בארץ

צילום פלסטיני, מתוך הרשתות החברתיות

לא נעים להכיר: “לוחם הקיבה הריקה” שמת והצית את סבב הלחימה

חאדר עדנאן, בכיר הג’יהאד האסלאמי מת בכלא אחרי ששבת רעב, וגרם לפתיחת סבב לחימה נגד ישראל • כאשר נשאל בעבר כיצד הוא מרגיש אחרי 55 ימי שביתת רעב, ענה: “אל תשאל כמה ירדתי במשקל אלא כמה כבוד נוסף לי” • פרופיל
  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח בלי להתפשר - כך עושים את זה

    תוכן מקודם

  • אני אוהב לנהוג, עובד קרוב לבית, והשכר שלי גבוה עם מלא הטבות

    תוכן מקודם

  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

  • חדר אשפוז בתוך הבית: הילדים הקטנים נולדו עם שיתוק מוחין ובעיות נשימה

    תוכן מקודם

  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

השייח’ חאדר עדנאן, מבכירי ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי, מת בכלא בו שהה אחרי 86 ימים בהם שבת רעב. מותו של האיש, שלא עמד במוקד ההתעניינות הישראלית, הביא מיידית לירי רקטות מרצועת עזה, ירי שנמשך במהלך כל היום. מי האיש שמותו היה כל כך חשוב לארגוני הטרור?

כליאתו האחרונה של עדנאן בן ה-44, כמו הקודמות, הייתה בשל חברותו בג’יהאד האיסלאמי ביו”ש, וזו הייתה שביתת הרעב החמישית שלו. שביתות הרעב הקודמות שלו היו בעת שהוחזק במעצר מנהלי, בעוד שהפעם הוא היה עצור עד תום ההליכים לאחר שהוגש כתב אישום נגדו לפיו ביצע עשרות פעילויות ארגוניות וכן נאם נאומים המסיתים ותומכים בארגון עוין. סך הכל, היה כלוא עדנאן 8 שנים מחייו.

חאדר עדנאן ידוע כמי שהטמיע באסירים הביטחוניים את עיקרון שביתות הרעב בכלא הישראלי כדי להשתחרר או לקבל את דרישותיו, ונחשב לגיבור בעיני הפלסטינים. הוא מכונה על-ידם “לוחם הקיבה הריקה”.

עדנאן הפך לסמל פלסטיני כשבעת מעצרו המנהלי בשנת 2012 שבת רעב במשך 66 ימים רצופים. יחד עם התנגדותו ללבוש מדי אסיר וסירובו להיבדק על ידי רופאי שירות בתי הסוהר, הוא הפך למושא הערצה בקרב תומכי הג’יהאד האיסלאמי בשטחים.

בשנת 2015 נעצר עדנאן פעם נוספת, ופתח בשביתת רעב בת 55 ימים אחרי שהוחזק במעצר מנהלי במשך 11 חודשים. לאחר שהושג עמו הסכם במסגרתו הוא יפסיק את שביתתו, הוא שוחרר.

אז, הוא העניק ריאיון בלעדי ל”חדשות 12″ מביתו בג’נין. “אל תשאל כמה ירדתי במשקל אלא כמה כבוד נוסף לי”, אמר בריאיון לאוהד חמו. “חשבתי שאני קרוב למות מות קדושים – לא הסכמתי לקבל טיפול רפואי גם כשמצבי הבריאותי היה קשה מאוד”.

מעניין לציין כי את המעצר הראשון שלו ביצעה דווקא הרשות הפלסטינית. הוא הואשם בהסתה להשלכת אבנים לעבר ראש ממשלת צרפת לשעבר ליונל ז’וספן, שביקר באוניברסיטת ביר זית ב-1998. גם במעצר הזה הוא פתח בשביתת רעב שנמשכה עשרה ימים.

מדוע הוא נעצר הפעם?

כאמור, בניגוד לפעמים קודמות בהם היה עצור במעצר מנהלי, הפעם הוגש נגדו כתב אישום והוא נשאר במעצר עד תום ההליכים. הפרקליטות הגישה נגד עדנאן כתב אישום בגין חברות בהתארגנות בלתי מותרת והסתה לפעולות טרור נגד ישראל, בשנים שקדמו למעצרו.

“הנאשם מוכר כפעיל בכיר ובעל השפעה. הנאשם ביצע פעולות ארגוניות שונות ובהן ביקור ועידוד משפחות אסירי ג’יהאד איסלאמי פלסטיני, ניחום משפחות פעילי ארגון שנפטרו ומתן מגני הוקרה מטעם גא”פ. וכן נשא נשא הנאשם נאומים שונים מטעם הגא”פ”, נכתב.

לפי כתב האישום, בנאום שנשא בניחום אבלים, לאחר ניסיון התנקשות בו שבוצע “על ידי גורם שזהותו לא ידועה”, עדנאן אמר כי “למי שיש מה להגיד נגדנו שיגיד לנו, אולם, קליעים חיים על אנשים לא חמושים זה פחדנות, מי שיש לו נשק חי שיפנה אותו מול הכיבוש ויהרוג”.

בניחום אבלים נוסף, בבית המחבל פארוק סאלמה, שהיה מעורב באירוע הירי בו נהרג לוחם הימ”מ נעם רז הי”ד, עדנאן אמר כי “מהבית הזה נברך את כל בתי השהידים והאסירים, אנחנו מאוחדים בהתקוממות בפני הכיבוש יד ביד. אנחנו בתנועת הג’יהאד האיסלאמי, אצבעותינו נרות בבתי השהידים והאסירים. לא נשלול את זכויותיהם ונשאר בדרך הג’יהאד וההתקוממות תוך שאנו נושאים את הדגל, דגל ההתנגדות. אני בטוח כי הכיבוש זכה לטעום מכוס התרעלה על הרג השהיד המפקד פארוק סלאמה, והיא הפיגוע בסלפית ובפעולות לוחמי הקודש על האדמה הכבושה”.

לדבריו, “הכיבוש חושב שבהריגתו בכיר מפקד פה או מפקד בכיר שם – הוא ישבור את תנועת גא”פ. הוא הרג את בכיר הגא”פ דר’ אלשקאקי והתנועה הזו לא נשברה אלא התקדמה יותר. אנו קוראים כאן היום מג’נין לכל פלסטיני להתאחד יותר. למרבה הצער, יש מי שמנסה לסיים את ההתנגדות בגדה המערבית, בין אם בשכם או בדת. הוא טועה. התגובה על מה שמתרחש היום בג’נין, וההרג הזה והדם הזה – הוא מצבא הכיבוש נגד בני עמינו”.

בטקס קבלת פני אסיר משוחרר שהתקיים בתחילת השנה אמר עדנאן, “בחורינו הלוחמים ותושבינו בכל הזירות, בגדה, בירושלים, בעזה, בפנים פלסטין הכבושה, בכל מקום ובפזורה, היום יותר מתמיד – ‘זעם וסירוב לכיבוש הזה’. אנו בטוחים שבחורינו הלוחמים הפלסטינים לא יעזבו את בן גביר ולא את הטיפול במתנחלים הפושעים האלו, ולא יתנו להם לטמא את מסגד אל-אקצא בלי תגובה בלי תגובה של התנגדות”.

“ארור יהיה הכיבוש והתנהלותו בשטחי מסגד אל-אקצא. ירושלים היא שלנו ואל-אקצא – שלנו. אין להם (לישראל) בירושלים שום מקום או זמן. אל-אקצא צריך לחיות רק איסלאמי ולא יהודי. לכן על כל פלסטיני מאיתנו לומר, כל פלסטיני מאתנו צריך לטעון: ‘אתם משחקים באש’. אינתיפאדת אל-אקצא קרתה כאשר הפושע שרון נכנס לרחבת מסגד אל-אקצא”.

“לא נעזוב ללא ירושלים, אל-אקצא והמקומות הקדושים. הוי בחורי פלסטין, הוי תושבינו וכל מי ששומע את הדברים הללו. היום אנחנו נפגין את (כוח) האומה, כל האומה, ירושלים היא שלכם ואל-אקצא שלכם, הוי גאוות פלסטין, הוי גאוות אל-קודס, אל-אקצא והמקומות הקדושים. בן גביר שנשלח עלינו, אנחנו היום הכי קרובים לאל אקצא”.

בשל התבטאויותיו אלו, הוא נעצר, והוגש נגדו כתב אישום. הוא פתח שוב בשביתת רעב, אך הפעם החליט בית המשפט שלא לשחררו. השופט הצבאי מבית הדין לערעורים, סגן-אלוף מנחם ליברמן, קבע בדיון האחרון שנערך בנושא: “חאדר עדנאן הוא אדון על גופו, ועליו לקבל את התוצאות האפשריות ממעשיו. חברה מתוקנת לא יכולה להיות בת ערובה של אדם שמאיים לפגוע בעצמו אם דרישתו לא תתקבל”.

השופט ליברמן קבע כי אין להיכנע לשביתת הרעב שלו: “הוא בן 45 ומבין היטב את מעשיו ולאן הם יובילו אותו. הוא אדון על גופו, ובתי המשפט נרתעים מפעולות שיש בהן לפגוע באוטונומיה של אדם על גופו. ככזה, עליו לקבל את התוצאות האפשריות ממעשיו. חברה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה להיות בת ערובה של אדם הדורש את שחרורו, בניגוד לכללים הרגילים ולאחר בדיקה מדוקדקת של שופט בלתי תלוי, ומאיים לפגוע בעצמו אם דרישתו לא תענה. אם בית המשפט ייעתר לדרישת העותר, אין כל ערובה שגישה זו לא תתגבר ותועתק על ידי נוספים, ובכך הגורם הביטחוני יאבד שליטה על ההליך המתנהל מול עבריינים חשודים, והדבר יוביל לכאוס ביטחוני”.

השופט הצבאי הוסיף עוד כי גם לא הונחה בפניו שום חוות דעת רפואית לפיה האסיר נמצא בסכנת חיים מיידית: “אין סיבה לשחררו ולאפשר לו לחזור לאחר מכך לנהוג כפי שפעל בעבר ובכך הביא למעצרו. על שירות בתי הסוהר לבצע את המעקב הרפואי הנדרש לגביו, ואנו כבית משפט קוראים לאסיר להפסיק את שביתת הרעב ולנהל הגנה יעילה על מנת לאפשר לבית הדין להגיע למסקנה המשפטית הנכונה ביותר בזמן הקצר ביותר”.

לדברי שב”ס, עדנאן סירב במהלך שביתת הרעב שלו “לבצע בדיקות רפואיות או לקבל טיפול רפואי”. מנגד, עורך דינו האשים את ישראל ברשלנות. “אחרי 36 ימים של מעצר, דרשנו שהוא יועבר לבית חולים אזרחי כדי שניתן יהיה לעקוב אחריו בצורה ראויה. למרבה הצער, הדרישה שלנו נתקלה בעקשנות ובסרבנות מצד רשויות הכלא הישראליות”, אמר עורך הדין ג’מיל אל-חטיב בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

ד”ר ליאב גולדשטיין, קצין הרפואה הראשי בשב”ס, סיפר שעדנאן פתח בשביתת הרעב עם מעצרו ב-5 בפברואר, והיא נמשכה 86 ימים עד למותו. לדבריו, לאורך כל שהותו במתקני הכליאה של שב”ס הוא שתה מים בלבד, ומהר מאוד הועבר למרכז הרפואי של שב”ס. מאחר שסירב לשתף פעולה עם צוותי רפואה, נבנה מערך ביקורת לטיפול בו: אשפוז בתא עם מצלמה, ביקורי רופא כל יום, ביקורי חובש כל חצי שעה. לדברי ד”ר גולדשטיין, “כל ההסברים נתנו לו גם בעברית וגם בערבית”.

ד”ר גולדשטיין הוסיף שהעציר הופנה לפחות פעם בשבוע לחדר מיון כדי שייפגש עם סגלי רפואה שונים. “הוא היה גם בקפלן וגם באסף הרופא מספר פעמים, בכל הפעמים נבדק ע”י סגלים רפואיים וסירב לשתף פעולה. הוא שוחרר אחרי שהוסבר לו על הפעולות המסוכנות וההשלכות שלהן. אפשרנו גם ביקור של רופא הצלב האדום ורופאת משפחה מ’רופאים לזכויות אדם’, והם ניסו לשכנע אותו להפסיק את שביתת הרעב”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

15 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אין לבכות על המחבל ימ”ש כלל וכלל.
בגלל הטעות לפחד משביתות רעב שחררו הרבה מחבלים, ואנחנו הוצאנו המון כסף על לימודים וכל מיני תפנוקים לרוצחים האלה. האם אתה נותן לתינוק שלך כל דבר בעולם אפילו מסוכנים רק בגלל שהוא בוכה?
גם אם יהיו כמה ימים לא נעימים עכשיו, בעתיד (לאט לאט) המחבלים יחשבו פעמיים לפני שימותו מיתת רעב.
בקיצור, מי שחושב לטווח הארוך אפילו טיפה יבין שאין לפחד משביתות הרעב. כל מחבל שרוצה למות שימות.

למה שמים תמונה שלו ? אין מסתכלים בפניו של אדם רשע

אני מצטרפת לאמירה הזאת! ממש מפריע לי ששמים באתר הזה תמונות של מחבלים (וגם של נסראללה ודומיו). צריך מזה מעין שמירת עיניים… אשמח מאד מאד אם תשנו מדיניות בענין הזה.

אמת

דאג לכלכלת משפחתו, יקבלו כסף מהמדינה עד סוף ימיהם………………
לא ‘לוחם קיבה ריקה’ ולא נעליים – הבנאדם יש לו הפרעת אכילה… זה הכל.

לא חסרים אנורקסים שמודעים למצב שלהם ועם כל זאת לא מסוגלים להכניס אוכל לפה… ולא רוצים לשמוע על רופאים ואז… מתים..

פששש אה! קווים לדמותו!
מה זה הסיקור ההזוי הזה? את מי הימח שמו הזה מעניין?

הכל מעניין ובמיוחד איך שהערבים נגד עצמם וגופם תודה לה יתברך

אסור להביא ולצטט את כל הדיבורים העוינים שלו!!! זה נותן להם כח

ממש מסכימה – מחי צריך לשמוע את הפילוסופיה שלו?
זה כמו רעל.

מה רעל מה אתם ילדות כולה העורך הביא כמה משפטים הזויים שחשוב שנדע כדי שנבין מול איזה חלאות אנחנו מתמודדים אל תהיו ילדות עם 2 קוקיות

למה מפרסמים את תמונתו ????
למה כולנו צריכים לראות תמונה של רשע ??!!!

אמת

צריך להוציא חוק שמי שעושה שביתת רעב לא מבאים לו אוכל בכלל כמו שהיה באנגליה רק חבל שיחיא סינוואר לא הכריז גם על איזה שביתה כזאת זה היה פותר הרבה בעיות

..”שמת”… – שמת??.. הוא התאבד. מי עורך את הכתבות?

תעשו טובה,
תטשטשו או תצנזרו תמונות של רשעים אויבים.
לא עושה טוב לאף אחד, ואסור עפ”י דרך התורה!

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!
שריפה פרצה בבניין בן 6 קומות באילת; עשרות בני אדם חולצו 15 פונו לבית החולים
מחקרים מוכיחים: הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

היועמ"שית החליטה: לאחר פרק זמן של שיח ציבורי, יחל גיוס חרדים בכפייה
"אנחנו תפאורה": בן גביר מתח ביקורת בקבינט על קבלת ההחלטות בפורום מצומצם
 אחרי הלוויה: למשפחה אין בית לחזור אליו...
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

שתי דקות לאחר השיגור: המחבל חוסל; 100 מחבלים חוסלו בסג'עייה • צפו
הלוחמים הקדישו את פיצוץ מנהרת הטרור בסג'עייה לזכר עמיחי רובין הי"ד • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת קרח • צפו
שני פצועים קל בתאונת דרכים בין אוטובוס ושני רכבים ברחוב חיד"א בבני ברק
צפו בשיחה מרתקת על פרשת קורח ושיעור נפלא מתמצת על כל הלכות סחיטת פירות וצביעה באוכלין ברבע שעה!!
הנכנע לרצון ה' שולט על איתני הטבע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | הסלמה ספרדית ופרגמטיות אשכנזית, מגעים עם המרכז-ימין, ואלימות בהלוויה
WhatsApp Image 2024-07-02 at 23.56
"סופרים גופות מחבלים": כתב 'JDN' בסיור נדיר ב'עיר המנהרות' - רפיח | מיוחד
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר

חדש באתר

.
המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
IMG-20240705-WA0050
המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
photo1720171343
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
.
המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!

גלריות

 עצרת להצלחת עם ישראל (2)
בית הכנסת היזדים: עצרת תפילה להצלחת עם ישראל
 דן ביתר הכנסת ס''ת הרב יחזקאל טאוב (24)
ביתר: הכנסת ספר תורה וסיום הש"ס בהילולת בעל הנחלת דן ממודז'יץ זצוק"ל
'ניץ במאנסי חנוכת הבית וש''ב (59)
מאנסי: חנוכת ביהמ"ד ויז'ניץ ושבע ברכות לנין האדמו"ר
''ת דברי יחזקאל בית שמש חומש סעודה (2)
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • מסיבת חומש בת"ת 'דברי יחזקאל' על טהרת הקודש בבית שמש

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ"ט בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture