התוכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית בפריסה ארצית ושיפור תנאי עובדי התחבורה הציבורית עולה שלב: הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה היום (יום ב’) את תת”ל 131, התוכנית לתשתית לאומית לתכנון והקמה של מבני מנוחה, תפעול ומנהלה לנהגים בכ-310 מסופי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ. המבנים מיועדים לשרת 18 אלף נהגים ויוכלו להיבנות בפרק זמן קצר.
התוכנית, שאותה יזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב מקודמת על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, ונועדה לספק מענה למחסור במבנים לנהגים, אשר השפיע לרעה על תנאי העבודה של הנהגים ועל איכות השירות לציבור. הקמת המבנים שאושרו היום תספק לנהגים תנאי עבודה נאותים ומקום להתרעננות ומנוחה בין הנסיעות, ובכך תשפר את איכות השירות ואת הבטיחות בתחבורה הציבורית. שיפור תנאי העבודה של הנהגים צפוי למשוך עובדים חדשים לענף אשר סובל ממחסור בכוח אדם.
השרה רגב: “קידום התחבורה הציבורית הוא יעד לאומי וחלק מחזון התחבורה שאני מקדמת מיום כניסתי לתפקיד. האוטובוסים מהווים מרכיב מרכזי במערך התחבורה הציבורית, אך כדי שהם יוכלו להציע חלופה אטרקטיבית לרכב הפרטי, עליהם לספק לנוסע שירות אמין ואיכותי בתדירות גבוהה. לשם כך משרדנו פועל בהתמדה לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, לתנאי שכר הולמים ולהבטחת בטיחות הנהגים מפני אלימות. ההחלטה שהעברנו היום, על הקמת מאות מבני מנוחה והתרעננות בכל הארץ, היא צעד נוסף לעידוד המעבר לתחבורה ציבורית יעילה, מהירה וירוקה, ולהשארת הרכב הפרטי בבית במטרה להפחית את עומסי התנועה בכבישים.”
תת”ל 131 היא חלק מתוכנית אסטרטגית נרחבת של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה הציבורית באמצעות חברת נתיבי איילון, להסדרה סטטוטורית ולהקמת תשתיות תחבורה ציבורית איכותית בכל רחבי הארץ, שנועדו להרחיב ולשפר משמעותית את השירות ואת השימוש בתחבורה ציבורית.
התוכנית האסטרטגית כוללת הסדרה ובנייה של מאות מסופי תחבורה חדישים, פיתוח חניונים ושדרוג תחנות מרכזיות, בדגש על תשתיות לאוטובוסים חשמליים. משרד התחבורה שואף להעביר עד שנת 2026 את מרבית הצי העירוני להטענה חשמלית ונקייה.
במרבית מתקני התחבורה הציבורית אין כיום תכנית מפורטת מאושרת המאפשרת להקים מבנים תפעוליים לרווחת הנהגים, שישמשו למנוחה, שירותים, מנהלה ותפעול המסוף. בחלק מהמתקנים פועלים פתרונות מאולתרים ובחלקם לא ניתנו פתרונות כלשהם. מצב זה פוגע בעבודת נהגי התחבורה הציבורית, המבלים שעות רבות בכבישים העמוסים, וכך מפחית את האטרקטיביות של המקצוע ותורם למחסור בנהגים, שאינו מאפשר לספק שירות איכותי בתדירות גבוהה.
תת”ל 131 שאושרה היום, מתבססת על ייעודי קרקע מאושרים, ואינה כוללת שינוי ייעודי קרקע. התכנית מקצה זכויות להקמת מבנים אלה בכ-310 מסופי תחבורה ברחבי הארץ ותאפשר את הקמתם של מאות המבנים הנחוצים בטווח זמן קצר.
מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “ההחלטה שעברה היום מאפשרת לנו לקדם באופן מיידי תהליכי תכנון והקמה של מאות מבנים במסופי התחבורה בכל רחבי הארץ, שישדרגו את תנאי העבודה של נהגי האוטובוסים ללא הכר. רווחת הנהג משפיעה באופן ישיר על איכות השירות שאותו הוא מספק לנוסעים, כמו גם על בטיחות הנסיעה. המטרה: חווית נסיעה טובה ומהנה יותר, שתשכנע עוד ועוד נהגים להעדיף את התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי. כי זה העתיד – ואין דרך אחרת.”
הגיע הזמן ברכה והצלחה אמן
קשקוש של פוליטיקאית בגרוש,עוד לפני 4 שנים בזמן שהקמנו את ארגון הנהגים הגשנו מספר נקודות שחייבים לשפר משרד התחבורה התנגד ושם מקלות בנושא,היום היא מקדמת מהלך עקב הקירבה להסתדרות הלאומית…זה קשקוש בשיפור התנאים,איפה תנאי התעסוקה איפה טכוגרף דיגיטלי ועוד נושאים שבאמת ישפרו את תנאי הנהגים,איפה? לא יקודמו בגלל חברי מרכז ליכוד שחלקם בעלי חברות ובעלי אינטרס בענף האוטובוסים.
אכן הגיע הזמן שיהיו תנאים אנושיים לכלל נהגי האוטובוס כולל הפרטיים.כמו כן צריך להפוך זאת למקצוע כולל השתלמויות.בהצלחה
שטויות משרד התחבורה לא מעניין אותו מנהגים עובדה מסוף בית חולים תל השומר. אין חניות כל ההפסקה של עשר דקות שיש בין הנסיעות מבוזבזות על המתנה לחמנייה ואם כבר מוצאים חנייה אז גם עלולים לקבל דוח משטרה או דוח עירייה בגלל שהמקום לא מיועד לחניית אוטובוסים אבל מה כל פעם מוסיפים שם יותר קווים עוד ועוד קווים ולנהג אף אחד לא דואג וכשבאים להתלונן התשובה זה מה יש דוחות חנייה עליכם אז על מה אתם מדברים לא יודע ועד שהרעיון יצא לדרך ויתגשם עוד עשר שנים אולי
משכורת מבישה….לא מייצגת את גודל האחריות והקושי של העבודה….קשקושים וחירטוטים
מה שמעניין הנהג היום זה התעריף והמשכורת
כנראה שהיא גילתה שנהגי אגד הם חברי ליכוד.
עבריינים. באוטובוסים התקינו צופרים מחוזקים והנהגים עושים בהם שימוש אלים פוגעים בציבור,מבהילים את הנהגים הולכי הרגל .
אני נהג אוטובוס בפ”ת. פ”ת נישכחה ע”י משרד התחבורה. אין מסופים.(בית רבקה, הדר גנים, יוספטל, סגולה.) נהגי אוטובוס מקבלים דו”ח, כי אין איפה לחנות בהפסקה. אז תפסיקו לשקר לציבור. צבעו נתיב תחבורה ציבורית מהשוק של פ”ת ועד גהה.אבל אף אחד לא אוכף את זה. חבל על הכסף…
משכורת נמוכה, עבודה מפרכת,שומר נפשו ירחק …
תשפרי גם את התנאים של המבקרים באוטובוס
רגב לכי הביתה!!!!!! את לא יודעת מה את עושה
איזה מבנה מנוחה אין זמן הפסקה לנהגים אין להם זמן מנוחה עובדים כמו חמורים ולאך אחד לא אכפת
אין זמן לנוח, מה יעזור לי חדר מנוחה, חניה לחפש בלתי אפשרי פוגע בזמן, אז מעדיף לנוח באוטובוס כבר