בעקבות הודעת חברת תנובה על העלאת מחיריה ב-4.7%, רשת שופרסל מפרסמת היום (חמישי) הודעה ללקוחותיה כי בשל סירובה לעלות את המחירים, ייתכן מחסור במוצרי תנובה – לצד המלצה ללקוחות לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים.
במקביל פורסם בוואלה! כי בכיר בתחום המזון אומר שלשאר רשתות השיווק תנובה עדיין לא העלתה את המחירון, כיוון שאינה יכולה לריב עם כל הרשתות ביחד. תנובה, מצידה, מתעקשת ומסבירה כי העובדה שהיא ממשיכה בינתיים לספק עדיין סחורה לחלק מהרשתות על פי המחיר הישן, אינה מעידה על כוונתה לוותר על העלאת המחיר לכל רשתות השיווק בזמן הקרוב. מתנובה נמסר בתגובה: “החברה מוכרת לפי המחירון החדש, החל מה-22.11.22”
איש התקשורת גיא לרר, שהוביל את חרם הפסטה ואת החרם על התייקרות מוצרי יוניליוור בדגש על הקורנפלקס, יוצא במחאה חדשה והפעם הוא קורא לצרכנים שלא לרכוש גבינה צהובה של חברת תנובה אלא של חברות מתחרות, המוכרות גבינה צהובה בכחצי מחיר.
בפוסט שפרסם כתב לרר, “הם חושבים שנמאס לנו. שנשחקנו. שההתעוררות שלנו זה טרנד חולף. הם צריכים אותנו עייפים ואדישים כדי שיוכלו להמשיך לחלוב לנו את הכיס בתירוצים קלושים. בואו נראה להם שהם טועים”.
“תנובה, חברה ישראלית לשעבר, כיום בבעלות סינית, היא החברה הגדולה בתחום המזון. גם היא מכרה לנו סיפור של אין ברירה, היא חייבת להעלות מחירים. רק שכחה לספר לנו על דיבידנדים שחולקו לסיניים בסך 300 מיליון שקלים רק השנה וכמובן העלאות שכר בכירים, ובקיצור שום דבר שמראה שבאמת כואב להם”.
לדברי לרר, “הבעיה של משק החלב גדולה מתנובה, זה נכון. נדרשים פתרונות ממשלתיים. ביקשנו מהם לחכות עם ההעלאה עד שתוקם ממשלה שתוכל לספק פתרונות. הם סירבו. אתם יודעים למה? כי לא באמת מעניין אותם הפתרון הכולל. מעניין אותם רק הכיס של הבעלים הסיניים שלהם. הם אומרים שאין ברירה. הם תמיד יגידו שאין להם ברירה. גם דיפלומט אמרו שאין להם ברירה. ועכשיו מתפרסמים הדוחות שלהם ומתגלה שלמרות שדחו את עליית המחירים פעמייים – הם עדיין מרוויחים מלא. מלא כסף. אז יש להם ברירה”.
“אלו תמיד יהיו אנחנו שמשלמים את המחיר”.
“תעיפו מבט בהפרשים בין הגבינות המצוינות של המתחרים ולבין עושק הגבנ״צ של תנובה. זה הגיוני? הפעם אנחנו מבקשים להוסיף גם אופציה נוספת, למי שלא רוצה לפגוע בתעשייה הישראלית שמייצרת עבור תנובה. בעצם, אפשר להשפיע רק על הרווחים של הסיניים, בלי לפגוע בתעשייה המקומית. זה פשוט: את רווחי העתק שלה תנובה עושה על המוצרים הארוזים. כמעט כולם נמצאים גם במעדנייה. לא ארוזים, במחיר מפוקח. פשוט גשו למעדנייה, בקשו עמק מפוקחת. זה עולה הרבה פחות. הכסף יגיע יותר לחלבן ופחות לאלו שחולבים אותנו”.
ברה”ב קניתי קילו גבינה צהובה
ב10 דולר
שופרסל בסה”כ מקדמת בצורה הזו את המותג שלה, לא באמת אכפת לה מהלקוחות
יש 100% מס על מכוניות, בחיים לא יהיה לכם כסף לקנות דירה, ואתם עושים חרם על גבינה צהובה. סתומים.
צודק לא קונים דירות😆
יקר מחיר הדירות בישראל
המותג של שופרסל, מה לעשות, לא מגרד בטעם את הגבנ”צ של תנובה.