חדשות

Photo by Chaim Goldberg/Flash90

בני גנץ: “פוגעים בצה”ל בעת לחימה מחריפים את הקרע בעם”; התעלמות מפרישת סער

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים הבוקר מסיבת עיתונאים בה תקף את מדיניות התקציב שצפוי להיות מועבר בכנסת בקרוב. גנץ בחר להתעלם ולא התייחס במפורש לפרישתו של גדעון סער והקמת ‘תקוה חדשה -הימין החדש’
  • בואו להכיר את הטעם הכי קרוב לחלב>

    תוכן מקודם

  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ כינס הבוקר מסיבת עיתונאים, בפתח ישיבת הסיעה, בדבריו התייחס להתקדמות הלחימה בגזרות השונות ונמנע מלהתייחס במפורש להודעת הפרישה של גדעון סער: “אנחנו נמצאים מזה חמישה חודשים במערכה קריטית לעתידה של מדינת ישראל. משך הזמן שחלף, מביא אותנו לדילמות ואתגרים משמעותיים: בצפון, אנחנו נמצאים בעת מבחן, ומחויבים להחזיר את התושבים הביתה בחודשים הקרובים ובביטחון. שום תוצאה אחרת אינה אפשרית. המצב הביטחוני נפיץ גם בירושלים וביהודה ושומרון לקראת יום השישי הראשון של הרמדאן, וגם במקרה הזה עלינו להעביר את המסרים הנכונים, ולהיערך גם להסלמה”.

בהתייחס למלחמה בעזה אמר גנץ: “המשך הלחימה בעזה והשבת החטופים, שנמצאים כבר למעלה מחמישה חודשים בידי חמאס, תדרוש מאיתנו החלטות קשות בזמן הקרוב. היא תדרוש עמידה איתנה מול אויב אכזר. היא תדרוש מאיתנו להגיד אמת לציבור שכולו רוצה בשחרורם וגם בהסרת האיום של חמאס. אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן רגיש, ועלינו לנווט אותו באחריות, בתבונה, ולשדר מסרים ברורים ואחידים לאויב”.

“אנחנו מתנהלים גם מול אתגר בינלאומי”, אמר גנץ. “אין החלטות קלות – יש החלטות הרות גורל. החלטות מורכבות. עלינו לפעול ביחד עם ידידותנו, ולפתור את המחלוקות עימן בחדרים הסגורים. אפשר לעשות זאת. אני מדגיש, כל קבינט המלחמה מאוחד בצורך להמשיך בפעולה הקרקעית כולל ברפיח כדי לפרק את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. כדי שננצח, עלינו להיות חכמים, ולא רק צודקים”.

“כדי לייצר את הלגיטימציה לפעולות, כולנו חייבים להיות מאוחדים גם בהקשבה לעולם, וביצירת פתרונות הומניטריים שישרתו את המערכה ו”התהליך שאחרי”. תהליך שיקדם אותנו לסיום השלטון האזרחי של חמאס. התחלנו מאוחר, אבל עוד לא מאוחר מדי. אמרתי ואני חוזר ואומר – היעד שלנו הוא 100% ביטחון בידינו ואפס שליטה אזרחית. אתמול החל פיילוט נוסף של הכנסת משאיות על ידי ארגון ה-WFP ישירות לצפון הרצועה, מבלי שהן יעברו לידי חמאס. כמו בשדה הקרב, גם בנושא הזה, עלינו להמשיך ולנקוט ביוזמות נוספות”.

גנץ תקף את תקציב המדינה שמובא להצבעה בקרוב למליאת הכנסת: “אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש אתגרים בהתנהלות הממשלה. תקציב המדינה שיובא היום, משקף את הימים של ה-6.10. וחמור מכך, צרכים מבצעיים אמיתיים וסדרי עדיפויות נכונים, נפגעים כתוצאה מהתנהלות פוליטית שמטרתה למנוע את הרחבת השורות בצה”ל. במקום לנצל את האחדות בעם, ואת הצורך הלאומי הדחוף – פוגעים בצה”ל בעת לחימה ומחריפים את הקרע בעם. אלו טעויות אסטרטגיות, שנצטרך לתקן”.

“דרכי תמיד הייתה דרך של הסכמות רחבות ושותפות, אבל המצב הקיים לא יוכל להימשך. יש לנו חיילים שכבר חזרו למילואים, יש צורך מבצעי להאריך את שירותם של חיילי הסדיר, יש משפחות ועסקים שנאחזים בשיניים כדי להחזיק מעמד ולנצח במערכה הזו. הם מביטים אלינו בציפייה לשינוי יסודי ואמיתי. מילים יפות לא יספיקו כאן. אני פונה לכל חלקי החברה, וגם לאחיי החרדים – הגיעה השעה. המדינה צריכה את כולם”.

“לפני סיום, חשוב להגיד שלמרות הכל, אנחנו חייבים להמשיך להילחם ביחד בעת הזו. המציאות לא מחכה, העולם לא מחכה. החטופים כן מחכים. המפונים כן מחכים. אני מקווה שכל הנהגת המדינה מבינה זאת. זה הזמן להתנהל באחריות, בממלכתיות, ולעשות את מה שנכון לישראל יותר מאי פעם”.

בהתייחסות מרומזת לפרישתו של סער אמר גנץ: “תסלחו לי, אבל זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה. העניין הוא לא אני או מפלגתי, אלא מדינת ישראל. עכשיו עלינו להתרכז במאחד, בנכון, ובניצחון. אחרי שתסתיים הלחימה, נלך לבחירות. כל מי שיתמודד יסביר מה הוא מציע, ומה הוא עשה בתקופה הקשה הזו למען המדינה. כך חבריי ואני נוהגים, כך מצופה מכולם”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

הוא חושב שהוא ילך לבחירות אחרי כל המחדלים של מול חמס במשך השנים?!

כתבות חדשות באתר

הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בכירים בישראל לאמריקנים: "איננו מבינים את ההיגיון מאחורי הסנקציות"
10 רקטות שוגרו לעבר הגליל המערבי; שני בני אדם נפצעו • תיעוד
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

נס בעוטף: פגז נפל בטעות בשטח ישראל וכמעט שהוביל לאסון
מסתמן: פגישת הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו לא תתקיים מחר כמתוכנן
מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בארבעה מרחבים שונים: צה"ל תקף מטרות טרור; יורטה בהצלחה מטרה אווירית
ח"כ גפני: "אני אומר לנתניהו, צריך לשחרר את החטופים בכל מחיר"
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בכירים במערכת הביטחון סוברים: צה"ל יוכל לסגת באופן מלא מעזה
"צעד חשוב": "אונר"א" תוכרז כארגון טרור; יחסי המדינה עמה - יופסקו

הכתבות המעניינות ביותר

לאחר שהתפנה פעמיים בחשאיות: הרבי מקרעטשניף פונה שוב לבית החולים
הנשיא הרצוג: "מאחל הצלחה לנתניהו, אעניק לכל עסקה גיבוי מלא"
הילולת הרה"ק מקרעטשניף זצ"ל בחצר הקודש פרמישלאן
גל פרישות במשטרה: ראש אגף המבצעים עוזבת לאחר 33 שנים
שנה אחרי: המשנה לפרקליט המדינה הורה לבדוק את התבטאויותיו של גולן
וּבְכֵן צַדִּיקִים • הראשל"צ בשבע ברכות לנכדת זקן ראשי הישיבות
טען עוד כתבות >

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture