המיוחדים

השבעת הכנסת, ארכיון. צילום: מרים אלסטר/פלאש90

כנסת חדשה: הכירו את 23 הח”כים החדשים ועוד נתונים על חבריהם הישנים

הכנסת נערכת לקראת השבעתה ה־25, והנה הח”כים החדשים שצפויים להצטרף מחר למשכן • חיים כץ הוא המבוגר בחברי הכנסת, יצחק וסרלאוף הצעיר מכולם • 3 ח”כים עם יותר מ-10 ילדים בלע”ה • כל החדשות והשמות של הכנסת החדשה
  • בצל המלחמה: זאת ההשקעת הנדלן המשתלמת ביותר

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • מתנה מעשירה: המדריך שיהפוך אתכם 'למבינים' אמתיים בנדלן

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • בחדר הניתוחים גילו במפתיע: האמא חולה בשלב מתקדם של ה'מחלה'

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

כנסת ישראל נערכת לקראת השבעתה ה־25. מחר, יום שלישי, החל משעה 16:00 יחל תהליך ההשבעה של חברי הכנסת ה־25. באירוע החגיגי, שייערך במעמד נשיא המדינה, יכריזו 120 חברי הכנסת “מתחייב אני” להצהרת האמונים שתוקרא להם. בכנסת הנכנסת יהיו לא מעט ח”כים חדשים, ובמקביל מספר רב של ח”כים ותיקים יעזבו.

רוב חברי הכנסת (72) הם יהודים בין חילוניים למסורתיים, 20 הם דתיים לאומיים (הציונות הדתית, הליכוד, המחנה הממלכתי, יש עתיד והעבודה), 18 חרדים (ש”ס ויהדות התורה), 8 מוסלמים (רע”ם וחד”ש-תע”ל), נוצרייה אחת (חד”ש-תע”ל), ודרוזי אחד (ישראל ביתנו).

לרוב חברי הכנסת יש שלושה ילדים, ל-31 מהם יש בין חמישה לעשרה ילדים ולשלושה יש מעל לעשרה ילדים, כשהשיאן הוא ישראל אייכלר מיהדות התורה, אב ל-14. גם ארבעת האחרים עם לפחות 10 ילדים הם חברי גוש נתניהו – מאיר פרוש מיהדות התורה (13 ילדים), אורית סטרוק מהציונות הדתית (11), אבי מעוז מנעם (10) וחברת הכנסת החדשה לימור סון הר-מלך (10).

זקן חברי הכנסת הוא חיים כץ מהליכוד, בן 74. השני ברשימת המבוגרים הוא ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בן 73. משה גפני (70) מיהדות התורה הוא ותיק חברי הכנסת. יחד איתו נכנסו לכנסת גם נתניהו וצחי הנגבי – שלושתם נבחרו לראשונה ב-1988 ומאז מתחזקים קריירה פרלמנטרית ארוכה.

חבר הכנסת הצעיר ביותר יהיה יצחק וסרלאוף, בן 30, מנכ”ל עוצמה יהודית ומספר 2 של איתמר בן גביר. איתו יכהנו כעת עשרה, שעדיין לא מלאו להם 40 שנה – מאי גולן (הליכוד), מרב כהן, עידן רול, יוראי להב-הרצנו, רון כץ ונאור שירי (יש עתיד), אלמוג כהן (הציונות הדתית), שרן השכל (המחנה הממלכתי), משה ארבל ובצלאל אברהם (ש”ס).

הח”כי הצעיר ביותר. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בכנסת הבאה יכהנו 2 רמטכ”לים לשעבר (בני גנץ, גדי איזנקוט), 3 אלופים במיל’ (יואב גלנט, אורנה ברביבאי, אלעזר שטרן), ו-3 תא”ל במיל’ (מירי רגב, שרון ניר, צביקה פוגל). בכנסת יכהנו גם מספר עיתונאים לשעבר, בהם רה”מ היוצא יאיר לפיד, מרב מיכאלי, גלית דיסטל אטבריאן, בועז ביסמוט, יבגני סובה וישראל אייכלר.

לשבעה מחברי הכנסת ה-25 יש תואר ד”ר: שלמה קרעי (הליכוד), מטי הרכבי (יש עתיד), יפעת שאשא-ביטון (המחנה הממלכתי), מנסור עבאס ויאסר חג’יראת (רע”ם) ואחמד טיבי ועופר כסיף (חד”ש-תע”ל).

הפעם נבחרו 23 חברי-כנסת חדשים. שבעה מהם נכללים בין 32 ח”כי הליכוד. שבעה ח”כים חדשים מייצגים בכנסת ה-25 את הציונות הדתית. יש עתיד שתיוצג בכנסת החדשה על-ידי שלושה ח”כים חדשים. רע”ם מביאה 2 ח”כים חדשים. מפלגות המחנה הממלכתי, ש”ס, יהדות התורה וישראל ביתנו – כל אחת מהן מביאה ח”כ בודד חדש. הסיעות המצומקות חד”ש-תע”ל והעבודה תהיינה נטולות פנים חדשות.

לקראת השבעת הכנסת התכנסו כאן אחר כבוד לספר לכם מי הם אותם 23 חברי כנסת חדשים, שייהפכו השבוע לח”כים מן המניין, ויחלו לייצג אותכם בפרלמנט הישראלי. חלקם מוכרים לכם יותר, חלקם תפגשו כאן אולי לראשונה. יש לציין שמדובר ברשימה חלקית בלבד, מאחר ולאחר הקמת הממשלה יחלו השרים וסגני השרים להתפטר בזה אחר זה בכדי להכניס לכנסת חבריהם לרשימה.

הליכוד

אליהו רביבו, מקום 19 ברשימת הליכוד. רביבו הוא פעיל במפלגת הליכוד מאז הבחירות לכנסת הארבע עשרה, ובמקביל היה עובד עיריית לוד. עם בחירת אחיו יאיר לראשות העיר ב־2013 פרש מתפקידיו בעירייה. בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש התמודד על ייצוג מחוז השפלה ברשימת הליכוד, מחוז שנציגו משוריין במקום ה-19 ברשימת הליכוד, ואחיו יאיר ניהל את מטה הבחירות שלו. הוא זכה ל־48% מהקולות במחוז וגבר על מועמדותם של דוד שרן, שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגיא צור, חבר מועצת העיר רחובות.

שלום דנינו, מקום 22 ברשימת הליכוד. דנינו הוא אחיו של איציק דנינו שנעשה ב־2013 ראש העיר אופקים. התמודד על משבצת מחוז נגב בבחירות המקדימות של הליכוד לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת, אך הפסיד לשלמה קרעי ולפיכך שובץ במקום ה־55 ברשימה. בבחירות המקדימות בשנת 2022, לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש, גבר על ליאור קצב ושמעון בוקר ונבחר למחוז הנגב.

טלי גוטליב, מקום 25 ברשימת הליכוד. גוטליב, עורכת דין במקצועה, הייתה לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת שנערכו ב-2019 בין מקימות מפלגת שווים, שהצהירה שעקרונותיה הם שוויון בזכויות הוריות ושוויון לבעלי מוגבלויות. היא הוצבה במקום השני ברשימה, אך המפלגה זכתה ל־401 קולות בלבד. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש שנערכו ב-2022 הצטרפה גוטליב למפלגת הליכוד, התמודדה על מקום ברשימתה לכנסת בפריימריז המפלגתיים ושובצה במקום ה־25 במסגרת הבטחת ייצוג לאישה חדשה.

חנוך מלביצקי, מקום 26 ברשימת הליכוד. הוא היועץ המשפטי של תנועת בני ברוך – קבלה לעם. ביד לאחים מציינים כי למרות שמה המטעה, ‘קבלה לעם’ היא קבוצה שרבנים רבים פסלו את דרכה מכל וכל. והמאפיינים שלה אינם פשוטים. וכי לפי כל מה שעולה מהפרסומים והעדויות שמדווחות, על הציבור להיזהר. ב-2013 התמודד מלביצקי למועצת פתח תקווה בראש מפלגת “ביחד” שהוקמה אז על ידי תלמידי התנועה וזכתה ב-4 מושבים, והוא היה משנה לראש העיר מטעמה. בבחירות המקומיות בשנת 2018 התמודדה רשימתו במסגרת רשימת יש עתיד, ולאחר הבחירות מונה מילביצקי מטעמה לראשות אגף הספורט. הוא היה ממקימי “המטה לאיחוד העם” בליכוד ולקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש נבחר בבחירות המקדימות מטעם מחוז דן, ושובץ במקום ה־26.

זקן חברי הכנסת. צילום: פלאש 90

בועז ביסמוט, מקום 27 ברשימת הליכוד. הוא עיתונאי ודיפלומט ישראלי, בעבר היה העורך הראשי של העיתון “ישראל היום” מאפריל 2017 ועד ינואר 2022. בנוסף, היה בעבר גם שגריר ישראל במאוריטניה. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש, הודיע ביסמוט על כוונתו להתמודד בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת במסגרת הרשימה הארצית. לאחר הבחירות המקדימות ב-10 באוגוסט, נבחר למקום ה-19 ושובץ במקום 27 ברשימה לכנסת, ובכך היה ליחיד מבן המתמודדים בפריימריז הארצי שלא כיהנו כחברי כנסת קודם לכן, אשר הגיע למקום ריאלי לכנסת ה-25.

משה סעדה, מקום 28 ברשימת הליכוד. הוא ששימש כשנה כממלא מקום מנהל המחלקה לחקירות שוטרים, וכשבע שנים כסגן מנהל המחלקה. לאחר פיטוריו מהמחלקה שודר ראיון שלו לעמית סגל, בו מתח ביקורת על ראשי מערכת אכיפת החוק, בהם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, שי ניצן, ומפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך. לקראת הבחירות לכנסת ה25 שוריין סעדה על ידי בנימין נתניהו במקום ה-28 ברשימת הליכוד לכנסת ונבחר.

אליהו דלל, מקום 29 ברשימת הליכוד. היה מנכ”ל עיריית נתניה והחברה לפיתוח נתניה. לקראת הבחירות לרשויות המקומיות ב־2008 חבר למרים פיירברג – ראשת העיר מטעם הליכוד מאז 1998, להקמת מפלגה חדשה בשם “נתניה אחת”, שרשמה אז הישג של שליש מהמושבים במועצה. עד לבחירתו לכנסת ב־2022 היה דלל סגנה של פיירברג וממלא מקומה, ממונה על תחבורה, היערכות לשעת חירום, איזורי תעשייה ופיתוח עסקי וראש ועדות בטיחות בדרכים, שימור אתרים, כספים והנצחת זכר נרצחי הטרור. בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש התמודד לרשימת הליכוד מטעם מחוז מישור החוף, גבר על מבקר הליכוד שי גלילי ושובץ במקום ה-29.

הציונות הדתית

יצחק וסרלאוף, מקום 5 ברשימת הציונות הדתית. קים את עמותת ‘אחיעד’, הפועלת למען צביון יהודי בשכונות נווה שאנן ופלורנטין באמצעות גרעין תורני. כמו כן העמותה פועלת לשינוי בסדר העדיפויות הלאומי כלפי מצוקת התושבים. פעיל במאבק לגירוש המסתננים האפריקאיים מדרום תל אביב. וסרלאוף הוא צעיר חברי הכנסת העשרים וחמש. הוא גם מנכ”ל עוצמה יהודית.

אלמוג כהן, מקום 7 ברשימת הציונות הדתית. לאחר שירותו בצה”ל התגייס כהן למשטרה ושירת כ־11 שנים בתפקידים מיוחדים ביניהם תפקידים ביס”מ ובימ”ס וכסוכן סמוי. היה ממייסדי הוועד להצלת הנגב, ארגון הנלחם בפשיעה בנגב. בעקבות מבצע שומר החומות הקים כהן במסגרת הארגון את סיירת בראל – סיירת מתנדבים יוצאי יחידות קרביות, המסייעת בשמירה על ביטחון התושבים. הסיירת נקראה על שמו של סמ”ר בראל חדריה שמואלי שנפל בגבול רצועת עזה. ב־2021 הצטרף כהן למפלגת עוצמה יהודית והפך לרכז המפלגה בדרום.

עמיחי אליהו, מקום 9 ברשימת הציונות הדתית. פעיל ציבורי במגזר הדתי לאומי, בנו בכורו של הרב הדתי לאומי ורב העיר צפת שמואל אליהו. שנת 2014 הקים את “איגוד רבני קהילות”, המאגד תחתיו מאות רבני קהילות דתיות ומסורתיות בכל רחבי הארץ. בשנת 2016 הקים את ארגון “צו אחד”, הפועל לשמירה על ערכי החיילים שומרי המסורת. הקים את ארגון “שדרים” העוסק בחיבור בין יהודי ישראל לתפוצות ובקליטת עליה.

הטרי שבחבורה. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

צביקה פוגל, מקום 10 ברשימת הציונות הדתית. היה מפקד עוצבות בחיל התותחנים, ראש מטה פיקוד הדרום ומייסד מרכז האש הראשון בצה”ל. בנוסף, היה ראש המועצה הממונה ביישוב הבדואי טובא-זנגרייה וסגן ראש איגוד ערים לכבאות של הגליל העליון, המזרחי והגולן, ומפקד יחידת החילוץ של הגולן במשטרה.

אוהד טל, מקום 12 ברשימת הציונות הדתית. מזכ”ל תנועת בני עקיבא העולמית, בעברו סמנכ”ל תנועת ‘המזרחי’ העולמית. תושב אפרת, נשוי ואב לארבעה בנים. בעל תואר ראשון בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

לימור סון הר-מלך, מקום 13 ברשימת הציונות הדתית. מראשוני הגרעין הדתי בחומש, שם התגוררה עם בעלה שולי הר מלך הי”ד, שנרצח בפיגוע בו היא עצמה נפצעה, ומספר שעות לאחר מכן ילדה את בתם. ממובילי המאבק נגד הגירוש בצפון השומרון והפכה לאחד מסמלי המאבק. ממייסדי “חומש תחילה” – מטה המאבק לשיבה לצפון השומרון.

משה סולומון, מקום 14 ברשימת הציונות הדתית. יו”ר ומייסד עמותת הנני – רשת קהילות משימתיות, חבר הועדה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה, בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדעי היהדות. הוא סגן אלוף במיל’.

יש עתיד

מטי צרפתי הרכבי, מקום 18 ברשימת יש עתיד. מכהנת כראש המועצה האזורית יואב, מכהנת בין היתר בהתנדבות כיו”ר “מעברים נגב צפוני”, מ”מ יו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, חברה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז דרום, חברה באספה הכללית ובוועד המנהל של מכללת אחווה ועוד. זוכת אות הגלובוס הירוק בקטגורית עובד ציבור 2018, מטעם ארגון חיים וסביבה ואות הנגב לאיכות הסביבה.

דבורה ביטון, מקום 21 ברשימת יש עתיד. היא התמודדה לראשות העיר שדרות בשנת 2013, אך לא זכתה. שימשה כראשת מטה יש עתיד בעיר. הוצבה ברשימת המפלגה מאז הקמתה ב־2013 במקומות סמליים: 34–37 כשהמפלגה רצה לבדה ו־47–49 כשרצה במסגרת רשימת כחול לבן. ברשימה לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש הוצבה במקום ה-21 ברשימה, ונבחרה לכנסת.

נאור שירי, מקום 24 ברשימת יש עתיד. חבר מועצת הוד השרון וסגן ראש העיר, ראש דירקטוריון חברת אלומה מיסודה של הסוכנות היהודית, העוסקת בחינוך ובתרבות בעיר, וראש מטה השטח של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד.

רע”מ

ואליד אל הואשלה, מקום 3 ברשימת רע”מ. איש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית ומפלגת רע”ם. היה יועצו של ח”כ סעיד אלח’רומי במשך שנתיים. נחשב מקורב לראש הרשימה מנסור עבאס. יו”ר האספה הכללית של הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית ומנהל סיעת רע”ם בכנסת. הנציג הבדואי הבכיר ברשימה, נחשב לנציג הנגב.

יאסר חוג’יראת, מקום 5 ברשימת רע”מ. דוקטור לגנטיקה ופעיל חברתי ערבי, היה מנהל מעבדת הקורונה של חברת MyHeritage. תושב היישוב ביר אל-מכסור ובן לשבט אל־חֻג’יראת המקומי – אחד השבטים הבדואיים הגדולים של הגליל העליון. ב־2008 נבחר לראשות מועצת היישוב, בבחירות הבאות לראשות המועצה הפסיד למוחמד גדיר ולא זכה אף להיכנס למועצה. גם בבחירות הבאות 2018 לא הצליח להעפיל למועצה או לראשותה.

אב ל-14 בלע”ה. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

יהדות התורה

יצחק גולדקנופף, מספר 1 ברשימת יהדות התורה. עסקן בחסידות גור – מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, מנכ”ל רשת גני ילדים ומעונות יום של בית יעקב ובית פתחיה, הוצב בראש רשימת יהדות התורה לכנסת ה־25 מטעם הסיעה המרכזית באגודת ישראל ונבחר לכנסת ובעבר היה חבר מועצת עיריית ירושלים.

ש”ס

אברהם בצלאל, מקום 11 ברשימת ש”ס. היה סגן ראש עיריית ירושלים וראש אגף החינוך המקומי מטעמה. במסגרת פעילותו כמנהל החינוך החרדי בעיר, פעל בצלאל להכניס בנות ספרדיות שלא התקבלו לסמינרים האשכנזים בעיר. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש ב־2022 התפטר מתפקידיו במועצת העיר, והוצב במקום 11 ברשימה ונבחר לכנסת.

המחנה הממלכתי

גדי איזנקוט, מקום 3 ברשימת המחנה הממלכתי. כיהן כרמטכ”ל ה-21 בין השנים 2015–2019. קודם לכן שימש כמפקד חטיבת גולני, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה אהוד ברק, מפקד עוצבת נתיב האש, מפקד אוגדת איו”ש, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הצפון וסגן הרמטכ”ל. באוגוסט 2022 הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה ברשימת המחנה הממלכתי.

ישראל ביתנו

שרון ניר, מקום 4 ברשימת ישראל ביתנו. קצינה בצה”ל במילואים בדרגת תת-אלוך, בין היתר שימשה כמפקדת בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר וכיועצת הרמטכ”ל.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

אחרי שאיבד את אמו בשריפה: מיכאל עדין זקוק לתפילות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
אלימלך בן שמונה, הוא כבר למד ללכת
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות
"אם בת"א לא בטוח, גם בתימן ובאיראן לא צריך להיות בטוח"
הדמעות זלגו ללא הפוגה: הילד הקטן אומר קדיש על אביו | צפו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מגיע דרך הים ומתפוצץ בגובה נמוך: תיעוד חדש ודרמטי מפגיעת הכטב"ם
צה"ל בדק את הממצאים בזירה: החות'ים שיגרו כטב"ם איראני משודרג
בקשתו האחרונה של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל: "זה כמו צוואה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

גלנט קיים הערכת מצב ואיים: "נבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל"
השתוללו במנהרה במסגרת 'שיירת חתונה' - תועדו ונעצרו • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
איך מתגברים על חשקים ודחפים? - סוד בירור הניצוצות | פרשת בלק
דודי קאליש ומקהלת ידידים בביצוע לייב לשיר "עד הנה"
אבי ריימי ויאיר בודנר מארחים את בנצי קלצקין: "אני שבת"
גד, בני ובנימין אלבז בסינגל חדש: שיבנה
טען עוד כתבות >

המיוחדים

NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | שיחת בכירי המדינה עם דרעי, והמסר שהתקבל בצאנז אך לא בגור ובעלזא
education-g591bf0ede_1920-1536x1024
גזירת הגיוס: כמות הילדים שלהוריהם עשויה להתבטל ההנחה במעונות | חשיפה
 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"

חדש באתר

5785145846646558900
יבגני פרדר שהה בחדרו - ונהרג מרסיסי הכטב"ם; ישראל תתקוף בתימן?
5825431171004220644
בני ברק: פעולות החייאה בילדה בת 8 שנפצעה אנוש בתאונת דרכים
-דף-ורפאא-סלאמה
דובר צה"ל חושף: "מתגברים הסימנים באשר להצלחת הסיכול של מחמד דף"
US PRESIDENT JOE BIDEN
ביידן מרגיש "פגוע ונבגד" - ושוקל ברצינות לפרוש מהמירוץ לנשיאות

גלריות

 'שקלא וטריא' תורת אמת חיפה (23)
חיפה: חלוקת פרסים בת"ת 'תורת אמת'
 רבנים מוסקבה (30)
הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה
 - קאמרנא - ווישיווא חתונה (16)
שמחת החתונה בחצרות קוזמיר - קאמרנא - ווישיווא
''צ טייטלבוים ביקור בית שמש (16)
אב"ד סאטמאר ירושלים ביקר בביהמ"ד החדש בבית שמש

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – י"ג בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture