המיוחדים

צילומים: ארכיון JDN, באדיבות המצלם

והראנו בבניינו: 10 בתי הכנסת הגדולים בחצרות האדמו”רים בעולם • פרויקט מיוחד

כשעם ישראל מתחנן ומבקש “והראנו בבניינו ושמחנו בתיקונו” – ‘חדשות JDN’ מציג: 10 החצרות החסידיות שבנו “בית מקדש מעט” • יוסי שטארק עם הנתונים על בתי הכנסת של באבוב, באבוב-45, באיאן, בעלזא, גור, ויז’ניץ, סאטמר וסקווירא
  • הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים

    תוכן מקודם

  • מעוניינים במקצוע מבוקש בלי לוותר על ערכים? כאן מתחילים

    תוכן מקודם

  • חדר אשפוז בתוך הבית: הילדים הקטנים נולדו עם שיתוק מוחין ובעיות נשימה

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • היא חיכתה להם שנים , אבל כעת השמחה שלה לא שלמה, תעזרו לה

    תוכן מקודם

  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

במספר חסידויות גדולות החלו בשנים האחרונות לבנות בתי כנסת חדשים, גדולים יותר, מפוארים יותר ויקרים יותר, כדי לפאר ולרומם את בית אלוקינו. בחלק מהן כבר השלימו את הבנייה וחנכו את המשכן החדש או המחודש – כמו גור, ויז’ניץ ובאיאן – ובחלק מהן, העבודות יושלמו או יחלו בתקופה הקרובה.

הצד השווה ביניהן הוא העובדה שמי שהחליט על הקמת ההיכל חדש, זה האדמו”ר, שהטיל את המשימה הגדולה על אחד או כמה מעסקני החסידות, שנענו לרצון הרבי לתת מענה לצורך הדחוף של להגדלת והרחבת מקום התפילה, לנוכח הריבוי העצום של בני החסידות בליע”ה.

ביריעה זו, ‘חדשות JDN’ יציג בצורה מתומצתת את היקף הפרויקטים של בניית 10 בתי הכנסת הגדולים, בחצרות האדמו”רים, בכל רחבי תבל. יודגש כי בלתי אפשרי למדוד באופן ברור את סדרי הגודל של כל בית כנסת לגופו, אך השתדלנו לסקר ולהציג את הנתונים על היכלי התפילה הבולטים והמרכזיים ביותר בעולם החסידות, כפי שנמסרו לנו על ידי הגורמים המעורים בפרטי הבנייה.

באבוב

עיר: בית המדרש של חסידי באבוב ממוקם בשדרה ה-48 בשכונת בורו פארק, בברוקלין ניו יורק, ונבנה על ידי הרה”ק רבי שלמה מבאבוב זי”ע, אביו של כ”ק האדמו”ר מבאבוב.
מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש ישנם כ-2,500 מקומות ישיבה.

בנייה: בניית בית המדרש הגדול הושלמה בשנת תשמ”ו.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה הסתכמה בארבעה מיליון דולר (סכום אסטרונומי באותה תקופה).

אחראי: הרה”ח ר’ אברהם אהרן לעזער היה אחראי על בניית בית המדרש.

זמני השיא: החג הכי עמוס בחצר הקודש באבוב הוא שמחת תורה.


בית המדרש באבוב. צילום: האחים לענטשעווסקי

באבוב-45

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות הולך ונבנה על ידי כ”ק האדמו”ר מבאבוב-45 במרכז שכונת בורו פארק בברוקלין, ארה”ב.

מקומות ישיבה: בשלב הראשון יהיו בכל רחבי בית המדרש החדש כ-3,500 מקומות ישיבה. עם סיום בניית השלב הראשון, היקף הפרויקט יוכפל עם בנייה נוספת על שטח שנרכש בשנה האחרונה בצמוד לבית המדרש.

בנייה: עבודות החפירה החלו בחודש אלול שנת תשפ”א. מעמד הנחת אבן הפינה התקיים ברחובה של עיר, בחודש סיון שנת תשפ”ב, בהשתתפות אלפים מתושבי העיר ובראשם גדולי אדמו”רי ורבני ארה”ב.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה מוערכת בסכום כולל של 100 מיליון דולר.

אחראי: האחראים על הפרויקט הם חברי ועד קרן הבניין שמונו על ידי הרבי לנהל את הפרויקט.

זמני השיא: החג הכי עמוס בחצר הקודש באבוב-45 הוא שמחת תורה.


בית המדרש באבוב-45. באדיבות המצלם

באיאן

עיר: בשנים האחרונות הורה כ”ק האדמו”ר מבאיאן על הרחבת ה’קלויז’ המפורסם של החסידות שממוקם ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש המחודש ישנם 9,000 מקומות ישיבה. 4,000 מקומות ישיבה בהיכל בית המדרש, 2,500 בעזרת הנשים ו-2,500 נוספים באולמות הנספחים, בהם התפללו אלפי ילדי החסידות במהלך החג.

בנייה: עבודות הבנייה החלו לפני כשנתיים והושלמו לקראת ראש השנה האחרון.

אחראי: מנכ”ל המוסדות הרה”ח ר’ בנימין הרשלר שפיקד על צוות ועד הבנין של המוסדות. לצידו פעלו גם העסקנים הרה”ח ר’ מרדכי שלמה רבינוביץ, הרה”ח ר’ יהושע רבינוביץ והרה”ח ר’ יעקב וורטהיימר.

זמני השיא: הסליחות הראשונות בליל מוצאי שבת הוא רגע השיא בבית המדרש במהלך השנה. גם בראש השנה ובשמחת תורה, מרכז החסידות עמוס באלפים רבים של חסידים שמגיעים להסתופף בצל הקודש מכל רחבי הארץ.


בית המדרש באיאן. באדיבות המצלם

בעלזא

עיר: המרכז העולמי של חסידות בעלזא נבנה על ידי כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא במרכז ירושלים, על השטח השומם שהפך להיות לימים – קריית בעלזא ירושלים.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש ישנם כ-9,000 מקומות ישיבה, לצד אלפי מקומות נוספים במתחם ‘מפי עוללים’ של ילדי הת”ת ובחדרי התפילה הרבים הפזורים ברחבי הבניין הענק.

בנייה: מעמד הנחת אבן הפינה התקיים על שטח בית המדרש ביום י’ סיוון בשנת תשמ”ד, בהשתתפות גדולי ומאורי הדור. כעבור כ-16 שנה, ביום י”ג ניסן שנת תש”ס, נחנך בית המדרש בהשתתפות אלפי חסידים מהארץ ומחו”ל. במהלך השנים הורחב בית המדרש עם אגפים חדשים לאור ריבוי הקהל בליע”ה.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה הסתכמה עד לשנת תש”ס בכ-50 מיליון דולר. במרוצת השנים גויסו מליוני דולרים נוספים למען הרחבת בית המדרש ולהוספת אגפים חדשים.

אחראי: מי שמסר את נפשו למען הפרויקט הוא המשב”ק הרה”ח ר’ שמעון וואלף קליין, שעמד לימין האדמו”ר בכל צעד ושעל, במהלך בניית המרכז העולמי. הרבי אף הזכיר את שמו של המשב”ק במהלך דברות קודשו במעמד חנוכת הבית. כעבור מספר שנים הורה לציין את שמו על לוח זכוכית ענק שהוצב בין החלק העליון של בית המדרש לבין קומת השטיבלא’ך, בה מתפללים בימות החול.

זמני השיא: ראש השנה הוא החג העמוס ביותר. רובם ככולם של חסידי בעלזא מגיעים להסתופף בצל הקודש, בהם קרוב ל-3,000 חסידים שמגיעים מרחבי תבל.


בית המדרש בעלזא. צילום: שוקי לרר

גור

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות גור בעיה”ק ירושלים הורחב בשנים האחרונות על ידי כ”ק מרן האדמו”ר מגור, והפך לבית המדרש החסידי הגדול בעולם.

מקומות ישיבה: בית המדרש מורכב ברובו ממרחבים עצומים הפנויים מכיסאות וספסלים, כדי שיוכל להכיל את עשרות אלפי החסידים, אנשים, נשים וטף – הזורמים בהמוניהם להיכל בית המדרש במהלך השנה.

בנייה: עבודות הבנייה להרחבת בית המדרש, החלו בחודש סיון בשנת תשע”ו.

עלות הפרויקט: 70 מיליון דולר.

אחראי: הרה”ח ר’ יונתן בורנשטיין, מנכ”ל ‘איחוד מוסדות גור’, היה אחראי על הפרויקט הענק.

זמני השיא: החג העמוס ביותר בחצר הקודש גור הוא חג השבועות.


בית המדרש גור. צילום: שוקי לרר

ויז’ניץ

עיר: בית המדרש הגדול ‘בית ויז’ניץ’ נבנה על ידי מרן האדמו”ר מויז’ניץ במרכז קריית החסידות בבני ברק, על השטח שבו היה בנוי בית המדרש הישן של החסידות שנבנה על ידי הרה”ק בעל ה’אמרי חיים’ מויז’ניץ זי”ע.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש יש כרגע, כך אומרים בויז’ניץ, 13,000 מקומות ישיבה, כולל עזרת השנים, למעט טריבונות המצורפות לבית המדרש לרגל החגים, שמחות בבית הרבי ובאירועים מיוחדים. בויז’ניץ מספרים ל’חדשות JDN’ כי מדובר רק בשלב הראשון של בית המדרש וכי בשנה הקרובה תחל בניית השלב השני.

בנייה: בניית בית המדרש החלה ביום כ’ אדר בשנת תשע”ז. הבנייה הושלמה לקראת ראש השנה שנת תשפ”א. מרן האדמו”ר מויז’ניץ ביקש שלא לקיים מעמד חנוכת הבית, אלא קבע מזוזה בפתח בית המדרש, כשמסביבו קומץ חסידים בלבד. בן הרבי, אב”ד ויז’ניץ, הרה”צ רבי חיים מאיר הגר, תיקן סדר לימוד של שעה ביום השני של ראש השנה כדי לחנוך את הבית בלימוד התורה. להפתעת החסידים, הרבי נכנס לבית המדרש והצטרף לסדר הלימוד.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה עד כה מסתכמת ב-300 מיליון שקלים.

אחראי: על הקמת בית המדרש הייתה אחראית הנהלת איגוד מוסדות ויז’ניץ. על הביצוע הייתה אחראית קבוצה גדולה של עסקנים בראשות העסקן הדגול הרה”ח ר’ ברוך פלדמן.

זמני השיא: ראש השנה הוא החג הכי עמוס בחסידות, אבל גם בחג השבועות ובשבת חנוכה יש עומס גדול במרכז החסידות.


בית המדרש ויז׳ניץ. צילום: שוקי לרר

ויז’ניץ

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות ויז’ניץ עתיד להיבנות על ידי כ”ק האדמו”ר מויז’ניץ על שטח בית המדרש הישן, ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

מקומות ישיבה: בחסידות מספרים ל’חדשות JDN’ כי בכל רחבי בית המדרש החדש יהיו 9,000 מקומות, כולל הטריבונות, המוצבות באופן קבוע בהיכל בית המדרש. בחסידות מסבירים את ההיקף העצום של הבנייה ומספרים כי התוכנית נועדה לתת מענה לריבוי הגדול בליע”ה למשך שנים רבות, וכי בשנים הראשונות יחולק היכל בית המדרש גם ל”היכל טישים”, כאשר קיר הזזה יפריד ביניהם. כמו כן, בבית המדרש ייבנו שלוש גלריות ענק לעזרת הנשים.

בנייה: אחרי חודש החגים תחל עבודת החפירות, והצפי הוא כי לאחר חג הפסח הבעל”ט תחל הבנייה בפועל בעז”ה, שתימשך כ-5 שנים.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה מוערכת בכ-250 מיליון שקלים.

אחראי: הרה”ח ר’ שלמה ברונר הוא יזם הבנייה, לצידו פועלים חברי הוועדה שמונו על ידי הרבי.

זמני השיא: ראש השנה הוא החג הכי עמוס בחסידות.


בית המדרש ויז׳ניץ. באדיבות המצלם

סאטמאר

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג נבנה על ידי הרה”ק בעל ה’ויואל משה’ מסאטמר זי”ע, והורחב על ידי אחיינו הרה”ק בעל ה’ברך משה’ מסאטמר זי”ע.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש ישנם כ-3,000 מקומות ישיבה.

בנייה: בית המדרש נבנה בשנת תשכ”ט, והורחב בשנת תש”מ, עם פטירת בעל ה’ויואל משה’ והכתרת אחיינו בעל ה’ברך משה’.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה הסתכמה בחמישה מיליון דולר (סכום אסטרונומי באותה תקופה).

אחראי: הרה”ח ר’ משה אחחזנברג ז”ל היה אחראי על הפרויקט.

זמני השיא: החג הכי עמוס בחצר הקודש סאטמר הוא שמחת תורה. אלפים רבים מגיעים גם לראש השנה.


בית המדרש סאטמר בוויליאמסבורג. ארכיון JDN

סאטמר

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות סאטמר בקרית יואל מונרו בניו יורק, נבנה על ידי כ”ק האדמו”ר מסאטמר, עוד בטרם עלותו על כס האדמו”רות.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש ישנם כ-5,500 מקומות ישיבה.

זמני השיא: החג הכי עמוס בחצר הקודש סאטמר הוא שמחת תורה.


בית המדרש סאטמר במונרו. צילום: א. בלום

סקווירא

עיר: בית המדרש הגדול של חסידות סקווירא הולך ונבנה בימים אלו על ידי כ”ק האדמו”ר מסקווירא, במרכז החסידות שבשיכון סקווירא בארה”ב, על שטח בית המדרש הישן.

מקומות ישיבה: בכל רחבי בית המדרש יהיו 10,000 מקומות ישיבה.

בנייה: מעמד הנחת אבן הפינה התקיים ביום ב’ ניסן בשנת תשע”ט, ביום הילולת הרה”ק מסקווירא זי”ע. בחסידות מקווים לחנוך את בית המדרש החדש בראש השנה הקרוב, שנת תשפ”ד בעז”ה.

עלות הפרויקט: עלות הבנייה מוערכת בכ-120 מיליון דולר. עד כה גויסו כבר כ-80 מיליון דולר, מתוכם – כ-22 מיליון שנתרמו על ידי החסידים בעצמם, במסגרת קמפיין ההתרמה “והקימותי”.

אחראי: הרב שלום בער פישל, מנאמני בית הרבי, משמש כיו”ר וועד הקמת הבית. בוועד חברים מספר עסקנים חשובים, בהם הרה”ח ר’ אביגדור אסטרייכר, מראשי קהילת סקווירא ומנאמני בית הרבי, וכך גם הרה”ח ר’ אהרן גולדקלנג, שאחראי על תוכנית הבנייה.

זמני השיא: שמחת תורה הוא החג הכי נשגב בחסידות סקווירא, כאשר אלפים מכל רחבי ארה”ב, ואף מחוצה לה, מגיעים להסתופף בצל הקודש.


בית המדרש סקווירא. באדיבות המצלם

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

16 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מי שבונה היכל עצום לשנים ארוכות בחו”ל ברוך יהיה, אך לא יכוון “מהרה” באת צמח דוד…

נכון לעניין בניית בית פרטי, אבל לעניין בתי כנסת ובתי מדרש:
“תניא רבי אלעזר הקפר אומר עתידין בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל שיקבעו בארץ ישראל שנאמר כי כתבור בהרים וככרמל בים יבא והלא דברים קל וחומר ומה תבור וכרמל שלא באו אלא לפי שעה ללמוד תורה נקבעים בארץ ישראל בתי כנסיות ובתי מדרשות שקורין ומרביצין בהן תורה על אחת כמה וכמה” (מגילה כט)

מה הקשר? חז”ל אמרו שעתידין בתי כנסיות ומדרשות שבחו”ל להיקבע בא”י, אז לא משנה כמה גדול הבית כנסת שבונים בחו”ל, בעתיד זה יקבע בא”י, הבנת? שנית בכל ענין אתה יכול לומר “לא לעשות”, כגון “לא לקנות בית”
גם בא”י, כי משיח יגיע מחר, ובמילא יהיו הגויים עבדים לישראל (עירובין מג), ויהיה אז מספיק כסף לקנות בית, במקום לעשות עכשיו הלוואת של מאות אלפי שקלים, ולהיכנס לחובות.

כמו כן “משיח יגע מחר” ומימלא ירפא אותך, אז למה אתה קובע תור לרופא בשביל עוד חודשיים? וכך אתה יכול
להגיד בכל דבר, ולהימנע מלבנות ת”ת יפה ונוח בחו”ל בשביל תינקות של בית רבן וכו’, עם הטענה הטיפשית
שמשיח יגיע מחר, ובמילא לא להשקיע ביפוי והידור מצוה, בקיצור לא האמונה הגדולה בגאולה מדברת ממך,
אלא סתם הקנאה ביהודי חו”ל!

מה עם צאנז??

למה לא שמו את בית יהודה ספרדים?

זנב לאריות

בתי מדרשות ענקיים מלאים מספר מצומצם של ימים בשנה וברוב הזמן תפוסתם דלה עד ריקה לעומת היכלי התורה הליטאיים המלאים ימים ולילות יום אחר יום באלפי לומדים יש המסתכל בקנקן ויש המסתכל במה שבתוכו!

ממש לשון הרע

צודק בכל מילה

התוכן זה לא רק להתפלפל. ולהשאיר את כל השאר החוצה עם מחיצות. תורה ללא מעשה בטלה….ובפרט שמבטלים את כל מה שכתוב בפרקי אבות. על תורה ללא מלאכה וכו וכו… ולכן נשאר פלפול עם מחיצות ושנאות לכל מי שלא דומה לצבע הנכון .. זו הפך היהדות. ואז הכול בטל..

טעות מרה בידך הבתי כנסת הענקיים בימות החול הרגילים מחולקים לאגפים ע”י מחיצות נעות
ומתקיימים כוללים ושטיבלאך
מאחד שיושב ולומד תורה היה מצופה שהדרך ארץ שלו קדמה לתורה ויש לו עין טובה ולא מחפש את השמרים שביין העסיס

ה 770 מלא כל השנה 24/7 😉

מה עם מכונבקה בעלזא?

מעניין שחסידות כמו באבוב שלפי הכתב יש בו רק 2500 מקומות ישיבה נכנס לסיקור.

ץ
ת. ת. פ ת

למה כל המגיבים מפרסמים תכובות שנראה שנובעות מקנאה לא מוסברת, מה יש לכם? תפרגנו….
כל אחד בצורה שלו לא מסוגל בלי לעקוץ/להתמרמר/לפגוע וכו’
העולם יהיה טוב הרבה יותר אם תפגינו בחוץ אהבה לאחר ולא להיפך.
ולתוהים מביניכם: אני ליטאי…

כתבות חדשות באתר

אשה חרדית נספתה בשרפה ב'כוכב יעקב': "היא נלחמה כמו לביאה לחלץ את הילדים"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מלחמת ההתשה בצפון: יותר מ-130 יישובים נפגעו, הרס וחורבן תחת האש המתמשכת
אוסף מידע ממס הכנסה: צה"ל ירדוף אחרי בחורים שעובדים וינסה לגייס אותם
התרגשות בעולם היהודי לקראת שבוע הספר של ארטסקרול: אוצרות של ידע תורני בהישג יד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המפכ"ל הבא? בן גביר מציג מועמד חלופי אם אבישי פלד לא יאושר
"ירית בו בראש": חייל משוחרר נעצר בחשד שרצח מחבל נוח'בה
לראשונה • סכום ההלוואות של הגמ"ח המרכזי חצה את סך 3.2 מיליארד ₪ שניתנו לציבור המחותנים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הזיה: הפרקליטות מבקשת לפתוח בחקירה נגד בן גביר - לא תאמינו מה הסיבה
טרם הושגה שליטה: שריפת ענק משתוללת בקריית שמונה • צפו
היום! היקרים לכם מצפים לזיווגם? אל תפספסו את עמוקה תשפ"ד!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יתן מענה הלכתי לחקלאים בארץ: נחנך המדור למצוות התלויות בארץ והשמיטה
מצוקה בבתי הכלא? שב"כ מתנגד לשחרור מוקדם בהתנהגות טובה של אסיר יהודי

הכתבות המעניינות ביותר

אחרי פוליגרף והחתמה על סודיות: הוצגו לרמטכ"ל תחקירים ראשוניים על המחדל
הרמטכ"ל: "הרגנו ברפיח יותר מ-900 מחבלים, אנחנו מממשים את המשימות"
מבצע מוגבל? סגנו של נסראללה: "המלחמה לא תהיה מוגבלת"
סמוטריץ רומז: האם ישראל כפסע מעסקת חטופים עם חמאס? • צפו
במערכת הפוליטית מברכים על החלטת משרד הביטחון: "במדינת היהודים לא צריך להסתתר"
הצדק נעשה: אושרה הוספת הכיתוב הי"ד למצבת הקצין החרדי שנפל
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר
ezgif
הממשלה תיפול? הבהרת המפלגות החרדיות ועמדת אדלשטיין | עושים סדר
Abraham_Isaac_Kook_1924
מי תורם יותר לניצחון? גיוס בני ישיבות למלחמת מצווה? | זו עמדת הראי"ה קוק

חדש באתר

.
מלחמת ההתשה בצפון: יותר מ-130 יישובים נפגעו, הרס וחורבן תחת האש המתמשכת
-אלול-פב-4-scaled_640x407
אוסף מידע ממס הכנסה: צה"ל ירדוף אחרי בחורים שעובדים וינסה לגייס אותם
.
המפכ"ל הבא? בן גביר מציג מועמד חלופי אם אבישי פלד לא יאושר
IRON SWORDS WAR
"ירית בו בראש": חייל משוחרר נעצר בחשד שרצח מחבל נוח'בה

גלריות

 לווייה (53)
וַיִּבְכּוּ אֹתוֹ • תיעוד ענק: מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מקאסוב זצוק"ל
 הילולת הרד''ב מביאלע (7)
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • הילולת רבי דוב בעריש מביאלע בחצה"ק סטריקוב
 בציון אביו ובכותל המערבי (3)
גלריה • האדמו"ר מקוזמיר בעליה לציון אביו ובתפילה בשריד בית מקדשינו
 אהבת תורה הכנסת ספר תורה (15)
בישיבה הגדולה אהבת תורה שמחו בהכנסת ספר תורה לע"נ אם הישיבה בתום השנה • גלריה

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שְׁלִישִׁי • כותרות העיתונים – כ"ו בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture