גלריות

באדיבות המצלם

אשדוד: שמחה של תורה בסיום מסכת בבא מציעא

סיום מסכת “בבא מציעא” למשתתפי הדף היומי בשיעורו של הרב עובדיה דהן יו”ר המועצה הדתית אשדוד • הרב דהן: “רק בזכות התמדה יום יומית הגענו להישג של עוד סיום מסכת” • הרבנים נשאו תפילה לשלומם של חיילי צה”ל והחטופים שיזכו לשוב בריאים ושלמים בקרוב
  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • "והגית בו יומם..." ובערב תהנה מחודש הספר

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

משתתפי השיעור הקבוע במסגרת הדף היומי בבית הכנסת חניכי הישיבות “בית יוסף” התאספו לסיום על מסכת “בבא מציעא”, באולם שע”י בית הכנסת “נר דוד ואוהל רחמה” ברובע ט’, סביב שולחנות ערוכים כיאה לכבודה של תורה.

את השיעור הקבוע מוסר מידי ערב בכל ימות השנה, רב בית הכנסת הרב עובדיה דהן יו”ר המועצה הדתית. לשיעור זה נוספו גם אחרים שאינם מתושבי האזור, ביניהם בכירים מהמשק הישראלי, כדי להשתתף בשיעור הנאמר בשפה ברורה ורהוטה.

את סיום המסכת ואמירת ה”הדרן עלך” ערך מגיד השיעור הרב עובדיה דהן שאמר גם את הקדיש יחד עם אחיו הי”ו לע”נ אחיו המנוח מאיר ז”ל. מיד לאחר מכן הרב דהן החל בלימוד המשנה הראשונה שבמסכת בבא בתרא “השותפין” ונשא דברי תורה קצרים.

הציבור היסב לסעודת מצוה כיד המלך, כשבמהלכה נשאו דברי תורה וברכה שורה של משתתפי השיעור אשר הרגישו צורך מיוחד להודות ולברך על יום החג הנפלא שזכו להגיע אליו, בדבריהם, הביעו את רחשי ליבם על הזכות שזכו להיות מיושבי בית המדרש וב”ה זכו לסיים עוד מסכת בלימוד בעיון ובהבנה.

הרב עובדיה דהן מגיד השיעור ציין לשבח את המשתתפים אשר כל אחד באשר הוא מוסר נפש להשתתף ולהגיע בזמן לשיעור בכל ימות השנה, ולכן בכל פעם שאנו מסיימים מסכת זוהי שמחה גדולה ובפרט מסכת “בבא מציעא” שהיא מאתגרת עם הרבה פרטים בהלכות בין אדם לחבירו, עוד ציין שההצלחה שלנו זו כח ההשתדלות וההתמדה לקבוע עיתים לתורה, שזה חשוב לכל אחד ואחד שלא יעבור עליו יום אחד בלי שיעור תורה, כך גם בימי שישי שבתות וחגים. הרב דהן בירך את כל המשתתפים בברכת מזל טוב לרגל יום גדול זה עם הרבה נחת ושמחה.

הרה”ג ר’ חיים קלמנוביץ רב שכונה ורב מחלקת העירובין והנישואין, ציין בדבריו את דברי המשנה באבות:  “הפוך בה והפוך בה דכולא בה” והביא בשם המפרשים,  כי בדרך הטבע, דבר הפוך אין בו כל שימוש, אולם היחודיות של התורה היא, כי העיסוק בלימוד התורה מאיר את עינינו גם כאשר על פניהם הדברים ‘נראים הפוכים’, וכמו שמסיים התנא “דכולא בה”.

הדברים אמורים בשמחה הגדולה שבה אנו ניצבים כעת – סיום מסכת בבא מציעא הנלמדת במסגרת הדף היומי ע”י מגיד השיעור הרב עובדיה דהן יו”ר המועצה הדתית בעיר אשדוד.

שיעורי הדף היומי בבתי כנסת רבים בעיר נאמרים בדרך כלל ע”י מגידי שיעורים תלמידי חכמים שתורתם אומנותם ועוסקים כל היום בתורה. שונה הוא שיעור בדף היומי הנמסר ע”י ידידינו הנכבד הרב עובדיה דהן אשר כידוע טרוד במשך היום והלילה במלאכת הקודש בתפקידו החשוב המתפרס לנושאים רבים, למרות עיסוקים רבים אלו מוצא הרב עובדיה להכין ולמסור את השיעור באופן ברור גם כשמדובר במסכת סבוכה וקשה כמו מסכת בבא מציעא.

אולם בכך מיושמים הלכה למעשה דברי חז”ל “הפוך בה והפוך בה דכולא בה” וכמו שביארו המפרשים, כי גם כאשר הדברים אינם מובנים בסדר היום השוטף הרי שהתכונה המיוחדת של התורה נותנת את כל האפשרויות של העיסוק בה ולימודה היום יומי גם בסדר יום העמוס ביותר.

את דבריו סיים בברכה לרב עובדיה דהן שיזכה תדיר לקבל שפע של ברכה והצלחה בכל מעשי ידיו להגדיל תורה ולהאדירה יחד עם כל משתתפי השיעור שיזכו יחד לסיים עוד מסכתות מסדר הש”ס.

הרה”ג רבי יוסף שיינין הרב הראשי (לשעבר) שהגיע למרות סדרת שיעורים שהיו לו, ובדבריו הקצרים אמר שיש לו התפעלות מהרב עובדיה דהן שלמרות עיסוקיו הרבים במועצה הדתית במלאכת הקודש, מוצא הוא את הזמן להכין את השיעור ומוסר את השיעור בכל ערב במסירות נפש בפני הציבור המתמיד להשתתף, לסיום בירך את הרב דהן שימשיך לעמוד על המשמר בחיזוק וביצור הדת בעירנו, כן בירך את כל המשתתפים שיזכו לסיים עוד מסכתות מסדר הש”ס.

בין הדרשות המשתתפים פצחו בריקוד לכבוד המעמד ופצחו במעגלים מתוך התרוממות ושמחה לכבודה של תורה, גם סגן ראש העיר עו”ד אלי נכט היה מבין הרוקדים והשמחים במעמד עם שאר המשתתפים.

הרה”ג ר’ מרדכי עמר רבה של “איפיני” בצרפת אשר הגיע לארץ לאחרונה וסיפר שבדרך כלל כשנמצא בארץ, משתתף בכל השיעורים, הפעם נשא פיוט מיוחד מהספר “יגל יעקב” לכבוד השמחה הגדולה שהוא חלק ממנה.

בסיום, הודו המשתתפים מעומק ליבם למגיד שיעור המסור הרב עובדיה דהן שעל אף עיסוקיו הרבים בצורכי ציבור אינו מבטל את השיעור ורואים בכך סייעתא דשמיא מיוחדת.

במעמד השתתפו גם אבי אמסלם ממ”ק ראה”ע, שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי חבר מועצת העיר, הרב מני אזולאי יו”ר ארגון “מהות” וחבר מועצת העיר, חבר הכנסת ארז מלול סגן יו”ר הכנסת והרב ינון אזולאי חבר הכנסת.

הרב דהן הודה נרגשות בשם משתתפי השיעור על הדברים היוצאים מן הלב ומשתתפי השיעור יחד ובירך את כל החיילים, הפצועים והחטופים שבזכות התורה הק’ ישובו לביתם לחיים טובים ולשלום.

play-rounded-fill

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

אשה חרדית נספתה בשרפה ב'כוכב יעקב': "היא נלחמה כמו לביאה לחלץ את הילדים"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל הי"ד נפלו בקרבות בעזה; שני לוחמים נפצעו קשה
"נפלנו על הראש לגמרי": סמוטריץ' תוקף את ההחלטה לחבר את עזה לחשמל • צפו
הכלה מתחננת: אימי נפטרה, אבי סיעודי והורי המאמצים חולים. מאין יבוא עזרי?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בלשי המשטרה עצרו לבדיקה: נער כבן 16 נתפס נוהג בטרקטורון ללא רישיון • צפו
לאחר מטח הרקטות: עובדי חברת החשמל חיברו את האזורים שנותקו בגולן • צפו
מהפכה: האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח, בלי להתפשר
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

עשרות מטרות התקפו מהאוויר; ברפיח חוסלו מחבלים שהתקרבו לכוחות • צפו
צה"ל תקף מטרות במרחב חאן יונס ממנו בוצעו השיגורים לעבר העוטף אמש
חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר מאבק ממושך במחלה: אמא של החטופה נפטרה לאחר שזכתה שבתה נועה לידה
הפובלציסט תוקף את הסתרת המידע מהדרג המדיני: "מרד הפקידים"

הכתבות המעניינות ביותר

לא קולטים חולים חדשים: התפרצות חיידקים עמידים בבית החולים רמב"ם בחיפה
בכינוס החירום בתום עצרת הרבבות: הבד"ץ התנער מהאנרכיסטים ברחובות ירושלים
מסע הלווית זקן המקובלים הגאון רבי שלום שמואלי זצ”ל
מִצְהֲלוֹת חֲתָנִים • שמחת השבע ברכות לבן גאב"ד בני ברק
סיכום תהלוכת הרבבות בראשות הגר"א דויטש ברחבי הבירה, נגד גזירת הגיוס • צפו
תכונה בלונדון: הרה"צ מבעלזא יגיע לממלכה הבריטית לטובת המוסדות
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture