ברוך דיין האמת

באדיבות המצלם

אשת החסד אוהבת תורה ולומדיה: הצדקנית מרת רוזה אלחרר ע”ה

בצער רב התקבלה הידיעה המעציבה על הסתלקותה של הצדקנית, שביתה היה מלא תורה וחסד, שפכה צקון לחשה בתפילותיה, אשת חיל עטרת בעלה, מרת רוזה אלחרר ע”ה שנזדככה לאחר יסורים קשים ומרים והשיבה את נשמתה הטהורה לבוראה כשהיא בת פ”א שנים.
  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • השדכן שעוזר לכם לבחור נכון!'

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בפטירתה, אבדה אישה צדקנית שכל חייה היו ספוגים הוד קדומים של עבודת ה’, חסד והתבטלות לצדיקים ושאר רוח של אצילות ומידות תרומיות.

המנוחה ע”ה גדלה במרוקו, בבית של יראים בעלי אמונה ובטחון ומוקירם ומכבדים תלמידי חכמים ומידות אלו הורישה יחד עם בעלה ז”ל לכל ילדיה נכדיה ומכריה.

כשעלתה לארץ הקודש התגוררה עם בעלה בתחילה בעיר בת ים אח”כ בעיר ראשון לציון וחזרה שוב לעיר בת ים ואח”כ לאשדוד וכשבעלה ר’ אברהם ז”ל נפטר, עברה להתגורר בסמוך לילדיה בעיר בת ים עד יומה האחרון.

בביתה מאז ומעולם היה בית של חסד, בית של כבוד לתלמידי חכמים שזכתה לארח ולכבדם ובראשם מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל ועוד רבנים גדולי תורה חשובים.

המנוחה ע”ה נלחמה בעוז נפשה לחינוך ילדיה בחינוך תורני כשמדובר באותם ימים כשלחמו נגד החינוך התורני והיו מזלזלים בבני תורה שהיו אז מעטים. כמה אושר ושמחה היתה לה כאשר הילדים היו חוזרים מהישיבות ומשוחחים בדברי תורה, כך גם ברבות השנים היתה שמחה לשמוע על נכדיה ונכדותיה שלומדים תורה ומתעלים בדרך התורה עוד ועוד, תמיד היתה מעודדת אותם ושואלת בשלומם ומברכת אותם שימשיכו לגדול במעלות התורה והיראה.

ביתה היה בית של חסד, בין המבקרים בביתה היו משפחות שבורי לב ונדכאים שזכו לארוחה חמה ולדברי עידוד. בזמן האחרון חלתה במחלה הקשה וסבלה יסורים קשים, במשך התקופה, בניה, בנותיה ונכדיה לא משו ממיטת חוליה ובמסירות מיוחדת דאגו לכל צורכיה.

בליל רביעי קודם עלות השחר לאחר הידרדרות נוספת במצב בריאותה, השיבה את נשמתה הטהורה לבוראה, כשבני משפחתה וקרוביה סמוך למיטתה זועקים ‘שמע ישראל’.

מיד עם הישמע הבשורה המרה, המשפחה הזדרזה לקיים את מסע ההלוויה שהחל מהעיר בת ים והמשיך לאשדוד.

בסמוך לביתה שבשכונת רמת הנשיא, נשאו דברי הספד הרבנים הגאונים: רבי מרדכי סויסה רב ק”ק “נזר יוסף”, רב שלמה בסו רב ק”ק “באר יפית”, רבי עמרם סויסה רב ק”ק “שבת אחים”.

באשדוד באולם בית העלמין, ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ערך והנחה את ההספדים.

בדברים שפתח הרב דהן, ציין את האבדה הגדולה בפטירתה של אישה צדקנית זו שזכתה לעבור את הגשר בעולם הזה, במעשיה הטובים, המלאכים ילוו אותה והזכיר דברי תורה מהאור החיים הק’ שהשבוע חל יום ההילולא שלו וסיים קמו בניה ויאשרוה, זכתה לילדיה וחתניה ונכדיה  תלמידי חכמים ובני תורה.

הרה”ג ר’ ארז אלחרר ראש כולל “יחוה דעת” פתח בפסוק דודי ירד לגנו.. ללקוט שושנים, שושנה יקרה ליקט הקב”ה, את דודתנו היקרה, הדור הולך ומתמעט, אבל זכינו אצל הדוד ר’ אברהם ורעיתו המנוחה לראות עבודת ה’, מידות, אמונה וכבוד לתלמידי חכמים. בחודשים האחרונים זכתה ליסורים קשים ומרים, וגדולים יסורים קשים שמכניסים את האדם תחת כנפי השכינה וקיבלה את היסורין באהבה, לאחר המירוק והזיכוך רואים את הבוהק של היהלום, שזו היתה המנוחה – יהלום שהאירה את כולם במעשיה הטובים הרבים.

הרב מיכאל מלכיאלי השר לשירותי הדת נשא דברים מתוך פרשת השבוע וציין כי אף שלא הכיר את המנוחה, אבל מכיר את ילדיה ונכדיה המפוארים בהרבצת התורה שלהם וקידוש שם שמים שעושים, זכתה שיש לה המשך מפואר בהפצת תורה וטהרה בעם ישראל שתעמוד בתפילה על המשפחה ועל עם ישראל.

בנה הרה”ג ר’ אליהו אלחרר רבה של מודיעין, אב”ד לדיני ממונות, נשיא מרכז הטהרה העולמי ‘מעיין טוהר’ מתוך קול בכי וקינה פתח בפסוק “כי אבי וימי עזבוני”, מאז פטירתו של אבא ז”ל, את היית לנו כאבא ואמא, מעלת הזריזות שלך אמא ע”ה היתה מיוחדת בעבודת ה’, היתה קמה באשמורת הבוקר 40 יום קודם ראש השנה כל בוקר,  טיפלה באמא שלה וחמותה כ-40 שנה! היתה אצלה בבית וטיפלה בה במסירות נפש מיוחדת, כך גם היתה מסורה לאבא ז”ל ובפרט בשנה האחרונה שהיה חולה, היתה סועדת אותו במסירות רבה, גם כשהיא סבלה במחלתה הקשה, לא היה לה טרוניה ח”ו קיבלה הכל באהבה, היתה מוקירה את האחיות ומברכת אותן.

היתה גדולה במידת הכנסת אורחים, לאבא ז”ל היה כסף בשפע ויכל להתפאר בעושרו, אבל אמר הכי חשוב שנשקיע את כספנו בבתי כנסיות ובבתי מדרשות. בבית היו מיטות לרוב לאורחים, זכתה לארח את מרן זצוק”ל לפני 40 שנה במשך שבת שלמה ומרן אכל מהמאכלים שעשתה, כמה אהבה גדולה היה לה לתלמידי חכמים, גם מרן הגר”א בקשי דורון זצ”ל הגיע לביתנו בסמוך לחודש ניסן ואפילו שהבית היה בעיצומו של הכנות לפסח, סידרה מקום מיוחד לרב זצ”ל והגר”א בקשי דורון היה מתפעל מהרוחב לב הענק בבית הגדול הזה, וכך היו מגיעים עוד ועוד רבנים.

היתה גדולה בתפילה ובצניעות, נהגה בפשטות וקיבלה את המסורת הזו מאמא שלה ע”ה ובפרט מהצדיק שהיו עושים לכבודו את ההילולא שנים רבות רבי דוד ומשה זצוק”ל, כל שבת היתה מסיימת את ספר התהילים, כך היה מקפידה לברך ברכת המזון מתוך ברכון או מתוך סידור ולא בע”פ.

היתה אוהבת תורה במסירות מיוחדת של ממש, כשהיינו קטנים היה תקופה שהיו מבזים את התורה, ואמרו לה למה את שולחת אותם לתלמוד תורה, וכי ילדייך יתומים? מה יצא מהתורה, הילדים שלך מסכנים, ועוד השפלות מסוג זה, ושמעה למרן זצוק”ל אז ושלחה את כל ילדיה לחינוך תורני וכל חייה היתה מתפארת על השמחה הגדולה ששלחה את ילדיה ובנותיה לחינוך תורני.

במשך 80 שנה במשפחה מארגנים את ההילולא המסורתית לכבוד הצדיק רבי דוד ומשה זצוק”ל בכבוד גדול, זכתה לראות בילדותה את הרה”צ רבי חיים פינטו זצוק”ל מקזבלנקה צועד ברחוב והיתה מתארת בסילודין את הקדושה שהיתה באותה עת. כל חייה עבדה קשה עם הרבה תפילות ודמעות שהשקיעה. בסיום אמר מחול לך, שרוי לך, מותר לך.

ח”כ הרב אריה דרעי יו”ר תנועת ש”ס, תיאר בפסוקים שבפרק אשת חיל מי ימצא את המנוחה ע”ה, איך הקימה משפחה לתפארת, ב”ה גם בדורנו רואים בנות שעושות חיל שמגדלות את בניהם וזוכים להיות תלמידי חכמים.

בדבריו סיפר שהכיר את המנוחה יותר מ-50 שנה כשהתגורר בילדותו בשכונת רמת הנשיא בבת ים, את האישיות והיכולות שלה ואת כל מה שעשתה בשביל בעלה וילדיה, היה לה אמונת חכמים וזה בעיקר באותה תקופה של פעם, אז בבת ים מנין לא היה לנו בבין הזמנים, ההורים שלנו היו ללעג וקלס לצד השכנים וחבריהם שאמרו להם מה אתם שולחים את הילדים לישיבות והם עמדו בגבורה, כך היתה הצדקת ע”ה, וב”ה היום בת ים כולה קודש, לראות בן תורה אז, זה היה מחזה נדיר הבית היה חם האימהות היו מפנקות את הילדים והיה קשה להוציא את הילדים לישיבות, אבל ידעו שזה הביטוח לדור ההמשך, וב”ה זכו הילדים לפאר את המשפחות והבינו שהכבוד האמיתי זה כבוד התורה! אשת חיל מי ימצא.

היתה שמחה צהלתה על פניה, היתה מחוברת להילולות הצדיקים ובע”ה בזכות נשים צדקניות יגאלו עם ישראל, אשריה שזכתה להקים דור ישרים מבורך, יהי רצון שתהיה מליצת יושר על משפחתה ועל כ עם ישראל.

בנה הרב בנימין אלחרר יו”ר המועצה הדתית בבת ים תיאר את ההתרגשות המיוחדת לקראת יום הכיפורים, שהיה לוקח אותה לבית הכנסת וכל היום היתה עם סידור התפילה גם כשהיתה חולה, מסרה נפשה ממש כדי להמשיך את קיום הצום.

הבית שלנו היה כולו חסד, בכל פינה בבית הרגישו את הכבוד לצדיקים, את הפינה המיוחדת של הדלקת נרות לכבוד הצדיקים. כשהיינו באים לבקר אותה בביתה היתה עם ספר תהילים ביד, גם כשהלכה לבית חולים בזמן ההמתנה קראה פרקי תהילים, זה הזמן להודות לרב אריה דרעי על העזרה והמסירות בכל התקופה, אנו מבקשים מחילה וסליחה וכפרה.

לאחר בקשת מחילה, הרב עובדיה דהן יו”ר המועה”ד אמר את הקדיש, לאחר מכן יצא מסע ההלוויה עם הקהל הרב שהגיע לכבדה בכבוד האחרון ונטמנה בחלקת חרדים בסמוך לקבר בעלה ז”ל שקנתה עוד בחייה.

בכך נחתמו פרקי חייה של דמות מיוחדת, של אשה צדקנית מלאה באמונה וכבוד לתלמידי חכמים מדורות עברו, בהותירה אחריה חלל גדול בקרב המשפחה הרוממה, שהיתה מלאה באהבת תורה, חסד מצוות ומעשים טובים המלווים אותה בכתר שם טוב לעולם שכולו טוב.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים, נכדים ונינים תלמידי חכמים הממשיכים בדרכה המפוארת, בני תורה, תלמידי חכמים, ההולכים בדרך התורה והמצוות.

ת.נ.צ.ב.ה.

play-rounded-fill

 

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

תוצאות הבחירות בצרפת: האם השינויים ישפיעו על יהודי צרפת לעלות לישראל?
צה"ל מגביר את התקיפות בצפון הרצועה כדי ללחוץ על חמאס להתקדם בעסקה
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הזוי: החשודים ברצח מחבל הנוח'בה נעצרו בגלל התכתבות בפלאפון
חמאס בלחץ מהלחימה בצפון הרצועה ומאיים: נאפס את ההתקדמות במו"מ
הפרוטוקול המלא נחשף: דברי גדולי ישראל בכינוס בית הדין המיוחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בשורה מעודדת: חל שיפור משמעותי במצבו של הפצוע שנפגע אמש מירי חיזבאללה
לוקח אחריות? ראש אמ"ן מגלגל את האשמה על אחרים
אחרי שאיבד את אמו בשריפה: מיכאל עדין זקוק לתפילות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

העימות מסלים: "דרעי דוחף לעסקה מופקרת"; "בן גביר מכונת רעש ואפס עשייה"
רה"מ נגד דובר צה"ל דניאל הגרי: "גם בגרמניה יש ניאו נאצים אבל אין שלטון נאצי"

הכתבות המעניינות ביותר

הלילה: המוני בית ישראל יציינו את הילולת הרבי מליובאוויטש זיע"א
סמוטריץ' תוקף: מעבירים את הציבור שטיפת מוח; העם מתנגד ברובו המוחלט
תשתיות להכוונת טרור ומבנים צבאיים; צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה
תעיפו אותו מהאולפן! מסית בשידור חי! / משה לוי שם מראה לתקשורת, ולשמאל בכלל...
בעיצומה של מלחמה בחמאס: מצ"ח תגיש כתב אישום על התעללות במחבלים
במהלך השבוע הטמפרטורות יעלו, בשבת הקלה בעומס החום; התחזית המלאה • האזינו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | הסלמה ספרדית ופרגמטיות אשכנזית, מגעים עם המרכז-ימין, ואלימות בהלוויה
WhatsApp Image 2024-07-02 at 23.56
"סופרים גופות מחבלים": כתב 'JDN' בסיור נדיר ב'עיר המנהרות' - רפיח | מיוחד
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר

חדש באתר

WhatsApp Image 2024-07-09 at 00.09
הלילה: המוני בית ישראל יציינו את הילולת הרבי מליובאוויטש זיע"א
.
תוצאות הבחירות בצרפת: האם השינויים ישפיעו על יהודי צרפת לעלות לישראל?
IRON SWORDS WAR
צה"ל מגביר את התקיפות בצפון הרצועה כדי ללחוץ על חמאס להתקדם בעסקה
The aftermath of Hamas attack on kibbutz Kfar Aza
הזוי: החשודים ברצח מחבל הנוח'בה נעצרו בגלל התכתבות בפלאפון

גלריות

 יעקב מעמד חנוכת ביהכנ''ס (34)
במעמד הראשל"צ והנגידים נחנך בבני ברק בית כנסת חדש • גלריה
'ניץ הגרחי''א לנדא ביקור (20)
האדמו"ר מויז'ניץ בביקור מיוחד ומרגש אצל גאב"ד בני ברק • צפו
 הלב הכנסת ס''ת (14)
צפו: הילדים המיוחדים חגגו בהכנסת ספר תורה
 הישיבה שליט''א וראשי הישיבות במעמד
הכנסת ספר תורה להיכל ישיבת אהבת תורה בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי • כותרות העיתונים – ב’ בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture