המיוחדים

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ח”כ מלכיאלי בראיון ל’JDN’: “הליכוד וסמוטריץ’ קפיטליסטים, ש”ס תאזן” • צפו

יו”ר סיעת ש”ס מציג את החזון הכלכלי של המפלגה: “צריך להוסיף מוצרים בפיקוח. נקים רשות למלחמה בעוני” • ממשיך בדבקות בנתניהו: “אנחנו נשארים בגוש הימין ונביא 61” • האבל על נשיא המועצת: “הצוואה של מרן זה תנועת ש”ס”
  • השקעות יוקרה לא לעשירים בלבד>>>

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

תנועת ש”ס נמצאת עדיין באבל קשה על הסתלקותו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק”ל, אך מערכת הבחירות שבעיצומה מחייבת את המפלגה לחלוק קשב, בין עיכול האבדה הקשה למאמץ המתמשך להצלחת התנועה אותה הנהיג והיה שותף להקמתה.

“החלל הוא גדול”, אומר לנו יו”ר סיעת ש”ס ח”כ מיכאל מלכיאלי בראיון מיוחד ל’שחרית’ ו’חדשות JDN’. “פטירת חכם שלום, כמנהיג הדור, כראש תנועת ש”ס, נשיא מועצת חכמי התורה, כראש ישיבת עם ישראל, הפטירה שלו השאירה אותנו יתומים, בהלם”.

“רק היום מבינים כמה עוצמה וכמה עול חכם שלום לקח על עצמו. הדבר הכי משמעותי היה שאתה נכנס לבית עם ספק ויוצא עם דברים ברורים. מרן לקח על עצמו את עול הדור, עול הנהגת הדור, לא כשררה אלא כשעבוד אמיתי”.

“אחת ההנחיות הברורות שלו, שבתחילה הכתה קצת בתדהמה ואי הבנה, הייתה חוסר שיתוף פעולה מוחלט עם הממשלה. אין לנו עסק איתם, לא מנהלים איתם משא ומתן, כל מיני חכמים חשבו שאפשר לעשות טריקים, גילנו שזה רק נתן להם אורך רוח, מה שהפיל אותם בסוף היה חוסר הלגיטימציה. רואים מה זה מנהיג שלקח את עול הדור עול עצמו וראה למרחוק”.

בהתייעצות אצל מרן נשיא המועצת זצוק”ל

מלכיאלי חוזר לרגעים שמבחינתו יצרבו בזיכרונו לעד ממחיצתו של מרן זצוק”ל. “כשהיינו סיעת ש”ס עולים למעונו בכל תחילת מושב כדי לקבל עצה וברכה, הוא היה חוזר על זה שוב ושוב – עבדות אני נותן לכם ולא שררה. הוא היה חוזר על זה, מסכן מי שרואה את התפקיד שלו כשררה ולא כעול ציבור אמיתי”.

דבר נוסף שבלתי נשכח מנשיא המועצת אלו הבכיות. “הוא היה פורץ בבכי כשהיה מדבר על ש”ס. כשרעייתו נפטרה וכשהבן שלו נפצע קשה הוא לא פרץ בבכי, כמו כשהוא דיבר על כלל ישראל, על כבוד שמים. הוא הנהיג אימפריה ענקית שקוראים לה ש”ס, מעולם לא ביקש כלום, נקיות הדעת שלמה”.

מה יקרה עכשיו?

“אנחנו בתוך השלושים של האבל, היו”ר דרעי היה אצל הגר”ש בעדני ודיברו על זה, אמרו שעכשיו לא הזמן. לי אין תשובה, אנחנו לא מתעסקים עם זה עכשיו. המועצת תתכנס ותחליט מה שצריך להחליט”.

“הצוואה של חכם שלום זה ש”ס”, קובע מלכיאלי חושף על שאירע בימיו האחרונים. “בליל שבת האחרון לפני תשעה באב, הוא פרץ בבכי ודיבר על תנועת ש”ס. זה לא התאים לו, אנחנו חודשיים לפני הבחירות, בתוך הבית, לא איזה כנס גדול, אנשים תהו מה קרה לחכם שלום”.

הפנים החדשות של ש”ס

במעבר חד אנחנו עוברים לדבר על ההקשר הפוליטי. מלכיאלי, בן ה-39 בלבד, מכהן בכנסת כבר 6 שנים, מפעילות ציבורית בירושלים הוא התקדם לזירה הארצית, תחילה במקום ה-11 ברשימה כשנכנס רק בזכות החוק הנורבגי, משם הלך והתקדם, בבחירות האחרונות כבר הפך ל”בכיר” של ממש – במקום הרביעי ברשימה.

הוא מסמל את פניה החדשות של תנועת ש”ס, הצעירה יחסית, הרעננה, ולא מתייבשת גם לומר שהיא נאמנה ליו”ר המפלגה. “אצלנו אין הדלפות ותדרוכים אחד נגד השני”, הוא אומר בגאווה. לצידו יש את חיים ביטון בן 44, משה ארבל בן 38, ינון אזולאי בן 43, ויוסי טייב בן 41.

אני בכל זאת מנסה את מזלי, לבדוק האם מלכיאלי שואף למקום גבוה יותר ברשימה, או חלילה חושש מההיפך. “באמת שאני לא יודע באיזה מקום אני אהיה, לא מתעסקים עם זה, יש מועצת חכמים, היא תחליט ואנחנו נקבל. כל מה שייצא מהבית שם קדוש”.

צעירי ש”ס. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ’

ממקום הרביעי ברשימה שמתקרבת לעשרה מנדטים, בתוספת היותו נאמנו של יו”ר התנועה שאף מינה אותו בכנסת האחרונה ליו”ר הסיעה ומי שלמעשה היה אחראי על תכלול המאבק נגד הממשלה, בפרט אחרי פרישתו מהכנסת, לא יהיה מפתיע לראות אותו מקבל תפקיד מכובד בקואליציה הבאה, במידה וכמובן תורכב על ידי גוש הימין-חרדים.

“יש לי שאיפה שקודם כל נהיה בקואליציה, שנעשה עבודה טובה בשביל להחזיר לעם ישראל כלכלה נכונה, את זהותה היהודית של עם ישראל, עברנו שנה קשה בכל הגזרות”, הוא דוחה את הניסיון שלי לתפור לו חליפה. “אני באופן אישי אין לי שאיפות לכלום חוץ מאשר לשרת את התנועה ולשרת את עם ישראל, מה שיוחלט אקבל בהבנה”.

דאגות הגוש

בזמן שאנחנו מדברים בניחותא בלשכתו בכנסת, בין סיור בחירות אחד למשנהו, על הנעשה בש”ס, (או יותר נכון לא נעשה), במפלגת האחות, יהדות התורה העניינים גועשים ובוערים, כשהמצב מאיים על הגוש כולו. “בדבר אחד אני יכול להתנחם, שכל החלטה תתקבל על ידי גדולי ישראל של אגודת ישראל ודגל התורה”, הוא שם זרקור על ההיבט החשוב באירוע הזה כשאני תוהה האם בש”ס מודאגים. “אני יכול להתפלל ולקוות שהם ירוצו ביחד בסוף, אבל מי שמנהל אותם הם גדולי ישראל ומי שנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל”.

יש אפשרות לשיבוץ אשכנזי ברשימת ש”ס?

“הרבה אשכנזים מצביעים ש”ס, מי שניהל את המלחמות למען עולם התורה, למען בני הישיבות, למען היהדות, זו תנועת ש”ס. עמדנו בחוד החנית בכל השנים האחרונות. זה נושא שמועצת החכמים תדון בו ונראה”.

אי אפשר לעשות ראיון פוליטי בלי השאלה הקבועה. שאלת ה-61. בראיון אצלנו בערב הבחירות האחרונות שאלנו כמובן את אותה שאלה וקיבלנו את התשובה הצפויה: נגיע והשאלה לא רלוונטית. בפלפול ישיבתי נהדר, מלכיאלי טוען שצדק אז.

בדיון סוער במליאת הכנסת. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

“גוש הימין הגיע ל-61. היה פה נוכל שנכנס לאירוע, שאף אחד לא העלה על דעתו שיעשה מעשה מרמה וייקח קולות של מצביעי ימין ויקים ממשלה עם מר”צ ומפלגת העבודה. לכולם היו ברור שאם בנט היה מגיע ולא נכנס לשיגעון גדלות, סער היה נכנס. היה 61, רק שמטורף גנב את הקולות”.

אני יקצר לכם, לא קיבלתי תשובה מה יקרה הפעם אם חלילה גוש הימין-חרדים לא יקבל 61 מנדטים. “אתה שואל אותי אם נכנס לממשלה עם לפיד וליברמן? לא! אנחנו עם הליכוד בגוש אחד, היינו עד היום בגוש הימין ונשארים בגוש הימין, ונביא 61”, הוא ענה בנחרצות (בוויכוח הסוער ביננו והפלפול המלא תוכלו לצפות באתר JDN).

“ליברמן לחוץ”

פגשנו את מלכיאלי זמן קצר אחרי עוד אמירה מטורפת של יו”ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן לפיו “נתניהו הוא חלאת המין האנושי”. לדברי מלכיאלי, יש מישהו אחר שיותר עונה לתואר הזה: “אדם שהריץ ילדים במריצות למזבלה יותר עונה לתואר הזה”.

“כנראה שהוא בהיסטריה, כנראה שהוא יודע על מה”, הוא רומז להאשמות הקשות המופנות נגדו. “האישיות המפוקפקת שלו לא ממש מטיבה עם כל הפרסומים האחרונים, אולי קצת מחזקת אותם. אני לא יודע מה היה שם, אני אומר אולי”.

“אני רק חושב מה היה קורה אם מישהו מהגוש שלנו, דתי או חרדי, היה אומר על אדם אחר שהוא חלאת המין האנושי, זה היה פותח כותרות מאוד צבועות. כנראה שהאיש בלחץ, ויש לו על מה”.

המצע הכלכלי

במערכת הבחירות הנוכחית יש רק מפלגה אחת שמדבר על כלכלה, תנועת ש”ס, ששמה את הנושא בראש הקמפיין עם הסלוגן “המפלגה החברתית בישראל”. מלכיאלי מודה שבנושא הכלכלי, ש”ס ושותפותיה לגוש חלקים, “אם ימין זה קפיטליסטים אז אנחנו לא קפיטליסטים. לנו יש הבנה גם בחלוקת כספים לחלשים”.

את ההאשמות נגד כרטיסי המזון שדרעי מתכוון לחלק, בעלות מיליארד שקל, הוא דוחה בתוקף. “זה הולך לאנשים החלשים ביותר בחברה, לאנשים שזכאים ל-80 אחוז הנחה בארנונה, שנבדקו בצורה מאוד קפדנית על ידי הרשויות המקומיות”.

מלכיאלי לפני 7 שנים, כחבר מועצה. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

מנגד, הוא דוחה את הטענה שש”ס היא מפלגת שמאל מבחינה כלכלית. “צריך פה גם חכה וגם דגים. גם התערבות בשוק וגם לא התערבות בשוק. האם נפתח לגמרי את שוק החקלאות? מה נעשה עם אלפי חקלאים בצפון ובדרום? נזרוק אותם הביתה כמו שפורר רוצה? אתה חייב להתערב בשוק. מצד שני, אתה רוצה להפחית מחירים. צריך לפעול בשכל. האם צריך לבטל את המושג מוצרים בפיקוח? חס ושלום. צריך להוסיף מוצרים בפיקוח”.

כרטיסי המזון זה רק ההתחלה, ש”ס מתחייבת להקים בממשלה הבאה רשות למלחמה בעוני. “צריך לטפל בבעיה לעומק, אבל עכשיו העני צריך אוכל. מי שרעב אין לו כוח להחזיק את החכה כדי לדוג. קודם צריך לדאוג שלא ילכו ילדים רעבים לבית ספר”.

יש כבר 2 שותפים שלכם שרוצים את תפקיד שר האוצר. בצלאל סמוטריץ’ ויצחק גולדקונפף. לכם אין דרישות?

“אני מאחל גם לעצמנו, גם לבצלאל סמוטריץ’ וגם לגולדקנופף שזה יהיה הדיון, מי מאיתנו יקבל איזה משרד. צריך לעשות הכל שהדיון יהיה אצלנו ולא אצל אנשים האחרים. אז נשב כולנו ונסכם. בסוף לא על זה ייפול דבר, יצטרכו בסוף לקבל הבטחה מי מקבל מה, מי טוב במה, אבל עכשיו זה לא הדיון, כל אחד בבית שלו צריך לעבוד על ה-61”.

החזון הכלכלי של סמוטריץ’ “קצת” שונה משלכם…

“לכן צריך ש”ס חזקה. גם הליכוד היא יותר קפיטליסטית. אם היינו מאה אחוז כמו הליכוד היינו מצביעים כולנו ליכוד. למה חייבים ש”ס חזקה? כי ש”ס לוקחת על עצמה כדגל לדאוג לשכבות החלשות, לפריפריה, למי שזקוק”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

2 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

אחלה גבר מדבר לעניין

סתם ברברן לופט גישעפט

כתבות חדשות באתר

מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

עלה ל-12 מספר ההרוגים; דובר צה"ל: חיזבאללה שיגר רקטה במשקל 50 ק"ג
ראש הממשלה: "לא נעבור על כך לסדר היום"; הרמטכ"ל: "תהיה תגובה קשה"
יממה לפני פטירתו, הגיע ר' הלל גולדברגר לכולל על כסא גלגלים ללמוד תורה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הערכות מצב והודעות מאיימות; בישראל טרם הגיבו למתקפה הרצחנית של חיזבאללה
ניסיון לינץ' בבנימין: כ-100 פורעים תקפו רועה צאן ליד אדם, ארבעה נעצרו • צפו
מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

כוחות צה"ל מיפו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת ניר צבי • צפו
השמדת מנהרה בגבול הרצועה ותקיפת מפקדה; תמונת מצב מהלחימה בעזה • צפו
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"הקו האדום נחצה מזמן": במערכת הפוליטית קוראים לצה"ל לתקוף בעוצמה בלבנון
בעקבות האירוע במג'דל שמס: ראש הממשלה צפוי להקדים את חזרתו ארצה

הכתבות המעניינות ביותר

מחשש לתגובת הדרוזים: חיזבאללה מתנער מאחריות; בצה"ל מאשימים את נסראללה
תיעוד מרתיח: רגע פגיעת הרקטה הקטלנית במגרש הכדורגל במג'דל שמס • צפו
חיסול 4 מחבלי רדואן; תקיפה בבלאטה; האירוע במג'דל שמס | סיכום חדשות השבת
ספינת טילים של חיל הים יירטה בהצלחה כטב"ם ששוגר לעבר אסדות הגז
הרמטכ"ל: לולא המודיעין לא בטוח שאי פעם היינו מביאים את גופות החטופים • צפו
עלה ל-11 מספר הרוגים במג'דל שמס מפגיעה רקטה; עשרות נוספים נפצעו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

WhatsApp_Image_2024-07-27_at_22.06
עלה ל-12 מספר ההרוגים; דובר צה"ל: חיזבאללה שיגר רקטה במשקל 50 ק"ג
WhatsApp Image 2024-07-27 at 23.46
ראש הממשלה: "לא נעבור על כך לסדר היום"; הרמטכ"ל: "תהיה תגובה קשה"
WhatsApp_Image_2024-07-27_at_22.28
הערכות מצב והודעות מאיימות; בישראל טרם הגיבו למתקפה הרצחנית של חיזבאללה
 מסך 2024-07-27 224120
ניסיון לינץ' בבנימין: כ-100 פורעים תקפו רועה צאן ליד אדם, ארבעה נעצרו • צפו

גלריות

''ד זוועהיל - שאץ אשדוד בר מצוה (1)
וּמִשֶּׁפַע מִצְוַת תְּפִלִּין • שמחת הבר מצוה בחצרות זוועהיל - שאץ אשדוד
DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture