“את הצעדים הראשונים במפתנו של עולם החינוך, צעדתי לפני כשמונה עשרה שנים”, פותח הרב סירוטה צוהר אישי, כשאנו שואלים אותו על המוניטין הרב שצבר ושהביא אותו למעמדו החינוכי הרם בו הוא נמצא כיום, “מוניתי אז כמלמד ומחנך בכיתה הגבוהה, מכינה לישיבה קטנה, באחד מתלמודי-התורה. במקביל מינו אותי גם כאחראי החינוכי על ישיבות הערב לתלמידים ובני נוער בחסידות אליה אני משתייך, חצר הקודש באיאן המעטירה”, וכבר בתחילת הדרך הוא הרגיש דחיפה עצומה לבנות נפשות, “הרגשתי צורך גדול לסייע לתלמידים מתקשים ולהביא כל נער אל ההצלחה. מצאתי מסילות לליבם ומצאתי גם את עולם החינוך המקצועי. התחלתי להשתלם וללמוד את כל סוגי השיטות החינוכיות הרווחות, בהשקעה מרובה, גם כספית ובעיקר בהקדשת אין-ספור שעות”.
מהר מאד היה מי שזיהה את היכולות החינוכיות העוצמתיות והמדויקות שלו והוא שודרג והחל לכהן כמנהל חינוכי בתלמוד-תורה נחשב, תוך כדי שהוא צובר ניסיון מול מאות ואלפי תלמידים. “המשכתי כל הזמן להתמקצע בגישות חינוכיות וטיפוליות נוספות בדגש על הנחיית הורים מעמיקה. כשהמטרה היתה: שאוכל לייעץ ולסייע לכל הורה הפונה אליי, בכל בעיה שלא תהיה”, שמו החינוכי והפדגוגי הטוב זלג מהר מאד מחוץ לכותלי תלמוד-התורה ותור ארוך של הורים, מכל החוגים והסוגים, החל להתדפק על דלתותיו החינוכיות.
כיום הרב סירוטה, עם 18 שנות ניסיון עשיר, מכהן כמנהל חינוכי ופדגוגי בשני תלמודי-תורה רבתיים בירושלים ובבית-שמש, לצד ליווי שוטף ומקצועי של תלמודי-תורה נוספים. וכל רגע פנוי מוקדש להנחיית הורים. “סיפוק עצום אני מקבל כשאני רואה, בכל פעם מחדש, כיצד הורים שהגיעו אליי מיואשים או מתוסכלים, או גם וגם; יוצאים לדרך חיים מחודשת, חיים של אושר ואווירה טובה בבית. חיים של נחת יהודית אמיתית!” הוא מסכם.
הנחייה ב-2 מפגשים!
אנחנו רוצים לגעת בנושא לשמו התיישבנו. הבשורה שמלהיבה את עולם החינוך וההורות: האפשרות להנחיית הורים נכונה ב-2 פגישות. האמנם?!
הרב סירוטה מתחיל דווקא בפירוט הבעיה לפני שהוא מציע את הפתרון המהדהד. “רבים מאד-מאד הם ההורים המתמודדים עם התנהגות מאתגרת מצד צאצאיהם. מי בהתמודדות קלילה יותר ומי בהתמודדות מאתגרת ממש. יש לא מעט מהם שמרגישים בנקודת שבירה, ובליבם (או אפילו בפיהם המלא) הם אומרים ‘אי אפשר להמשיך כך..’ ‘המצב בלתי נסבל…’ ולמרות זאת הם נמנעים מלהגיע לאנשי חינוך מקצועיים ולמצוא את הפתרון הנכון והדרור לכל מצוקותיהם החינוכיות. אין להם את הכוח להיכנס לתהליך ארוך ומייגע של הדרכת והנחיית הורים”.
אפשר להבין את ההורים הללו –
הם עמוסים בטרדות היום-יום התופסות את כל שעות היממה וכמעט בלתי אפשרי עבורם למצוא את הזמן, הפניות הנכונה ואת כוחות הנפש הנדרשים כדי להתחיל תהליך שכזה. התוצאה העגומה היא… שהם מעדיפים להמשיך לסבול בשקט.
זו הבעיה. הפתרון, כפי שכבר הבנתם, נמצא בידיו האמונות של הרב סירוטה.
“משראיתי את המצב השורר, את ההורים הנמנעים מלעלות על מסלול החיים הנוחים. הבנתי שהדור שלנו, דור האינסטנט, זקוק לפתרון משלו – מקצועי ונכון, אבל מהיר ככל הניתן”, ישב הרב סירוטה ימים ולילות, חודשים וגם עונות, עד שהצליח לזקק את כל הידע הרב והניסיון העשיר לכדי פיצוח שיטה חדשנית וראשונית. “הצלחתי, בסייעתא דשמיא, להגיע לשיטה שמאפשרת הנחיית הורים ופתרון (כמעט) כל בעיה אפשרית ואתגר, גם מורכב מאד, באמצעות שני מפגשים מדויקים מאד, פרטניים ומקצועיים, בהם אני נפגש עם ההורים. במהלך הפגישות אנחנו מצליחים להניח את האצבע על נקודות התורפה החינוכיות ולגבש בצורה מסודרת, תהליך מהיר וזורם לבית שהשלווה בו היא חלק מהחמצן”.
וזה באמת עובד. עובדה – מאות רבות של זוגות הורים כבר ‘נושעו’ באמצעות ההנחיה המדויקת והממורכזת.
לספור על יד אחת
ומה עם מגיעים אליך הורים ל-2 הפגישות המקצועיות, ועדיין ממשיכים להתמודד עם הבעיה בבית פנימה?
לפי תגובת פניו של הרב סירוטה, אנחנו מבינים שמדובר במקרים רחוקים מאד, בודדים וספורים. “מתוך מאות הורים שזכיתי ללוות בשיטה הייחודית, אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את ההורים שהיו זקוקים להמשך ליווי או פגישה נוספת (אותה הם קיבלו כמובן, ללא תשלום נוסף ובחפץ לב). ועוד תישאר לי אצבע אחת מיותרת…” הוא אומר. ומציין “קורה לעתים רחוקות שההורים פוגשים שאלות נוספות בהמשך הדרך – בדרך כלל כשהם מרגישים שהם זקוקים להכוונה נוספת כיצד ליישם בבית פנימה את ההדרכה אש קיבלו. במקרה כזה, אני כמובן זמין טלפונית בחפץ לב. אבל, כאמור, המקרים האלה הם כמעט לא שכיחים. מאות רבות של הורים מצאו את אשר ביקשה נפשם והשיגו את השלום והשלווה בבית, את המשמעת ואת ההכוונה החינוכית הנכונה, באמצעות שתי פגישות בלבד!”, מסכם הרב סירוטה.
הצצה חיה לקליניקה
כיצד נראות הפגישות הללו, בפועל? והאם הן מוגבלות בזמן?
“פונים אל המזכירות ומזמינים תור לשתי פגישות… ואגב, הן אורכות בדרך כלל כשעה ומחצה, אבל הן לא מוגבלות בזמן ונמשכות כפי הצורך. אין אצלי את המושג שאני מביט על השעון ואומר להורים… זהו, כבר מאוחר. אני שותף פעיל ומלא להצלחה המיוחלת שלהם”.
ולגבי הפגישות עצמן, מתאר הרב סירוטה בתמצות:
במהלך הפגישה הראשונה אנחנו עורכים היכרות עם הבעיה, האתגר או ההתמודדות שבבית פנימה. לאחר האבחון המדויק שמציף את שורש ההתמודדות ומעלה אותה על השולחן; אנחנו חופרים פנימה כדי למצוא את המניעים והדחפים אשר יוצרים את הבעיה בהתנהגותם של הילדים או של הילד הספציפי בשלו הגיעו ההורים לשולחני. וכשמגיעים להבנה הזאת – חצי בעיה כבר נפתרה. כעת קל להורים שכבר מתצפתים על שורשי הבעיה, לדעת כיצד להתחיל להשפיע על בחירותיו של הילד, באמצעות הנחייה מדויקת ומותאמת אישית אותה הם מקבלים – גם בצורה כתובה וסדורה.
כעבור זמן קצר, ההורים מגיעים לפגישה השנייה.
הפגישה השנייה היא כבר יותר פרקטית והיא מתמקדת בהצבת גבולות, ביצירת אווירה סמכותית בבית תוך כדי הטלת משמעת נכונה ויעילה. אנחנו לומדים כיצד למגר את התופעות השליליות בקרב הצאצאים (חוצפה, מרדנות, מריבות, חוסר משמעת, חוסר ביצוע הוראות ומטלות, והרשימה עוד ארוכה). אנחנו לומדים כיצד לקבל ילדים ממושמעים ומחונכים, משתפי פעולה ורגועים. וגם כאן, ההורים מקבלים סיכום ברור לחיים טובים ומאושרים.
מה אומר לכם? נשמע כמו חלום… שמתגשם – – –
להגשמת החלום לחצו כאן >>>
או בטלפון: 02-500-2039