בית שמש

צילום: פלאש 90

אבוטבול: “דרעי שכנע את אשתי שארוץ; אם לא אבחר אשאר בכנסת” | ראיון חג

בראיון חג ל’חדשות JDN’, אבוטבול מספר על הרגע שהוחלט להריץ אותו לרה”ע, הטלפון שקיבלה רעייתו מדרעי, הוא טוען שהריצה שלו היא לא כנקמה על אלעד, הוא תוקף בחריפות את הפרת ההסכם באלעד וגם: האם התקיימו מגעים עם בלוך?
  • כבר לא צריך להדחיק: המחשבון שמגלה לכם את עלויות החתונות בעתיד

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • עם כל הידרדרות במצבו – חלה הידרדרות במצב הבית; הוא נפטר והבית התמוטט

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

במערכת הבחירות הנוכחית שכבר נדמה היה שלא ניתן להפתיע בה יותר, נרשמה הפתעת ענק כאשר בשעות הערב לפני מספר שבועות סיעת ש”ס יצאה בהודעה דרמטית – סגן שר החקלאות וחבר הכנסת משה אבוטבול הוא מועמד התנועה לראשות העיר בית שמש. המהלך הדרמטי הכה בתדהמה את המערכת הפוליטית שלא חשבה שש”ס תצא למהלך כזה.

המהלך כשלעצמו אמנם מפתיע, אך זהות המועמד אינה מפתיעה מאחר ואבוטבול, תושב בית שמש, כיהן כבר בעבר כראש העיר ומכיר את הנפשות הפועלות. יש מי שסבור במערכת הפוליטית כי המהלך מגיע בעקבות הפרת ההסכם של התורה באלעד, אך אבוטבול עצמו אינו סבור כך.

משנת 1993 שימש אבוטבול כחבר מועצת העיר בית שמש מטעם תנועת ש”ס, מונה על אגף ההנדסה והבינוי, על אגף התרבות התורנית והרווחה החרדית וממלא־מקום ראש העיר. לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ב־2008 התמודד לראשות העיר בתמיכת מפלגת העבודה, יהדות התורה ומפלגת “דור אחר”, זכה ב־46% מקולות הבוחרים וגבר על ראש העיר המכהן דניאל וקנין מהליכוד ושלום לרנר נציג הציבור הדתי לאומי.


צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ב-2013 התמודד אבוטבול בשנית לראשות העיר, כשמולו הוצב אלי כהן מטעם הבית היהודי, שזכה לתמיכת “הגוש הציוני” במועצה. אבוטבול זכה ב־51% מקולות הבוחרים ונבחר לתקופת כהונה שנייה. מערכת הבחירות לוותה במתיחות בין חרדים וחילונים, ועקב חשד לזיופים שהתגלו בבחירות מצד אנשי סיעת “כח” החרדית נערכו הפגנות נגד ניצחונו של אבוטבול והושמעו קריאות לחלוקת העיר. לבסוף הורה בית המשפט על בחירות חוזרות, שנערכו ב-11 במרץ 2014. אחוז ההצבעה עלה ב־10% ואבוטבול זכה בשנית בכ־51% מהקולות בפער של 758 קולות. בבחירות ב-2018 התמודד אבוטבול על תקופת כהונה שלישית, אך הפעם הפסיד – בפער של 533 קולות – לעליזה בלוך.

בראיון חג ל’חדשות JDN’ אבוטבול מספר על הרגע שהוחלט להריץ אותו לראשות העיר, הטלפון שקיבלה רעייתו מדרעי. לדבריו, אם יהיה סיבוב שני, זה יכול להכניס את העיר למלחמת דת, הוא טוען שהריצה שלו בבי”ש היא לא כנקמה על אלעד, הוא תוקף בחריפות את הפרת ההסכם באלעד וגם: האם התקיימו מגעים עם בלוך.

מדוע החלטת לרוץ לראשות העיר בית שמש?

“קודם כל, מה זאת אומרת “החלטתי לרוץ”, אין אצלנו דבר כזה “אני מחליט”, אנחנו לא מקבלים החלטות. מי שמוליך ומביא את הדרג של חברי הכנסת או חברי המועצה להחלטות מן הסוג הזה, כתנועה החרדית, זה כמובן מועצת חכמי התורה ולצידם יושב ראש התנועה שמביא את הספקות והלבטים למועצת החכמים. ברגע שהם קובעים ואומרים שאתה צריך להתמודד במקום מסויים, אנחנו כחיילים מצווים לעשות כך. זה לא נושא שניתן לשיקול דעת, כמעט ולא. זה מה שפה נעשה. התבקשתי בצורה קטגורית על ידי ראש התנועה שלנו אריה דרעי להתמודד בנושא הזה משום שזה חשוב לתנות שס ולתושבי בית שמש”.


צילום: יונתן סינדל/פלאש90

“זה סוג של חוייה מתקנת של מה שהיה ולתת אלטרניטבה שלטונית פתוחה גם לאלה שמצפים לאחרת ולכן כך הדברים נעשו. כמובן שהופתעתי מאחר ולא הייתי בכלל בכיוון. אני עובד כסגן שר החלקאות וכחבר כנסת כבר 4 שנים ועסוק במצוות התלויות בארץ ודברים רבים שמוטלים עלי על ידי השר אבי דיכטר. לרגע לא חשבתי שתהיה מטוטלת שתתן לי לשוב בעצם לאיפה שהייתי 25 שנה, בעיריית בית שמש, מתוכם 10 שנים כראש עיר”.

מתי קיבלת את ההודעה על כך ואיפה זה תפס אותך?

“הייתי בארה”ב כשבועיים בפגישות חשובות ביותר, גם במערכת הכשרות של ou, ביקורים במשחטות בכדי ללמוד על התהליך הזה כי אני ממונה על צער בעלי חיים במשרד, ללמוד איך הדברים פועלים בארה”ב. כשחזרתי מארה”ב קיבלתי טלפון שהודיע לי כי עלי להגיע לביתו של דרעי. הייתי בטוח שהשיחה תעסוק בעניינים שוטפים – לתת דיווח בכל עיר ועיר איפה הדברים אוחזים. לפתע הוא התחיל לדבר על בית שמש ולא הבנתי בתחילה את הקשר מאחר ואני לא אחראי על העיר הזו. לאט לאט הדברים התבהרו. הוא רקם וקשר את זה בצורה הברורה ביותר. בגלל שישנם קשיים עם המועמדים שעומדים על המפה, הוא דרש ממני, כמובן אחרי שהוא התייעץ עם מועצת חכמי התורה ועם אנשים שמבינים בעניין, לשוב ולהתמודוד חזרה על ראשות העיר בית שמש ולעשות את כל המאמצים גם להיבחר”.


אבוטבול מצביע בבחירות ב-2018, בבית שמש. צילום יעקב לדרמן/פלאש90

“אני כמובן לא הבנתי מה קורה פה. זה היה בשבילי שוק והפתעה כי באמת לא היו לי אף פעם כוונות לחזור לאותם מקומות שכבר הייתי בהם. יותר מרבע מהחיים שלי הייתי בכל התפקידים, כולל ראשות העיר, ולא חשבתי שאחזור לזה. התקדמתי כחבר כנסת, עשיתי 40 הצעות חוק, הקמתי את השדולה למען השבת, הייתי עסוק במצוות התלויות בארץ במשרד החקלאות, דאגתי ל-150 מיליון שקל שיגיעו למען שומרי השמיטה ועוד, כלומר הייתי בלב ליבה של עשייה שבעצם לא נתן לי רגע לחשוב שמדברים עליך ודורשים ממך. אבל אצלינו יש מושג שנקרא דין התנועה, המנדט שלך הוא לא מנדט פרטי אלא שייך לתנועת ש”ס”.

“ייאמר לשבחו של דרעי שנתן לי יממה לעדכן ולהתייעץ עם אשתי. גם אשתי לאחר שיחה עם דרעי יישרה קו בנושא והבינה שאין מה לעשות זה מה שצריכים לעשות. דרעי דיבר איתה בטלפון, שכנע אותה ועודד אותה ואמר לה שזה מה שעכשיו הכי חשוב לנו, לבית שמש ולתנועת ש”ס. לצאת לדרך בלי להתמהמה ולהתכונן גם כן לסעודת הניצחון כי היא שפית בתפקידה, להתכונן לסעודת הניצחון הטעימה”.

היית מעדיף להישאר חבר כנסת?

“זה לא עניין של מעדיף. אין לנו שיקול דעת פרטי, הייתי במסלול מסוים. כשאתה מנסה להגיע לצפון דרך כביש החוף או כביש שש וכדומה, אתה נמצא במסלול מסויים ופה נדרשתי לעשות רברס ולטפל בבעיות שנמצאות בעיר. אתה נהג שליחויות, שליח של גדולי ישראל. אתה לא יכול לסרב ולהגיד לא או להתחיל לחמוק ממשימות הללו, בפרט שיודעים שיש סיכוי מאוד מאוד גבוה שתצליח בשליחות – בגלל הבדיקות שלהם מול אנשים רבים, גורמים וראשי קהילות ולאו דווקא מהציבור הספרדי”.

ההתמודדות בבי”ש היא נקמה על הפרת ההסכם באלעד?

“אני לא מכיר את הקטע הזה. לי לא נאמר כך ואני גם לא חושב שזה הנושא. אנחנו מדברים על נושאים ערכיים בבית שמש ואני לא קשור לשום מחלוקות שקשורות לאלעד ודברים מהסוג הזה. בא נאמר ככה, בוטבול לא קשור לאבוטבול, זה “צווי דינים” החלוקים זה מזה מעיקר יסוד דינא. לגבי בוטבול. הראשים בתנועת דגל התורה שפניתי אליהם אמרו לי שאנחנו במבוכה וודאי שצריכים לקיים את ההסכם. אני רוצה רק להזכיר שאנחנו לא צריכים בכלל להתנצל על הצבת המועמדות שלנו, כי מבחינת ש”ס אנחנו המפלגה הגדולה ביותר בבית שמש”.


הגר”ח קנייבסקי זצ”ל בעצרת בעצרת בחירות לטובת אבוטבול. צילום: יעקב לדרמן/פלאש90

“למרות שיהדות התורה היא יותר גדולה מאיתנו, חשוב לזכור שההתנהלות שם היא בסיעות. הראייה – שסיעה צריכה לחתום עם אחותה. לעומת זאת, הבנק של ש”ס הוא אחיד והיא הסיעה הכי גדולה בתוך בית שמש ללא פדרציה של סיעות, שלומי אמונים, הסיעה המרכזית, דגל התורה וכו’. אצלינו זה בנק של מועצת חכמי התורה אחת, יושב ראש תנועה אחד ולכן באמת יש מחויבות מסויימת כזו או אחרת להציב אלטרנטיבה שלטונית, כי אנחנו לא סרח עודף, אנחנו נתח נכבד. אני יודע שכאב ליושב ראש התנועה שלנו שנחתמים בבית שמש הסכמים בלי מבלי לשאול אותו, בלי לערב אותו ולהתייעץ איתו כביכול “אתם תבואו ותצביעו”. זו הייתה הגישה שלו אז ולכן הוא אמר, אוקיי אתם מסתדרים לבד, אנחנו נציב אלטרנטיבה”.

אתה ראש העיר הבא של בית שמש? ואם כן כיצד?

“בוודאי, בעזרת השם. יש קודם כל את הבייס שלנו שזה יותר מעשרים אחוזים, תמיד ברוך השם חלים שינויים לטובה כי העיר צמחה וגדלה. על זה אנחנו מנסים להביא כל מיני הסכמים. שלושה פעמים מתוך ארבעה הבאתי נצחונות לעולם התורני, החרדי, הספרדי. אנחנו יודעים להגיע לזה. את התהליכים איך מגיעים לזה, האם לוקחים קבוצה כזו או אחרת, עם מי עושים חיבורים ודברים נוספים שאני מעדיף כמובן לא לדבר על זה, אמורים לייצר אפקט של ניצחון ולהביא אותנו ללמעלה מארבעים אחוז. אני לא נכנס למספרים מסיבה אחת ברורה – אני לא חושב שכאן הוא הבמה לבוא לחשוף את התוכניות עבודה שלנו”.

תנצח כבר כבר בסיבוב הראשון?

“השאיפה והמאמץ הגדול והעליון שלנו זה לא להגיע לסיבוב שני משום שזה קצת מסוכן. אם אהיה בסיבוב שני מול גברת בלוך זה יכול להכניס את העיר חלילה למלחמת דת. אם כי, אני יודע שבמצב כזה כל גדולי ישראל ללא ספק יתמכו במועמדות שלי בסיבוב שני מול בלוך, אבל עדיף לכתחילה שלא להיכנס למערבולות וספקות. אנחנו מתאמצים לסיים את זה יפה בצורה מכובדת ולהביא לניצחון בסיבוב ראשון ולהצלחת עולם התורה ועולם החסידות וכל העניינים התורניים של העיר בית שמש”.

גרינברג טוען שהריצה שלך מכתירה אותו בראשות העיר. זה נכון?

“פגשתי אותו והתרתי בו שלא כדאי לא להגיד את זה יותר מידי כי בעצם זו יכולה להיות חרב מתהפכת. כדאי לו שלא ישתמש הרבה בדבר הזה כי בסופו של דבר זה דבר שיכול להתהפך עליו. אדם צריך להצליח בגלל ההצלחות שלו ולא בגלל גורמים כאלה ואחרים, לא נשלחתי לעזור לא לו ולא לגברת בלוך. נשלחתי לייצר אלטרנטיבה שלטונית. ידעתי לתת את זה עשר שנים בגדול. אין קהילה בבית שמש שלא קיבלה ממני בעין יפה, הכרת הטוב בציבור החרדי זה דבר שהוא ברור ומובן מאליו. לא ציערתי מישהו מגדולי ישראל או חלילה מהרבנים של העיר בית שמש. אחד מגדולי הרבנים הליטאים בבית שמש הגדיר את הקדנציה שלי כתור הזהב של היהדות התורה והחרדית בעיר בית שמש”.

“לכן לא מציע לו להשתמש בטיעונים האלה. לצערי המועמדים האחרים לא יכולים ליצור את אותם הדברים שאני בעצם יודע להעניק, שירות, איכות, חיבור לרבנים ולראשי קהילות, לעשות את מה שדורשים ממך. די אם רק נזכיר את העובדה המרכזית בתקופת כהונתי על בנייתם של השכונות החדשות ברמת בית שמש, לפני הכל היה, ובסיעתא דשמיא על פי בקשת מרנן ורבנן ראש הישיבה הרב שטיינמן, רבי דוד אבוחצירא, מועצת חכמי התורה והגר”ח קנייבסקי – לבנות לציבור החרדי דירות מאחר ולא רצו אותנו בשום עיר בעולם. פתחתי את שערי העיר בית שמש ונתתי ביד רחבה ללא שום מכסות ודברים מהסוג הזה”.

“כאשר קודמי בתפקיד אמר לצערי משפט מאוד קשה “אני אחסום בגופי את הכניסה של החרדים לעיר בית שמש”, אני שמתי נפשי בכפי למרות כל אותם הפגנות שעשו לי. שבעת אלפים התנגדויות שהגישו נגדי, בג”צים שהלכו מולי, מה לא עשו? שתו את דמי בקשית. אמרתי שאני עושה את מה שביקשו ממני גדולי ישראל – לבנות ולבנות ולבנות. אז כך שמבחינתי מהמפורסמות אינם צריכות ראייה. לא צריכים להביא ראיות מה עשינו, כמה פעלנו – חמש מאות כיתות בנינו פה, תלמודי תורה, גני ילדים, הנושא של כביש 38 עם ארבעה מסלולים. אין משהו שבעשר שנים האחרונות לא נגענו בהם, גם לציבור הכללי – אם זה הקניונים, העירייה שהועברה לבניין מפואר, תקצוב של מיליונים שהגשתי להיכל התרבות, אין דבר שבסיעתא דשמיא שלא נגענו בו וממש פעל. אני בא עם קבלה, עם עשייה וניסיון”.

“הדבר הכי חשוב זו אמינות. דבר זה כיום נדרש מאוד מפוליטיקאים כי אנחנו רואים לצערינו שהסכמים מתמוססים, אתה יכול לחתום א ולקבל ב. אלו דברים עצובים כי אם היה מנגנון ששימר על גשרים שקוראים לו הסכם, היום לא בטוח שניתן לקיים אותו. ברגע שאין הסכמים והאנשים לא יודעים לקיים, זה מביא למערבולת בכל הערים כולםן. האפקט של אלעד הופך להיות דומינו בכל עיר ועיר. כל אחד בוחן את עצמו ואומר “אני אחתום איתו היום, לאחר מכן אגיד שהתכוונתי ככה ככה” ויביא מכתב מפה ומכתב משם. אנחנו מאבדים את מנגנון הנאמנות שזהו דבר חמור ביותר”.

“במשך 25 שנים בעירייה מעולך לא הבטחתי דבר שלא יכולתי לקיים ומעולם לא הפרתי הבטחה. את זה כולם יודעים. אחד הדברים שמציינים אותי בכל מקום הוא שהלכתי עד הסוף באש ובמים כשהבטחתי למישהו משהו. אני חושב שזהו הדרך של אדם שליח ציבור, כי בסופו של דבר אתה מאבד את האמינות שלך אם אין לך את המנגנון הבסיסי שזה כבוד עצמי של קיום הבטחות. זה א ב”.


“לחם, לחם”: ח”כ אבוטבול שלף פרוסות לחם ונפנף בהם במליאה לאור המצב הכלכלי הקשה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חילונים או דת”לים יתמכו בך?

“יש שם קבוצות שלא חתמו עדיין עם אף אחד. אנחנו מקיימים משא ומתן עם כולם, סדר היום שלי הוא מאוד מאוד צפוף, אני לא אומר נואש. אני ישן 3-4 שעות ביממה ונפגש עם כולם. הציונות הדתית לא כולה סגורה עם מועמד אחד, יש פלחים וחלקים שעדיין לא סגרו כלום, אותו דבר גם כן בליכוד. יש כמובן את החסידויות שלא מחוברות להסכם. רבים אומרים שיצביעו אולי למפלגה אחרת אבל לראשות יצביעו לי. הגעגועים העזים חוזרים ואף אחד לא יכול לבוא להשמיץ שלא עשיתי או לא נתתי. כל קהילה שרק ביקשה קיבלה, כך שאין פה מצב שכאלו קיפחתי איזה מישהו”.

“אני בטוח שבעזרת השם הגעגועים יתורגמו בסופו של יום בקלפי להצבעה, פחות נדבר את זה ברחוב, פחות נדבר על זה ברשות הרבים, אני גם לא בא לצעוק את זה כי בעצם אני שורף את עצמי. אנחנו מכירים הרי את המנגנון ששניה אחרי שמישהו חשוב או מכובד יבוא ויגיד שאני תומך במשה אבוטבול אז כל החיצים והלחצים יופנו אליו. אני אומר לכולם, אל תשימו לי שלטים, אל תשימו כלום. רק שלט קטן בתוך המעטפה בצבע צהוב ייתן לכם את מה שאתם כ”כ רוצים”.

יהיו אשכנזים שיתמכו בך?

“בוודאי. אני לא בא עכשיו להורות ולשנות את דפוסי ההצבעה, אני לא הולך חלילה נגד גדולי ישראל, אבל תמיד ישנם כאלה ואחרים שחשים, גם בגלל הוראת רבותיהם, שבמקרה שיש הכרת הטוב כזו או אחרת, אז מביעים בצורה כזו או אחרת תמיכה. אני לא מקעקע שם בתוך הציבור ולא הולך לעשות שם כנסים ודברים מהסוג הזה, רק כשבאים לך אנשים ואומרים לך “אדוני, בזכותך כרה”ע יש לנו קורת גג”, מדובר באלפים ורבבות שקיבלו קורת גג ויש להם הכרת הטוב, זה פורץ, זה ספונטני, זה לא דבר שאני צריך לצעוק ברחובות. אנשים מבינים את זה, שומעים וחלק גם כן רוצים חוויה מתקנת על מה שגדולי ישראל מכל החוגים אמרו אז להצביע למשה אבוטבול, גם מועצת חכמי התורה של ש”ס, גם של דגל התורה ואגודת ישראל, גם של הפלג וגם ר’ חיים והגר”ש כהן הגיעו ממרום גילם לבית שמש ואמרו “משה אבוטבול”, ולצערינו היה מה שהיה, לא נכנס לפרטים אבל היו כאלה שהלכו ועשו דין לעצמם, ובהפרש קטן של 250 קולת הגיעו להפסד של 5 שנים שאנחנו עד היום כועסים וזועמים”.


ראש הממשלה נתניהו ואבוטבול בטקס חתימה על הסכם לבניית אלפי דירות חדשות בשכונה החרדית רמת בית שמש, ב-2017. צילום הדס פרוש/FLASH90

“דין לעצמם הכוונה שהקשיבו לעצמם ולא לגדולי ישראל. ברגע שלא מקשיבים לגדולי הדור, רואים את התוצאות כמו בבית שמש. זה כאב לכולם, כאב גם לי. המכתבים, המיילים, הבקשות סליחה וכו’, לא הפסיקו להגיע. אני לקחתי את זה כאירוע שאני מאחוריו, אבל הציבור צמא, מתגעגע ורוצה לחזור ולעשות חוויה מתקנת ולתקן את מה שאז נמנע ממנו – לקבל את מועמדם של כל גדולי ישראל מכל החוגים. לא היה מועמד כזה בשום מקום בארץ ובזמנו היו דברים של הפתעות, עם הבחירות השניות כאשר הגאון הגדול הרב וואזנר ש70 שנה לא אמר להצביע לשום מקום, אבל בזמנו כשהיו הבחירות הכפולות בבית שמש, הוא קרא להצביע כהכרת הטוב למשה אבוטבול, כלומר ערך של הכרת הטוב והסכנה שנהפוך להיות שוליים בחברה ובית שמש, הביא את גדולי ישראל לצאת מגדרם ולפעול למעני. אני מאמין שבעזרת השם, גם פה יהיו הפתעות לטובה, איך זה יהיה אינני יודע, אבל יש סיבה ויש מסובב. אני מאמין שהדברים יסתיימו בצורה הטובה ביותר ללא שום מחלוקת ומריבות מיותרות”.

תבנה ממ”חים בעיר?

“אני עונה בצורה הברורה ביותר. גם כשהייתי ראש עיר, מבחינת שירות חינוך כל אחד קיבל את מה שהוא רצה, נקודה. לא צריך להרחיב, אבל דבר אחד בטוח אם ידעתי לעזור גם לכאלה שבכלל לא מצביעים עבורי, אז אין שום סיבה לא לפתור לכולם משום שעברנו את הכל. אני פותר לכולם, לא כולם באותה דרגה, יש רשתות, יש את המוכשר, יש זרמים רבים בתוך מערכות החינוך. כמו שאני שעוזר לממלכתי ולממלכתי דתי, אין שום סיבה שלא אעזור לכולם. אני לא נכנס עכשיו פה לאופן התקצוב, אני יכול רק לגלות שכאשר היה חוק נהרי עבור סוג מסוים של רשתות, אני נתתי לכולם. אמרתי שאני לא מתעסק בהורים של התלמידים, אני מתעסק בתלמידים שצריכים להיות שוויוניים ולקבל את הכל”.


שר הפנים דאז אריה דרעי עם אבוטבול בביקורו בית שמש ב-2016. צילום: יעקב לדרמן/פלאש90

“זו דרכי, כולם מכירים אותי, אני לא צריך להתנצל. הוכחתי את עצמי כולל בהקמת בתי ספר לכל מיני מגזרים, כמו למשל לתת סיוע לבית הספר של דוברי האנגלית, כולל בתי ספר לחינוך מיוחד שבניתי להם בניינים, עזרתי להם כי המגמה שלי היא ברורה – עם חינוך לא משחקים כי חינוך זה דבר כל כך קדוש ומכובד. דבר אחד בטוח, לא קיפחתי מעולם בחינוך ואין שום סיבה שאשנה את דרכי משום שבסך הכל האמת היא שמעולם לא נדרשתי לדברים מהסוג הזה. אף אחד לא פנה אלי וביקש בא תעזור לזה וכו’, נתנו לכולם בעין יפה כי זו דרכי ואני לא הולך להשתנות בעקבות כך שעליתי לגדולה כביכול או דברים מהסוג הזה”.

אם לא תיבחר לרה”ע, תחזור להיות חבר כנסת?

“אנשים לא צריכים אותי לא כסגן ולא כחבר מועצת עיר, יש ידיעות ברורות מה מצפים ממני. אני כיום נמצא כחבר כנסת, כסגן שר החקלאות, אני ממשיך להישאר בתפקיד הזה עד לבחירתי כראש עיר שאז עלי, תוך 48 שעות, לקבל מכתב מהיועצת המשפטית לממשלה שעלי לבחור – או שאני בראשות העיר בית שמש או שאני ממשיך במסלול הקודם כסגן שר החקלאות וחבר כנסת. ברור שברגע שאני אבחר כראש עיר, אפרד מאותו תפקיד שהייתי בו, אומנם לא הרבה, אבל עשיתי בו הרבה דברים טובים. אני חושב שכפי שצפיתי בוויכוח מאוד סוער בין שר החקלאות לדרעי על כך שכביכול נלקחתי מהשר אבי דיכטר לצורך הנושא העירו, אבל אריה הרגיע אותו והסביר לו שזה לא היה משהו מתוכנן ואמר לו בהלצה “אל תדאג, אם תתקע בלי סגן אבוא להיות הסגן שלך”. אריה כשיר היום להיות גם שר, גם סגן, מה שהוא רוצה. הבעיה שהוא לא רוצה, זה הכאב שלנו וההפסד שלנו”.

עצם זה שאתה לא מתפטר אולי מראה שהריצה שלך לא רצינית?

“אני לא צריך להוכיח רצינות, אבל דבר אחד בטוח – מאז שעדכנתי את השר דיכטר, כמעט את כל הפגישות והסיורים שעשינו, מלבד דברים קריטיים שנקבעו, נדחו לאחר הבחירות, בהנחה שאם אני חוזר למשרד אני ממשיך באותה הנקודה. ואם לא, מי שיבוא אחרי בעזרת השם בחפיפה שאתן לו, אראה לו בדיוק מה עשינו. מכיוון שאני חדור מטרה בניצחון, אני לא עוסק ב”אם” כי אנחנו עובדים על ניצחון בסיבוב ראשון בצורה מכובדת, וכמובן לשתף אלי לקואליציה כמה שיותר גורמים מכלל המפלגות כמו שעשיתי בעבר. תמיד הייתה לי קואליציה מקיר לקיר, זו דרכי. אני מכבד את כולם, זה סוד ההצלחה שלי ולא הייתה לי מפלגה שלא חוברה ולא קיבלה מה שהיא רצתה ולכן ברגע שעלתה המועמדות שלי אנשים לא יוזמים “שבעה”, נגדיר זאת בעדינות. הם מאוד מרוצים, הם אומרים שיש פה אלטרנטיבה מאוד דרוכה, אלטרנטיבה שחיו איתה ולא “הגיע לשכונה בחור חדש”. הם יודעים בדיוק מי אני, הם מכירים אותי היטב”.


כנס בחירות ראשון לפני מספר שבועות בבית שמש

לפני ההכרזה על ההתמודדות שלך, היו מגעים עם עליזה בלוך?

“כמו בכל דבר, היו צדדים לכאן ולשם. היו רבים שרצו לתמוך בבלוך, היו ששללו את זה, ובסופו של דבר ש”ס החליטה שלא ניתן להיות בצד הזה שתומכים בה משיקולים כאלה ואחרים. האלטרנטיבה שלי משמשת כר נרחב לכאלה שלא רצו להגיע לאותם מחוזות של בלוך, עכשיו מרגישים לכתחילה, מישהו “משלנו”, תורני, חרדי, וזה נתן להם אלטרנטיבה טובה מול כל מיני אפשריות אחרות”.

נדבר על אלעד. מה יש לך לומר על הפרת ההסכם של דגל התורה?

“זה דבר שיכול לגרום נזק מתמשך גם באמון שלנו כפולטיקאים, שגם ככה לא מחבבים אותם בציבור הכללי, ועכשיו זה יהפוך לסלנג “חתימה של פולטיקאי”. אסור שיהיה דבר כזה, תמיד, אנחנו עסקני ציבור, היינו מובדלים מהעסקנים הכלליים ויודעים שאצלינו מילה זו מילה ונשכבים על הגדר כדי לקיים חתימה, וברגע שיש כאן הסכם חתום וברור שחתומים עליו דגל התורה, והם לא מקיימים אותו, לדעתי הזנק הוא לא רק עכשיו, אלא לדורות כי פשוט לא יהיה שייך לעשות הסכמים. במקום מסויים ירצו לעשות רוטציה וכדומה, כל אדם שיחתום יאמר “אולי לא יקיימו לי את ההסכם”, המנגון הזה שמילה הופכת להיות דלה וזולה, זה דבר מאוד מסוכן בחיים הפוליטיים כי אין לנו הרבה ערובות”.

“בדברים רבים בית המשפט לא יכול לכפות עליך רוטציה למשל שסוכמה. בית המשפט לא מתעסק בזה ואומר “אדוני, זה הסכם פוליטי, לא מתעסק בזה”. עד היום זה היה על ידי זה שאתה בא ועושה הסכם וידעו לכבד אותו ולא היו צריכים את בהי”מ, היום איך ניתן להניע ולקדם את העגלה הפוליטית. צריך הסכמים, אם אין הסכם של חלוקה צודקת כזו או אחרת, לעולם לא תוכל לדרוש את הדרישות שלך”.

בדגל יענו כי זו הוראה של הגר”ד לנדו ולא שלהם

“תעבור לשאלה הבאה. אני בחיים לא דיברתי מילה אחת על גדולי ישראל, אני מדבר אך ורק כלפי פולטיקאים שצריכים למנוע את עצמם מלהיכנס לבוץ מן הסוג הזה. נכנסו לבוץ? תפתרו את זה איך שמנקים את הלכלוך. עפר אני תחת כפות רגלי גדולי ישראל מכל החוגים ולא אדבר עליהם. מי שחתם באלעד, הוא צריך לענות על השאלות הקשות שהצגת”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

13 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

משה
ראש הער הבא של בית שמש

נבואה ניתנה ל….

איך אפשר להיות ראש עיר בלי לדעת חשבון ב2013 דגל קיבלה 4 נציגים למועצה וש”ס 3 ועדיין הם 2 אז אפ’ מדגל הם חצי ומכל יהדו”ת רבע אז איך אתם הכי גדולים
אתה מדבר על הפרת הסכם ולא רוצה לדבר על ר’ דב שכולם יודעים ור’ דב כתב מפורש שהכל החלטה שלו

חצוף
הכרעה באלעד הוא של גדול מרן רבינו הגר”ד לנדו שליט”א
מגיע עסקן ותוקף הכרעה של גדול הדור.
זה רק סיבה למה לא לבחור אבוטבול

אין מילה אחת נגד רבנים. הוא אומר שאם הסכם הוא דבר פריך באופן שיש דברים שיכולים לנטרל אותו. אז מלכתחילה אין משמעות לעריכת הסכמים.

מה שלא נעים, אומרים שגדול הדור אמר. משפחתי ליטאית באלעד, ואין לנו מצפון להצביע לפרוש.

משה אבוטבול אדם ישר ועניו מאין כמותו האדם האמיתי שהכי מתאים לראש העיר בית שמש
אפי שאני מי-ם.

משה אבוטבול
הבן אדם הנכון להיות ראש העיר בית שמש
ולא גרינברג שאין לו מה למכור, ורק בגלל שהוא מקושר לגפני אז הוא נתן לו גו’ב

לא הבנתי זה מחלוקת ביו הגדולים והוא סובר כמו מרן הגרמ’’צ ברגמן ומרן הגר’’ד כהן

הרב משה אבוטבול – נציגם של גדולי ישראל ונציגו של מקים עולה של תורה הגדול ביותר שהיה אי פעם הרב אריה דרעי – לך בכחך זה והושעת את בית שמש…

הסיכוי היחיד שבבית שמש יהיה ראש עיר עם זקן, הוא אם בלוך תשתה מהיין של ההבדלה.

הסיכוי היחיד שבבית שמש יהיה ראש עיר בלי זקן זה אם גרינברג יזכה בראשות העיר
עליזה בכלל לא רלוונטית יש לה אולי 25% מאחוריה והיא לא תעלה אפילו לסיבוב שני

ודרעי שנחשב לאדם פיקח, מה ראה לשטות זו?
למה שאנשים יבחרו בו אחרי שהתאכזבו ממנו?
עיקר התרומה של אבוטבול הייתה שהוא האציל סמכויות למונטג שתכנן ובנה ובנה ובנה, כולם יודעים שראש העיר בפועל היה מונטג- שהוא תותח בסדר גודל, אבל לצד הבנייה המאסיבית בעיר היו כשלים ,גם… בסדר גודל ועדיף לא לדבר על מה שהיה. לכן אני לא מבין מאיפה הביטחון שלו שהוא הולך לנצח….

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
מטוס-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
סאווראן הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
לב יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture