בארץ

ארכיון

המנהרות, הארסנל, החזון וההיסטוריה: הכירו את חיזבאללה ומנהיגו נסראללה | מיוחד

בשנת 1992 נסראללה מונה לתפקיד מנהיג הארגון, אחרי שקודמו חוסל, ומאז הפך אותו למפלצת • חיזבאללה מחזיק באסנל נשק אדיר ובמנהרות ענק • כשמלחמה הצפון היא דבר בלתי נמנע, זה הזמן לצלול לעומק הארגון ולפרופיל המנהיג
  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

  • "והגית בו יומם..." ובערב תהנה מחודש הספר

    תוכן מקודם

  • למצוא את האיזון בין חיים לעבודה גם כשזה נראה בלתי אפשרי

    תוכן מקודם

  • צאו מהקופסא: הדרך לחתן את ילדיכם ללא דאגות כלכליות

    תוכן מקודם

  • המהפכה של מרכז ההכשרות: "הוא מנהל חשבונות בכיר, בלי להתפשר על החינוך"

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

כשמלחמה בצפון עם ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון היא ככל הנראה רק עניין של זמן, זה הזמן לצלול ולהתחקות אחר מנהיג הארגון, חסן נסראללה, והמיליציה הלבנונית שמפילה את חיתתה על מדינת ישראל, שמורתעת ממנה מזה שנים רבות. למרות האמירות והאיומים של הדרג הצבאי והמדיני, נראה כי לפני שעה ישראל אינה מעוניינת במלחמה עם חיזבאללה, גם בעקבות המלחמה בעזה וגם בשל האבדות הרבות שמלחמה כזו עלולה לייצר. עם זאת, כאמור מלחמה עם חיזבאללה, שבהכרח תהיה עם מדינת לבנון כולה, היא דבר בלתי נמנע.

נסראללה נולד בשנת 1960 בביירות, בן בכור במשפחה שיעית שבה תשעה ילדים. המהפכה האסלאמית באיראן הייתה השראה לנסראללה הצעיר שהרגיש חיבור לדת השיעית כדת צודקת. ב-1982 איראן שלחה ללבנון מספר קצינים וחיילים מ”משמרות המהפכה”, שיארגנו את השיעים ללחימה נגד צה”ל. נסראללה ועוד כמה דמויות מפתח שהיו אז חברים בארגון ‘אמל’, פורשים לארגון חדש שהאיראנים מקימים ומתחילים לבצע תקיפות נגד כוחות צה”ל. שלוש שנים לאחר מכן, חיזבאללה מודיע באופן רשמי על הקמתו.


נסראללה בצעירותו

חיסול מוסאווי, ומשפחתו של נסראללה

ב-16 בפברואר 1992 יצא לדרך מבצע “שעת לילה”. מסוקי אפאצ’י של חיל האוויר תקפו את שיירת המכוניות של מזכ”ל חיזבאללה דאז, עבאס מוסאווי, רק כמה שעות אחרי שסיים לנאום. בתקיפה נהרגו גם אשתו, בנו ועוד ארבעה אנשים. זמן קצר לאחר מכן, חסן נסראללה מתמנה ליורש ומי שיעמוד בראש חיזבאללה.

מאותה שנה חיזבאללה החל להרחיב את פעולתו גם למוקדי עשייה אחרים, וביניהם התחומים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים. ב־1992 השתתף חזבאללה לראשונה בבחירות לפרלמנט הלבנוני וזכה ב-12 מושבים. ארבע שנים מאוחר יותר הוא זכה ב-9 מושבים.


גבול לבנון. צילום: אייל מרגולין/פלאש 90

ב-1997 בנו הבכור, האדי, שהיה לוחם חיזבאללה, נהרג בהתקלות עם לוחמי יחידת אגוז. גופתו נלקחה לישראל בתקווה שתהווה אמצעי לחץ, אולם נסראללה סרב לתת עדיפות לשחרור גופת בנו על פני אחרים. לבסוף הוא הוחלף תמורת גופתו של לוחם השייטת איתמר איליה ז”ל, בלחץ אשתו של נסראללה. יש לנסראללה ארבעה ילדים נוספים: מוחמד ג’וואד, זיינב, מוחמד עלי ומוחמד מהדי.

נסיגת ישראל מלבנון

נסיגת ישראל מלבנון בשנת 2000 העניקה יוקרה רבה לארגון ולנסראללה העומד בראשו. בחלקים נרחבים מן העולם הערבי והמוסלמי נזקפה נסיגת ישראל לזכות עמידתו האיתנה והנחושה של נסראללה, שהצליח להביא לסיום הכיבוש הישראלי ולהוכיח עצמו כיריב שווה ערך לישראל. לאחר הנסיגה פרס נסראללה את כוחות חזבאללה בדרום לבנון, ביסס קו מוצבים ומנהרות תת-קרקעיות לאורך גבול ישראל, והקים בסיוע איראני וסורי מערך ארטילריה רקטית המאיים על צפון מדינת ישראל.

נסראללה לא היסס ליזום התגרויות מכוונות ומתריסות נגד ישראל בקו הגבול, כשאת פעולותיו הוא מלווה בנאומים נלהבים וסוחפים, הלועגים לישראל ולמנהיגיה (אחד הנודעים שבהם הוא “נאום קורי העכביש”). מייחסים לו השפעה והשראה רבה לפעילותם של ארגונים אסלאמיים הפועלים נגד ישראל בזירה הפלסטינית. לשיטתו של נסראללה, למרות עוצמתה הצבאית של ישראל, החברה הישראלית היא חברת שפע מפונקת שעייפה ממלחמות ולכן כוח העמידה של אזרחיה הוא חלש.


מחבלי חיזבאללה בלבנון

קרנו של נסראללה הרקיעה שחקים בקרב חסידיו בעקבות השלמת עסקת חילופי השבויים עם ישראל ב-2004. בעסקה זו שוחררו אלפי אסירים לבנונים ופלסטינים תמורת האזרח אלחנן טננבוים וגופות שלושת חיילי צה”ל שנחטפו בהר דב, והיא נחשבת כניצחון מזהיר לנסראללה שהצליח, בכישרון מבצעי ודיפלומטי ותמורת מחיר כמעט אפסי, להוציא לחופש אלפים ואף להשפיל את ישראל. הצלחה זו העניקה השראה לניסיונות נוספים, בזירה הלבנונית והפלסטינית, לחטוף חיילי צה”ל כקלפי מיקוח.

play-rounded-fill

מחבלי חיזבאללה אוספים מודיעין בגבול הצפון בשנת 2011

יד ימינו של נסראללה, עימאד מורנייה, שהיה המפקד הצבאי של חיזבאללה, חוסל בשנת 2008, בפעולה שיוחסה לישראל. “הסיכול הזה פגע בו קשות”, אמר תא”ל (מיל’) דרור שלום, שכיהן כראש חטיבת המחקר באמ”ן, “הוא מצא את עצמו פתאום לבד על שולחן הדיונים, עם מעט מאוד אנשים שהוא יכול להישען עליהם. לוואקום הזה נכנס קאסם סולימאני, וכך הפכה קבלת ההחלטות בחיזבאללה, שהיתה עד אז לבנונית נטו, להיות מוטת איראן”.


מחבלי חיזבאללה בלבנון

לאחר חיסולו של מורנייה נטל נסראללה לא מעט מסמכויות הפיקוד הצבאי בארגון. מי שבלט לצידו כמפקד הצבאי הבכיר היה מוטספה באדר א־דין, מבכירי הפעילים בארגון מראשיתו, שהיה מעורב בפיגועים הגדולים שביצע הארגון בשנות ה־80′ נגד שלל מטרות מערביות. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה הפך לנטל עבור נסראללה, ועוד יותר מזה עבור האיראנים, לאחר ששורה ארוכה של פרשיות נקשרו בשמו, ובהן גניבת כספים שיטתית. הוא חוסל בפיצוץ במתקן של חיזבאללה בפרברי דמשק.

play-rounded-fill

סרטון האיומים של חיזבאללה שפרסם בעבר: “כוח רדואן” פורץ חומה ומשתלט על הגולן

ארסנל הנשק העצום

לפי דוח מפברואר 2022 של מרכז עלמא הישראלי, מרכז מחקרי-חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון, ארסנל הטילים והמרגמות של חיזבאללה כלל אז כ-5,000 טילים לטווח ארוך ובינוני (200 ק”מ או יותר), כ-65 אלף רקטות או טילים קצרי טווח (רקטות עד 45 ק”מ, טילים עד 200 ק”מ) וכ-145 אלף מרגמות (עד 20 ק”מ).

על פי ההערכות, כיום המספר גבוה מעט יותר, וחיזבאללה מחזיק בכמה מאות כלי נשק מוסכמיים (קונבנציונליים) מתקדמים – 70 אלף טילים ורקטות לטווח בינוני וארוך ו-145 אלף מרגמות מכל הסוגים. ארסנל הנשק המוסכמי המתקדם כולל את הטילים המדויקים שכבר נמצאים ברשות הארגון, טילי שיוט (ככל הנראה איראניים) וטילי חוף מתקדמים (יאחונט ו-C-802).

בשנים האחרונות השקיע הארגון את עיקר מרצו במה שכונה “פרויקט הדיוק” – מאמץ מרוכז להוסיף מערכות הנחיה לרקטות ה”טיפשות” ולהפוך אותן מנשק “סטטיסטי” לאמצעי שמאפשר לא רק להטיל טרור על המדינה אלא לכוון ולפגוע ישירות במטרות אסטרטגיות כמו מפקדות, בסיסים, תחנות כוח וריכוזי כוחות. לצד הארסנל הארטילרי האדיר של חיזבאללה, הארגון מחזיק גם מאגרים גדולים של טילים נגד מטוסים, כולל טילי כתף מונחי חום המתאימים בעיקר לפגיעה במסוקים ומטוסים מנמיכי טוס.

play-rounded-fill

מאחורי הקלעים של פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בהובלת איראן. מתוך היטיוב של צה”ל

לצד מערכי הטילים האדירים של החיזבאללה, הארגון מפתח כבר עשרים שנה מערך אווירי משלו המבוסס על כלי טיס בלתי מאוישים, חלקם איראניים וחלקם ביצור מקומי, המסוגלים לשאת חימוש במתלים תחת הכנפיים, או לשמש כמל”ט מתאבד עם ראש נפץ כבד. מכון המחקר עלמא מעריך כי הארגון מחזיק בסך הכל בכ-2,000 מל”טים מסוגים שונים, בהם גם רחפנים אזרחיים שהוסבו לנשיאת חימוש.

כוח רדואן

לצד זאת, חיזבאללה גם מחזיק ביחידת קומדנו שנקראת “כח רדואן”. לפי פרסומים באמצעי התקשורת הערביים, יחידת “כוח רדואן” מתאמנת לקראת לחימה במצבים מיוחדים ובאזורים קשים, ומוטלות עליה משימות שיחידות אחרות לא מסוגלות לבצע. בהתחשב באופן החשאי של פעילות היחידה ושל חיזבאללה בכלל, יש מעט מאוד מידע על הקבוצה. ההצטרפות ליחידה כוללת תהליך ארוך ומורכב, בו שלבים עיוניים ושלבים מעשיים. המועמדים נבחנים בין היתר גם בשאלת הנאמנות ליעדים ולמטרות של חיזבאללה. לפי הדיווחים, האיש שאחראי על מערך המבצעים של חיזבאללה ועומד בראש יחידת העילית הוא איברהים עקיל.


איברהים עקיל. צילום מסך מתוך כאן חדשות

הלוחמים ב”כוח רדואן” עוברים קורסים בלבנון וגם מחוץ לה. הם לומדים להשתמש בסוגי נשק שונים – גם אם אלה לא מצויים בשימוש חיזבאללה. בעבר פורסם כי כוחות של היחידה מוצבים גם בחלב שבסוריה, שם הם צוברים ניסיון מבצעי. לפי הערכות, ישנם כ-2,500 לוחמים בכוח.

מטרתו העיקרית של כוח רדואן הינה לממש את חזון תוכנית הפלישה של נסראללה ליישובי צפון הארץ. על פי תוכנית החזון, ביום הפלישה לגליל יחדרו בו-זמנית אלפי לוחמים של הכוח לישראל דרך מנהרות הארגון שנחפרו לשטח ישראל ודרך חציית הגדרות. כוחות הארגון יפשטו על היישובים הסמוכים לגבול, יכבשו אותם ויחזיקו בתושביהם כבני ערובה שישמשו להם כמגן אנושי נגד תקיפה של צה”ל.

כוחות היחידה יחולקו ל-5 פלוגות שיצאו מיישובים לבנוניים הסמוכים לגבול. במקביל, כוחות חזבאללה ימטירו לשטח ישראל מאות רקטות לאזור הגליל כדי להקשות על כוחות צה”ל לעצור את התקדמות הכוחות לעבר היישובים.

מנהרות חיזבאללה

במהלך שנת 2018, ישראל יצאה למבצע מגן צפוני שהיה מבצע צבאי-הנדסי של צה”ל בהובלת פיקוד הצפון, חיל ההנדסה הקרבית ואגף המודיעין לחשיפה ונטרול מנהרות טרור חודרות גדר, שחפר חזבאללה מלבנון לתוך שטח ישראל, בגבול ישראל–לבנון. המבצע נערך בין 4 בדצמבר 2018 ל-13 בינואר 2019, ובמהלכו אותרו שש מנהרות התקפיות שחודרות לשטח ישראל.

ב-13 בינואר 2019 הכריז צה”ל על איתורה של המנהרה הגדולה והמתקדמת ביותר שחפר חזבאללה אל תוך שטח ישראל, על השלמת איתור כלל המנהרות שחפר חזבאללה, ועל סיומו המעשי של מבצע מגן צפוני.

play-rounded-fill

הצצה נדירה למנהרת הדגל של חיזבאללה שסוכלה בגבול הצפון במהלך מבצע ״מגן צפוני״. צילום: דובר צה”ל

למרות המבצע, על פי חוקרי ״מכון עלמא״ למחקר אתגרי הביטחון של ישראל, ובראשם החוקר טל בארי, שעוקבים כבר שנים רבות אחר חיזבאללה, לארגון הטרור יש עוד רשת של מנהרות אסטרטגיות: “להערכתנו, לאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, חיזבאללה הקים בלבנון – בסיוע צפון הקוריאנים והאיראנים, פרויקט של רשת מנהרות אסטרטגיות “בין אזוריות” גדולות בהרבה מהמנהרה שנחשפה לעיל״, קבעו.

“לא מדובר רק ברשת מנהרות מקומיות של מנהרות התקפיות ותשתית בכפרים או בסמוך להם, אלא ברשת מנהרות בין אזוריות של עשרות קילומטרים אשר מתפרסות ומקשרות בין אזור ביירות, שבה המפקדות המרכזיות של ארגון הטרור והבקאע, העורף האופרטיבי והלוגיסטי – לבין אזור דרום לבנון. בנוסף, הן מקשרות בין אזורי ההיערכות בתוך אזור דרום לבנון״, טענו.

play-rounded-fill

לפני כחצי שנה חיזבאללה תיעד את ביקור הרמטכ”ל בגבול לבנון

“המנהרות האסטרטגיות של חיזבאללה, מכילות בתוכן חדרי פיקוד ושליטה תת קרקעיים, מחסני אמל”ח ואספקה, מרפאות שדה ופירים ייעודיים המשמשים לירי טילים על סוגיהם – רקטות, טילי קרקע-קרקע, טילים נגד טנקים וטילים נגד מטוסים. פירים אלה מוסתרים ולא ניתן להבחין בהם מעל הקרקע. בנוסף, המנהרות מאפשרות ניוד רגלי או רכוב של כוחות ממקום למקום לצורך תגבור הגנה או ביצוע התקפה וזאת בצורה בטוחה, מוגנת ונסתרת מהעין. להערכתנו, המנהרות האסטרטגיות של חזבאללה מאפשרות תנועת אופנועים, טרקטורונים כלי רכב קטנים ובינוניים״.

עממי, אובססיבי לתקשורת ישראלית ואסטרטג

מזכ”ל חיזבאללה פיתח אובססיה בעיקר לתקשורת הישראלית – הוא קורא ושומע הכול, ובערוץ הטלוויזיה שלו, “אל-מנאר”, יש דסק לענייני “ציונים” שעוקב באדיקות אחרי הערוצים והעיתונים הישראליים. פרופסור עוזי רבי, ראש מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, סיפר כי “יש מי שבסופו של דבר מביא לו לפרטי פרטים את מה בעצם התחושה בישראל היא לגבי מה שהוא אמר, לגבי מה שהוא עשה. הוא מודע מאוד לחשיבות של השימוש בתקשורת”.


גלנט והרמטכ”ל בגבול לבנון. צילום: דוד כהן/פלאש 90

נסראללה הוא דמות מאוד ייחודית”, אמר תא”ל (מיל’) דרור שלום, שכיהן כראש חטיבת המחקר באמ”ן. “אדם ברמה אישית גבוהה, עם חשיבה מפותחת, כריזמה שופעת ואינטליגנציה רגשית גבוהה. התכונות האלה הן שהפכו את חיזבאללה להיות כל כך פופולרי”.

“נסראללה נתפס כעממי, שמייצר בציבור תחושה של ‘אחד משלנו’; יש לו טייטל דתי, ולמרות שהוא לא איש הלכה, הוא מתהלך בגלימה ועם טורבן ומבין דת; הוא יודע להשתמש בסביבה המקצועית שלו ולהיעזר בה; והוא השכיל לנצל את מותו של חאפז אל־אסד כדי לבנות מערכת יחסית קרובה עם בנו, בשאר, ובמידה רבה להפוך את סוריה לתלויה בו לא פחות משהוא תלוי בה”.

לדברי העיתונאי הצבאי הבכיר יוסי יהושוע, “אם פעם המשקל שלו היה של יותר טרוריסט, היום הוא הרבה יותר פוליטיקאי – חשדן, מאוד ריכוזי, מאוד חרד לכבוד שלו, עם חשיבה אסטרטגית. לפי אנשי אמ”ן, הוא מאוד נרקיסיסט ועסוק בעצמו”.

“הוא איש משפחה למופת”, אמר תא”ל (מיל’) רם יבנה, לשעבר קצין המודיעין של פיקוד הצפון ועד לפני שלוש שנים ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, לישראל היום, “בניגוד לאחרים בצמרת חיזבאללה, לא נקשרו מעולם עניינים צהובים בשמו”.

לדברי יבנה, “עשינו ממנו בישראל יותר ממה שהוא, אבל האמת היא שלא מדובר באדם ששונה בהרבה מפוליטיקאים לבנונים אחרים שהכרנו. כמו רבים מהם הוא התחיל כמהפכן והפך לפיאודל לבנוני מחושב, שעסוק כל העת בביצור מעמדו כפטרון העדה השיעית בתוך המערכת הפוליטית הפנים־לבנונית. הוא מאוד ממוקד ומשימתי, מחובר לתפקיד וחכם פוליטית”.

היורש של נסראללה

גם בישראל וגם בארץ הארזים כבר מביטים ליום שאחרי, ומי שמסתמן להיות “היורש”. נסראללה לא מינה יורש באופן רשמי, אך ניתן לומר כמעט בוודאות כי במקרה של מוות, מי שיירש אותו, יהיה בן דודו, מצד האם, האשם סאפי א-דין.

ספי אד-דין, בן ה-58, נולד ב-1964 בכפר דיר קאנון שבדרום לבנון, וכמו נסראללה למד בנג’ף בעיראק ובעיר קום באיראן. בשנת 1994 התבקש על ידי נסראללה לשוב ללבנון, ושנה לאחר מכן נבחר לחבר במועצה המייעצת – המועצה העליונה בארגון. לאחר שעלה במעלה הדרגות בארגון, נבחר ב-2001 לכהן כראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור.

ספי א-דין נחשב ל”מספר 2″ בארגון הטרור ואחד המנהיגים הבולטים בה. כבר ב-2008 דווח באיראן כי א-דין נבחר להיות היורש במקרה ש”הציונים יצליחו להתנקש בחייו של נסראללה”. עם זאת, בעיתון “א-שארק אל-אווסט” נטען כי הוא נבחר כיורשו של נסראללה כבר ב-1994. זאת, בשל ניסיונו הפוליטי והצבאי בחיזבאללה, כמו גם קשריו החזקים עם טהרן, שנוצרו במהלך לימודיו בעיר קום.

play-rounded-fill

ספי א-דין הוא חבר מועצת השורא שמונה כשישה-שבעה חברים, וחבר “מועצת ההחלטה”, מג’לס אל-קראר, הגוף המשמעותי ביותר בחיזבאללה שקובע גם את זהותו של מזכ”ל הארגון. וחשוב מכל, מלבד קרבתו המשפחתית לנסראללה עצמו, ספי א-דין נחשב למקורב מאוד לאיראנים. הוא למד בקום כאמור ומעבר לכך עבר “קורסי הכשרה” של משמרות המהפכה האיראניים שהכשירו אותו לתפקידו הבכיר בחיזבאללה. הוא אחראי בין היתר לענייני הרווחה והחינוך בארגון אך גם נחשב למפקד אזור הדרום.

הפיקוח של סאפי א-דין על ענייניה המדיניים והתוכניות החברתיות של המפלגה, סייע לו ביצירת קשרים חזקים עם מנהיגים בזרוע הצבאית. מרכז המחקר “MENA” העיד כי הוא גם מנהל אוסף של השקעות עצומות שמטרתן להבטיח את העצמאות הפיננסית של הארגון ולספק כספים לשרשרת הפיקוד. בשל פעילותו, ארה”ב וסעודיה הכניסו את א-דין לרשימה השחורה של הטרוריסטים כבר ב-2017 .

“מספר 2” של חיזבאללה הוא דמות קיצונית לא פחות מאשר המזכ”ל הנוכחי של הארגון. בנו, סייד, נשוי לבתו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, ומכאן גם הקשר ההדוק והבלתי נמנע למשמרות המהפכה של איראן.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

7 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מה זה מזוזה?

כאיש צבא לשעבר אני נאלץ להודות שהכח הצבאי של חיזבאללה די שקול לכוחו של צהל

אם ככה אז כנראה החיזבאללה ממש חלש….

ידידי היקר!
ההתחלה שלך במשפט איש צבא לשעבר מבארת את ההמשך!!!
מהצבא יוצאים שמאלנים

עוד אחד…
גם כן איש צבא
איפה?ומחזור?
לדעתי סיימת אולי ת”ר או סמ”ר
וקיבלת פעם איצה מצטיין גדודי
מי שישמע

כאיש צבא אהממממממ לא נראה לי אולי מקלף תפוחי אדמה [עוזר טבח]

וואי כמה מטומטמים ביבי אולמרט שרון ברק פרס ורבין . מי האמין שהתינוקות שגידלתי ביזע צריכים להלחם עכשיו לתקן את הטמטום שלהם

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

קילל, האיץ ופגע: כתב אישום נגד אזרח שדרס מפגינים במחאת השמאל
אושר בטרומית: תחנות רדיו בבעלות פרטית ומסחרית יוכלו לשדר גם בפריסה ארצית
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"תגיעו מהר!": השיחה למד"א שניות אחרי הפיגוע; המחבל - ערבי ישראלי
צה"ל הרס את ביתו של המחבל אחמד דוואבשה שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
מהפכה: האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח, בלי להתפשר
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מול הקונים המבוהלים: המחבל מזנק, דוקר ומחוסל במקום | תיעוד הפיגוע
פיגוע בקניון בכרמיאל: שני פצועים אנוש וקשה מדקירות, המחבל חוסל
 אחרי הלוויה: למשפחה אין בית לחזור אליו...
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בספר קוראן: כך ניסו האסירים להבריח לכלא פאלח ברזל ולתקוף סוהרים
"לבן גביר יש אמירות חסרות אחריות - מפה עד חקירה הדרך ארוכה"

הכתבות המעניינות ביותר

שר הרווחה יעקב מרגי בביקור בצפת: "נסייע לעיר לצאת מהמשבר, יחד נהפוך את צפת לעיר חזקה ומשגשגת"
עזה תחת אש: חיסול חוליות מחבלים, איתור פירים ואמצעי לחימה
מעמד רב רושם בכולל הוראה 'זכרון קלמן' שע''י מוסדות מאירת עיניים ברסלב
תלמידי הת"ת הכלל חסידי פ"ת נבחנו אצל גאב"ד זוועהיל
"לוויה קורעת לב": בניקולייב ליוו למנוחות חייל יהודי שנהרג מפגיעת טילים
בזמן מלחמה: עימותים קשים במהלך הרס בגבעת צור הראל בבנימין
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר
ezgif
הממשלה תיפול? הבהרת המפלגות החרדיות ועמדת אדלשטיין | עושים סדר
Abraham_Isaac_Kook_1924
מי תורם יותר לניצחון? גיוס בני ישיבות למלחמת מצווה? | זו עמדת הראי"ה קוק

חדש באתר

.
קילל, האיץ ופגע: כתב אישום נגד אזרח שדרס מפגינים במחאת השמאל
 3
האם נוכל להזדקן בכבוד?
PHOTO-2024-07-03-11-35-32
שר הרווחה יעקב מרגי בביקור בצפת: "נסייע לעיר לצאת מהמשבר, יחד נהפוך את צפת לעיר חזקה ומשגשגת"
URI ORBACH
אושר בטרומית: תחנות רדיו בבעלות פרטית ומסחרית יוכלו לשדר גם בפריסה ארצית

גלריות

 מאירת עיניים מעמד תורני הרב קיוואק (13)
מעמד רב רושם בכולל הוראה 'זכרון קלמן' שע''י מוסדות מאירת עיניים ברסלב
''ד זוויעהל כלל חסידי (9)
תלמידי הת"ת הכלל חסידי פ"ת נבחנו אצל גאב"ד זוועהיל
 לווייה (53)
וַיִּבְכּוּ אֹתוֹ • תיעוד ענק: מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מקאסוב זצוק"ל
 הילולת הרד''ב מביאלע (7)
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • הילולת רבי דוב בעריש מביאלע בחצה"ק סטריקוב

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – כ"ז בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture