הצרות הכלכליות של רוסיה: בעוד הפלישה הרוסית לאוקראינה ממשיכה להתקדם, נראה כי השהות בבוץ האוקראיני ממשיך ליצור בעיות כלכליות כבדות עבור רוסיה. לאחר שעשרות חברות בינלאומיות הודיעו כי הן מפסיקות את עבודתן ברוסיה, כעת היא ניצבת בפני נידוי של עולם התעופה. זאת, לאחר שמדינות רבות באירופה, סגרו את המרחב האווירי שלהן למטוסים רוסיים.
ההשלכות של הצעדים העולמיים גורמים לכך שאזרחים רוסיים לא יוכלו לטוס בזמן הקרוב לאירופה ולצפון אמריקה, כאשר אפילו טיסות למדינות ידידותיות, כמו סין, מוטלות בשלב זה בספק.
ריצ’רד אבולעפיה, מנכ”ל AeroDynamic Advisory, אמר כי “רוסיה היא המדינה הגדולה בעולם, עם כלכלה מפותחת, אך בתחום התעופה היא לא תהיה טובה יותר מצפון קוריאה”. אבולעפיה הוסיף כי “חברות תעופה הרוסיות לא יכולות לטוס, הן יצטרכו לתכנן מסלול מחדש בכל הנוגע למטוסים שבנויים כרגע על טכנולוגיות מערביות”.
הארגון האירופי לבטיחות אווירית “יורוקונטרול” דיווח כי 300 טיסות של חברות רוסיות מבוטלות ביום בשל הנידוי וכך גם 50 טיסות ביום של חברות אירופאיות הטסות לשדות התעופה ברוסיה. סאש טוסה, אנליסט תעופה וחלל, שוחח עם רשת “אל-ג’זירה” והעריך כי “לרוסים יהיה קשה יותר ויותר לטוס. אחת משום שהמרחב האוויר באירופה נסגר למטוסים מרוסיה ושנית, כי התמיכה המערבית במטוסי חברות התעופה הרוסיות נפסקות”.
בתוך כך, חברות הענק, יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס, הספקיות העיקריות של חברות התעופה הרוסיות למטוסים מסחריים, ניתקו את המדינה מגישה לחלקי החילוף. בואינג אף סגרה את מרכז העיצוב שהפעילה במוסקבה וסגרה זמנית את משרדה בקייב.
מלבד בעיית חלקי החילוף, רוב המטוסים המסחריים של חברות התעופה הרוסיות, נמצאות בשלב זה בבעלות חברות חכירה במערב. תחת הסנקציות האירופיות, לחברות החכירה, יש זמן עד ה-28 במרץ לסיים את החוזים שלהן עם הספקים הרוסיים, כולל חברת AerCap מאירלנד, הגדולה בעולם בתחום, שכעת, דרשה מלקוחותיה ברוסיה להחזיר את מטוסיה.