גלריות

באדיבות המצלם

בבית ברחוב רשב”ם: גדו”י התכנסו לחזק את לימוד דף היומי במשניות

במעמד המיוחד שנערך לקראת פתיחת מסלול לימוד ‘דף היומי משניות’ במפעל ‘שיח התורה’ הצטופפו המונים בקודש פנימה • הגאב”ד הגאון רבי שלמה מחפוד שליט”א: “התאספנו כאן למטרה קדשה זו, של עידוד קביעות לימוד ששה סדרי משנה, ולכן הערב מתקיים כאן: אז נדברו יראי ד’, ויקשב ד’ וישמע” • עוד נשאו דברים במעמד: הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט”א, כ”ק האדמו”ר מזוטשקא שליט”א, ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב דיסקין שליט”א, והפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט”א • אשריכם תלמידי חכמים

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • מעמד התפילה של גדולי הדור שליט"א על ציון מרן זצוק"ל: "הבטחת, רבינו!"

    תוכן מקודם

  • הברכה הנדירה של מרן רשכבה"ג זצוק"ל – והתוספת החריגה של מרן שר התורה זצוק"ל

    תוכן מקודם

  • היא לבד מגיל שנתיים ואמא שלה זקוקה לעזרה שלכם

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מרנן ורבנן התכנסו במהלך השבוע האחרון לכינוס חיזוק ועידוד פרויקט דף היומי במשניות אשר הוקם לפני כארבע שנים לזכר מרת ברטינה סימונה בת הרב חנוך הלפרין ע”ה. הפרויקט שהוקם אז הפך במהרה לנחלת ההמונים כאשר כיום עשרות אלפי אברכים, בחורי ישיבות ונערי חמד שוקדים מידי יום בלימוד דף היומי במשניות וכך זוכים לרכוש קניין קבע בשישה הסדרים בבקיאות מופלאה ובהספק קבוע – חוק ולא יעבור.

התרגשות אחזה בבית המפורסם ברחוב רשב”ם 23 בבני ברק, בית אשר היה הלשכת הגזית בדור האחרון – ביתו של מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי זצוק”ל, כאשר בזה אחר זה הגיעו למקום מרנן ורבנן גדולי התורה, גאב”ד ‘יורה דעה’ הגאון רבי שלמה מחפוד שליט”א וחבר מועצת החכמים, כ”ק האדמו”ר מזוטשקא שליט”א, ראש ישיבת ‘ארחות תורה’ הגאון רבי ברוך דב דיסקין שליט”א, הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט”א, ועמם יחד הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט”א אשר אירח את הכינוס בבית אביו, אשר נאספו יחד בכדי לחזק את עשרות אלפי לומדי ‘דף היומי משניות’ ולזרז ולעודד את הומני ישראל להצטרף גם הם ללגיונו של מלך, וביתר שאת עתה שיהיה ניתן להשתתף בלימוד באמצעות מסלול ייעודי שעומד להיפתח במסגרת במפעל ‘שיח התורה’ ובכך לזכות ללמוד את הש”ס משניות ביתר קלות.

בראשית הכינוס נשא דברים יוזם הפרויקט הנגיד הרבני ר’ שמוליק הלפרין אשר במשך דקות ארוכות הציג את הפרויקט התקדימי מרגע היווסדו ועד לעצם היום הזה. “זכינו בסיעתא דשמיא לראות את המהפכה האדירה שזה עשה”, אמר בהתרגשות, “עשרות אלפי אברכים, בחורי ישיבות וילדי תלמודי התורה הצטרפו כבר ליוזמה וכך למעשה אנו זוכים לעשרות אלפי סיומי ש”ס בשנה והמונים שרוכשים קניין נצח בשישה סדרי המשניות”. בדבריו הוסיף כי הפרויקט הוקם לזכר נשמת אמו ע”ה וכי באורח קבע הוא שומע מהלומדים כיצד לימוד המשניות משפיע עליהם באופן ישיר, “לימוד המשניות הוא לימוד חשוב מאין כמוה”, אמר, “אנו מוצאים זאת כבר בקדמונים ובחז”ל שאמרו עד כמה הלימוד במשניות משפיע על הנשמה, אנו רואים את זה בחוש ואנו נרגשים לעשות את המהפכה האדירה הזו בעולם התורה”.

במשאו עמד כ”ק האדמו”ר מזוטשקא שליט”א על חשיבות מפעל הדף היומי במשניות ועד כמה הלימוד חשוב דווקא בדור הזה. “אנו זוכים להשתתף כאן במעמד נשגב למען המשך חיזוק לימוד הדף היומי במשניות, זה הרי משהו חשוב שלא ניתן לתאר במילים, אני שומע על אלפים אלפים שהצטרפו כבר לזה ובוודאי זה דבר עצום, שהרי אין לך דבר נעלה מזה שאלפים רבים זוכים ללמוד בקביעות מדי יום ביומי את המשניות ולזכות לסיים את הש”ס, זה ממש קניין נצחי. דווקא בדור הזה, חובה לחזק את העניין ולהוסיף עוד ועוד לומדים שיצטרפו לדבר החשוב הזה. תזכו לראות סיעתא דשמיא במעשי ידיכם בהמשכת והפצת בשורה חשובה זו”.

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה מחפוד שליט”א התמקד בדבריו על מעלת לימוד המשניות, דבר שלמרבה הצער רבים מזניחים, ומעלת חיזוק דבר זה ובין דבריו התבטא, כי “התאספנו כאן למטרה קדשה זו, של עידוד קביעות לימוד ששה סדרי משנה, ולכן הערב מתקיים כאן אז נדברו יראי ה”, ובעז”ה יתקיים ‘ויקשב ה’ וישמע’, שהקב”ה יצליח את המעמד הזה, שבזכותו יתרבה הדעת ע”י לימוד המשניות”.

הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט”א, נשיא מפעל ‘שיח התורה’, ציין לשבח את המפעל החשוב בדבריו אמר כי, “אבא זצ”ל שהיה כידוע לומד את כל התורה כולה היה מעורר תמיד עד כמה חשוב ללמוד משניות, זה לא דבר של מה בכך, אשריכם שאתם זוכים לעשות דבר חשוב שכזה ולגרום לאלפים רבים ללמוד מדי יום דף משניות ובכך אלפים רבים זוכים לסיים את הש”ס באופן קבוע. בטוחני שהדבר יעשה נחת רוח עצומה למרן אבי מורי”. כמו כן ציין לשבח את הביאור ‘משנת אליעזר’ שבארגון הדפיסו את המשניות עם פירוש נפלא זה. הגרי”ש שליט”א אף ציין מעשה מופלא שהתרחש עם אביו וסיפר, ש”מדי שנה בשנה ועד סוף ימיו, מלבד סדרי לימודיו הקבועים, היה אבא לומד בחודש ניסן ואב פרק משניות ביום. פעם שאלתי אותו מה הסיבה וסיפר כי לפני עשרות שנים רבי יעקב הלפרין זצ”ל (שהוא סבו של ר’ שמואל) ניגש אליו וביקש ממנו ללמוד לזכר הוריו פרק משניות ליום בחודשי הפטירה שלהם ואף תמך בו בפן הכספי שכן אז לא היה לאביו כסף, “אבא אמר כי מאז עברו המון שנים אך את הלימוד לעילוי נשמתם הוא לא הפסיק, וכך היה ממש עד סוף ימיו”, והוסיף  כי “ר’ יעקב זכה ולכן לנכד שלהם יש את הזכות שכ”כ הרבה יהודים ילמדו משניות, ונזכה גם אנחנו לדעת את כל המשניות ואת כל התורה כולה”.

הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט”א נשא אף הוא דברים קצרים ואמר כי, “כתוב בספרים הקדושים שע”י שלומדים משניות, ניצולים מדינה של גהינום, כידוע שהיו הרבה גדולי ישראל שלמדו את המשניות, ובזמנים שקשה ללמוד, היו משננים משניות בע”פ, לכן זה דבר גדול ועצום מה שמכניסים את לימוד המשניות שיהיו מחודדים ומשוננים על לשונם של בני ישראל, שזה הבסיס לש”ס כולו, וכל מי שעושה ומשתתף בלימוד הזה, זו זכות גדולה ועצומה”.

ראש ישיבת ‘ארחות תורה’ הגאון רבי ברוך דב דיסקין שליט”א הפליג אף הוא בשבח מפעל ה’דף היומי משניות’ ואמר “זכינו שגם אצלנו בישיבה הרבה בחורים לומדים את זה” והעיד ראש הישיבה כי ניכר על הבחורים שמשתתפים בקביעות בלימוד המשניות “שבזכות זה יש להם הרבה ידיעות בכל התורה, וזה מביא להם העליה בכל הבחינות, וב”ה שהמפעל הזה כבר קיים בהרבה ישיבות, זה ברכה גדולה ועצומה שהמפעל הזה נכנס לעולם הישיבות”. בדבריו הוסיף כי “אנחנו נמצאים פה עם הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט”א נכדו של מרן הסטייפלער זי”ע שאצלו כידוע המשניות לא זזו מתחת ידו, אף במדרגתו הגדולה שהוציא את ספרי ‘הקהילות יעקב’ וידע את כל התורה כולה, אף על פי כן המשניות לא זזו מתחת ידו, וזה היה אצלו חביב עליו ביותר” והוסיף, “זה דבר גדול החיבור שעושים עכשיו עם מפעל ‘שיח התורה’ שזה יכול להעמיד ולהגדיל את את לימוד המשניות, שזה השלמה לכל חלקי התורה”.

מנחה המעמד הרה”ג ר’ משה מרדכי אנגלרד שליט”א משגיח ישי”ק ‘תורת חיים’ בב”ב, קרא בקריאה של חיבה להמונים שהצטופפו בין כותלי החדר הקדוש במעמד המיוחד, ואמר כי “היום הזה זה, הוא בשורה גדולה, ומכאן הבשורה בערב הק’ הזה לכל עולם התורה והישיבות לכל אברכי הכוללים ולכל מי שנפשו חשקה בתורה, ללמוד את הש”ס משניות בקצב של דף ליום, ש”ס לשנה” ומחדר זה תצא הקריאה להצטרף לעשרות אלפי הלומדים שבימים אלה שוקדים בלימוד סדר ‘טהרות’, וזאת הזדמנות לנצל את ימי בין הזמנים וימי חודש אלול לרכוש קניין נצח בשישה סדרי המשניות, וכך לבוא מוכנים ומורגלים לראש השנה שאז יתחילו מחדש את לימוד הש”ס משניות.

יצוין כי, פרויקט ‘דף היומי במשניות – ש”ס משניות בשנה’, הוקם ביוזמת הנגיד איש המשניות ר’ שמוליק הלפרין לזכר אמו ע”ה בחודש אלול לקראת ראש השנה של שנת תשפ”א בברכתו ובעידודו של מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי זצוק”ל שחתם על קול קורא מיוחד להצטרף לסדר לימוד זה כשעמו מצטרפים עוד מגדולי ומאורי הדור. הפרויקט שהוקם אז הפך במהרה לנחלת ההמונים כאשר כיום עשרות אלפי אברכים, בחורי ישיבות ונערי חמד שוקדים מדי יום בלימוד ‘דף היומי במשניות’ כאשר במסגרתו בכל סוף שנה מסיימים את הש”ס משניות, ובכך זוכים בזמן קצר לרכוש בקניין קבע ידיעות ומושגים בכל שישת הסדרים בבקיאות מופלאה ובהספק קבוע – חוק ולא יעבור, לשם כך הדפיסו בארגון כרכי משניות המסודרות במיוחד ללימוד דף ליום עם הפירוש המפורסם ‘משנת אליעזר’ הידוע כפירוש נח ללימוד בקלות ובמהירות, ובמרץ רב הפיצו את המשניות במהדורות רבות ובגדלים שונים בכדי להנעים את הלימוד למצבים שונים (כנסיעות וכדומה), ובמחזור זה לאחר מעמד סיום הש”ס האדיר שהתקיים בתחילת שנה זו בבנייני האומה בהשתתפות אלפים, וגרם להתעניינות ציבורית רבה בפרויקט הייחודי, הארגון התבסס בצורה מסודרת ומאורגנת בתוככי הישיבות הגדולות ברחבי הארץ בניהולו הנמרץ של מנהל הארגון המפיק הרב ברוך שכטר, בברכתם של ראשי ורבני הישיבות שעודדו יוזמה זו מאוד ואף השתתפו במעמדי הסיומים שנערכו בישיבות בכל סיום סדר בלימוד המשניות.

בימים אלה עומדים לקראת פתיחת מסלול יומי שבו יוכלו המוני לומדי ‘דף היומי משניות’ להיבחן על הלימוד דרך מפעל ‘שיח התורה’ שהוקם לאחר הסתלקותו של מרן שר התורה זצ”ל ע”י מכון ‘שיח אמונה’, ובמסגרתו נערכים מסלולי לימוד, ומדי יום המונים משתתפים בסדרי לימוד אלה, ומאשרים את הלימוד במערכות ‘נדרים פלוס’ וכן בטלמסר ייעודי, ושמותם של מאות הזוכים בהגרלות הרבות הנערכות בין המשתתפים על זכיות בשווי של אלפי שקלים, מתפרסמים מדי שבוע בשבוע במודעות ייעודיות בעיתונות החרדית, וכאמור בשיתוף פעולה ייחודי ומעניין בין שתי הארגונים, יוכלו אלפי לומדי דף המשניות להיבחן ב’שיח התורה’ מדי יום על החומר הנלמד ולהיכנס אף הם להגרלות הרבות, ובנוסף לזה לדרבון הלימוד תיערך בעז”ה הגרלה יומית מיוחדת נוספת בין המשתתפים במסלול זה.

בארגון מציינים כי המסלול ב’שיח התורה’ יפתח אי”ה החל מיום שלישי ט”ז מנחם אב הבעל”ט, שבו יתחילו אלפי המשתתפים בלימוד מסכת פרה, ולרגל פתיחת המסלול יהיה ניתן לקבל את הש”ס משניות המבואר בסדר הדף היומי “מהדורת הלפרין”, בכניסה לבית מרן שר התורה זצ”ל ברחוב רשב”ם 23 בב”ב, לאחר מילוי הפרטים בטופס הרישום שיעמוד במקום לרשות הציבור. יצויין כי ניתן לרכוש את המשניות בגדלים שונים במחיר מוזל ומסובסד ברשת חנויות “יפה נוף”.

המעמד הנעלה נחתם בשירת “תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך” כאשר מרנן ורבנן משבחים ומעודדים את המפעל הכה חשוב הזה שבתוך זמן קצר הפך לנחלת ההמונים אשר זוכים ללמוד ולסיים את כל הש”ס משניות בשנה. אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

האלמנה מתחננת לעזרה: "חיתנתי לבד את הילדים. לא נותר כלום לבת האחרונה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ניצל את ההזדמנות: כך השוטרים סיכלו גניבת משאית בתל אביב • צפו
ברקע האיומים מאיראן: נתניהו ולפיד יפגשו הערב לעדכון ביטחוני
שפתותיו דובבות: ההקלטה הנדירה והמרגשת של מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצוק"ל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נערכים למלחמה: טיסות לישראל מתבטלות, מפעלים בצפון קיבלו מצה"ל צו סגירה
כוננות שיא בישראל: בכירים איראניים ושלוחיהם נפגשים לדון בתגובה
הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

במשרד הבריאות נערכים למלחמה כוללת: הוצגה לשר ההיערכות לחירום
כתב אישום הוגש נגד תושב בנימינה בגין איומים לרצח נגד רה"מ נתניהו
ביתו של הרב ניסים יגן זצ"ל נפטרה ממחלת הקורונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

רה"ע צפת עורר בהלה: "למי שיש לו לאן ללכת בשבת עדיף שיצא מהעיר"
לאחר חשיפת הציטוטים: צה"ל יבחן מחדש את המשך שירותו של פעיל אחים לנשק

הכתבות המעניינות ביותר

בנהר שלום התכנסו להספיד את זקן המקובלים ככלות השלושים • גלריה
אשדוד: מעמד הכנסת נין האדמו"ר מבעלזא לתלמוד תורה
שמחת השבע ברכות בחצרות מעליץ - זוועהיל
מעמד 'יקרא דאורייתא' בבית האדמו"ר מצאנז
הילולא בחצר הקודש סערט ויז'ניץ • גלריה
מסמן עוד X ברשימה: כך הגיב שר הביטחון לחיסול של "בן לאדן של עזה"
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture