ואלימות בהלוויה
WhatsApp Image 2024-07-02 at 23.56
"סופרים גופות מחבלים": כתב 'JDN' בסיור נדיר ב'עיר המנהרות' - רפיח | מיוחד
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר

חדש באתר

.
המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
IMG-20240705-WA0050
המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
photo1720171343
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
.
המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!

גלריות

 עצרת להצלחת עם ישראל (2)
בית הכנסת היזדים: עצרת תפילה להצלחת עם ישראל
 דן ביתר הכנסת ס''ת הרב יחזקאל טאוב (24)
ביתר: הכנסת ספר תורה וסיום הש"ס בהילולת בעל הנחלת דן ממודז'יץ זצוק"ל
'ניץ במאנסי חנוכת הבית וש''ב (59)
מאנסי: חנוכת ביהמ"ד ויז'ניץ ושבע ברכות לנין האדמו"ר
''ת דברי יחזקאל בית שמש חומש סעודה (2)
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • מסיבת חומש בת"ת 'דברי יחזקאל' על טהרת הקודש בבית שמש

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ"ט בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture