חדשות

צילום: פלאש 90

המלחמה תסתיים? ההצעה החדשה והאופטמיות בישראל | פרטים חדשים

הדרמה בתשובת חמאס היא שירד הסעיף שדורש ערבויות מבעוד מועד לנסיגת כוחות והפסקת המלחמה • גורמים בישראל:”קיבלנו תשובה בלי דרישה להתחייבות לפסיק את המלחמה כבר בשלב א'” • הערב יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני
  • המהפכה של מרכז ההכשרות: "הוא מנהל חשבונות בכיר, בלי להתפשר על החינוך"

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

אמש (רביעי) הודיע המוסד כי קיבל לידיו את תשובת ארגון הטרור חמאס בעניין עסקת החטופים, כאשר בישראל מתדרכים כי תשובה זו שונה וטובה יותר מכל תשובות חמאס שהוגשו עד כה וכי “יש עם מה לעבוד”. עם זאת, בירושלים מדגישים כי המשא ומתן עשוי להיות ארוך ומפרך זאת לאחר שישנם עדיין פערים בין ישראל לחמאס.

בעיתון הלבנוני “אל־אח’באר” דווח הבוקר (חמישי) כי ההתקדמות במו”מ נובעת מהצעה של ראש ה-CIA וויליאם ברנס בתיאום עם קטאר, מצרים וטורקיה. לפי הדיווח, הנוסח החדש כולל “ניסוח ברור יותר” באשר להפסקת האש בזמן המו”מ שאחרי השלמת השלב הראשון.

על-פי הדיווח, האמריקנים הציגו דרישות דומות לזו של חמאס, שלפיה השלבים הראשון והשני יתנהלו תוך הפסקת אש, או לחלופין הגעה לרגיעה בת קיימא לאורך כל המו”מ – כבר בסוף השלב הראשון. בנוסף, ישראל תפנה את מעבר רפיח בהסכמת קהיר – עד שיושגו הבנות על ניהול המעבר – אך זאת ללא התחייבות ישראלית לנסיגה מלאה מציר פילדלפי.

לפי דיווח ב’חדשות 12′, הדרמה בתשובת חמאס היא שירד הסעיף שדורש ערבויות מבעוד מועד לנסיגת כוחות והפסקת המלחמה. חמאס לא היה מוכן לצאת עד היום אפילו לחלק ההומניטרי של העסקה (שלב א’) בלי ערבויות. לפי הדיווח, כעת נסללה הדרך לחזרה לשיחות. “קיבלנו תשובה בלי דרישה להתחייבות לפסיק את המלחמה כבר בשלב א'”, אומר גורם ישראלי בכיר.

אותו גורם שמעורה בפרטי במשא ומתן מדגיש: “אפשר להחזיר את התצפיתניות, את הנשים, הילדים, הפצועים, החולים, הזקנים. אפשר, ויש דרך מילוט לחזור להילחם אם חמאס יפר את תנאי ההסכם. יש פה בסיס לעסקה טובה. יכול להיות שייכנסו עזים מצד חמאס בהמשך. זה לא יהיה פשוט. יש דרך ארוכה”.

מנגד, ב”אל מיאדין” הלבנוני, ערוץ חדשות המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי חמאס שמר על עמדותיו בנוגע להפסקת אש קבועה בעזה, נסיגה מלאה של צה”ל והחזרת התושבים לצפון הרצועה. גורמים במערכת הביטחון הביעו אופטימיות זהירה בעקבות תשובת החמאס. גורמים בצה״ל אומרים חמאס נמצא כרגע במצב בעייתי מאוד. ערב הכניסה לרפיח הוא סבר כי הפעולה ברפיח תביא ללחץ בינלאומי על ישראל עם פגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

בחדשות 13 דווח כי בסעיף 8 השנוי במחלוקת מדובר על כך שבין השלב הראשון לשלב השני ידונו ״בין היתר״ על מפתחות האסירים שישוחררו בעסקאות הבאות. אין התחייבות מצד חמאס לדון גם על סוגיות נוספות כפי שרוצה ישראל – אבל גם אין אמירה ברורה שזה לא יקרה. זה נשאר פתוח

עוד דווח כי ⁠בסעיף 14 חמאס עדיין משמר התעקשות להתחייבות של המתווכות שישראל לא תחדש את המלחמה גם אם לא יגיעו לסיכום על המשך הפסקת האש לפני שיגמר שלב א (השחרור של הנשים והמבוגרים). כמו כן, הוסרה הדרישה ליציאה מהרצועה עם תחילת העסקה, אלא בהמשך אחרי שחרור הנשים והשחרור ההומניטרי.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, תידרכה אמש בשם “גורם ביטחוני” על אודות התעקשות חמאס ביחס לעסקת חטופים – התעקשות שאינה מתקבלת בישראל ומבטאת פערים בין הצדדים. זאת, לאחר שתשובת חמאס הועברה באמצעות המדינות המתווכות כבר בשעות הצהריים.

לפי דיווח בכאן11, הפערים המשמעותיים הינם בין נתניהו לבין יתר המערכת הביטחונית, שכן לפי גורמים המעורים בפרטים תשובת חמאס נחשבת לטובה באופן יחסי ואף יכולה לאפשר להתקדם בשיחות בקהיר או בדוחא. על כן, ישנם גורמים שמתחו ביקורת על ראש הממשלה בטענה כי הודעתו והתנהלותו בימים האחרונים מדגישות שוב את הנושאים שנמצאים במחלוקת – ובכך מקשים על התקדמות במגעים לעסקה.

הערב יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני כאשר קודם לכן צפויה להתקיים פגישה מצומצמת אצל רה”מ עם גורמי המקצוע כדי לדון בתשובת חמאס

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

אשה חרדית נספתה בשרפה ב'כוכב יעקב': "היא נלחמה כמו לביאה לחלץ את הילדים"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ברקע עסקת החוטפים: ביידןישוחח היום עם נתניהו - וילחץ עליו
אזור ירושלים: שריפת ענק משתוללת בהר גילה, סכנה לבתים • צפו
קְנַאקֶדִיג, עוצמתי - חודש הספר תשפ"ד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הצפון תחת מתקפה: מעל 200 כטב"מים ורקטות שוגרו, אחרי החיסול | מתעדכן
מתיישב קיבל הרחקה מיו"ש: "לאלוף פוקס מפריע שיהודים מיישבים את הארץ"
בת חצי שנה, ולא ראתה כמעט את אמא ע"ה: האם יש לה סיכוי לעתיד טוב יותר?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ תועד: "בעטתי בזקנה המפורקת הזו, הוצאתי אותו מהמרוץ" • צפו
עשרות מחבלים חוסלו: צה"ל ממשיך בלחימה בשג'עייה, ברפיח ובמרכז הרצועה
מתקרבים ל-100: החתונות של 'יתומי סיוון'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המלחמה תסתיים? ההצעה החדשה והאופטמיות בישראל | פרטים חדשים
סקר דרמטי בארה"ב: טראמפ מוביל על ביידן עם 48% תמיכה ופער של 6 אחוזים

הכתבות המעניינות ביותר

לְהִתְעַנֵּג • מיוחד: כל עלוני השבת להורדה ולהדפסה
אוֹצְרוֹת הַחֵן • פרשת קרח • מתורת רנ"ג ויינטראוב זצ"ל
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מאנסי: חנוכת ביהמ"ד ויז'ניץ ושבע ברכות לנין האדמו"ר
טרגדיה נוראה בניו ג'רזי: ר' שלמה ז"ל נדקר למוות באמצע העבודה ע"י מטופל
במלאות 70 לפטירתו: יוקם מרכז מורשת לזכרו של מרן ה'חזון איש' זצ"ל
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture