גלריות

באדיבות המצלם

בחצות לילה לאחר ‘תיקון כרת’: הגר”ח פינטו שמע את ניצול הטבח בשמחת תורה

המרא דאתרא של אשדוד הגר”ח פינטו שליט”א נשא דברים לכבוד הילולת סבו הרה”צ רבי הדאן פינטו זצ”ל • דרמה והתרגשות מיוחדת בעת שהגר”ח פינטו הזמין את ניצול טבח שמחת תורה ‘ברק ניקסון’ שסיפר על 8 שעות מול מחבלים וניצל ללא שריטה וחזר בתשובה שלמה.

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • המרכז החרדי להכשרה מקצועית סוגר את ההרשמה לשנת הלימודים החדשה עם מספר בשורות

    תוכן מקודם

  • משמעם לילדים שלכם בחופש? כרטיסים בהנחה

    תוכן מקודם

  • היא בכלל לא מכירה את אבא שלה וכעת היא זקוקה לכם

    תוכן מקודם

  • חשיפה ראשונית: החרדים שכבר לא חוששים מדקדוקי עניות

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לאחר סדר לימוד “תיקון כרת” שהתקיים בליל שישי, ותפילות להצלת עם ישראל במעמד המרא דאתרא הגה”צ רבי חיים שמעון פינטו שליט”א, נשא דברים הגר”ח פינטו לקראת ההילולא הגדולה לסבו הרה”צ רבי הדאן (יהודה) פינטו זצ”ל בנו השלישי של הרה”ק רבי חיים פינטו הגדול זצוק”ל במלאת 143 שנים להסתלקותו.

סדר הלימוד מתקיים באופן קבוע מידי ליל שישי, באוהל הציון של הרמ”א פינטו זצ”ל בבית העלמין שיסד המרא דאתרא הגר”ח פינטו בהשתתפות קהל רב, שבחלקו מגיע מחוץ לעיר כדי לטהר את הנשמה לקראת ההכנה לשבת המלכה.

לקראת חצות לילה לאחר מעמד ‘התרת נדרים’, קהל המשתתפים התאסף סביב המרא דאתרא הגר”ח פינטו שנשא דברים אודות סבו הגדול זצ”ל.

בדבריו סיפר כי סבו רבי הדאן פינטו זצ”ל נפטר בט”ו באב תרמ”א ונטמן בבית החיים העתיק ב’מוגאדור’ שבמרוקו סמוך לציון אביו.

הסבא רבי הדאן היה צדיק והיה מוכתר בשלוש מעלות גדולות: גדול בתורה, חסיד במעשיו, גומל חסדים טובים, ואיש מופת. וכך כינוהו הגדולים בשעתו: “החכם השלם והכולל, חזרן במצוות ובעל חסדים, זוכה ומזכה את הרבים, החסיד העניו, איש קדוש, מלומד בניסים”.

בצל אביו הגדול רבי חיים פינטו הגדול זצוק”ל, גדל והתפתח, עד שנעשה גברא רבה שזכותו עומדת לו בפני עצמו. אביו, שהיה רבן של ישראל, חינך את בנו לא רק לשאיפות ודרגות גבוהות בתורה וחסידות, אלא השקיע גם כוחות רבים, להנחותו בדרכם המיוחדת של דרך הנתינה והעזרה לזולת. צדיקי משפחת פינטו – דרך הנתינה והעזרה לזולת.

היה בעל חסד גדול כל דל ואביון, מר נפש וקשה יום מבני עירו, ידע כי בבואו לבית רבי הדאן ימצא מנוח לנפשו, ולא ישוב ריקם. כי כך נהג כל ימי חייו: מן המעות שהרויח למחיתו הפריש צרכי בני ביתו, ואת כל השאר – חילק תיכף ומיד לעניי עירו.

היות ושמו הטוב ושם אביו הלך לפניו, לכך בכל פעם שעבר ברחובות השוק, היו קמים יהודים וערבים לפניו, קדים מלא קומתם, נושקים את ידו, מבקשים ברכתו, ומעניקים לו נדבה הגונה. נדבות אלו היו מושלכות לכיס של צדקה, שהיה מתחלק לנצרכים עד תומו. ולא זו בלבד, אלא, אנשי מוגאדור, לאחר שעמדו על תכונתו זאת, נהגו לתת לידו את כספי הצדקה שרצו לחלק לעניים, והוא היה שלוחם לענין זה.

אני זוכר שהיו מספרים שאת הכיס של צדקה הזה שהיה חתיכת בד גדולה, הוא עצמו בידיו היה מכבס מידי פעם וכשבני משפחתו אמרו לו – אנו נכבס, למה שיטרח כבדו הרב? וענה להם” “לא לא, אני מכבס את זה מהלכלוך של העולם הזה שהאדם להוט אחרי הכסף…”

בסיום דבריו, הקהל פרץ בשירת “תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך” ובירך את ברק ניקסון הי”ו שהוא מהניצולים היחידים מיום ‘טבח שמחת תורה’ ומאז חזר בתשובה שלמה ולומד תורה ומזכה את דברים כמעט כל יום, הגר”ח פינטו ביקש שיספר לקהל את הניסים הגדולים שעברו כשהקהל כולו הקשיב בהתרגשות גדולה לכל מילה ועל חזרתו בתשובה שלמה.

בדבריו הודה למרא דאתרא הגר”ח פינטו ואמר שזו זכות גדולה עבורו על שנתן לו עוד הזדמנות לספר על קרבתו להקב”ה, וכך סיפר בקצרה מפאת קוצר הזמן: לפני תשעה חודשים חזרתי בתשובה, הייתי רחוק מקיום תורה ומצוות, אך קיבלתי על עצמי לקראת חודש אלול לשמור 3 שבתות, (מהבר מצוה לא זכיתי לשמור שבת) שמרתי שתים בהצלחה, בליל שמחת תורה שזו היתה השבת השלישית, קראתי תהילים כל הלילה כדי שלא ארדם ולבסוף לצערי נפלתי ולפנות בוקר נסעתי ב…שבת לאזור המסיבה ליד הגבול עם עזה, בשעה 6:30 בבוקר כבר ראיתי שפגע טיל שירו המחבלים במישהו מולי ורצו שם בכמויות של אנשים, תוך כדי ראיתי מחבלים שמרססים את הרכבים עם אנשים, אני רץ מכל מקום ולכל מקום ואני רואה 2 טנדרים מגיעים, מלאים במחבלים, אני הייתי חייל גולני ואני יודע מה זה קרב, כך כל הזמן ממשיכים לברוח.

אני מחליט לחזור שוב לאזור המסיבה, אני שוכב ועליי גופות של הרוגים, המחבלים יורים עליי, אבל הכדורים לא פוגעים בי, כי הגופות עוצרות את הכדורים, רצתי משם נכנסתי לתא שירותים ותוך כדי פרצתי מעומק ליבי בתפילה לבורא עולם ואמרתי, “אם אתה מחזיר אותי בחיים, אני מבטיח לך להיות הילד הכי טוב שלך”, ראיתי את בורא עולם בעיניים שלי.

את התא שירותים השארתי בסימן של פתוח (צבע ירוק) שיחשבו שהתא ריק, כך היה הכל מחושבן משמים, ואני כל הזמן מתפלל ומבקש מבורא עולם שיציל אותי ומקבל על עצמי הכל לעשות על מנת לחזור בתשובה שלמה, אני שם בתא של השירותים עם עוד שנים מצטופפים בפחד נורא במשך 8.5 שעות!!!! והמחבלים התהלכו עם מדים של צה”ל ואני רואה אותם מהחור שבדלת, כל הזמן יורים ושודדים מכל הנרצחים כל מה שיש עליהם, אחר כך יורים על כל ה-7 התאים של השירותים ואני שומע את כל הזוועות, יורים על הדלת שלנו, מחבל יורה 3 כדורים על הדלת והדלת לא זזה, איך זה קורה??, אין שום מילים להסביר – הכל השגחה פרטית של בורא עולם.

בשעה 4 אחר הצהריים, רק אז הגיעו צה”ל לשטח ועשו סריקות במקום ואנו ב”ה לא נפגענו אפילו סריטה אחת. החיילים פתחו את התא של השירותים, רואים אותנו ואמרים לנו אתם השלושה היהודים האחרונים שנשארתם בחיים כאן, יצאנו החוצה וראינו זוועות שאין לזה שום תיאור שבעולם שנתאר, זוועות נוראיות ואכזריות מאין כמותם, יותר גרועים מחיות, יצאנו משם נוסעים בשביל של 500 מטר במשך חמש שעות!!! כי כל כמה רגעים אנו עוצרים להרים את הגופות הרבים שהיו פזורות לכל אורך האזור במצב של זעזוע שלא נוכל לתאר לכם כאן, נורא ואיום!

מאז ברוך ה’ אני ילד של בורא עולם, בזכות שבת קודש, לאחר חודשיים זכיתי להתחתן כהלכה עם אשת חיל תחי’, לומד תורה בבוקר ומוסר הרצאות בשעות הערב לזכות את הרבים ובין לבין ממשיך ללמוד תורה, יש לנו רק את בורא עולם שרק הוא קיים ורק הוא שומר עלינו, כולנו כל הגוף שלנו זה לעשות רצון ה’ יתברך.

יש הרבה טומאה בחוץ כיום, אני יודע היטב משם אני מגיע, לכן נמשיך כולנו להתחזק ולהתקרב לבורא עולם כמה שיותר, תודה רבה לכבוד הרב המרא דאתרא שליט”א ולציבור היקר.

הגר”ח פינטו בירכו שוב ואמר לו, “תודה רבה, חיזקת את כולנו הרבה מאוד, נתת להם חיזוק חי, דברים מרגשים, תזכו לכל הישועות אתה ומשפחתך”.

בסיום, ערך ברכת לחיילי צה”ל ולכל החטופים שישובו לביתם בריאים ושלמים, והקב”ה יעטרם בעטרת ישועה וכתר ניצחון ונתבשר כולנו בבשורות טובות.

 

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אתה הראית לדעת כי ה’ הוא האלוקים אין עוד מלבדו

אתה הראית לדעת כי ה’ הוא הא-ל-וקים אין עוד מלבדו

כתבות חדשות באתר

השקעה בנדל"ן – השקעה נכונה או טעות אסטרטגית?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

דיווח: הרמטכ"ל הלוי מתכוון להתפטר במידה ותושג הפסקת אש
בחודש הבא: נתניהו יטוס לנאום באו"ם, האם יישאר בחו"ל עד מוצ"ש?
טעים מעבר למצופה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הח"כ חשף: חייל מילואים נחקר במשטרה הצבאית בחשד להריגת מחבל
הפיגוע בתל אביב: המחבל נצפה מתעסק במטען – הפיצוץ התרחש עקב תקלה
היום יום הישועה!! הרבנית קולדצקי תליט"א במעמד תפילה אדיר בקבר שמואל הנביא ביום ט"ו באב
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אירוע מפחיד בבסיס עמיעד: חיילים ננשכו על ידי חולדות עד זוב דם
דיווחים בלבנון: צה"ל תקף מחסני אמל"ח בעומק המדינה • תיעוד
מדהים: מאות האברכים שממשיכים ללמוד  בקביעות גם בימי בין הזמנים!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בלינקן: "נתניהו אישר לי שישראל מקבלת את עסקת החטופים החדשה"
מצבו בינוני: המטפל שהותקף על ידי התנין בגן החיות מתאושש ושב להכרה

הכתבות המעניינות ביותר

אסון בעזה: מפקד צוות בסיירת צנחנים נהרג מפגיעת פצצה של מטוס קרב
כך התמודד הרבי עם פעמוני הכנסייה כשנעמד להתפלל בקיר האחרון שנותר מ'השוהל' • צפו
שר הביטחון הנחה לקרוא למילואים למי שקיבל בעבר פטור משירות
גלנט לבלינקן: "על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה"
מזג האוויר: מחר תחול הקלה קלה בעומס החום • האזינו לתחזית
חידושים על חמישה עשר באב • הרב נתנאל אביסרור
חידושים על חמישה עשר באב • הרב נתנאל אביסרור
טען עוד כתבות >
2
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture