הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בן כ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא, יערוך מסע בכ”א אדר הקרוב לציון הרה”ק רבי אלימלך מליז’ענסק זי”ע. בן הרבי יפקוד, יחד עם תורמי ‘מרכז מוסדות בעלזא’, קברי צדיקים נוספים ברחבי אירופה.
כ-150 תורמים נכבדים, חסידי בעלזא בישראל ובאירופה, כבר הבטיחו את מקומם במסע המרגש, הייחודי והנדיר.
בחסידות מציינים לקראת המסע כי נימים רבים של קדושה קושרים בין מקום התפילה הקדוש והנורא לבין רבוה”ק אדמור”י בית בעלזא אדירי התורה ארזי הלבנון, שהיה זה המקום היחיד ששלחו לשם את תפילותיהם ואת שליחיהם להעתיר בתפילה ולפעול ישועות ורפואות, ואף רבוה”ק מבעלזא נסעו לשם להשתטח בתפילה בעיירה קדישא ליז’ענסק, אל מול הציון הקדוש והנורא, שער השמים.
המסע יחל בעיר לובלין, בבניין הגדול ובהיכל של ישיבת חכמי לובלין, שם ייחשפו המשתתפים לסיפור מרטיט שלא נשמע מעולם, סיפורם של נשמות קדושות שעלו בסערה השמימה, יחד עם מעמד הוקרה לתומכי ועמודי התווך של עולם התורה הגדול בארץ ישראל.
לאחר מכן ייחזו ביצירה המדהימה והמטלטלת סוחטת הדמעות של בעל המנגן ר’ הרשל רוטנברג, אשר יכניס את המשתתפים לעולם העבר ההיסטורי בצלילי קודש ומעשיהם של צדיקי עולם המגינים עלינו ועל כל הדורות כולם, ויחד נחזיק חזק בחבל ההיסטוריה עד ימינו אלה.
לאחר מכן ימשיכו למעמד התפילה “הכנה דרבה”, בראשות הרה”צ רבי אהרן מרדכי, לקראת העלייה לציון הקדוש בליז’ענסק.
הציון הקדוש בליז’ענסק הפך למקום תפילה ואבן שואבת להמוני בית ישראל, אשר שפכו ליבם כמים והשיגו ופעלו ישועות גדולות על ציונו הקדוש. את העליה ביומא דהילולא לציון יסד והנהיג הרה”ק בעל ה’תפארת שלמה’ מראדומסק זי”ע, והיה מורגל על לשונו כי מי שיודע את הטעם מפני מה מכל הציונים והקברים שבארץ ישראל עולים דייקא על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי. הוא אף יודע ומבין מה הטעם שיש לעלות על ציונו של הרבי ר’ אלימלך, ובעיקר מקובל וידוע מאמרו הקדוש, כי ביומא דהילולא דיליה עומד הרבי ר’ אלימלך על קברו ומברך בשתי ידים את הבאים להתפלל על קברו.
הרה”ק רבי מאיר מפרמישלאן זי”ע היה אומר ומשמיע כפעם בפעם באוזני חסידיו כי החפץ לזכות ביראת שמים באמת ילך על ציון קברו של הרבי ר’ אלימלך ויתפלל שם ויעשו דבריו פירות.
כן מסופר כי בכל שנה ושנה נסע התפארת שלמה לליזענסק להיות סמוך לקברו של ה’נועם אלימלך’ זי”ע ביומא דהילולא. פעם נסע דרך קראקא והיה אצל הגאון הגדול רבי שמעון סופר זי”ע הרב דקראקא, בן מרנא ה’חתם סופר’ זי”ע, ושאל אותו רבי שמעון הלא פה בקראקא מונחים גדולי וצדיקי הדור, מפני מה אינו מתפלל אצל קבריהם, והשיב לו התפא”ש כי הצדיקים המונחים פה בקראקא אין להם שייכות עם זה העולם, אבל הרבי ר’ אלימלך הוא עומד מוכתר בטלית ותפילין ושומע כל בקשה ותחינה.
משמו של הרה”ק ר’ מנחם מנדל מרימנוב זי”ע נמסר ונתקדש לדורות כי ההשתטחות על ציונו הקדוש של הרבי ר’ אלימלך מליז’ענסק, היא סגולה להתעוררות בתשובה. אכן מקובל היה בכל הדורות כי הרבי ר’ אלימלך הבטיח כי כל איש אשר יבוא על קברו, לא ימות בלא תשובה.
והוסיפו צדיקים בדרך רמז, כי גם לשאר השאלות והמשאלות שיש לו לאדם, הרי התפילה מקירות הלב בציון הקדוש מסוגל לקבל “תשובה” לכל משאלות הלב וכל השאיפות, ולזכות לראות ישועת ה’ עין בעין בקרוב ובניקל.
הרה”ק ר’ שמחה ישכר בער מצעשינוב זצוק”ל היה רגיל לומר כל הצדיקים אינם נמצאים בציונם בכל השנה, רק ביומא דהילולא שלהם, זולת ציון הרבי ר’ אלימלך מליז’ענסק והרה”ק ה’דברי חיים’ מצאנז זי”ע שם בכל יום יש סגולה להתפלל, ובכל עת מצוא, כי הצדיקים הללו פעלו שתהיה להם שייכות עם העולם הזה בכל עת ובכל זמן.
מילתא בטעמא נתנו צדיקים על מעלת התפילות על ציונו הקדוש כי הרבי ר’ אלימלך ביקש מן השמים שלא יעלו אותו כל כך הרבה, כדי שיוכל לשמוע תפילותיהם של ישראל ולהעתיר בעדם ולהיות עמוד צלותהון דישראל עד ביאת המשיח.
ואכן, אי לכך, ובהתאם לביקוש, הרצים יצאו דחופים וגבאי הצדקה של “מרכז מוסדות בעלזא” עושים בימים אלה מאמצים כבירים אחרונים, לפנות לכל מי שנדבה רוחו אותו, לאסוף ולגייס עוד ועוד בעלי נאמנות לעשות רצון צדיק, כדי שגם הם יזכו להשתתף במסע.