מגה-פרויקט נוסף יוצא לדרך. הממשלה אישרה היום (יום א’) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. הכביש החדש, באמצעות חברת חוצה ישראל, יקצר את המרחק בין יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את עומסי התנועה בכבישים הקיימים.
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה. עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.
הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.
דמיה של מחלף אבליים, קרדיט: ינון תכנון יעוץ ומחקר
הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.
התוכניות שאושרו בממשלה (תמ”א 31/א/8, תמ”א 31/א/1/9) מאפשרות לחברת חוצה ישראל להתחיל את העבודות האינפרא 1 כבר בשנה הבאה. פתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028.
נזכיר, כי שבע קבוצות מובילות עברו את הליך המיון המוקדם (PQ) כחלק ממכרז בראשות ועדת בין-משרדית בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, שכללה את משרדי התחבורה, האוצר חברת חוצה ישראל וחברת ענבל. המכרז המלא צפוי להתפרסם בקרוב.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב: “חזון חיזוק הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ שעליו הכרזתי עם כניסתי לתפקיד הולך ומתקדם, ובקצב מואץ. הממשלה אישרה היום את תוכניות הכביש, תקציבי התכנון וקידום הזמינות. עם השלמת הכביש, בתוך ארבע שנים מהיום, יוכלו תושבי עכו, נהריה וכל יישובי הצפון להגיע בנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים, מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ. באזור הצפון שורר עדיין מצב לוחמה והחיים מתנהלים בו בצל איומים ביטחוניים ממשיים. עם זאת, הוכחנו בחודשים האחרונים כי דבר לא יעצור אותנו, וכל הפרויקטים התחבורתיים ברחבי הארץ מתקדמים כסדרם. נמשיך לעבוד ולהשקיע בידיעה שהשקט יחזור לצפון, המפונים ישובו לבתיהם וחיילינו הגיבורים יחזרו למשפחותיהם”.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״הרחבת כביש 6 היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. הרחבת כביש שש היא בעלת משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. התקדמות הפרוייקט בעת הזו ומעבירה מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל”.
מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “החלטת הממשלה מהיום, המאפשרת תחילת ביצוע של הארכת כביש 6 צפונה, היא דוגמה נוספת לקצב המהיר שבו אנו מזיזים דברים ומקדמים מגה-פרויקטים במשרד התחבורה. אנחנו יוצאים למכרז בקרוב, במטרה להכריז על הזוכה ולהתחיל בעבודות כבר בשנה הקרובה. כל זה קורה במסגרת מחויבותנו העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, כחלק מחזון שרת התחבורה לחיבור ישראל. נמשיך לקצר תהליכים ולהאיץ את פיתוחה של מדינת ישראל, מצפונה ועד דרומה”.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: “דווקא בתקופה זו, קידום פרויקטי תשתית לאומיים הוא חיוני להתאוששות וצמיחת המשק, ושיטת ה-PPP מאפשרת לקדם פרויקטים אלו, ללא העמדת מקורות תקציביים בשנים הקרובות. אנו נמשיך ונקדם פרויקטי PPP נוספים לטובת כלכלת מדינת ישראל בתחומי התחבורה, אנרגיה, מים פסולת, בינוי ועוד״.
מנכ”ל חוצה ישראל, דן שנבך: “שלב נוסף בפרויקט הלאומי המשמעותי, הארכת כביש 6, שיחבר את הצפון למרכז הארץ. כביש 6 הינו עורק תחבורתי ראשי במדינת ישראל, והארכתו תהווה מנוף כלכלי תעסוקתי אזורי וכן תביא להפחתה משמעותית בגודשי התנועה, על ידי חיבור תחבורתי רצוף ויעיל”.
מירי רגב איפה את והחברה שלך מירב מיכאלי 20 שנה לחכות לכביש זו לא גאווה גדולה זו תעודת עניות.
מה עשתה מיכאלי כשהיתה שרה?מירי רגב עושה וכם השר הקודם עשה
רואים מהפך ענק בתשתיות התחבורה מאז חזרתה של כבוד השרה מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה
מיותר. עדיף להמשיך את כביש 90 בערבה או כביש 25 מדימונה לצומת הערבה
15 שנים שאני קורא בכל שנתיים שאושרה התוכניל להארכת כביש 6 צפונה, וכלום לא השתנה. עוד כתבת בולשיט
כביש מלא באלימות סיוט לנסוע משאיות ובני דודים שנוסעים כמו מטורפים
ועוד לשלם על הסיוט הזה
מדינה תאגידית עושקת גוזלת חזירה שגוזרת סרטים על חשבוננו האזרחים
כמובן כתושב נהריה מברך על ההחלטה.
ואיך אפשר בלי השגות
א.מדוע תושבי פריפריית הצפון הכי דפוקים
במדינת ישראל. בדרום כביש 6 מג’דרה
הינו ללא תשלום למרות שאורכן פי 4 מחוצה צפון שבתשלום
אם כבר יש תוכנת למה לא לסגור את סיפור הקצה בצומת כברי…עוד כמה ק” מ מסכנים
נו….אנשי הצפון שיסבלו…שיגידו תודה וישתקו
בקיצור הטמטום חוגג….
נא לסיים בבירות
כל כך דואגים לפריפריה וכל כך משבחים את משרד התחבורה אבל כל הכביש יבנה על חשבון אנשי הפריפריה שירצו לנסוע. ישלמו אגרה .למה לא כמו בדרום שם פתור מאגרה.בקיצור גברת רגב את עוטה נוצות לא לך
עוד כביש שיעשוק את תושבי הצפון. מדובר בכביש אגרה, שהמדינה צריכה לממן. בדיוק כפי שהיא מממנת את הכבישים לירושלים ולת”א.
כביש 6 כבר מזמן הפך להיות כביש לאס וגאס!
לעלות עליו בבוקר זה כמו רולטה ,לא יודעים איפה נתקעים ולכמה זמן.
סיוט של כביש !!
יש מליארדים לכבישים אבל לא לכל האזרחים. לחינוך לטיפול בפגועי השואה שעברנו!! הממשלה הזו מהשטן