חדשות

יונתן סינדל, פלאש 90

מאתמול בערב: נמשך הדיון הסוער בוועדת חוקה על צמצום עילת הסבירות

בשעה זו ממשיכים חברי האופוזיציה בוועדת החוקה לנמק הסתייגויותיהם ברצף מאתמול בערב, הצפוי להימשך עד השעה 16:00; עם סיום המליאה יחלו ההצבעות • יעקב אשר לאופוזיציה: “מרגיש את הכאב אבל אתם רואים את המציאות בשחור”
  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח בלי להתפשר - כך עושים את זה

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • למצוא את האיזון בין חיים לעבודה גם כשזה נראה בלתי אפשרי

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בשעה זו (שלישי) ממשיכים חברי האופוזיציה בוועדת החוקה לנמק הסתייגויותיהם ברצף מאתמול בערב, הצפוי להימשך עד השעה 16:00; עם סיום המליאה תתכנס הוועדה להצבעות על ההסתייגויות.

מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ יעקב אשר פנה לחברי האופוזיציה בדיון הלילי: “אני מרגיש את הכאב של חברי האופוזיציה, כואב לי שכואב לכם. אבל אתם רואים את המציאות יותר מדי בשחור”.

מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ חנוך מילביצקי: “פסקת התגברות כללית שדובר עליה בהתחלה, למיטב הבנתי לא תהיה. יכול להיות שיכול להיות שעל חוק ספציפי יוכל לגבור רק רוב מסוים. נדרש בעתיד לנושא היועמ”שים. לנושא עילת הסבירות היו הסכמות מאוד מאוד רחבות על הצורך לצמצמה כך שלא תחול על הממשלה ושרים וגם על הצורך ברביזיה על היועמ”שים בנושא מינויים, זמן כהונתם והאפשרות לסיים את כהונתם אם הם מחבלים בעבודת השר”.

ח”כ יבגני סובה: “עד היום לא נפתחים תיקים בבית הדין הבין-לאומי בהאג מכיוון שיש כבוד והערכה למערכת המשפט הישראלית. המצב הזה ישתנה בעקבות הרפורמה המשפטית. ישראל היא מעצמה קטנה יחסית בעולם והיא לא תוכל לעמוד בפני סנקציות בין-לאומית שיוטלו עלינו בעתיד. הקשר שלנו עם ארה”ב הוא נכס וברית אסטרטגית, וממשלת ישראל מוכנה לשרוף את היחסים הטובים האלה בשביל לרצות את האדונים שעומדים בראש המהפכה המשפטית. הרפורמה שהממשלה מבקשת להעביר לא עומדת במבחן הציבוריות של רצון העם”.

ח”כ גלעד קריב עבר לנאום באזור המושבים הריקים של חברי הקואליציה ואמר: “אנחנו נמצאים בדיון בשינוי חוק יסוד, משנים באמצעות חוק יסוד משהו בדין המנהלי. הממשלה והקואליציה רומסים ברגל גסה את מערכת המשפט והשותפים למהלך הזה בכלל לא טורחים להגיע לדיונים של ההנמקות. הקואליציה היא חבורה של אנשים עצלנים ורשלנים שמזלזלת בחיי האזרחים שלה. לפי הסקרים של כל הערוצים, שני מיליון ישראלים כבר היום מעורבים בהפגנות בשלביה השונים. לפי אותם סקרים שליש ממצביעי הליכוד סולדים מהמהפכה שמפלגת השלטון מבקשת להעביר. חלק לא מבוטל מהשותפים של הליכוד סולד מהדרך של המהפכה המשפטית וסולד מהתוצאה המיוחלת. הממשלה הזאת פועלת באכיפה בררנית כאשר היא לא מאפשרת לצה”ל לפנות 8 מאחזים בלתי חוקיים ביישובי יהודה ושומרון”.

ח”כ יואב סגלוביץ’: “חלקים גדולים ממובלי המחאה הם חוט השדרה של מערכת קבלת ההחלטות בשדרה הביטחונית בצה”ל ובמשטרה. הממשלה הזאת הופכת את הכנסת מריבון לפיון קטן. עילת הסבירות התחילה כחוק מטעם הוועדה ודיוני החקיקה התנהלו בסתימת פיות ללא הדרגים הבכירים של שירות המדינה שיביעו את עמדתם. אין מומחה משפט אחד שטען שהחוק שמבקשים להעביר הוא ראוי. כיפת הברזל האמיתית של ישראל היא מערכת המשפט הישראלית. המערכת הישראלית היא לא רק השופטים שבה, אלא כלל שומרי הסף שבה. לדרג הפוליטי צריך שתהיה מגבלה על הכוח. אני גאה להיות חלק מהאנרכיסטים במרכאות שמתנגדים למהפכה המשפטית”.

ח”כ אורית פרקש הכהן: “אני נמצאת בשירות הציבורי עשרות שנים ומעולם לא חוויתי כזה שפל. החברה הישראלית מתפרקת, הלכידות החברתית מתפוררת והכלכלה מתרסקת. החקיקה המשפטית היא חקיקה של שחיתות על מלא. בימים האחרונים שמעתי הרבה שרים בממשלה שאומרים שעילת הסבירות היא רק ההתחלה של מהפכה משפטית גדולה. חקיקה נבחנת בין היתר לפי התכלית שהיא משרתת. החקיקה של עילת הסבירות היא תחילת התהליך שתכליתו הגדולה היא לרסק את מערכת המשפט. אנחנו נמצאים בדמוקרטיה שבה הרשות המחוקקת שבויה של הרשות המבצעת”.

ח״כ מתן כהנא: “אני מאמין שצריך לתקן את האיזון בין הרשויות. כשהייתי שר לשירותי דת, ניסיתי לתקן את מערכת שירותי הגיור לפי ההסכם הקאוליציוני, אבל החלטתי שדברים כאלה עושים רק בהסכמה רחבה. אתם לעומת זאת, אפילו לא נותנים לדמיין מה יקרה כשכל חוקי המהפכה יעברו, כי אתם עושים את זה כל יום. לדרעי יש בעיה עם הבחירות לרבנות הראשית? משנים את החוק. דרעי רוצה שחבר שלו ייבחר לראשות טבריה, מחוקקים חוק פרסונלי. לא אהבתם את תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין? משנים את החוק״.

ח”כ מטי הרכבי צרפתי: “כל מי שרואה את הנתונים יודע ששופטי בית המשפט הם לא אקטיביסטים. אני הגשתי עתירה נגד משרד הפנים כאשר כיהנתי כראשת מועצה. היה זה נגד החלטת השר שעצר לי תקציב כנגד המלצת וועדה שהודיע על התקציב לרשות בה כיהנתי. זה היה באבחת סכין, באמצע תקציב, כנגד ההמלצות המקצועיות ובכל זאת בבג”ץ העתירה שהגשתי לחוסר סבירות קיצונית לא התקבלה. הם מאוד מאד נזהרים בשימוש בעילת הסבירות. אי אפשר להיאחז באהרן ברק היום, אנחנו כבר שנים אחרי ודברים השתנו. כמה אפשר להיתלות על מה שהיה פעם. אני מודאגת מרצף החקיקות והאמירות של כל המנהיגים בקואליציה, שזו רק ההתחלה. הנכווה ברותחין נזהר בפושרין- לכן אנחנו נלחמים כאן”.

ח”כ דבי ביטון: “אנחנו כמו זוג שמתגרש וכשהייתי עורכת דין לענייני משפחה הייתי פעמיים בדיון הוכחות ואני תוהה למה גם כאן אי אפשר? הרחובות בוערים, המשפחות לא שקטות, אנשים בחרדה. לא נבחרתם לפצל את המדינה הזאת, לקרוע אותה, לגרום לאנשים מבוגרים לבכות. למה אתם לא רואים את המראות. אני שולחת בריאות לראש הממשלה, אבל אם תשאל אותי זאת לא התייבשות. גם הלב שלו לא עמד במראות. יש בליכוד אנשים ליכודניקים, אני גדלתי בבית ליכודי, יש גרעין שיכול לבוא ולשנות את המציאות הזאת. אתם צריכים לקחת שבועיים ולהיכנס לבית הנשיא וכל הצדדים יתגבשו להסכמה. צריך רפורמה– יש הרבה דברים שצריך לעשות בבתי המשפט, יש מלא מואשמים והרבה שפגעו מינית שעדיין מסתובבים. אני שואלת למה מגיע לציבור שלנו ולבוחרים שלכם המצב הזה? בחרתי להיות ביש עתיד כי הליכוד הוא לא הליכוד שאני גדלתי עליו”.

ח”כ מירב כהן: “לאנשים לא היה זמן לדבר ולא היה פה שיח. הראיה הכי טובה היא שהחוק לא השתנה כלל. אנחנו חיים כבר שנים רבות בעולם שהכנסת והממשלה חד הם, והממשלה יכולה להעביר את כל החוקים, אבל עדיין היה קשב לאופוזיציה. כשעובר פה חוק קיצוני ולא רק שלא רוכך, אלא הוחמר – זוהי תעודת עניות מאוד גדולה לקואליציה ומלמד על הבעיה החריפה של רשויות שהן כבר לא מופרדות”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מטח חריג לעבר מירון והסביבה: "הבית בוער, ילדים רועדים בממ"דים" • צפו
הרשויות בארה"ב קיבלו מידע: איראן מתכננת להתנקש בחייו של טראמפ
בקשתו האחרונה של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל: "זה כמו צוואה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מחשש לחייו: עיתונאי איראני ביקורתי על המשטר נמלט לישראל
הרמטכ"ל דרש מראש הממשלה נתניהו להתנצל: "דברים חמורים"
החתן: חוזר בתשובה, יתום. הכלה: יתומה בודדה ממשפחתה | מי יחתן אותם?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אחרי בדיקה פסיכיאטרית: בעל מעגן הורשע בהליך פלילי על רקע סרבנות גט
בסגירת מעגל מהירה: חוליית מחבלי חיזבאללה שירתה לעבר ישראל - חוסלה
טרגדיה נוראה בטבריה: 8 יתומים של הרב רחמים כדורי זצ"ל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

החות'ים מפרסמים: כך מתפוצצת סירה מתאבדת על מיכלית נפט • צפו
"החלטה מקוממת": גלנט הנחה על הקמת בית חולים לילדי עזה

הכתבות המעניינות ביותר

הראשל"צ: "מי שמקבל צו גיוס שיקרע אותו, גם בטלן לא ילך לצבא"
האחים העשירים חיתנו, והאדמו"ר המריא לממלכה: שבועיים מנוחה אחרי 2 החתונות
שלום למר והערשי רוטנברג בקליפ משותף לשיר "כל זמן"
דייויד טויב בביצוע Live של מחרוזת שירים ישראליים
ביני לנדאו בסינגל חדש ומצמרר: הקפה שביעית
הזמר והיוצר אודי דמארי בסינגל חדש ומרגש: "תודה"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"
4e1e63d4-2243-453f-89d0-f0f6254ce38b
חמק משבע ניסיונות חיסול; מי הוא רמטכ"ל חמאס מוחמד דף? והאם הפעם זה הצליח?
 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | חלוקת שטרות הכסף, נכד האדמו"ר במשימה ראשונה, וההלם של נהג המונית
WhatsApp Image 2024-07-11 at 14.52
הצעת השב"כ וסירוב המשפחות; אביו של העצור המנהלי בראיון בלעדי ל'JDN'

חדש באתר

 מסך 2024-07-16 233727
מטח חריג לעבר מירון והסביבה: "הבית בוער, ילדים רועדים בממ"דים" • צפו
.
הראשל"צ: "מי שמקבל צו גיוס שיקרע אותו, גם בטלן לא ילך לצבא"
WhatsApp Image 2024-07-16 at 22.44
האחים העשירים חיתנו, והאדמו"ר המריא לממלכה: שבועיים מנוחה אחרי 2 החתונות
Donald_Trump_(53786991812)
הרשויות בארה"ב קיבלו מידע: איראן מתכננת להתנקש בחייו של טראמפ

גלריות

 הילולא שפע חיים פד (27)
זְכוֹר אַהֲבַת קְדוּמִים • הילולת מרן השפע חיים מצאנז זי"ע בחצה"ק צאנז
 שמואל הורביץ ברית הגרי'' שכטר ויז'ניץ לונדון (11)
שמחת הברית לנכד הנגיד בהשתתפות הגרי"מ שכטר והאדמו"ר מלונדון • תיעוד
 ירושלים הכנסת ס''ת (63)
הכנסת ספר תורה לביהמ"ד ברך משה סאטמאר ירושלים
 אהבת דוד בידרמן (17)
מעמד קביעת מזוזות בישיבה גבוהה אהבת דוד • גלריה

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שְׁלִישִׁי • כותרות העיתונים – י’ בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture