בטחוני

By Dar Al Shifa Hospital - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68136302

צה”ל בהודעה דרמטית: כוחות פועלים כעת בבית החולים שיפא בעזה | מתעדכן

דרמה בעזה: דובר צה”ל אישר כי כוחות פועלים בבית החולים: “הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי – ולא נועדה לפגוע בחולים ואזרחים” • ברצועה דיווחו על “עימותים” בשערי הכניסה למקום | כתבה מתעדכנת
  • השדכן שעוזר לכם לבחור נכון!'

    תוכן מקודם

  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

  • היא חיכתה להם שנים , אבל כעת השמחה שלה לא שלמה, תעזרו לה

    תוכן מקודם

  • המהפכה של מרכז ההכשרות: "הוא מנהל חשבונות בכיר, בלי להתפשר על החינוך"

    תוכן מקודם

  • כך נכס דיגיטלי יכול לשנות את עתיד ילדיכם

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

2:26 – תיעוד מבית החולים שיפא.

play-rounded-fill

2:24 – שר הבריאות המצרי חאלד עבד אל ג’אפר הודיע כי נעשים מאמצים להעביר לרשותם 36 תינוקות שנמצאים באינקובטורים בבית החולים שיפא שבצפון הרצועה – כך לפי דיווח ב-CNN

2:21 – מנהל מחלקת כוויות בבית החולים אלשיפא, אחמד מכללאתי: כל מי שניסה לצאת מבית החולים במהלך הימים האחרונים צולף ונורה ע”י חמאס.

2:18 – מטוסי חיל האוויר תוקפים מספר יעדים סביב בית החולים שיפאא’.

2:14 – לאחר כ-5 שעות: קבינט ניהול המלחמה הסתיים לפני מספר דקות.

2:05 – דובר צה”ל: בשעה זו פועלים כוחות צה״ל כנגד ארגון הטרור חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפאא’. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים. לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות.

01:20 – הפלסטינים מדווחים כי כל אמצעי התקשורת באזור בית חולים שיפא נותקו. וכי ישנם עימותים בכניסה לבית החולים.

01:10 – הפלסטינים מדווחים כי צה”ל הודיע לבית חולים שיפא, כי הוא מתכוון להיכנס לבית החולים בקרוב.

00:10 – כוח צה”ל עצר הערב את השייח’ בסאם ג’ראר, מחבר הספר “ההסבר לתחילת פטירתה של (ישראל) ב-2023”, מהעיר אלבירה ברמאללה.

00:08 – דיווח אמריקני כי ישראל הסכימה להכניס מחר דלק לעזה, לצורך תדלוק משאיות של אונר”א.

23:25 – גורם ישראלי ל-ABC: פריצת דרך בעסקה לשחרור חטופים עשויה לקרות ב-48-72 שעות הקרובות.

23:11 – הסהר האדום הפלסטיני בהודעה: “הצלחנו לפנות את החולים והפצועים, משפחותיהם וצוותים רפואיים מבית החולים אל-קודס”.

23:10 – הפלסטינים טוענים כי צה”ל יורה לעבר בית חולים שיפא.

23:04 – במהלך ראיון לערוץ אל-ג’זירה בעזה, סיפר האזרח שרואיין כי מחבלי חמאס נמצאים בבית החולים “אל-אקצא”, בתגובה העיתונאי לוקח ממנו מיד את המיקרופון ומעביר נושא. אבל התיעוד נשאר.

22:53 – במהלך ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בבתי הכלא בהם כלואים מחבלי הנוח’בה הארורים, התברר כי רמקולים רבי עוצמה מנגנים למחבלים כל היום את המנון המדינה בלופ חוזר כל הזמן.

22:42 – נציב אונר”א בהתבטאות מקוממת: “אין זה מתקבל על הדעת שסוכנויות הומניטריות נאלצות להתחנן לדלק. מאז תחילת המלחמה הדלק משמש ככלי מלחמה, וצריך להפסיק זאת מיד”.

22:34 – הפלסטינים טוענים כי טנקים של צה”ל מקיפים את בית חולים שיפא מכל עבריו.

22:30 – דיווח על שני רקטות ששוגרו מסוריה לישראל, שיגורן כשל והם לא חצו לשטח ישראל. לא הופעלה אזעקה. צה”ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

21:56 – כך נראות ההפגזות בעזה עכשיו.

play-rounded-fill
פרסום על פי סעיף 27 א’ לחוק זכויות יוצרים.

21:51 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי: “השלמנו היום את ההשתלטות על שאטי, שכונת לב הטרור בתוך העיר עזה. אנחנו נאלצים לפעול באופן ממוקד וזהיר נגד תשתיות הטרור בבתי החולים, קוראים למחבלי חמאס שבבתי החולים להיכנע כדי לא לסכן את החולים. עדכנו את משפחותיהם של 366 חללי צה”ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל, נעשה כל מאמץ על מנת להשיב חטופינו הביתה – זאת עדיפות עליונה”.

21:29 – הבית הלבן בהודעה רשמית: חמאס השתמש בבתי חולים על מנת להחביא בהם חטופים, וכן עשה בהם שימוש כמפקדות של חמאס.

21:05 – דיווח כי ראש השב”כ רונן בר ביקר בקהיר בירת מצרים. בתקשורת המצרית טוענים כי ביקורו נוגע לקידום עסקה לשחרור חטופים.

20:55 – עשרות חברי קונגרס אמריקנים נחשפו היום לסרטון הקשה של דובר צה”ל על הזוועות שביצעו מחבלי חמאס בטבח הנורא בעוטף.

20:40 – הפלסטינים טוענים כי בחצר בית החולים שיפא נכרה קבר אחים לכ-170 גופות, זאת לאחר שבית החולים מוקף בחיילי צה”ל ולא ניתן לצאת ממנו. על פי הפלסטינים בבית החולים שוהים כ-650 חולים, ובין 5,000 ל-7,000 אזרחים.

20:37 – בשעה זו נשיא המדינה נושא דברים מהכותל המערבי, המועברים בשידור חי להפגנת התמיכה בישראל בוושינגטון ארה”ב.

20:25 – יואב גלנט, מכחיש את הטענות בתקשורת כי נתניהו מנע פעולת חיסול של אחד מבכירי חמאס בתחילת המלחמה. לדבריו הוא לא מכיר דבר כזה.

20:24 – דובר צה”ל: בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק “חץ”. המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

20:22 – גלנט: “הלחץ שמפעיל צה”ל בעזה מן הקרקע, הוא שגורם לאפשרויות של שחרור החטופים”.

20:17 – גלנט: “לא יהיה מקום חסין בעזה, עד שנמוטט את חמאס ונחזיר את החטופים”.

20:15 – גלנט: חשפנו יותר מ-500 פירי מנהרות, כולם מחוברים לגני ילדים או בתי חולים. כל העיר הזו היא מבצר טרור אחד, וצה”ל מצליח לבצע את מטלותיו היטב.

20:09 – הבית הלבן אומר כי שברט מקגורק, האחראי על המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי בממשל ביידן, יצא אתמול לשורת פגישות באזור. מקגורק נמצא כעת בבריסל ומקבל עדכונים ממקביליו האירופים ומחר צפוי להגיע לירושלים. הוא מקיים שיחות עם גורמים רשמיים בישראל, בקטאר, ובסעודיה.

20:07 – אזעקות בעוטף עזה.

20:01 – במד”א מעדכנים: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אילת: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעי גוף. צוותי מד”א מעניקים טיפול רפואי למספר נפגעי חרדה. עדכון במידת הצורך.

20:00 – בשעה זו הפגנת תמיכה בישראל ולמען שחרור החטופים בוושינגטון. על פי ההערכות עשרות אלפים משתתפים באירוע.

19:53 – מזכ”ל תנועת הג’יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נחלה אומר בנוגע למגעים לעסקה מול חמאס כי: שיטת המשא ומתן בנוגע לאסירי האויב ותגובותיו ידחפו את תנועת הג’יהאד להיות מחוץ לעסקה.

במקביל אחד מבכירי חמאס אומר לתקשורת הפלסטינית, כי הדיבורים במערב על עסקת חילופי שבויים קרובה, היא בבחינת לוחמה פסיכולוגית נגד חמאס.

19:51 – אזעקות באילת.

19:46 – אזעקות בעוטף עזה.

19:29 – דיווחים פלסטינים על תקיפות בשכונת אל-עמל בחאן יונס, בדרום הרצועה. על פי הדיווחים במקום מספר הרוגים.

19:27 – הפלסטינים מפרסמים תיעוד של מעצר מחבל בעיר אל-בירה צפונית לירושלים.

play-rounded-fill
קרדיט: פלסטין TV

19:07 – המשטרה מעדכנת כי נפתחו כלל החסימות בכבישי הארץ שנוצרו בעקבות מזג האוויר הסוער.

18:53 – ראש השב”כ נמצא במצרים לשיחות על עסקת חטופים. נפגש עם שר המודיעין המצרי.

18:33 – דובר צה”ל: צה”ל תקף לפני זמן קצר עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום שיגורים לעבר מרחב הר דב ולעבר מרחב מרגליות. וכן, מחבלים ירו מנשק קל לעבר מרחב משגב עם. צה”ל תקף את מקורות הירי.

18:32 – ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״ליבנו כל העת עם החטופים ומשפחותיהם. מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופנו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי. אם וכאשר יהיה משהו קונקרטי לדווח עליו – נעשה זאת.״

18:24 – משרד החוץ: “בניגוד לפרסומים בתקשורת, אתמול סוכם בין משרד החוץ לאגף התקציבים במשרד האוצר על הקדמת תקציב בסך 100 מליון ש״ח לפעילות משרד החוץ שתאפשר לו לממש את כל משימותיו על רקע המלחמה לרבות פעילות ההסברה ולשמר את מרחב הלגיטימציה”.

18:16 – בית החולים וולפסון בעדכון למצב הפצועים מהירי לתל אביב: הפצוע בן ה-20 סובל מפגיעה רב מערכתית, כעת מונשם ומורדם בדרכו לחדר ניתוח. הפצועה סובלת מפגיעה באזור האגן, בהכרה, מוגדרת כעת במצב קל.

18:10 – נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן אמר כי הוא מאמין שעסקה לשחרור חטופים המוחזקים בידי חמאס הולכת לקרות. “תחזיקו מעמד, אנחנו באים”, פנה ביידן לחטופים בהצהרה בבית הלבן.

18:01 – צה”ל השלים את כיבוש מחנה שאטי: “יצרנו את התנאים לפירוק יכולות חמאס בעיר עזה”. דובר צה”ל מסר כי חוסלו מעל 1,000 מחבלים, הושמדו תשתיות ומפקדות טרור, ומחבלי חמאס שנכנעו ונעצרו הועברו לחטיבת השב”כ. מפקד אוגדה 162: “ירי הרקטות לעבר ישראל מצפון הרצועה הצטמצם בכ-80 אחוזים מתחילת התמרון הקרקעי”.

18:00 – גורמים בעזה: אחמד ע׳נדור, מבכירי הבכירים של מפקדי חמאס, מחט צפון הרצועה, חוסל בתקיפת צה״ל.

17:44 – בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת תל אביב: חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח וולפסון, 2 פצועים שנפגעו מרסיסים בהם: גבר כבן 20 במצב קשה ואישה כבת 43 במצב בינוני. טל

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד”א יוסף ששון סיפר: “הגענו במהירות למקום ראינו גבר כבן 20 שוכב בגינה ציבורית כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפגיעות רסיסים קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות, העלנו אותו לאמבולנס מד”א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. ביצענו סריקות באזור ובבתים הסמוכים כשבמהלכן איתרנו אישה בת 43 כשהתהלכה במקום כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בגופה. הכנסנן גם אותה לאמבולנס מד”א ופינינו אותה תוך המשך טיפול רפואי לבי”ח כשמצבה בינוני.”
17:38 – תיעוד מזירת הנפילה ביפו-תל אביב.

play-rounded-fill

צילום: שימוש לפי סעיף 27 א

17:32 – דיווח על תקיפה נוספת של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיס צבא ארה”ב בשדה הגז כונוכו במזרח סוריה.

17:25 – במטח האחרון נפלה רקטה בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח וולפסון, גבר כבן 20 במצב קשה, עם רסיסים. ומעניקים טיפול רפואי במקום לאישה בת 43 במצב קל.

17:20 – חיזבאללה קיבל אחריות לעוד שני אירוע ירי נ”ט – לעבר מוצב של צה”ל בגבול לבנון. מהבוקר – ארבע קבלות אחריות.

17:17 – בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ: צוותי מד”א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות.

17:13 – נשיא המדינה יצחק הרצוג ינאם הערב בשעה 20:25 בשידור חי מהכותל המערבי בפני משתתפי עצרת התמיכה בישראל שתתקיים בוושינגטון די.סי.

17:12 – אזעקות צבע אדום באזור דן – חולון, תל אביב – מרכז העיר, תל אביב – דרום העיר, יפו ובת ים. דיווחים על 3 ירוטים מעל תל אביב.

17:04 – איום של בכיר בהנהגת החות’ים בתימן – אחרי האיום של מנהיג החות’ים שטען כי בנוסף להמשך השיגורים לעבר ישראל בדעתם לתקוף ספינות ישראליות בים האדום.

16:40 – משרד החוץ הודיע היום כי הוא נאלץ להשבית את פעילות ההסברה העולמית שלו בגלל חוסר תקציב. סמנכ”ל המשרד לדיפלומטיה ציבורית, עמנואל נחשון, הודיע בישיבה של ועדת המשנה להסברה של הכנסת על הצעד – והסביר כי ישראל משקיעה כ-10% מהסכום שמושקע בתיירות. משרד החוץ כבר הפסיק את פעילותו ברשתות החברתיות בספרדית, פרסית ורוסית – והכול בעיצומה של המלחמה, כך דווח בוויינט.

16:10 – מנהיג החות’ים של תימן נואם בשעה זו ומאיים כי בנוסף להמשך השיגורים לעבר ישראל בדעתם לתקוף ספינות ישראליות בים האדום.

15:30 – ארה”ב ובריטניה הטילו במשותף סנקציות על גורמים בכירים בחמאס ובג’יהאד האסלאמי.

15:00 – חיזבאללה קיבל אחריות לעוד ירי נ”ט – לעבר מוצב של צה”ל בגבול לבנון. קבלת אחריות שנייה מהבוקר.

14:55 – בהמשך לחשיפת דובר צה”ל, שר החוץ אלי כהן, יחד עם בני משפחות חטופים בעזה, צפוי להיפגש בדקות הקרובות עם מזכ”ל ארגון הבריאות העולמי דר’ טדרוס ג’ייברסוס. השר כהן יעלה בשיחה את חשיפת צה”ל אמש על השימוש הציני שעושה ארגון הטרור החמאס במתקנים רפואיים זאת לטובת תקיפת ישראל והחזקת החטופים בשבי בעזה. השר כהן ידרוש כי ארגון הבריאות העולמי יגנה באופן חד משמעי את חמאס ופעולותיו ויגדירן, פשע מלחמה.

14:45 – לראשונה מאז החלה המלחמה, ראש הממשלה נתניהו זימן את ראשי הרשויות בצפון לפגישה שתתקיים היום.

14:40 – מנהיג החות’ים בתימן, עבד אל-מאלכ אל-חות’י: “אתמול ביצענו פעולה שכללה טילים וכלי טייס בלתי מאוישים נגד ישראל. ישראל לא מעיזה לתלות את דגל ישראל על ספינותיה בים האדום אלא בוחרת להסוות אותו, זוהי עדות להשפעת החות’ים על ישראל ורצינות כוונותיהם”.

14:35 – טיל נ”ט נוסף שוגר מלבנון לאצבע הגליל.

14:29 – נשיא סומליה בריאיון לעיתון סעודי: מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה. לצד זאת יש לתת לפלסטינים להתקיים כמדינה.

14:27 – בשעה זו מתחילה בג׳נבה פגישתם של שר החוץ אלי כהן ונציגי משפחות החטופים עם נשיאת ארגון הצלב האדום מיריאנה ספוליריק.

14:10 – מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, טנק של צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט משטח לבנון למרחב יפתח. במהלך היום, מחבלים שיגרו טילי נ”ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה”ל במרחב מרגליות, ערב אל עראמשה ויפתח ולעבר מרחב שומרה ומתת. צה”ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

13:51 – משרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו”ם (OCHA): רק בית חולים אחד מתפקד ברצועת עזה.

13:50 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה לתושבי שכונות תל אלהוא, צברה ומערב זיתון שבעיר עזה – וקרא להם: “להתפנות בדחיפות מאזורי המגורים דרך ציר סלאח א-דין עד לשעה 16:00 ולהגיע לדרום ואדי עזה ולאזור ההומניטרי. “אל תיכנעו לתכתיבים של חמאס שחושף אתכם לסכנה”.

13:40 – דובר צה”ל: בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית וההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט. לא זוהתה חדירה לשמי ישראל.

13:39 – צה”ל פועל כבר כ-14 שעות לסיכול טרור בטול כרם כאשר הצהריים בוצע ירי לעבר דחפור של צה”ל. בנס ללא נפגעים.

play-rounded-fill

13:28 – צבע אדום בגליל המערבי.

13:10 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ”ט לעבר מוצב של צה”ל בגבול לבנון.

13:05 – הלבנונים: מטוס קרב של צה”ל תוקף באזור עיתא א-שעב שדרום לבנון.

12:50 – בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אילת: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

12:44 – ראשוני: הופעלה התרעה באילת. הפרטים בבדיקה.

12:30 – פעם נוספת: ירי נ”ט נוסף לעבר מוצב צה”ל בגבול לבנון, ב”ה אין נפגעים.

12:10 – חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים מגזרת אשקלון לבי”ח ברזילי, 2 גברים כבני 30 במצב קל, עם פגיעות הדף. בנוסף טופלו 2 נפגעי חרדה.

11:59 – דוברות עיריית אשקלון: שתי נפילות באשקלון בעקבות המטח האחרון לעיר. נזקים כבדים לרכוש ולמבנים. לא ידוע על נפגעים בשלב הזה.

11:55 – האזעקות בעיר אשקלון: פגיעה ישירה מחוץ למבנה עם נזק לרכוש בדירות סמוכות. לוחמי האש מבצעים כרגע סריקה בכל הדירות בסביבת הפגיעה בכדי לאתר נפגעים.

11:45 – עקב הערכת מצב של צה”ל הצירים הבאים סגורים לתנועה – צומת מלכיה לכיוון צפון, צומת רמות נפתלי לכיוון צפון, צומת מרגליות לכיוון מערב. החקלאים במרחב הרכס מתבקשים להפסיק את העבודה ולחזור לישובים למרחב מוגן בהקדם.

11:44 – בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: צוותי מד”א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. עדכון במידת הצורך.

11:40 – אזעקות באשקלון והסביבה, ובשורה ארוכה של יישובים בעוטף.

11:25 – צה”ל תוקף בדרום לבנון בתגובה לשיגור נ”ט לעבר מוצב צבאי.

11:18 – דובר צה”ל מתיר לפרסם את שמה של רב״ט נועה מרציאנו, בת 19, ממודיעין, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, חללת צה״ל חטופה בידי ארגון טרור, שנרצחה בידי חוטפיה. הי”ד.

אתמול פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון שלה בשבי, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שלו נגד ישראל. צה”ל מסר אתמול עם פרסום סרטון החמאס: “ליבנו עם משפחת מרציאנו שבתם, נועה, נחטפה באכזריות על ידי ארגון הטרור חמאס. צה”ל יחד עם כלל הגופים ימשיך ללוות את משפחת מרציאנו, כמו גם את כל משפחות החטופים והנעדרים”.

“אנחנו פועלים בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה. נציג צה”ל הגיע לבית המשפחה והודיע להם על פרסום הסרטון. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ונוהג באופן לא אנושי, דרך סרטונים ותמונות חטופים, כפי שעשה גם בעבר”.

11:00 – רימונים, רובי קלצ’ניקוב וחומרי חבלה: לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי”ר פשטו על מפקדתו של איימן נופל, מפקד חטיבה בחמאס שחוסל בתקיפות צה”ל ברצועה:

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

תיעוד מהלחימה של לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי”ר:

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

10:25 – טול כרם: כלי טיס של צה”ל תקף חוליית מחבלים חמושה שירתה והשליכה מטענים לעבר כוחות צה״ל, זאת כדי להסיר את האיום ולאפשר את המשך פעילות הכוחות

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

10:20 – כוחות הנדסה, צה”ל ומג”ב פעלו בכפר עוריף שבחטיבת שומרון והרסו את דירתו של המחבל מהנד שחאדה מארגון הטרור חמאס, שהיה המחבל הנוסף שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי ב-20 ביוני 2023.

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

10:13 – דובר צה”ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה חשודה שזוהתה בסמוך לחופי עכו. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

10:00 – נתניהו בריאיון לפוקס ניוז: “הצעד הראשון בהרתעת חיזבאללה הוא לנצח בדרום את חמאס. לא יודע אם זה יהיה צעד מספק, אבל זה צעד נחוץ”; על הפוגה הומניטרית ברצועה אמר: “הפסקת אש כללית תהיה רק לצורך שחרור חטופים, וגם היא תהיה זמנית. הפוגות הומניטריות זה משהו אחר”.

09:35 – אחרי שכבשו את הפרלמנט של חמאס – לוחמי גולני עם תמונה במפקדת המשטרה הצבאית של חמאס

09:33 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:30 – המיליציות הפרו-איראניות תקפו גם הלילה את בסיס הכוחות האמריקניים בשדה הנפט אל-עומר במזרח סוריה.

09:05 – דובר צה”ל מפרסם כי בשעות הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מחנה צבאי ששימש את המערך הימי של ארגון הטרור חמאס, למטרות אימונים ולאחסון אמצעי לחימה.

09:00 – תיעוד התקיפות האוויריות ברצועת עזה:

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

08:55 – תיעוד מפעילות לוחמי צה”ל ברצועת עזה:

play-rounded-fill

צילום: דובר צה”ל

08:52 – צבע אדום בעוטף עזה.

08:50 – בפעילות קרקעית של לוחמי סיירת חטיבת הנגב, לוחמי סיירת גבעתי במילואים, חשפה היחידה פיר מנהרה הממוקם במסגד.

07:50 – חברי הכנסת, דני דנון (הליכוד) ורם בן ברק (יש עתיד), חברי ועדת חוץ וביטחון פרסמו היום מאמר בעיתון האמריקאי Wall Street Journal שמציע יוזמה חדשה הנוגעת ברצועת עזה. השנים קראו לגיבוש תכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה, אל מדינות שיסכימו לקלוט מספר מוסכם של פליטים.

07:26 – צבע אדום בעוטף עזה.

07:15 – גם הלילה פעלו כוחות הביטחון נגד הטרור ביו”ש. הרסו בית מחבל, עצרו מבוקשים ובעימותים פרצו עם המחבלים הפלסטינים, חוסלו כמה מהם.

07:00 – בעקבות הלחימה בעזה, שירותי הטלפון והאינטרנט ברצועת עזה ינותקו באופן מוחלט בהמשך השבוע – כך מצטטים ב-CNN את אזהרת שר התקשורת הפלסטיני. לדברי השר, הניתוק צפוי בעקבות מחסור בדלק, ואם יצא לפועל, הוא “יחריף את המשבר המתמשך ברצועה” וימנע מארגונים הומניטריים לתאם פעולות במוקדי חירום ברצועה.

06:45 – אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ופיקוד הצפון השלימו את ההיערכות הלוגיסטית לקראת החורף, בצל המלחמה.

במסגרת ההיערכות, נופקו בשלושת השבועות האחרונים אלפי פריטים וציוד אישי ליחידות השוהות במרחב הצפון, מראש הנקרה ועד החרמון, סדיר ומילואים כאחד, תוך מיסוד המענה הלוגיסטי בדגש על מוכנות לשהייה ממושכת של הכוחות בשטח. בין הפריטים שנופקו ישנם חלפ״סים (חליפות סערה), חרמוניות, סופטשלים, פליזים, מעילים, ציוד תרמי ועוד.

על מנת לאפשר רציפות תפקודית לכוחות הנמצאים בשטח זמן ממושך, בוצעה עבודה מאומצת בתחומי התשתיות, אוהלים מבודדים, תאורה, מקלחות, שירותים, כיסויים לגשם, מיטות שדה, מזרנים ועוד.

במרחב הצפון הוקמו עשרות אוהלים מבודדים שביכולתם להכיל פלוגות שלמות. כלל יחידות פיקוד הצפון, כולל מוצבי הקצה, מתוספקות באופן קבוע בארוחות חמות, מי שתייה ומים חמים למקלחת.

כמו כן, הופעלו מקלחות, מכבסות, ומספרה ניידות, אשר עוברות בין הבסיסים השונים ומספקות מענה מיטבי לחיילים בקצה.

06:30 – דובר צה”ל מתיר לפרסם הבוקר את שמותיהם של שני חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. הלוחמים נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה, בהגנה על ארץ ישראל ועל עם ישראל.

סמ״ר רועי מרום (Roee Marom), בן 21, מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906, ביסל״ח, שירת כלוחם בסיירת חרוב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ר (במיל׳) רז אבולעפיה (Raz Abulafia), בן 27, מרשפון, לוחם בגדוד 6863, חטיבה 12, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם במילואים מיחס”ם 5828 ואיש קבע מגדוד 605 נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה.

בנוסף, אתמול (ב’) שני לוחמי צה”ל מגדוד 299, חטיבה 300 נפצעו באורח קשה כתוצאה מפגיעת טיל נ”ט סמוך למרחב נטועה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

זוהתה גופתה של ויויאן סילבר, בת 74 מקיבוץ בארי, שהוגדרה נעדרת. היא נרצחה על ידי מחבלים בביתה בשבת השחורה. במשך שנים היא הייתה חברה בארגון “נשים עושות שלום” וחברותיה מספרות עליה שהייתה “אישה של חמלה ואנושיות עם מחויבות אין-סופית לשותפות יהודית ערבית”.

במהלך הלילה עדכן דובר צה”ל כי מספר שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר מוצב צה”ל סמוך לגבול במרחב מלכיה. אחד מהשיגורים יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשאר נפלו בשטח פתוח.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול (ב’) בשעות הערב תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, זאת בתגובה לירי שהתבצע לעבר שטח ישראל לפני כן. במהלך התקיפה הושמדו מספר מפקדות צבאיות בהן פעלו מחבלי הארגון.

play-rounded-fill

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ציטוט מהכתבה: :היתה חברה בארגון “נשים עושות שלום”———–

ציטוט מפרופ’ ישראל אומן:  “זאת תורת המשחקים: צריך מטרה, ואם אתה מוכן לשלם את המחירים – לא תצטרך לשלם. אם אתה מוכן למלחמה – לא תצטרך להילחם. אם אתה צועק ‘שלום שלום’ – בסוף תילחם”.

לא הייתי מגדיר אותה כ’אשת שלום’, אלא כשמאלנית שהאמינה בדו קיום עם רוצחים.

כתבות חדשות באתר

חשיפה: גדולי הדור נגד בג"ץ זה הזמן לצאת למלחמה וביחד מנצחים • צפו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מלחמת ההתשה בצפון: יותר מ-130 יישובים נפגעו, הרס וחורבן תחת האש המתמשכת
אוסף מידע ממס הכנסה: צה"ל ירדוף אחרי בחורים שעובדים וינסה לגייס אותם
מהפכה: האברכים שמרוויחים עשרות אלפי ש"ח, בלי להתפשר
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המפכ"ל הבא? בן גביר מציג מועמד חלופי אם אבישי פלד לא יאושר
"ירית בו בראש": חייל משוחרר נעצר בחשד שרצח מחבל נוח'בה
הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח 
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הזיה: הפרקליטות מבקשת לפתוח בחקירה נגד בן גביר - לא תאמינו מה הסיבה
טרם הושגה שליטה: שריפת ענק משתוללת בקריית שמונה • צפו
היום תוכלו לקבל את שטר השידוכים חתום על ידי גדולי ישראל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יתן מענה הלכתי לחקלאים בארץ: נחנך המדור למצוות התלויות בארץ והשמיטה
מצוקה בבתי הכלא? שב"כ מתנגד לשחרור מוקדם בהתנהגות טובה של אסיר יהודי

הכתבות המעניינות ביותר

אחרי פוליגרף והחתמה על סודיות: הוצגו לרמטכ"ל תחקירים ראשוניים על המחדל
הרמטכ"ל: "הרגנו ברפיח יותר מ-900 מחבלים, אנחנו מממשים את המשימות"
מבצע מוגבל? סגנו של נסראללה: "המלחמה לא תהיה מוגבלת"
סמוטריץ רומז: האם ישראל כפסע מעסקת חטופים עם חמאס? • צפו
במערכת הפוליטית מברכים על החלטת משרד הביטחון: "במדינת היהודים לא צריך להסתתר"
הצדק נעשה: אושרה הוספת הכיתוב הי"ד למצבת הקצין החרדי שנפל
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
צילום מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר
ezgif
הממשלה תיפול? הבהרת המפלגות החרדיות ועמדת אדלשטיין | עושים סדר
Abraham_Isaac_Kook_1924
מי תורם יותר לניצחון? גיוס בני ישיבות למלחמת מצווה? | זו עמדת הראי"ה קוק

חדש באתר

.
מלחמת ההתשה בצפון: יותר מ-130 יישובים נפגעו, הרס וחורבן תחת האש המתמשכת
פוניבז-אלול-פב-4-scaled_640x407
אוסף מידע ממס הכנסה: צה"ל ירדוף אחרי בחורים שעובדים וינסה לגייס אותם
.
המפכ"ל הבא? בן גביר מציג מועמד חלופי אם אבישי פלד לא יאושר
IRON SWORDS WAR
"ירית בו בראש": חייל משוחרר נעצר בחשד שרצח מחבל נוח'בה

גלריות

קאסוב לווייה (53)
וַיִּבְכּוּ אֹתוֹ • תיעוד ענק: מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מקאסוב זצוק"ל
סטריקוב הילולת הרד''ב מביאלע (7)
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • הילולת רבי דוב בעריש מביאלע בחצה"ק סטריקוב
קוזמיר בציון אביו ובכותל המערבי (3)
גלריה • האדמו"ר מקוזמיר בעליה לציון אביו ובתפילה בשריד בית מקדשינו
ישיבת אהבת תורה הכנסת ספר תורה (15)
בישיבה הגדולה אהבת תורה שמחו בהכנסת ספר תורה לע"נ אם הישיבה בתום השנה • גלריה

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שְׁלִישִׁי • כותרות העיתונים – כ"ו בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture