הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה בראשות ח”כ אברהם בצלאל (ש”ס) קיימה היום (שלישי) דיון בנושא פגיעה בשירותים חיוניים שעסק במחסור בסניפים של הביטוח הלאומי, משרד הפנים וחברת החשמל בפריפריה. בדיון לקחו חלק נציגי רשויות מקומיות שסיפרו על קשיים של התושבים, בראשם קשישים ואנשים ללא גישה לטכנולוגיה, שמתקשים לקבל שירותים פרונטליים בתחומים שונים.
סגן ראש עיריית אלעד, יהודה בוטבול, סיפר: “אלעד זו עיר עם למעלה מ-50 אלף תושבים ושירותי המשרדים אשר ניתנים בעיר הם מביכים בהשוואה לחברות אחרות, כמו קופות החולים שמתחרות ביניהן מי תספק שירות יותר איכותי ולמי יש יותר סניפים. ביטוח לאומי פתח סניף בעיר אבל הוא פתוח שלוש שעות בשבוע. העמידו שתי מכונות שירות אבל לעיתים הן לא פועלות או לא תקינות ולוקח זמן לתקן”.
דוד לוי, רכז פורום ערי פיתוח במרכז השלטון המקומי אמר: “המדינה צריכה לבוא לרשויות כמו בית שאן, חצור, ולבדוק את פריסת השירותים של המשרדים והשירותים כי החוסר היום הוא מאוד משמעותי. חברת החשמל לדוגמא מאז תקופת הקורונה לא מבצעת קבלת קהל ואין שירות נגיש. הדבר פוגע בעיקר באוכלוסייה המבוגרת ובפרט בפריפריה, אנשים שלא מבינה מה זה אינטרנט וקשה להם להתקשר. אני כתושב בית שאן הולך פיזית אל גמלאים ומחכה שעות על הקו לחברת חשמל ולצערי אין קול ואין עונה, כנ”ל לגבי משרד הפנים”. יוסף אוקנין, מרכז השלטון המקומי הוסיף: “הנגשת השירותים למגזרים ואוכלוסיות שלא משתמשות בטכנולוגיה מסיבות שונות לא מתבצעת כראוי. אוקנין התלונן על היעדר סניף שירות של חברת החשמל בעיר טבריה.
מירב יוסף, סמנכל”ית רשות החשמל עדכנה בתשובה לטענות שעלו כי ביום ראשון הקרוב יפתח סניף שירות של חברת החשמל בעיר טבריה. כמו כן ציינה כי בימים אלה פועלת החברה לצורך פתיחה מחדש של סניפים בערים נוספות, בהן אלעד ובית שמש. יעקב מעלימי מ”מ ראש עיריית נתיבות: “התורים לקבלת שירות ממשרדי הממשלה מטורפים ומוגבלים, אנשים שורפים שעות בשביל לקבל פתק, במיוחד מאז תקופת הקורונה. עד שהצלחנו להוסיף פקידה למשרד הפנים בעיר מגיעים אלינו תושבים מת”א וראשון לציון כדי לקבל שירות”.
לסיכום הדיון אמר יו”ר הוועדה ח”כ אברהם בצלאל: “ישנן אוכלוסיות גדולות שמתקשות כיום לקבל שירותים בגלל היעדר סניפי שירות בהם חרדים, קשישים ועוד. אני שמח לראות שנותני השירות שהגיעו לדיון הביעו נכונות למתן שירות מלא ואיכותי לתושבים ולפתיחת סניפים נוספים לשירות הציבור. נשמח לסייע ככל שיידרש בפתרון בעיות וחסמים, ולחסוך פגיעה מיותרת באזרחים”.