כללי

באדיבות המצלם

בצל הלחימה בצפון: הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל סיירה בעיר צפת

הועדה הגיעה לפגוש מקרוב את האתגר בו העיר צפת נמצאת מתחילת המלחמה אל מול אתגרי הביטחון והמיגון וכן אתגרי הצלת עסקי העיר מקריסה בעקבות המלחמה • ראש עיריית צפת יוסי קקון: ״נכון להיום, צפת היא קו העימות החדש”
  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

  • מעוניינים במקצוע מבוקש בלי לוותר על ערכים? כאן מתחילים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הועדה הגיעה לפגוש מקרוב את האתגר בו העיר צפת נמצאת מתחילת המלחמה אל מול אתגרי הביטחון והמיגון וכן אתגרי הצלת עסקי העיר מקריסה בעקבות המלחמה.

במהלך היום הועדה פגשה את בעלי העסקים ברחבי העיר, אותם עסקים נמצאים במשבר כיוון שלא נכללים בסל ההטבות של המדינה ביישובי קו העימות. העיר צפת הנמצאת בין בסיסי צה״ל רבים וחווים מצב של שגרת חירום מתמשכת בה- ישנם נפילות של רקטות, כטבמ״ים וכן שברי יירוטים. ״הזמן לעזור לצפת הוא עכשיו״ כך פתח יו״ר הועדה חה״כ מיכאל ביטון.

ראש העיר צפת יוסי קקון: “תודה רבה לחברי ועדת נגב וגליל ולעומד בראשה ח”כ מיכאל ביטון שטרחו והגיעו ליום שלם בצפת, כדי לעמוד על אתגרי הביטחון, על מצבה הכלכלי של העירייה ועל המצוקה הדחופה של בעלי העסקים. נכון להיום, צפת היא קו העימות החדש ולמרות זאת היא לא קיבלה אף מענה רציני, לא בנושא מיגון בתי הספר ושכונות העיר ולא בנושא הפיצוי לעסקים. ובנוסף, לאור מצבה הכלכלי של העירייה, אנו נאלצים לבעלות לתושבים ולבעלי העסקים את מחיר הארנונה”.
שיקפנו לחברי הועדה את המצב המדויק של צפת בתחומים הרלוונטים, ושמענו את המחוייבות שלהם לשנות את ההתייחסות של המדינה לצפת מהקצה אל הקצה. אנחנו מצפים מהועדה המכובדת ליישם את ההחלטות בנושא המיגון ובנושא הפיצוי לעסקים”.

חה״כ יצחק קרויזר יו״ר סיעת עוצמה יהודית: ״במסגרת חברותי בועדת הכספים כבר זמן רב שאני מקדם מתווה פיצוייים לכלל העסקים בתווך 30 קילומטרים מהגבול.
אין חולק שצפת נמצאת בתוך התווך, התושבים ובעלי העסקים כאן, שלא פונו, חייבים לקבל תמיכה משמעותית כדי להצליח לשרוד, מדובר בצורך ממשי שאינו בר דיחוי. אני קורא מכאן למשרד האוצר שלא להתעלם ממצוקת בעלי העסקים בצפון, להכנס לעובי הקורה, ולא לאפשר לבעלי העסקים לקרוס תחת הנטל. אמשיך לפעול בכל הכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותי במטרה להוציא לפועל את המתווה המשמעותי הזה לטובת תושבי העיר, בעלי העסקים התיירות בצפת וכל העסקים בצפון.״

חה״כ טטיאנה מזרסקי, יש עתיד: ״המצב בצפון ובצפת בפרט ממשיך לסבול מהזנחה. לא נעשה מספיק למען תושבי צפת. מצב המקלטים בעיר הוא אחד הפערים המשמעותיים בעיר. המקלטים נותנים מענה לישראל של שנות ה-80 ולא לישראל של 2024. עסקי התיירות והמסחר בעיר עוד לא להתאושש מתקופת הקורונה וכבר נאלצים להתמודד עם ההשלכות של המלחמה. אני קוראת לממשלה לא להזניח את העיר צפת ולדאוג למתווה פיצויים לאותם עסקים שנפגעו. קריסת התיירות וכלכלת העיר צפת משפיעה על כולנו.״

חה״כ הרב משה רוט: ״פגשתי את רה”ע יוסי קקון לפני שנהיה ראש העיר, דיברנו על החזון והתוכניות שלו לפיתוח העיר. כיום, כשאני עוקב אחרי הנעשה בצפת, אני רואה שרה”ע עסוק כל כולו רק בלהציל את העיר. במקום שיוכל ליישום את התוכניות שלו. היום בסיור ראינו עיר בקריסה, שמענו בעלי עסקים שלא יכולים להמשיך לסחוב את הנזקים הכלכליים מהמלחמה. אם לא נשים את צפת על המפה ולא נדאג שהיא תקבל את התמיכה המגיעה לה, הרי נכשלנו. צפת צריכה להיות על השולחן בכל הדיונים ולא להוריד רגל מהדוושה עד לפיתרון.״

חה״כ ניסים וטורי, הליכוד: ״בסיור היום ראינו ושמענו על הבעיות של העיר צפת מראש העיר, אנו חייבים להגדיל את התמיכה לערים שנפגעות מהעימות המתמשך בצפון אך אינן מפונות בפועל. כך רמת הגולן, צפת וערים נוספות. העסקים שנפגעו כלכלית בצורה קשה לא יצליחו להתאושש ללא תמיכת הממשלה. נביא פתרונות שיקלו על בעלי העסקים והרשויות בצפון.״

חה״כ מיכאל ביטון יו״ר הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל: ״אנחנו כועדה נמשיך ונלווה את צפת לא יום ולא יומיים ולא רק במלחמה, נקדיש לה זמן ותשומת לב כי היא עוגן לגליל והיא סמל לאפשרות שהאשכול סוציו-אקונומי נמוך כן יכול לקיים חינוך, תרבות ותיירות אם יתנו לצפת את הכלים ההוגנים לצמצום הפערים.
הועדה שלנו תקיים דיון חירום בועדת כספים על צפת על מנת שנוכל לעזור כאן לכלכלה המקומית ולבעלי העסקים הקורסים בה בזמן המלחמה.

צפת צריכה להיקרא עיר תיירות, ואנו נגיש הצעת חוק מתקנת של עיר תיירות לצפת כך שיכולו עליה כלים של עיר תיירות ושלא תיפול בין הכסאות.

אני מבקש להודות לחברי הועדה שהגיעו היום אנשי הצפון- חברי הכנסת יצחק קרויזר, טטיאנה מזרסקי, הרב רוט, וניסים וטורי- כולם אנשי עשייה שתושבי הצפון נמצאים בליבם. וכן להודות לעיריית צפת על הביקור המרגש.״

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

צפת והצפון הרוס, חקלאות, תעשיה , חינוך וגם תיירות, ישובים הרוסים, ביקור נימוסין זה פוטטגני ומצטלם נהדר, אין כפר או ישוב שלא סובל, תכלס מה הלאה ?

כתבות חדשות באתר

 אחרי הלוויה: למשפחה אין בית לחזור אליו...
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אירוע חריג ביו"ש: כוח צבאי פתח באש לעבר רכב עם ישראלים בעקבות טעות בזיהוי
"מתקרבים לעימות רב זירתי, נצטרך להיכנס לעזה": לפיד הזהיר לפני המלחמה • צפו
הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו 
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הפקדתם את כספי "חיסכון לכל ילד" בבנק? מהיום תוכלו להעביר אותם לקופת גמל
מטחי רקטות לעבר קריית שמונה והגליל העליון; מספר נפילות בעיר; אין נפגעים • צפו
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר הטעות בזיהוי: ארה"ב הוציאה את הלוחם מרשימת הסנקציות אליה הוכנס
השר בן צור לשגריר ארה"ב: "ארה"ב מחויבת להמשיך לסייע לנו להכחיד את חמאס"
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

תומך ברפורמה המשפטית ובמלחמה מול חמאס; זה המועמד לסגנות של טראמפ
צה"ל תקף מחסן אמל"ח ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"
חם מהרגיל ועומסי חום ברחבי הארץ; התחזית המלאה לשבוע הקרוב • האזינו
גורם ביטחוני: המתיחות בין רה"מ לגלנט מעכבת את השגת מטרות המלחמה
זה יעד החיסול בסוריה: איש עסקים שהעביר מיליוני דולרים לחיזבאללה וכוח קודס
רה"מ בביקור ניחומים בג'וליס: "בלי להילחם אי אפשר לנצח. נמשיך לעבוד ביחד"
יאיר לפיד חושף כי ידע שעומד לקרות דבר נורא: "הזהרתי. עשיתי מסיבת עיתונאים"
טען עוד כתבות >
1
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture