טיסה של חברת התעופה וויז אייר, שיצאה ביום שני האחרון מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה גטוויק שבלונדון ועליה למעלה מ-100 נוסעים שהמריאו הסתיימה בדרמה לילית. במשך כשלוש שעות התעכבה הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, מה שהוביל לכך לאיבוד האפשרות של המטוס לנחות בנמל התעופה בלונדון.
לאחר שצוות המטוס הבין שהמטוס לא יוכל לנחות בנמל התעופה גטוויק שבלונדון, הוחלט שהמטוס יועבר לנחיתה בדונקסטר, המרוחק כ-300 קילומטרים מלונדון, מרחק ששווה למרחק של תל אביב מאילת. לנוסעים הישראלים נאמר לקראת הנחיתה, שהם יטופלו ויועברו על ידי הצוותים המקומיים ללונדון מיד לאחר הנחיתה בדונקסטר, אך בפועל, כשנחתו הם נשארו לבדם וללא מענה.
בן, נוסע ישראלי שהיה על הטיסה סיפר: “זה היה סיוט, מזל שהיה לנו אחד את השני. היו שם משפחות, אנשים מבוגרים, ילדים, זה היה נורא. לא היה עם מי לדבר, הצוותים שם הבטיחו שיטפלו בנו אבל הם נעלמו כלא היו מיד לאחר הנחיתה. נטשו אותנו בנמל התעופה, זה היה הצוות של וויז אייר. הקברניט הבטיח הסעות מאורגנות חזרה ללונדון מה שכמובן לא קרה, היו כאלה ששילמו הרבה מאוד כסף למוניות, היו כאלה שנסעו ברכבת והגיעו רק בשעות הבוקר המאוחרות ללונדון”.
כמה עשרות נוסעים שהיו על הטיסה פתחו קבוצת ווצאפ. בשיחות פנימיות הם אומרים שבכוונתם לתבוע את חברת התעופה על המעשה, “מדובר בהפרה של החוק והחברה תצטרך לפצות. זרקו אותנו במרחק של מאות קילומטרים מהיעד, באמצע הלילה, עם ילדים קטנים ובלי מענה. מעולם לא נתקלנו באירוע חריג שכזה, איך זורקים נוסעים בשום מקום באמצע הלילה? זה היה קשה, בזבזנו הרבה מאוד כסף, זמן וכוח בגלל ההתנהלות הזאת ואנחנו נפעל בהתאם”, סיכמו חברי הקבוצה.
טרם התקבלה תגובה מחברת התעופה וויז אייר.
הסיפור פורסם ב’ישראל היום’.