רבנים ופוסקים ידועים שליט״א הסכימו שיש מקום לחשש שהעלה מומחה הכשרות הנודע הרב יוחנן רייכמן על שולחנם בס״ד.
ובקשו לפרסם – ישנם כלים ומוצרי חשמל אשר מגיעים ממפעלים בחו״ל עם אישור רבני מסוים שהם פטורים מטבילה, וההסבר הוא שכל חומרי הגלם לפני שנהפכים לכלי נקנים ליהודי בכמה סוגי קנינים ( כגון: כסף, חצר, אגב, שטר, הגבהה, ועוד) ומופיע תנאי שאם אחד מן הקנינים הנ”ל אינו מועיל שלא יעכב את כל שאר הקנינים.
כמו כן המפעל מקבל שכר רק על ההרכבה ובתוך החוזה ישנו נוסח בענין של סילוק בעלי המפעל שלא ירצו לזכות בשום חלק בחפץ מדין אומן קונה בשבח כלי בחפץ הגמור, ובכל הזמן הכלי חייב להיות בבעלות יהודי.
גם אם נניח שהלכתית אכן הם פטורים מטבילה, אבל ייתכן שסוחר גוי רכש את הסחורה המוכנה ישירות מהמפעל או מהיבואן והוא זה שמוכר לסיטונאים או קמעונאים או שעברו כמה ידיים וביניהם גוי ואז אין כל תוקף הלכתי לתעודת הכשרות והכלים חייבים בטבילה.
לכן לכאורה קשה לסמוך על אישור זה ויש לטבול כלים אלו למרות אישור הכשרות אך בלי ברכה מחמת הספק.
חומרא הזויה. אפשר להבין למה הרבנים והפוסקים שכביכול הסכימו איתה נשארים בעילום שם.
מקובלנו מרבותינו כל המשנה ידו על התחתונה
משונה חצי נזק וד’’ל
ממש חזק אהבתי דברים חדשים שלא שערום אבותיכם
שאלה: למה בכלל טובלים מוצרי חשמל?
כשאני הייתי ילדה בבית ליטאי לא הכרתי דבר כזה.
מי כאן יודע האם זו הלכה/מנהג/חומרא ולפי איזה דעה?
למה לא לטבול מוצרי חשמל?
הימצאותו של כבל פוטר מטבילה??
רואים שאתה לא מבין יש פוסקים שסוברים שמכשירי חשמל פטורים כיון שזה כמו תנור וגז שמחוברים לקרקע וחבל שעשה צריכה ללמד אותך הלכות ואם אתה לא יודע תאמר איני יודע ……
למד לשונך לומר איני יודע זה לא בושה ביררתי את ההלכה ויש כאלה פוסקים שמתירים אני לא יודעת מה הסיבה תמיד אמרו לנו בסמינר שנשים יודעות הלכות יותר מגברים אבל חשבתי שזה רק בהלכות שבת
ידיעה מרעישה בהיכלי ההוראה ?
איז היכלים ? אין להם שמות ?
יש מצב שזה בהיכלו של הרב רייכמן עצמו ?
לדעתי הצנועה, מתוך כמה דברים שהכותב הנ”ל כתב, לצערי עולה תמונה של מישהו שאינו מומחה בתחום ולא משופשף כלל. סתם ליצן! העדה החרדית בעצמם נותנים כשרות בצורה הזאת…