חדשות

צילום: ישראל זאב לוונטהל

צעד יעיל להורדת יוקר המחיה? רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה

בשורה אמתית ליוקר המחיה? היום התכנסה ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה והשלימה את רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל” גם במוצרי הצריכה. משמעות המהלך היא הוזלה של עשרות מוצרי צריכה כגון חיתולים, מחשבים ניידים ועוד
  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

האם מדובר בבשורה אמתית ליוקר המחיה? ימים יגידו. היום התכנסה ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה והשלימה את רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל” גם במוצרי הצריכה. לטענת גורמים המעורים בפרטים משמעות המהלך היא הוזלה של עשרות מוצרי צריכה כגון חיתולים, אבקות כביסה, נוזל ניקוי כלים, מחשבים, ניידים ומוצרי צריכה יום יומיים נוספים.

בהודעה משותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר הכלכלה ניר ברקת נמסר כי “ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה אישרה פה אחד: התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראלי”.

מוקדם יותר היום (חמישי) כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו, במשרד רה״מ בירושלים. בפתח הדיון, הוצג לראש הממשלה ולשרים סטטוס התקדמות החקיקה של “מה שטוב לאירופה, טוב לישראל”.

לאחרונה אישרה הוועדה את רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” בתחומי המזון, תמרוקים, ומוצרי חשמל, שנמצאים כעת בהכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת וצפויים לעבור עד סוף המושב. היום אישרה הוועדה פה אחד את הצעת ראש הממשלה נתניהו, שר הכלכלה ברקת ושר האוצר סמוטריץ’ וקבעה שלראשונה, התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראלי קיים.

החקיקה תאפשר ייבוא של עשרות מוצרי צריכה כגון: חיתולים, אבקות כביסה, נוזל לניקוי כלים, מחשבים, מוצרי חשמל ביתיים, טלפונים ניידים, טלוויזיות, מחשבים, מכשירי מטבח, תנורי בישול, עגלות ומיטות לתינוקות, צעצועים, מכונות ומייבשי כביסה, כלי זכוכית וקרמיקה, משחות ניקוי, מנורות ועוד, ובנוסף תבטל מגבלות קיימות על השימוש במוצרים הללו בענף הבניה, התעשייה וענפים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוועדה: “הממשלה הזאת העבירה חוק היסטורי, שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. זה אומר שבמזון ותמרוקים ובדברים אחרים – בעצם פתחנו את השוק. עשינו את זה גם בתחומים אחרים, אבל יש חור, יש לאקונה.

“אלו שכבות שכבות של בירוקרטיה במהלך השנים שאנחנו רוצים לתקן אותן עכשיו בתהליך שאנחנו נקדם כדי לאפשר ייבוא מוצרים לתינוקות, מוצרי חשמל וייבוא מוצרים אחרים, שיוכלו גם להיות מותקנים במדינת ישראל. כמובן התחרות תוריד מחירים בתחומים רבים נוספים. אני מודה לשרים על המאמץ שהם עושים כדי לאחד את הממשלה למען קיצוץ הבירוקרטיה שעולה לאזרח כסף ומכבידה על הכיס של אזרחי ישראל”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייחס לקידום המהלך ואמר: “הממשלה עושה היום צעד נוסף ומשמעותי לעבר מימוש רפורמת “טוב לאירופה טוב לישראל”. אני שמח שוועדת השרים קיבלה את עמדתי להפוך את החוק לכזה שיחול על כל התקינות הקיימות באופן אוטומטי, למעט תקינות שיפורטו ספציפית ככאלה שמחויבות בהחרגה.

“כפי שאמרתי פעמים רבות, המאבק ביוקר המחיה הוא מאבק מבני שמחייב אותנו לתקן נורמות מעוותות שהתקבעו בישראל במשך שנים רבות והנציחו את הריכוזיות ואת שליטת המונופולים בשוק. יחד עם ראש הממשלה, שר הכלכלה וחברי הממשלה אנחנו נחושים להיאבק ביוקר המחיה ולחזק את חוסנה של הכלכלה הישראלית”.

שר הכלכלה ניר ברקת אמר בסיום הדיון: “אנחנו עושים היום צעד משמעותי נוסף בדרך להשלמת המהפכה הכלכלית מהגדולות שידעה מדינת ישראל. מהפכת מה שטוב לאירופה טוב לישראל תפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית שתוריד מחירים. הרפורמה מביאה בשורה אדירה לאזרחי ישראל כך שכל משפחה תוכל לחסוך 500 ש”ח בחודש ו-6,000 ש”ח בשנה. אנחנו למעשה פותחים את ישראל לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, בלי חסמים, בלי תקנים מיותרים ובלי שליטה של המונופולים והקרטלים. אני מודה לראש הממשלה על ההובלה והתמיכה, לשר האוצר וכמובן לחבריי השרים. אנחנו עושים יחד היסטוריה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

סמוטריץ': "תפיסת הביטחון חייבת להשתנות; טול כרם צריכה להפוך לעיי חרבות"
דיווח על מחבל שמסתובב בשדרות עורר בהלה רבה; החשוד נעצר ונחקר במשטרה
הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח 
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אשדוד: תינוק כבן חצי שנה נשכח ברכב; פונה לבי"ח במצב אנוש וללא הכרה
אופטימיות זהירה: רה"מ אישר יציאת משלחת משא ומתן לשיחות עם המתווכות
לראשונה • סכום ההלוואות של הגמ"ח המרכזי חצה את סך 3.2 מיליארד ₪ שניתנו לציבור המחותנים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

צעד יעיל להורדת יוקר המחיה? רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" אושרה
הושגה שליטה על חלק ממוקדי האש; 9 מטוסים ועשרות כבאים נאבקים בלהבות • צפו
 אחרי הלוויה: למשפחה אין בית לחזור אליו...
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המחבלים ניסו להסתתר במתחם אונר"א; חיל האוויר חיסל אותם באופן ממוקד • צפו
חבר הקבינט שפרש מאשים את נתניהו בהמשך הלחימה בעזה ובהעדר תגובה בצפון

הכתבות המעניינות ביותר

ברשות לשיקום האסיר מסכמים שנה • שיקום תורני והעשרת ידע במסורת ישראל
ביתר: הכנסת ספר תורה וסיום הש"ס בהילולת בעל הנחלת דן ממודז'יץ זצוק"ל
עצרת התעוררות ומספד ככלות השבעה למקובל רבי שלום שמואלי זצ"ל | שידור חי
לאחר ירי טילים וכטב"מים: לוחמי האש ורט"ג נאבקים להגן על שש שמורות טבע • צפו
מבצע מעצרים והריסת בתי מחבלים שרצחו את מתן אלמליח הי"ד בפיגוע ירי • צפו
יוני שלמה מארח את חיים אלטמן - הכל עובר!
טען עוד כתבות >
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture